HoneyBook

Chi utilizza HoneyBook?

Fotografi professionisti, web designer, fiorai, organizzatori di matrimoni, truccatori, organizzatori di eventi, DJ, catering, designer d'interni, stilisti, graphic designer.

Cos'è HoneyBook?

HoneyBook semplifica e automatizza l'esperienza del cliente, dalla richiesta alla fattura finale.

Dettagli su HoneyBook

HoneyBook

https://www.honeybook.com/

Fondata nel 2013

Panoramica dei prezzi di HoneyBook

HoneyBook non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di HoneyBook è disponibile a partire da 40,00 USD/mese.

Video di HoneyBook
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Prezzo di partenza

40,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di HoneyBook

  • Calcolatore delle tasse
  • Database contatti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione dei progetti
  • Fatturazione di spese impreviste
  • Fatturazione online
  • Fatturazione per ore
  • Fatture personalizzabili
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione solleciti
  • Pagamenti online
  • Pagamenti tramite cellulare
  • Portale di fatturazione
  • Sistema multi-valuta

Visualizza l'elenco completo di Programmi per fatturazione elettronica

  • Archiviazione e conservazione
  • Blocco spam
  • Caselle di posta condivise
  • Elenco elementi consentiti/non consentiti
  • Gestione delle code
  • Gestione delle firme
  • Gestione delle risposte
  • Monitoraggio delle e-mail
  • Recupero dati
  • Ricerca del percorso migliore
  • Risposte predefinite

Visualizza l'elenco completo di Programmi per gestire email

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Email Marketing
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione della chat interna
  • Integrazione di social media
  • Lead Generation
  • Lead Scoring
  • Preventivi/Proposte
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria

Visualizza l'elenco completo di Software CRM

  • Analisi del servizio al cliente
  • Catalogazione / Categorizzazione
  • Controllo delle risposte via e-mail
  • Gestione delle conoscenze
  • Live Chat
  • Monitoraggio dell'assistenza clienti
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Ricerca

Visualizza l'elenco completo di Software CRM online

  • Archiviazione di documenti
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione di social media
  • Lead Scoring
  • Live Chat
  • Preventivi/Proposte
  • Scansione di biglietti da visita/badge
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria

Visualizza l'elenco completo di Software CRM per piccole aziende

  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

Visualizza l'elenco completo di Software di project management

  • Acquisti
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del marketing
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della formazione
  • Gestione finanziaria
  • Parametri prestazionali
  • Programmazione

Visualizza l'elenco completo di Software gestionali aziendali

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Automazione dei processi aziendali
  • Configurazione del flusso di lavoro
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Editor grafico di flussi di lavoro
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei moduli
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio della conformità
  • Pannello di controllo personalizzabile
  • Senza codice

Visualizza l'elenco completo di Software per Workflow

  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei clienti
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del marketing
  • Gestione delle offerte
  • Gestione di contratti
  • Gestione eventi
  • Programmazione appuntamenti

Visualizza l'elenco completo di Software per fotografi

  • Appalti pubblici
  • Contratti di specializzazione
  • Controllo della versione
  • Firma elettronica
  • Gestione del ciclo di vita dei contratti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Interfaccia acquirenti (fornitori)
  • Lato vendite (clienti)
  • Modelli precompilati
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio della conformità
  • Ricerca del testo completo

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei contratti

  • Conformità PCI
  • Creazione di report/analisi
  • Elaborazione dei pagamenti online
  • Elaborazione di carte di debito/credito
  • Elaborazione di criptovalute
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatturazione ricorrente
  • Firma elettronica
  • Gestione dei pagamenti ACH
  • Integrazione di servizi per l'elaborazione dei pagamenti
  • Integrazione di terminali di cassa
  • Modalità di pagamento multiple
  • Pagamenti di persona
  • Pagamenti tramite cellulare
  • Prevenzione dei pagamenti fraudolenti
  • Sicurezza dei dati

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei pagamenti

  • Avvisi/Notifiche
  • Gestione delle prenotazioni di camere
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione delle lezioni
  • Pianificazione delle risorse
  • Pianificazione di gruppi
  • Pianificazione in tempo reale
  • Programmazione appuntamenti
  • Programmazione di infrastrutture
  • Sistema multi-locale

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dell'agenda

  • Analisi ad hoc
  • Analisi predittiva
  • Analisi qualitativo
  • Analisi quantitativa
  • Consolidamento / Incorporazione
  • Creazione di schede di valutazione
  • Dashboard
  • Indicatori chiave di performance (KPI)
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Pianificazione strategica
  • Report ad hoc

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione delle performance aziendali

  • Audit trail
  • Collaborazione
  • Controllo della versione
  • Firma elettronica
  • Gestione contatti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione delle richieste d'offerta
  • Gestione di documenti
  • Libreria di contenuti
  • Modelli

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione delle proposte commerciali

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Appuntamenti ricorrenti
  • Banca dati cliente
  • Gestione delle prenotazioni di camere
  • Pagamenti online
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione di gruppi
  • Prenotazioni online
  • Promemoria appuntamenti
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sistema multi-locale

Visualizza l'elenco completo di Software per la pianificazione degli appuntamenti

  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio della fonte
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciamento delle interazioni

