Dynamics 365

Chi utilizza Dynamics 365?

I piani di Office 365 possono essere adattati per gestire gruppi famigliari, persone o persino imprese.

Cos'è Dynamics 365?

Microsoft Dynamics è una linea di soluzioni di gestione aziendale integrate e adattabili che consentono alle persone di prendere importanti decisioni aziendali con maggiore sicurezza. Microsoft Dynamics funziona come e con l'adozione semplificata del software Microsoft e riduce i rischi inerenti all'implementazione di una nuova soluzione. Queste soluzioni automatizzano e semplificano i processi finanziari, delle relazioni con i clienti e della catena logistica in un modo che può aiutarti a far aumentare il successo della tua azienda.

Dettagli su Dynamics 365

Microsoft

http://www.microsoft.com

Fondata nel 1975

Panoramica dei prezzi di Dynamics 365

Dynamics 365 non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Dynamics 365 è disponibile a partire da 115,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

115,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione e assistenza di Dynamics 365

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)

Formazione

  • Documentazione

Caratteristiche di Dynamics 365

  • API
  • Acquisto e ricezione
  • Analisi dati in tempo reale
  • Analisi delle spese
  • Archiviazione di documenti
  • Avvisi/Notifiche
  • Catalogazione/categorizzazione
  • Contabilità integrata
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo della spesa
  • Elaborazione delle fatture
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Flusso di lavoro configurabile
  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione del budget
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'approvvigionamento
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione della ricezione e dello stoccaggio
  • Gestione della spesa
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle richieste
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione offerte
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio degli ordini
  • Monitoraggio delle attività
  • Pianificazione delle risorse d'impresa (ERP)
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Preventivi/Stime
  • Proiezioni
  • Quadro della attività
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Ricerca/Filtro
  • Sistema multi-valuta
  • Strumenti collaborativi
  • Tracciato di controllo

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Archiviazione di documenti
  • Automazione del marketing
  • Avvisi/Notifiche
  • CRM
  • Campi personalizzabili
  • Creazione di report/analisi
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Email Marketing
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del territorio
  • Gestione della campagna
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione di potenziali clienti
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazione della chat interna
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Lead Generation
  • Lead Qualification
  • Modelli di e-mail
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle referenze
  • Preventivi/Stime
  • Previsione di vendita
  • Proiezioni
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Report personalizzabili
  • Segmentazione
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sistema di calendari e promemoria
  • Tracciamento delle interazioni
  • Tracciamento delle interazioni
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • CRM
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  • Contabilità integrata
  • Controllo ore e spese
  • Creazione di report/analisi
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  • Distinta materiali
  • Elaborazione degli ordini
  • Elaborazione delle fatture
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della distribuzione
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle risorse aziendali
  • Gestione delle risorse umane
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione dello stock
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di documenti
  • Gestione finanziaria
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  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
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  • Sistema multi-valuta
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Le migliori alternative a Dynamics 365

Altre alternative a Dynamics 365

Recensioni su Dynamics 365

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Valutazione complessiva

4,3/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4
Servizio clienti 4,2
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,1

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Ty C.
Lead Business System Analyst
Prodotti cartacei e forestali, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/11/2019

"Dynamics in a league of it's own"

Commenti: I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.

Vantaggi: I have used this software for over 7 years and over those years have seen it grow and improve at a remarkable rate. With the introduction of Flow/Power Automate and Canvas Apps the abilities of this business application stack are unmatched. You are truly only limited by your own imagination. Microsoft provides great account management resources that will help keep you on the cutting edge. From a price perspective, Dynamics is very competitive. What you get out of the box cannot be touched by any competitor namely, Salesforce. You will spend a fortune to get the same utility from a Salesforce implementation. Salesforce and competitors also do not have anything like Azure. Having all of your business application ecosystem under such an umbrella is incredibly powerful.

Inconvenienti: I have had less than ideal interactions with support. Mostly they are positive but often times they don't typically know enough about the product and will ask me for information that i already provided in detail upon initial case submission. That being said, this product is innovating and improving so much you can't possibly expect all the people supporting it to be 100% on top of their game. They SHOULD be but realistically you are going to run into people that are just intermediaries between you and someone that can actually help. This isn't really a Dynamics issue at all but you will need to rely on support if you go with an online installation.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/11/2019
Faruk A.
Head of Growth
Internet, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/12/2020

"Gets the job done but a little rigid CRM"

Commenti: We used Microsoft tools in our entire organization. The best part of getting Dynamics 365 was the easiness of integration. All softwares and online tools work very well altogether. We never had any compatibility issues or we never spent much time to integrate other systems to MS Dynamics 365. Moreover, majority of the other tools we used already had the integration option to it. As a salesperson, I used CRM every single day. I like the contact management. Since I use Office, it was so easy to use email and Skype together on the CRM, and I was able to keep a track of every single action. I was OK to use it but if they could improve the UI, it can be a great tool. They may offer some packages for smaller teams as well.

Vantaggi: Easy integration with the other tools - even they are not from Microsoft
CRM gets the job done
Easy contract management with DocuSign and MS Drive
CRM structure for the leads and potentials
Customization options
Reports are enough for a regular sales team but it is possible to get custom and advanced reporting
Access management is better than many other CRMs

Inconvenienti: The user interface can be improved
The whole system for CRM is too rigid and not that user friendly like a few other competitors
It is a good solution for large companies but if you have a team less than 50 people, maybe there could be more budget options - of course with less features

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/12/2020
Fon A.
Proprietor
Ristoranti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/3/2021

"Helps the company and customers to improve their communications."

