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Cos'è OneSignal?

OneSignal è un'apprezzata piattaforma di coinvolgimento dei clienti, che consente di aumentare la fidelizzazione e le entrate tramite messaggistica personalizzata e veloce, indipendentemente dalle dimensioni dell'azienda. OneSignal supporta e-mail, notifiche push, messaggistica in-app, SMS, attività live di Apple e altri canali tramite Webhooks, consentendoti di coinvolgere i clienti attraverso i loro canali preferiti. OneSignal e-mail offre funzionalità esclusive come il riscaldamento automatizzato dell'indirizzo e-mail e IP, nonché opzioni di trascinamento della selezione e HTML per la creazione di messaggi. La piattaforma ha un tempo di configurazione rapido che richiede un impegno minimo per gli sviluppatori e consente agli esperti di marketing e ai team di prodotto di inviare messaggi con supporto per gli sviluppatori. Oltre alle integrazioni, OneSignal offre anche un'API aperta per consentire una maggiore versatilità.

Chi utilizza OneSignal?

OneSignal è al servizio di tutti gli editori mobili e web che desiderano sfruttare la moderna tecnologia delle notifiche push per le proprie notifiche di marketing e transazionali.

Dove si può implementare OneSignal?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • OneSignal
  • Sede: Mountain View, USA
  • Fondata nel 2015

Assistenza di OneSignal

  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Andorra, Arabia Saudita, Armenia e altri 101

Lingue

inglese

OneSignal prezzo

Prezzo di partenza:

9,00 USD/mese
  • Senza prova gratuita
  • Sì, offre versione gratuita

OneSignal dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di OneSignal è disponibile a partire da 9,00 USD/mese.

Piani tariffari richiedi una prova gratuita

Informazioni sul fornitore

  • OneSignal
  • Sede: Mountain View, USA
  • Fondata nel 2015

Assistenza di OneSignal

  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Andorra, Arabia Saudita, Armenia e altri 101

Lingue

inglese

Video e immagini di OneSignal

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Caratteristiche di OneSignal

  • Analisi dati della campagna
  • Analisi visiva
  • Automazione del marketing
  • Avvisi/Notifiche
  • Azioni innescate da eventi
  • CRM
  • Campagne di drip marketing
  • Campi personalizzabili
  • Comunicazione multi-canale
  • Conformità CAN-SPAM
  • Creazione di report/analisi
  • Cronologia clienti
  • Editor WYSIWYG
  • Email Marketing
  • Gestione contatti
  • Gestione degli iscritti
  • Gestione dei modelli
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'esperienza del cliente
  • Gestione della campagna
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle comunicazioni
  • Integrazioni di terze parti
  • Invio di SMS di massa
  • Marketing multi-canale
  • Marketing via SMS
  • Messaggistica programmata
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio del coinvolgimento
  • Monitoraggio delle conversioni
  • Notifiche app
  • Notifiche push
  • Notifiche via SMS
  • Notifiche web
  • Ottimizzazione mobile
  • Personalizzazione
  • Personalizzazione dei messaggi
  • Programmazione della campagna
  • Quadro della attività
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Segmentazione
  • Segmentazione della clientela
  • Sistema plurilingue
  • Test A/B
  • Tracciabilità delle e-mail
  • Tracciamento delle interazioni

Alternative a OneSignal

Ideale per le piccole e medie imprese, monday CRM è un CRM completamente personalizzabile e senza codice che centralizza vendite e comunicazione con i clienti. Ulteriori informazioni su monday CRM
Software di marketing automation avanzato e facile da utilizzare che consente di generare lead qualificati e convertire le spese di marketing in entrate.
Offre semplici interfacce API pay-as-you-go per consentire alle aziende di creare applicazioni scalabili e affidabili per SMS e voce per il Web o dispositivi mobili.
Software che fornisce agli sviluppatori targeting istantaneo dei messaggi, contenuti di notifica personalizzati e creazione di report illimitati sugli eventi.
In quanto leader tra gli strumenti di analisi, Tableau aiuta le persone e le organizzazioni a basare le proprie decisioni sui dati.
Gli eventi ibridi e virtuali sono reali e coinvolgenti.
Funzionalità avanzate per l'automazione delle e-mail e il marketing omnicanale. Gestisci campagne pianificate e attivate in un'unica interfaccia o tramite API.
Freshchat è un moderno software di messaggistica creato per i team di coinvolgimento dei clienti che consente di parlare con clienti potenziali ed esistenti su tutti i canali. Ulteriori informazioni su Freshchat
Una piattaforma di coinvolgimento dei clienti intelligente che riunisce analisi dei clienti, ottimizzazione basata sull'intelligenza artificiale e opzioni di personalizzazione in un'unica soluzione.

