
Chi utilizza ABM Inventory?
Aziende di commercio al dettaglio, commercio all'ingrosso, commercio elettronico, negozi, venditori online, venditori multicanale.
Cos'è ABM Inventory?
ABM Inventory è un sistema SaaS progettato per i settori della vendita al dettaglio e all'ingrosso. Lo scopo del sistema è fornire disponibilità continua del prodotto nella quantità richiesta nel posto giusto e nei tempi previsti, ridurre lo stock in eccesso (over-stock) e i livelli di indisponibilità che determinano vendite perse. Funzionalità del sistema: rifornimento automatico del negozio e creazione automatica degli ordini, gestione dell'assortimento, valutazione dell'affidabilità dei fornitori e analisi complete.
Crescita delle vendite pari al 15%!
Dettagli su ABM Inventory
Leafio
https://www.leafio.ai/
Fondata nel 2009











Panoramica dei prezzi di ABM Inventory
ABM Inventory non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.
Prezzo di partenza
Non specificato dal fornitore
Versione gratuita
No
Prova gratuita
Sì
Implementazione e assistenza di ABM Inventory
Assistenza
- Email/Help desk
- Assistenza telefonica
- Assistenza diretta 24 ore su 24
- Chat
Implementazione
- Cloud, SaaS, Web
- iPhone (mobile)
Formazione
- Di persona
- Live Online
- Webinar
- Documentazione
Caratteristiche di ABM Inventory
Programmi per inventario
- API
- Acquisto e ricezione
- Aggiornamenti in tempo reale
- Avvisi/Notifiche
- Campi personalizzabili
- Check-in/Check-out
- Codici SKU/UPC
- Codici a barre/RFID
- Contabilità integrata
- Creazione di report/analisi
- Database clienti
- Elaborazione degli ordini
- Fatturazione e contabilizzazione
- Formulazione di previsioni
- Gestione degli articoli
- Gestione degli ordini
- Gestione degli ordini d'acquisto
- Gestione dei fornitori
- Gestione dei resi
- Gestione del magazzino
- Gestione dell'inventario
- Gestione delle fatture
- Gestione delle spedizioni
- Gestione dello stock
- Gestione multi-canale
- Gestione nuovi ordini
- Gestione stock commercianti al dettaglio
- Importazione/Esportazione di dati
- Informazioni in tempo reale
- Integrazioni di terze parti
- Monitoraggio degli ordini
- Monitoraggio dei costi
- Monitoraggio dell'inventario
- Ordini di vendita
- Ottimizzazione dell'inventario
- Punto di vendita
- Quadro della attività
- Relazioni sulle vendite
- Rendicontazione e analisi statistiche
- Rendicontazione in tempo reale
- Report personalizzabili
- Riapprovvigionamento del magazzino
- Ricerca/Filtro
- Riconoscimento di codici a barre
- Rilevamento di numeri di serie
- Scansione di codici a barre / biglietti
- Sistema multi-locale
- Sistema multi-valuta
- Stampa di codici a barre
- Verifica dell'inventario
Software per Inventory Management
- API
- Accesso da dispositivi mobili
- Acquisto e ricezione
- Aggiornamenti in tempo reale
- Assemblaggio di componenti (kitting)
- Avvisi/Notifiche
- Contabilità integrata
- Controllo dell'inventario
- Creazione di report/analisi
- Database clienti
- Fatturazione e contabilizzazione
- Formulazione di previsioni
- Gestione degli ordini
- Gestione degli ordini d'acquisto
- Gestione dei fornitori
- Gestione dei resi
- Gestione del magazzino
- Gestione dell'e-commerce
- Gestione dell'inventario
- Gestione delle fatture
- Gestione delle spedizioni
- Gestione dello stock
- Gestione multi-canale
- Gestione nuovi ordini
- Gestione scorte di produzione
- Gestione stock commercianti al dettaglio
- Identificazione del prodotto
- Informazioni in tempo reale
- Integrazioni di terze parti
- Inventario gestito dal fornitore
- Monitoraggio degli ordini
- Monitoraggio dei costi
- Monitoraggio dell'inventario
- Monitoraggio dello stato
- Ordini di vendita
- Ottimizzazione dell'inventario
- Punto di vendita
- Quadro della attività
- Relazioni sulle vendite
- Rendicontazione e analisi statistiche
- Rendicontazione in tempo reale
- Report personalizzabili
- Riapprovvigionamento del magazzino
- Ricerca/Filtro
- Riconoscimento di codici a barre
- Scansione di codici a barre / biglietti
- Sincronizzazione di dati
- Sistema multi-locale
- Sistema multi-valuta
- Verifica dell'inventario
Visualizza l'elenco completo di Software per Inventory Management
Le migliori alternative a ABM Inventory
Altre alternative a ABM InventoryRecensioni su ABM Inventory
Leggi tutte le recensioniValutazione complessiva
Punteggio medio

