Da 17 anni aiutiamo le aziende
a scegliere i migliori software

Cos'è Criteo?

Scelto da 18.000 operatori di marketing di tutto il mondo, Criteo Dynamic Retargeting offre la pubblicità giusta al momento giusto nel percorso dell'acquirente. Criteo Dynamic Retargeting vince costantemente il 90% dei test delle prestazioni della concorrenza, generando un ritorno medio 13 volte maggiore sulla spesa pubblicitaria, con un volume di vendite significativo.

Chi utilizza Criteo?

PMI, imprese di medie e grandi dimensioni. CMO, responsabili del display, direttori commerciali, programmatici, gestione dei display a pagamento, manager di marketing mobile, responsabili delle acquisizioni.

Criteo Software - 1
Criteo Software - 2
Criteo Software - 3
Criteo Software - 4
Criteo Software - 5

Hai dubbi su Criteo? Confrontalo con un'alternativa popolare

Criteo

Criteo

3,9 (21)
1,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
23
Nessuna integrazione trovata
3,6 (21)
3,9 (21)
3,6 (21)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
1,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
31
33
3,9 (73)
3,7 (73)
4,0 (73)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a Criteo

AdRoll
Funzionalità più votate
Analisi dati della campagna
Annunci di retargeting
Segmentazione
Marketing 360
Funzionalità più votate
Blocco spam
Fatturazione online
Pagine di destinazione/Moduli web
Google Ads
Funzionalità più votate
Analisi dati della campagna
Gestione della campagna
Multi-campagna
Madgicx
Funzionalità più votate
Analisi dati della campagna
Pianificazione della campagna
Rendicontazione e analisi statistiche
Mailchimp
Funzionalità più votate
Email Marketing
Gestione della posta elettronica
Gestione delle campagne e-mail
Marketo Engage
Funzionalità più votate
Creazione di report/analisi
Gestione delle campagne e-mail
Programmazione della campagna
Dreamdata
Funzionalità più votate
Attribuzione multi-touch
Parametri prestazionali
ROI Tracking
Outbrain
Funzionalità più votate
A/B Testing
Real-Time Reporting
Rendicontazione e analisi statistiche
Aimtell
Funzionalità più votate
Automazione del marketing
Creazione di report/analisi
Gestione di potenziali clienti

Recensioni su Criteo

Punteggio medio

Nel complesso
3,9
Facilità d'uso
3,6
Servizio clienti
3,6
Caratteristiche
4,0
Rapporto qualità-prezzo
3,9

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
33%
4
38%
3
19%
2
5%
1
5%
Ilaria
Project leader (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Buon supporto di marketing

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Ottimo per ottimizzare un sito di e-commerce, incrementare le vendite con annunci di retargeting e incrementare recensioni.

Aspetti negativi:

Poco diffuso e poco sponsorizzato nell ambito dell e-commerce.

Cameron
Cameron
Performance Marketing Lead (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Beni di consumo, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Powerful Retargeting, with a Few Downfalls

4,0 6 anni fa

Commenti: Overall, we're happy with the results our e-commerce campaigns have experienced with the addition of Criteo. Revenue and overall web traffic have increased.

Aspetti positivi:

The dynamic retargeting options that Criteo offers are vast and effective - we've been seeing around 2.0 ROAS since implementation with a limited budget.

Aspetti negativi:

Unfortunately, customization options for the creatives themselves are a bit limited. For example, we've been running into issues of having the same product show four separate times in the same creative - not a professional look.

Nikita
Marketing Manager CRM (Germania)
Macchinari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Great targeting and retargeting tool

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

How easy it was to integrate with some of tools we use, and how easy it is to work with campaigns and audiences.

Aspetti negativi:

Not everything was easy to set up and we needed to analyze externally for things that Criteo lacks.

Yacov
Yacov
Marketing Manager (Israele)
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

no support at all

3,0 2 anni fa

Commenti: very bad experience, after investing so much time set up my account
just got stuck with the integration - sent several emails - no one answered !!!
on line chat on site - wont work at all ..

Aspetti positivi:

dynamic remarking with animation look great easy to set up new campaign

Aspetti negativi:

trie to have some support regarding embedign the code and pixles no support on email/ chat or on phone they wont reply ny email ..