Recensioni su OneSignal

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,5
Servizio clienti
4,5
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

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2
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Davide
CEO (Italia)
Intrattenimento, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Subito, per il tuo sito!

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: mi trovo bene e lo utilizzo da anni. Sono state integrate molte funzioni utili, ma la principale è quella delle notifiche push del mio sito

Aspetti positivi:

E' il modo più semplice per attivare le notifiche del proprio sito web sui dispositivi desktop, ed è gratis!

Aspetti negativi:

Configurazione iniziare che potrebbe essere più semplice

Jared
Jared
Marketing Specialist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Macchinari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

The best software for marketing.

5,0 anno scorso

Commenti: It is a much needed software as we are able to maintain a great connection with our clients, we have increased our client database, our clients are now attracted to our services, the interaction is very good and it has very good email automation and receptive on the part of our clientele.

Aspetti positivi:

It is a simple software to configure, sending notifications is very fast, it makes it easy to always offer the best to our customers, we attract our customers thanks to the multiple functions that OneSignal offers, it is a very fast system, it has powerful customer segmentation, It is essential for us and for attracting new customers.

Aspetti negativi:

On one occasion notifications were delayed, we don't know why, but it has been a great concern for which we have not received a response. They must provide an answer to concerns that we are generally unaware of.

Victor
Victor
Head of Digital Intelligece (Panama)
Utente LinkedIn Verificato
Quotidiani, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Using One Signal to increase user retention

5,0 3 anni fa

Commenti: We are using One Signal to engage visitors of our site and mobile apps.

Aspetti positivi:

I like the user friendly admin panel for non tech-savvy users and the integration with many services/platforms.

Aspetti negativi:

I tThe pricing model has a big jump between the free version to the next tier. I will think in a mid-cost plan for small and medium size business.

Alternative considerate: Firebase

Perché scegliere OneSignal: At the moment of the evaluation Pushwoosh doesn't had SDK for mobile apps and doesn't offered free tier for testing or small projects

Software precedente: Pushwoosh

Perché passare a OneSignal: The support for many platforms/services and the ease to use

Dave
owner (Australia)
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Nothing seems to work and sup[port hasnt been able to help at all

2,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

the concept is fantastic. Unfortunately with my experience they dont seem to deliver what is promised

Aspetti negativi:

Its very difficult to set up to a working standard (still not achieved even with support) despite it being an easy plugin. I can not get ANY subscribed users to actually receive any notifications. I have tried ALL troubleshooting options to no avail. 1/10 As support is in another country its more or less impossible for me to get any help.

Risposta di OneSignal

6 anni fa

Hi Dave. I'm sorry to hear you had difficulty getting OneSignal working. Our support team is based in the United States. We strive to reply to all support messages within 24 hours during the business week and help every client get successfully set up. We'd love for you to give us another shot.

Recensione anonima
Gestione formativa, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

OneSignal for android, ios and web applications ( Push Notifications )

5,0 5 mesi fa

Aspetti positivi:

I was able to control the Push Notifications for my web and mobile apps with OneSignal. It shows me the realtime updates and help me keeping my customers engaged with target devices. The ease of integration with push notifications is quite easy to implement.

Aspetti negativi:

With onesignal everything is fine for me However, If i want to send push notification to specifics users this is not possible with onesignal also if they could provide support of webhook applications it would be more fun :)

Richard
Developer (UK)
Tempo libero, viaggi e turismo, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

I'm so glad I found OneSignal for web push notifications!

5,0 anno scorso

Commenti: My overall experience with OneSignal has been overwhelmingly positive

Aspetti positivi:

I was looking for a web push notification solution and had thought I would implement myself but the more I looked into it the more I realised this was a fairly complicated thing to do. Then I discovered OneSignal and they had done all the hard work for me. It was really simple to integrate with my website and I was able to get started for free which was great. I needed some assistance with a configuration issue and can vouch for their technical support. I was up and running with web push notifications in no time.

