Chi utilizza Clubhouse?

Clubhouse è ideale per i team del software Agile di medie dimensioni alla ricerca di uno strumento di gestione dei progetti in stile Kanban con caratteristiche di livello enterprise, ma semplice da configurare e utilizzare.

Cos'è Clubhouse?

Clubhouse è una piattaforma di gestione dei progetti rapida e semplice per i team del software Agile che permette di pianificare, creare e lanciare prodotti migliori. Combina la giusta quantità di semplicità e struttura per garantire team di software soddisfatti e produttivi. Clubhouse è progettato per gli sviluppatori e offre un solido set di integrazioni popolari (GitHub, GitLab, Slack e altre) e un'API ben progettata per automatizzare i flussi di lavoro. Provalo gratis per 14 giorni. Non è richiesta alcuna carta di credito.

Dettagli su Clubhouse

Clubhouse

https://clubhouse.io

Fondata nel 2015

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Clubhouse dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Clubhouse è disponibile a partire da 8,50 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di Clubhouse

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Clubhouse

  • Gestione dei backlog
  • Gestione dei modelli
  • Gestione dei team
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione delle richieste
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di feedback negativi
  • Gestione di retrospettive
  • Grafico Gantt/Rappresentazione grafica del calendario delle attività
  • Monitoraggio dello stato
  • Prioritizzazione
  • Supporta il metodo Scrum
  • Tabella del metodo Kanban

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  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

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  • Collaborazione
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  • Dashboard
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  • Gestione dei progetti
  • Gestione dell'escalation
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle mansioni
  • Problemi ricorrenti
  • Verifica dei problemi

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Creazione di task subordinati
  • Gestione delle attività ricorrenti
  • Grafico Gantt/Rappresentazione grafica del calendario delle attività
  • Ludicizzazione
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Strumenti collaborativi
  • Visualizzazione della lista delle cose da fare
  • Visualizzazione pannello delle attività
  • Visualizzazione su foglio di calcolo

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Le migliori alternative a Clubhouse

Altre alternative a Clubhouse

Recensioni su Clubhouse

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,7/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,5
Servizio clienti 4,5
Caratteristiche 4,4
Rapporto qualità-prezzo 4,6

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Bryan M.
Product Director
Design, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/8/2019

"The perfect tool for software projects using Kanban"

Commenti: Clubhouse helps us manage agile software projects better than ever before. With other tools it feels like we are forcing it to try to accommodate our workflow, but with Clubhouse it feels like it was designed exactly for our use.

Vantaggi: Clubhouse brought us a new set of features and ways to organize stories and tasks that we didn't know we wanted/needed. We have always stuck with tools that were able to help improve our kanban based workflow rather than the simple project board tools like Trello that cater to everyone more than software/product development specifically. There are few tools out there that provide what we are looking for: the ability to organize and label stories with more granularity than a single label (estimates, types, project, priorities, epic, etc), and the ability to have reports like velocity and burndown charts.

Inconvenienti: It is a very small thing, but it would be nice if we could adjust the color scheme of both things like labels beyond the default options, as well as adjust the overall interface colors.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/8/2019
De ville W.
CTO
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/12/2019

"Clubhouse is all the software project management you need without the clutter and noise"

Commenti: Clubhouse has been a game-changer for us since we migrated from JIRA. We looked for something that was more lightweight, but still afforded us all the features we need to track our software projects. This is exactly what Clubhouse delivered, and more. I love the fact that Clubhouse gives you everything you need to track a project from the granularity of a sub-task, all the way up to milestones. This makes it easy to distinguish the forest from the trees, and present the relevant story to stakeholders at different levels. We haven't regretted the move to Clubhouse for a single moment, and we're always delighted with the new features that are regularly released. Simply put, Clubhouse gets out of your way very quickly and lets you get on with your actual goal: creating great software.

Vantaggi: - Clean user interface
- Fast search
- Continuously adding of new, useful features
- Great integrations
- Free for teams of up to 10 users

Inconvenienti: - This is mostly me nitpicking, but I'd say reporting. It has been improving over time though.
- It would also be great if there was a tool for simplifying backlog grooming

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/12/2019
Lagin A.
Account Executive
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/12/2020

"hot new social networking application"

Commenti: Overall the experience is great! and I am excited to see it grow.

Vantaggi: I love it's exclusivity! Having to be invited by a member makes it just that much more desirable to get on. It's fun being able to directly interact with celebrities, movers and shakers, and influencers. The rooms are set up according to interest which is great as well.

Inconvenienti: The thing I least like about it is the fact that it's invite only. It's kind of a love hate with that aspect. So many of my friends want to join and I know they would find the content useful but cant join due to limited inviting options.

Risposta del fornitore

da Clubhouse il giorno 18/12/2020

Hi Lagin - We are a project management tool for software development teams, not the voice chat social app with the same name. While a 5-star review is nice, we can't claim the credit here :)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/12/2020
Utente Verificato
Project Manager
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    2 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    4/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/8/2019

"While Clubhouse can do some things well, it is lacking in many areas"

Commenti: My experience with Clubhouse was not great to say the least. While the UI is promising, and the price per user is much lower than others, you get what you pay for. Like too many other project management apps, there is not enough focus on the time being tracked vs a budget for the project you are working on. The project layers overlap in a way that would be good if you were working on individual projects for a larger product, but not if you are working on individual projects geared towards individual clients.

Vantaggi: I think the best part of Clubhouse is the robust API that can allow a dev team to add or complement to the existing platform. Clubhouse seems designed for teams focusing on a product or a small portfolio of similar products or complimentary features. It does not seem designed for a consulting or agency style development shop.

Inconvenienti: Clubhouse is lacking in a number of areas that should be expected features in agile project management software. Completion dates are buried, no project budgeting or hourly rates, no invoicing or adding expenses, time tracking, resource management, personal task lists, custom fields, dependencies. It also seemed overwhelming to get set up and running.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/8/2019
Ezra S.
Customer Support Engineer at Appointlet
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/10/2020

"A visually pleasant alternative to Pivotal Tracker"

Commenti: Overall my experience with Clubhouse has been great. It's got a nice UI and is intuitive.

Vantaggi: The biggest win for me personally in the switch to Clubhouse was simply having a nice user interface to look at when dealing with tickets.

Inconvenienti: The only issue I've had so far has been that I'm not always aware when a ticket has been reviewed. As a customer success manager, I file ticket reports and sometimes they get closed without my being alerted. We've attempted to solve this with a slack integration but I'm not sure that it's working as expected. Also, it would be nice if they didn't use markdown when you uploaded an image to a ticket comment.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/10/2020