Artur
Artur
E-commerce specialist (Polonia)
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

A great complement to Google and social media retargeting

4,0 4 anni fa

Commenti: An easy-to-manage, effective tool for retargeting on the basis of RTB.

Aspetti positivi:

Easy budget management and a transparent way to define the target result. Very high efficiency. Great support.

Aspetti negativi:

The administration panel after the changes is less transparent and convenient to use (although it looks better). Large, unpredictable fluctuations in effectiveness (though this is a question of market behavior rather than of the software itself).

Chitta Ranjan
Chitta Ranjan
Digital Marketing Manager (India)
Utente LinkedIn Verificato
Salute, benessere e fitness, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Convert Traffic to Customers Using Criteo

5,0 6 anni fa

Commenti: I am using Criteo for one of our E-commerce clients from last two years. The conversion rate and average order value are always good. Overall my experience with Criteo is excellent.

Aspetti positivi:

One of the best, easy to use industry top leader in retargeting. Retarget your traffic simply by adding Criteo script to your website. Excellent customer support with a dedicated account manager who will guide you with bid optimization techniques. In addition to multiple other websites, it also shows ads on Facebook. With its dashboard report, one can get a clear idea on the number of impressions, clicks, conversion and revenue details every day to track the performance.

Aspetti negativi:

For an E-commerce website, it's not that easy to implement the Criteo script.

Risposta di Criteo

6 anni fa

Thank you for your review Chitta. Do let us know what issues or suggestions you had on the implementation side and we'll pass this on to our product team.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

good option to misinvest your marketing budget

1,0 3 anni fa

Commenti: There are many options in the market to test before criteo

Aspetti positivi:

The promise they gave us before the start of the project

Aspetti negativi:

We didn't achieve any goal, with a very bad kpi

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Awesome tool for programmatic buying retargeting internationally

4,0 6 anni fa

Commenti: Eliminating waste impressions through programmatic buying and very detailed targeting, getting insights into most valuable audiences, making it easy to scale programmatic campaigns internationally.

Aspetti positivi:

Criteo offers great solutions for programmatic retargeting and makes it possible to target exactly the right people to maximize ROI. With their international focus and presence, it is a great partner for brands buying programmatically world-wide.

Aspetti negativi:

Criteo is not the most transparent partner. Due to their business model, it is not always clear what their fee is and if buying could be even more efficient.

Jason
Jason
Director of Marketing (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great Revenue Driver

5,0 7 anni fa

Commenti: Criteo is by far the best revenue driver of all remarketing companies.

Aspetti positivi:

Criteo is incredibly easy to set up and brings more revenue than any other remarketing service I have ever used.

Aspetti negativi:

Criteo is exclusively for higher paying companies. Smaller companies with smaller budgets cannot use Criteo because they require a certain monthly payment. For many companies this is easy of course to spend on remarketing but smaller companies cannot afford that.

Jordan
Jordan
Digital Marketing Strategist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best Retargeting Platform For Luxury Brands

4,0 6 anni fa

Commenti: I love how well this platform works, how often the ads get placed, the amount of impressions you receive, and the return for large ticket items

Aspetti positivi:

The return on investment, reach in terms of placements, and customer support

Aspetti negativi:

I don't like how little control you have over targeting, account setup, graphics, or budget. I wish you could control all the bells and whistles.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Criteo Review

5,0 6 anni fa

Commenti: Overall, enjoyed the experience with Criteo. Needed a more cost effective option and eventually left.

Aspetti positivi:

Easy to use dashboard. Allows you to optimize based off your goals.

Aspetti negativi:

Creative updates were tough as you always have to go through a rep in order to make an update. I will say it is a positive they do offer A/B testing with creative, though.

Francois
Directeur de clientèle (Francia)
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Plateforme publicitaire qui tient ses promesses

4,0 12 mesi fa

Aspetti positivi:

J'ai utilisé la plateforme Criteo dans le cadre d'une campagne média. J'ai pu toucher une audience précise grâce aux critères de ciblage disponibles et j'ai pu retargeter cette audience pour générer plus de conversion. La plateforme est simple d'utilisation dans la gestion des campagnes.

