Cos'è RMM?

SolarWinds® RMM è una piattaforma di monitoraggio e gestione remota progettata per semplificare la gestione, la manutenzione e la protezione delle risorse IT.

Chi utilizza RMM?

La piattaforma SolarWinds® RMM è progettata per fornitori di servizi gestiti e personale IT interno che gestiscono ambienti IT complessi, sia in loco che remoto.

Dettagli su RMM

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Prezzo di partenza:

50,00 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Senza versione gratuita

RMM non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di RMM è disponibile a partire da 50,00 USD/mese.

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Dettagli su RMM

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RMM Software - 1 - anteprima

Implementazione e assistenza di RMM

Assistenza

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  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

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Caratteristiche di RMM

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  • Aggiornamenti in tempo reale
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  • Avvisi/Notifiche
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  • Chat/Messaggistica
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  • Gestione dell'inventario
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  • Gestione della conformità
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  • Gestione delle conoscenze
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  • Gestione delle modifiche
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  • Gestione di incidenti
  • Gestione e monitoraggio da remoto
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  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
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  • Pianificazione della manutenzione
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  • Rendicontazione in tempo reale
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  • Gestione dei progetti
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  • Gestione del ciclo di vita delle risorse
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del rilascio
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  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
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  • Gestione delle capacità
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Alternative a RMM

Altre alternative a RMM

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Recensioni per valutazione

5
37
4
26
3
4
1
2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Derek S.
Derek S.
Service Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

SolarWinds RMM (formerly N-Able) is a great RMM tool

5 2 anni fa

Commenti: Great solution for an RMM tool. The management of the alerts and system is the best overall of the competitors. Would recommend as long as the PSA tool links to it well.

Aspetti positivi:

Very intuitive interface and easy to learn. Easy to navigate and manage individual endpoints and quiet noisy alerts. Great integration with direct hardware monitoring as well.

Aspetti negativi:

Remote access software has historically been an additional feature. Very competitive market and some aspects are not the "best" in the market, including remotely connecting to computers. SolarWinds is also only breaking into the PSA market so there is not a direct connecting service to link on day 1 without looking at other vendors.

Alternative considerate: Kaseya VSA e ConnectWise Control

Perché passare a RMM: SolarWinds is a great RMM tool and can be linked nicely with Connectwise Manage. ConnectWise pushes hard to force the linking of Control, which makes this a difficult decision.

Chris B.
Technology Director (USA)
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

A decent mix with different tools

4 anno scorso

Commenti: Their platform has absolutely put us in a better position for supporting our users working across multiple locations and offices.

Aspetti positivi:

Solarwinds is building a very broad set of tools helping MSPs and admins manage corporate IT users, networks, and assets. I really like that a big part of their strategy consists of recurring available trainings of not only their own software, but best practices. I have already learned a great deal working with their platform.

Aspetti negativi:

They are still growing and adding on. It sometimes gets a little frustrating that all the toolsets are not directly integrated into their RMM platform.

Alternative considerate: ConnectWise Manage

Perché scegliere RMM: RMM had the broad tools to better manage our resources than a simple remote support tool.

Software precedente: GoToAssist

Perché passare a RMM: cheaper and felt like they would be easier to work with getting training, etc.

Marcio P.
Owner (Canada)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Nice to have all your customers in one place

3 2 anni fa

Commenti: Customer service is hard to reach and slow to respond

Aspetti positivi:

The fact that I have all my customer computers in one place

Aspetti negativi:

Updates fail constantly and the reason is not clear. Also it doesn't work with trendmicro antivirus which is my solution

Risposta di SolarWinds MSP

2 anni fa

We're sorry to hear you've experienced some challenges with customer service as we always strive to deliver the best service experience possible. This obviously wasn't what you experienced and that's troublesome. We will reach out to you shortly to hopefully assist you further.

Javier G.
Service Tech (Messico)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

You don't need to spend more money elsewhere

5 2 anni fa

Aspetti positivi:

The main pro for us has been that it is pay what you use. Many other RMM tools will lock you into 3 year contracts and make you buy hundreds of seats and you will pay for them regardless if you use them or not. We loved that the remote control tool was based on Teamviewer

Aspetti negativi:

The initial interface was kind of clunky. And we really didn't like when they changed the remote control client. We've gotten used to it now though.

Alternative considerate: ConnectWise Automate

Perché scegliere RMM: It was stile N-Able back then and the platform was just terrible. It cause all sorts of network issues.

Software precedente: N-central

Danny M.
IT Manager (UK)
Prodotti alimentari e bevande, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Amazing remote manamgement software

5 2 anni fa

Aspetti positivi:

I love how simple it is to manage my systems with this software. I can remotely control every single endpoint in my organisation, pull an assest list when I need it, keep an eye on virus threats and even deploy virus protection all via a simple interface

Aspetti negativi:

The only additional feature I'd like to see is the ability to freeze the remote display, so the user cannot see what actions are being performed, like entering sensetive parts of systems etc.