Visualizza l'elenco completo di Software per lead management

Le migliori alternative a HoneyBook

Altre alternative a HoneyBook

Recensioni su HoneyBook

Stai visualizzando 5 di 291 recensioni

Nel complesso
4,8/5
Facilità d'uso
4,7/5
Servizio clienti
4,9/5
Caratteristiche
4,6/5
Rapporto qualità-prezzo
4,7/5
Christina S.
Owner
Servizi legali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2019

"The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software"

Commenti: Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Vantaggi: I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Inconvenienti: It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Risposta del fornitore

da HoneyBook il giorno 23/9/2019

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2019
Janelle M.
Freelance Makeup Artist
Servizi ai consumatori, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/8/2020

"Organize My Squirrel Brain"

Vantaggi: Everyone kept telling me, "Honeybook is great, but there's a learning curve." So I was a little intimidated. They were wrong, I could jump in face first and start using it exclusively immediately. Even in the middle of a terrible time for my little business, I will pull all the strings I can find to be able to afford Honeybook. It's easy for me, easy for my clients and keeps me focused. It saves me time and energy and thats the most important thing!

Inconvenienti: The only thing I'm having issues with right now is making a brochure. It probably user error, but I wish it there more extensive editing capabilities within the brochure making operation. I will play around with it some more though.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/8/2020
Paige E.
President
Fotografia
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/6/2018

"Not User Friendly - Difficult Learning Curve"

Vantaggi: Keeps contracts in one place, able to accept credit cards. You can network with other vendors, and they seem to really concentrate more on this than actually developing software that works well.

Inconvenienti: I am a "founding" Honeybook user and bought the lifetime membership. At first, HB was very convenient. The learning curve was very frustrating as the online software had many MANY bugs. It still does. The entire premise behind the software was to free up your time, have all your projects in one place, sign contract, get paid, etc. Yes, great idea! However, the software has so many glitches! You're not able to even edit a person in your contacts. Their customer support team used to be great you could actually message a real person - now you have to wait a day or two to get an email answer and most of the time they just send you a link to deal with your problem. Once you email your client the contract, everything goes down the Honeybook "rabbit hole". My clients are tech savvy and they can't even figure out Honeybook - the emails that I've received from frustrated clients is numerous. Save your time and money and get another online software that will actually do the job - like Sprout Studio or Dubsado. Wish I would have done that from the beginning. Regretting my purchase since my lifetime "membership" isn't transferrable and Honeybook continues to make money off of me by accepting credit card payments. I looked at 17hats, which also didn't have great reviews before I purchased Honeybook. Moving on, however, I'm assuming that the process will not be easy transferring existing contracts and other office files.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/6/2018
Alyssa P.
Founder & Creative Director
Design, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/9/2020

"Using HoneyBook is like having a personal sales assistant helping me run my business 24/7"

Commenti: Wow, just keeping everything in one place for my business and the way HoneyBook automatically saves everything that I've been working on has been absolutely transformational. I feel like HoneyBook is 5-10 apps all in one. I also like your customer support and the overall vibe of your company that I get from using your product. I feel like you truly care about your customers :) Also, I'm currently on the $1 per month plan for 6 months. Keep offering that, because that is what made me commit to HoneyBook! Also, your pre-written proposal legal contract is AMAZING! So professional and easy to customize.

Vantaggi: Honeybook is incredibly intuitive and easy to use. Luckily, I started using it when I began my business, so I didn't need to transfer any existing CRM or sales data over. When I was onboarding, HoneyBook's support staff loaded in a bunch of pre-designed templates specific to my industry. They also took images I sent them of my products and prices and turned them into usable sales proposals. That alone has saved me WEEKS of time that I would have had to spend learning how to use HoneyBook and manually inputting my content.

Inconvenienti: The time tracker does not function to the extent that I need it to. I currently use Time Doctor to track my time, but it would be nice if I could keep everything in HoneyBook. Also, I oftentimes don't see my reminders for following up with "tasks" for clients in my projects pipeline. If there's a way to have those notifications automatically sync with my personal google calendar and send me an email reminder, that would be helpful. Pipedrive's CRM and sales pipeline does a really great job of showing urgent prospects to follow up with. I think it color-codes them too. Also, the email feature within HoneyBook can be a bit confusing. Sometimes, I can't tell if an email sent or not. The notes are also not displayed in a way that's very easy to read. It would be nice to add bullets, bold text, underline, etc. Pipedrive does a really great job of showing all of the email threads and notes between clients and multiple team members in their CRM. Also, the first time I sent an invoice, HoneyBook automatically included a place for gratuity/tip. I've now figured out how to turn that setting off, but I couldn't see that it was automatically included in my invoice ahead of time. With my business (and I think most), they will never need gratuity, so I think that's kind of an odd setting. Maybe instead of having to click and review the settings in the left side bar of invoices, there could be an extra prompt to review those settings before the user sends the proposal to their client.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/9/2020
Jessica B.
CEO, Brand Strategist, and Designer.
Graphic Design, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/7/2020

"HoneyBook is a lifesaver!"

Commenti: I love HoneyBook because it's easy to use and if I can't figure something out, I can easily ask! The customer service and care is golden!

Vantaggi: I love the brochures and proposals features. It makes things SO easy for me and my clients! I also love that I can use HoneyBook for project specific emails, so I have everything in one place!

Inconvenienti: It's not really a con, but I don't use the community aspect of the platform. I'm sure it's amazing too though. 😄

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/7/2020