Aspetti negativi:

Lors de la campagne publicitaires, nous avons eu du mal à correctement programmer les événements et les faire remonter dans Criteo.

Recensione anonima
Marketing e pubblicità, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

バナーサイズのバリエーションが豊富

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

ダイナミックなターゲティングができ、商品を閲覧したユーザーにピンポイントで再訪問を促せます。また、対応しているバナーサイズも豊富で、Webサイトの色々な場所で表示が可能です。

Aspetti negativi:

管理画面が複雑で、日本語版だと翻訳が行き届いてない部分が多いです。

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Está muy bien, pero al sistema de atribución le falta transparencia

3,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Usando Criteo se logra hacer una estrategía de retargeting muy eficaz, la única pega es que la atribución post clic no está del todo clara.

Aspetti negativi:

Mejorar el tracking post clic Los costes son muy altos especialmente en temporada alta.

Gabriel
Performance Mkt Manager (Australia)
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

One of the best display options

5,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Inventory and performance in comparison with GDN. Great customer support.

Aspetti negativi:

The platform is not really user friendly so you end up depending on the support team.

Rob
Technology Manager (USA)
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Converts customers and makes money!

5,0 7 anni fa

Commenti: If you use Adwords I would highly give this software a shot to do your online marketing for your ecommerce website because it definitely draws customers to your website without a doubt.

Aspetti positivi:

We used to use Adwords to do our online marketing to our customers or potential customers and Criteo seems to be doing a better job and has converted more customers previously than adwords. I even see our ads while roaming the internet and they make you want to click them to bring you to our website and buy stuff.

Aspetti negativi:

Our developer had a tough time connecting Criteo to our Magento store because there apparently wasn't much documentation. However, they did get it setup and working just fine which is making us money.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

I great supplement to our AdWords and Bing campaigns.

5,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

Easy to use interface and tracking that displays the number of impressions, clicks,and sales along with the spend, return and ROAS

Aspetti negativi:

It can take 2 - 3 weeks for the return to catch up to the spend as everything is being dialed into your customer base. There will be a sweet spot of impressions that will limit the scaling ability of your spend / return. The seasonality of our business limited the amount we could use it.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Gestione formativa, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Good quality remarketing but not a self-service operation

3,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

We generated a good amount of sales of this tool. Good image options.

Aspetti negativi:

We had to rely on programmers at Criteo for too much; not enough self-service.

Risposta di Criteo

6 anni fa

Thanks for your review, we're investing in self-service but for now client feedback about our managed service has been excellent.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Machine Learning gone awry

2,0 6 anni fa

Commenti: NONE, we now use our media company to do all RETARGETING via social, google and other platforms. Criteo lost our business FOREVER.

Aspetti positivi:

I loved Criteo at the beginning when I had an account rep. It was great when a person managed the bids, the retargeting and the software. Once that stopped and it was turned over to their inside team or "MACHINE" in Europe with NO point of contact at all, it went VERY BAD. I was very unhappy with the service overall and yanked my budget within months of this changeover.

Aspetti negativi:

The machine learning kept our bids accelerated way after 4th Quarter and then it overspent my budget in January in one week instead of the usual monthly budget alloted. The bids should have been reduced as of 1/1 when the traffic went down but they were not and the company did NOTHING to make up for their screwup and mishap. They even admitted it was their error!!!

Risposta di Criteo

6 anni fa

Thank you for your feedback, we have read your comments with interest and would really appreciate the opportunity to speak to you further about your review. Feel free to email us at reviews at criteo dot com

Cristiano
Web Marketing Manager (Italia)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best retargeting software in the market

5,0 6 anni fa

Commenti: They are my tool of choice for retargeting campaigns

Aspetti positivi:

Great performance, ease of use and reliability of accounts

Aspetti negativi:

Lack of a detailed site list or whitelist options

Risposta di Criteo

6 anni fa

Thanks for your review Paolini, we're delighted to be able to help you!

Terry
owner (USA)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

good product but good luck if you need someone to contact you

3,0 5 anni fa

Commenti: it might work but god help you if you need support.

Aspetti positivi:

simple when setup works and they are helpful on setup

Aspetti negativi:

NO one will contact me after multiple attempts!