Konstantin R.
-
Valutazione complessiva5 /5
-
Facilità d'uso4 /5
-
Caratteristiche e funzionalità5 /5
-
Assistenza clienti5 /5
-
Rapporto qualità-prezzo5 /5
-
Consigliato
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 27/9/2019
"The fresh breath your business need"
Commenti: Consultants always want to make your business easier and all they need is your desire in return!
Vantaggi:
"We've been using ABM Inventory for a year and a half. There was a problem with the rational approach to procurement and sometimes with a complete misunderstanding of the manager what kind of product is needed and how much. We came to the conclusion that to be guided by someone's subjective opinion is the last century. In some positions, we were accumulating excesses, but at the same time we realized that we were losing sales on the popular products. How can we analyze this?
There was some chaos in the figures, so we couldn't understand where the stocks came from, where they didn't go further than the warehouse and where we just freeze the money.
We decided that it was time to set up inventory management in a single system, and of course we wanted to minimize the human factor. Basically speaking, we wanted our stocks to be a motor that a person should not repair, disassemble and assemble every day, but that he could just start it and go.
I think we have achieved what we wanted after several months of working with ABM. At the very least, there is a missing inventory imbalance. Time has been freed up for strategic tasks, because the operating processes are carried out by the program itself. We only control and enter the necessary data. All assortment matrices have led to a single format, and therefore it is no longer the manager's headache: what to order? In short, more advantages. Yes, there are some incomprehensible moments in the system, but we immediately call the supp
Inconvenienti: Too much new features every month. Even though support ready to help we don't have time for learning and just use what we know.
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 27/9/2019
Konrad P.
-
Valutazione complessiva5 /5
-
Facilità d'uso5 /5
-
Caratteristiche e funzionalità5 /5
-
Assistenza clienti5 /5
-
Rapporto qualità-prezzo5 /5
-
Consigliato
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 17/11/2017
"On one of the meetings people even applauded to us in acknowledgement of the system implementation!"
Commenti:
Results for the "Barvinok":
1. Lost sales reduction by 7%;
2. Average stocks are lowered by 20%;
3. The number of employees involved in the process of order placing reduced by 7 times. Three employees execute the orders.
4. The reporting on suppliers reliability was introduced: who is late; who doesn't carry out orders; where is a problem with goods quality;
5. Significant improvement in information availability and transparency;
6. Stock management KPIs are constantly monitored.
Vantaggi:
I like the results of the implementation of the ABM Inventory software and the work of the ABM Cloud implementation team:
1. Order management centralization. At the central office there was created an order department, which provides with goods all the chain. Owing to such change instead of 40 workers who were involved in order placing process, currently, the order for all the chain is formed in the system and is operated by 3 experts controlling the accuracy of system performance.
2. Automatization. 35000 SKU are connected to the system, each good has the stock buffer calculated, which is dynamically changing in accordance with the change of demand for goods. ABM Inventory is based on the principle of "pulling" that allows to have demanded goods available.
3. Methodological support. Consultations are held, during which stock management indicators in a chain are discussed (turnover, the level of lost sales etc.), recommendations about improvement of indicators and advices on work with problem items are given.
Inconvenienti:
We wanted some improvements to our specific processor, but since the product of cloud-based system development is implemented only within the development of the product itself.
This is not a minus, but the principle of developing cloud-based software products.
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 17/11/2017

Daniil K.
-
Valutazione complessiva5 /5
-
Facilità d'uso5 /5
-
Caratteristiche e funzionalità5 /5
-
Assistenza clienti5 /5
-
Rapporto qualità-prezzo4 /5
-
Consigliato
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 11/9/2019
"Managing stocks is easy"
Commenti: Excellent staff who are trying to set up your business and program performance in your infrastructure in the best possible way.
Vantaggi: A year ago, we used ABM Inventory services until we abandoned the retail branch of business. Now the company is focused only on selling online products and the need for ABM Inventory services is gone. But for these 2 years that we had time to work with them, they have shown themselves to be professionals in their field. Our personal manager was always in touch, stock management at the stores was at the highest level. We organized the surplus movement between the stores perfectly, and as a result, the loss of time and money was minimal.
Inconvenienti: It took quite a while to set up the residue transfer to stores where there are frequent shortages of this product. But this was due to some seasonality, not typical of other storeіs.
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 11/9/2019
Anna M.
-
Valutazione complessiva5 /5
-
Facilità d'uso5 /5
-
Caratteristiche e funzionalità5 /5
-
Assistenza clienti5 /5
-
Rapporto qualità-prezzo5 /5
-
Consigliato
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 27/8/2019
"ABM Inventory software"
Vantaggi:
With 14 new stores opened since the start of the work with ABM Inventory, the network stock has remained at the same level!
Sales and turnover have increased.
For our needs, ABM has developed and implemented an algorithm that evaluates the sales of the network, the network reserves and the degree of their adequacy/abundance, the supply arm of the supplier and distribution to the stores, information about upcoming promotions in the network to form an automatic order
Inconvenienti: Managers are very friendly and spent a lot of time helping us set up our business processes.
- Fonte della recensione
- Data della recensione: 27/8/2019