Da 15 anni aiutiamo le aziende italiane
a scegliere i migliori software

Cos'è LogMeIn Rescue?

LogMeIn Rescue è una soluzione di assistenza a distanza potente e facile da usare per PC, Mac, dispositivi mobili e altro. Rescue è progettata per servire team di tutte le dimensioni, dai piccoli helpdesk alle più grandi organizzazioni di supporto del mondo. Rescue ti aiuta a fornire supporto tecnico ai tuoi dipendenti, ai tuoi clienti o a entrambi, con una soluzione veloce, affidabile, versatile e facile da usare.

Chi utilizza LogMeIn Rescue?

Piccole, medie e grandi imprese in organizzazioni IT interne, MSP, help desk di assistenza clienti professionali e supporto tecnico.

LogMeIn Rescue Software - 1
LogMeIn Rescue Software - 2
LogMeIn Rescue Software - 3
LogMeIn Rescue Software - 4

Hai dubbi su LogMeIn Rescue? Confrontalo con una delle alternative più popolari

LogMeIn Rescue

LogMeIn Rescue

4,6 (158)
108,25 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
64
11
4,6 (158)
4,2 (158)
4,4 (158)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
14,90 €
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
24
Nessuna integrazione trovata
4,7 (1.687)
4,5 (1.687)
4,3 (1.687)
Le barre verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a LogMeIn Rescue

AnyDesk
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Condivisione dello schermo
Controllo accessi/Autorizzazioni
Take Control
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Chat dal vivo
Controllo accessi/Autorizzazioni
Splashtop
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Condivisione dello schermo
Controllo accessi/Autorizzazioni
Kaseya VSA
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Monitoraggio dei server
Notifiche in tempo reale
ConnectWise ScreenConnect
Funzionalità più votate
Accesso non presidiato
Accesso/Controllo remoto
Condivisione dello schermo
BeyondTrust Remote Support
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Chat dal vivo
Condivisione dello schermo
TeamViewer Remote
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Chat dal vivo
Condivisione dello schermo
RemoteCall
Funzionalità più votate
Accesso a monitor multipli
Accesso/Controllo remoto
Condivisione dello schermo
Webex
Funzionalità più votate
Audio e video bidirezionali
Condivisione dello schermo
Videoconferenze

Recensioni su LogMeIn Rescue

Punteggio medio

Nel complesso
4,6
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
67%
4
30%
3
3%
2
1%
Sergey
Sergey
Manager, Technology Infrastructure and Compliance (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Industria alberghiera, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Remote support at your finger tips

5,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

I've used this product for many years since LogMeIn introduced it. First time I tried it I was really blown away with its ease of use and deployment. While it offers a wide spectrum of additional features, I mostly use it to remotely support my employees, who can't be visited at the given moment. It really is so seamless, that my users feel like I'm right in front of them, assisting them with the IT issues. Web-based interface for day-to-day support makes it really easy to initiate a remote assistance call. I also use it on the servers for remote support, as they are spread out around multiple locations. Very fair ROI on this product. I am looking to evaluate other LMI products in the nearest future.

Aspetti negativi:

Every so often I run into certain issues with LMI client application installed on my Apple computers. Usually, I'd have to reinstall the client to solve the problem. This never happens to the Windows LMI client application.

Bryan
IT Manager (Canada)
Contabilità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

LogMeIn Rescue - Essential Support Software

5,0 4 anni fa

Commenti: Essential. I couldn't possible envision doing my job properly without it. Before this software, I used to drive to my client's locations and help them out of a jam, now they know I am just a couple of clicks away. It's the one annual expense I have that I am always happy to spend.

Aspetti positivi:

In my industry, I tend to the needs of users inside the office and outside. LogMeIn Rescue seamlessly allows me to take over my users computer and address their needs wherever I happen to be. Quite frankly, it is the most important software I use. Not only can I control the user's computer remotely, but the Rescue console also allows me to peak inside the file directory. This allows me to move and transfer files directly between our two computers.

Aspetti negativi:

It's not cheap! There are alternatives that are significantly less expense, however, you get what you pay for. Rescue is robust and the extra money spent is certainly worth it. Additionally, in order to acquire full control over the user's computer, there are a couple of steps that need to be explained to the user. While most find these steps intuitive, some of my older clients find it difficult. Sometimes patience and familiarity with the Rescue commands are required to get your client on board with you.

Brett
CEO (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

May 2022 Update Broke this Product

2,0 2 anni fa

Commenti: Used to be amazing, then GoTo stepped in - I'm shopping for an alternative as we speak - after 13 years with LMI.

Aspetti positivi:

Reliable - unattended access - ease of use with client

Aspetti negativi:

Recent update week broke the product - three weeks in and their dev still has yet to undo the damage they did with the update. Support is incredibly non-responsive. Likely in that they have no answers.

Eli
Centralized ServicesM anager (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great Product, But a Bit oo Expensive

5,0 5 anni fa

Commenti: Overall, I like the product and it gives me piece of mind when connecting to critical client machines, but the price is too high compared to other products to justify a large roll out.

Aspetti positivi:

Logmein works and works well. I use several remote control products and Logmein is the one that I use if I know that keeping the connection is critical. It's especially useful when the user a laptop that doesn't initie the WiFi connection until after login. The product can be configured to cache credentials and login automatically.

Aspetti negativi:

The price is definitely the highest for all the remote control products that I use. I use Logmein sparingly because I only purchased one license. For general day to day use, I use other less expensive products.

Carman
Carman
Major Incident Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

LogMeIn Is a wonderful option for remote repairs

4,0 3 anni fa

Commenti: LogMeIn Rescue is how we support our clients and end users all over the world. It is a really well made option for remote repairs. Outside of hardware and environmental issues, I can make almost any repair on an end user's computer without even needing to be in the same country. Overall, it is a very handy piece of software that I will use over and over again if given the chance.

Aspetti positivi:

I like that it allows me to take over an end user's computer with almost complete access. There does not appear to be any feature on the user's computer that I cannot access (outside of administrator access needed on site). This is very handy and allows me to do my job easier.

Aspetti negativi:

Certain optional screen sharing features would be nice, like being able to choose a specific window or screen. And easier sign in and access granting would be nice. It takes a few steps to get into a user's computer.