Commenti: Since having this product, we have seen an increase in company revenue due to increase in sales as this product helps us to facilitate communications between the company and its clients.
Also the overall techniques which helps employees to be attentive to customers helped us greatly in the overall growth of our company.

Vantaggi: The possibility of interacting between users and clients, and its ease of use is what makes Microsoft Dynamics 365 the best. In addition, it's interface also makes it very easy and straight forward to register negotiations between user and clients.
Due to the need of our company to grow financially and to also generate trust between the company and its clients is what made us to implement and use Microsoft Dynamics 365.

Inconvenienti: The scripts of Microsoft Dynamics 365 affects its performance to an extend, and the program is also unpleasant when used on a tablet when one is out and about. These a what I like least about the product.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/3/2021
Matthew R.
Loss Adjuster
Settore petrolifero ed energetico, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    2 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2 /5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 9/3/2018

"Unresponsive, unintuitive, bug-riddled"

Commenti: I DO NOT recommend this product to ANYONE. The features which work only do so after weeks spent learning the software's bugs and avoiding them. This is not a finished product, and in the two years I have used it not a single issue has been resolved. Have the developers even attempted to use this? I am so far beyond being understanding of this thing's shortfalls, and I hope this is apparent in my review. Give my company a refund so that the money which Microsoft has NOT earned can be distributed to the employees who have spent hours of unproductive time compensating for Microsoft/D365/CRM's shortcomings.

Vantaggi: It promises to deliver a comprehensive client management system, databases information for perusal by its users, and has a lot of potential.

Inconvenienti: The user interface is atrocious. Pages which should be full windows are contained in scroll bars in my browser window Tables within these windows are not scaleable and are improperly scaled. This cuts off row lables, column headers, and information which I would like to read but cannot Drop-down menus are not generated automatically Timesheets are sliding-windows nested within sliding-windows nested within sliding windows, all of which are compressed to less than half the height of my screen by an incompressible block of data. Timesheets wipe information without warning. New lines added to timesheets occasionally do not register, do not save, prevent submissions for review, and are undetectable until I close the timesheet, the information I entered is wiped, and I spend an hour trying to discern which portions of my billable (BILLABLE! I work by the hour, time spent on this costs my company money, costs me money by way of lost income earned in performance reviews, blatantly ruins my day, and ruins the fidelity of my timesheets by forcing me to try and back out my work for the day) The TIMER feature in timesheets, a STOPWATCH feature that should be a simple start/stop, cannot properly roll over between hours. If you restart the timer on a line, because (god-forbid) you start a task and the timer, stop the task and a timer, start a new task and a new timer, stop a new task and a timer, and restart the original task and its timer, the thing cannot simply add more time to the original line. No, when it reaches the next hour (1.4 -> 1.9 -> 2.0 -> 2.1 is expected and correct behavior) it just fails entirely, and continues to neglect full hours going forward. (1.4 -> 1.9 -> 0.0 -> 0.9 -> 0.0 -> 0.9 -> 0.0 -> 0.9). This is a baseline thing which i would consider only a slight step up in difficulty from not deleting my activity description (which CRM does frequently) But why am I having to rank timesheet features by difficulty? My company has paid for Dynamics 365 services, and it is functional to the minimum degree. Contact entries cannot be related to more than 3 cases? The "Recent Cases" table on the right is not one table - it's FIVE IDENTICAL TABLES arranged vertically along the right side of the screen. Of these, the top and the bottom entries CANNOT be used, and attempting to associate the Contact to a Case returns an error. The MIDDLE THREE tables only accept ONE ENTRY each - my contact is associated with DOZENS of case files, and I am limited to THREE? This list goes on. This product is awful. This is absolutely awful. DO NOT purchase this product. I am a baseline wage-earner in my company, and am not whatever customer-relations / customization employees Microsoft use to field customer complaints / cater this service, but whatever they are doing is doing done poorly.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 9/3/2018
April L.
Counselor/Assistant Project Director
Ospedali e sistemi sanitari, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/2/2021

"Multifunctional Top of The Line Software."

Commenti: Microsoft Dynamics 365 is an extraordinary programming to utilize. I prescribe Microsoft Dynamics 365 to all the forthcoming clients. It has extraordinary and splendid highlights. It is an efficient programming and its abilities are incredible. This software has given us numerous new capacities, for example, Upgrade dynamic Improve business measure results Drive advancement Improve business measure readiness Improve client relations/administration Drive income development Cost the board Improve provider or accomplice connections Make inward/operational efficiencies Lessen time to advertise

Vantaggi: Microsoft Dynamics 365 is an incredible apparatus for booking and making work processes viable. With Microsoft Dynamics 365, we can deal with our staff individuals in an expert way. The dependability of Microsoft Dynamics 365 is something worth being thankful for that I have been enjoying about the instrument. It has been not difficult to utilize and alter.

Inconvenienti: Disdaining Microsoft Dynamics 365 has not been a possibility for us. I'm intrigued by Microsoft Dynamics 365. It has been a splendid programming. I like its dependability. It is so noteworthy. I'm a glad customer. Microsoft Dynamics 365 is incredible and solid. It makes field the executives of our staff individuals smooth and noteworthy. It likewise makes it basic for us to oversee client connections without any problem. It has been the best.Microsoft Dynamics 365 is a quality programming to utilize. It has quality highlights. We won't change things by any means. The ideal-ness of the merchant's reactions makes things astonishing.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/2/2021