Aspetti negativi:

Honestly, I am yet to find any cons about using OneSignal for web push notifications

Annel
Director of Internship Program Parent Coordinator (USA)
Gestione formativa, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Excellent Resource

5,0 10 mesi fa

Commenti: Perfect! Excellent! I love the resource.

Aspetti positivi:

I love being able to add an image, an explanation/blurb and have a multi lingual message shared with our school community in real time.

Aspetti negativi:

I feel like the topic and sub topic is redundant

Ryan
Full Stack Developer (Indonesia)
Software informatici, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

The Perfect Notification Service

4,0 anno scorso

Commenti: I find my overall experience with OneSignal very pleasing. The easiness of deployment is particularly great from the eyes of a developer.

Aspetti positivi:

When I was looking for a notification solution for my app, I found OneSignal to be very easy to integrate and deploy to my stack. A quick read of the documentation allows me to have a good idea of how the API works. Furthermore, I only need to add a couple lines to have the notification service ready on my clients.

Aspetti negativi:

I did encounter errors with deployment and the documentation didn't cover said error. I had to search around for the solution but eventually found it.

Aviv
analytics (Israele)
Intrattenimento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

essential tool

4,0 anno scorso

Commenti: overall good

Aspetti positivi:

OneSignal presents an effective solution for businesses and developers looking to engage their user base through push notifications, in-app messaging, and email marketing. The platform is appreciated for its ease of use, allowing even those with limited technical expertise to set up and manage campaigns. The dashboard is intuitive, providing a clear overview of campaign performance and user analytics, which is crucial for making data-driven decisions.

Aspetti negativi:

Customer Support: Although there's a community for support, the responsiveness and helpfulness of the official customer support have been pointed out as areas for improvement by some users.

Alternative considerate: Pushwoosh

Perché passare a OneSignal: test

beshoy
CEO (Canada)
Videogiochi, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Best option for mobile push notifications

5,0 10 mesi fa

Aspetti positivi:

The best thing about OneSignal is their free tier for mobile push notifications which is prertty generous

Aspetti negativi:

pricing for sms/email which a bit pricy compared to other platforms.

Moises
CTO (Argentina)
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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Solid product, easy to setup

4,0 9 mesi fa

Aspetti positivi:

It's documentation is up to date, customer support is always very attentive and excellent. It's easy to setup for engineering teams, and intuitive to use for marketing teams.

Aspetti negativi:

It's self-service tiers are very limited, and it's very easy to exceed them, event thought they aren't inexpensive.

Alternative considerate: Firebase

Perché passare a OneSignal: It was easier for marketing teams to use.

Gustavo
CIO / CTO (Argentina)
Quotidiani, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Easy implementation!

5,0 anno scorso

Commenti: We could implement segmentation.

Aspetti positivi:

API functionalities are awsome, we integrate Onesignal with our CMS.

Aspetti negativi:

I expected to have a frontend in spanish.

Rahul
Owner (India)
Gestione formativa, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best for sending push notifications

5,0 2 anni fa

Commenti: Wonderful, helped a lot

Aspetti positivi:

Create user segment, add user tags, schedule notification, track number of clicks on notification. Great job

Aspetti negativi:

Recently they reduced number user tags for all plans. SDK is heavy. Sometimes website lags. No App available, only website.

Alternative considerate: Firebase

Perché passare a OneSignal: Lots of inbuilt features

Julio
IT Developer (Repubblica Dominicana)
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Great Push Notification service and features

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

The feature we liked the most was their Push Notification service, it was super easy to integrate within our system thanks to their APIs, SDK and their good documentation.

Aspetti negativi:

I think their tier system should be more flexible to include more features.

Tseliso
Marketing Manager (Lesotho)
Giochi d'azzardo e casinò, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Push and In App notification review

5,0 2 anni fa

Commenti: It helps me retain my customers by being able to segment them and sent them relevant promotions. I can sent messages and time them according to when the user is most active. It helps me trigger a buy from my in active users.

Aspetti positivi:

Current we are using push notifications and In app messages and they both have been impactful.

Aspetti negativi:

Currently I have not found a thing I dislike and I believe the reason is that I am still running on free plan.

Moh
Digital Marketing (India)
Scrittura e attività redazionali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
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OneSignal is Just Amazing

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

This tool is really amazing to send the push notifications.OneSignal helps us to send push notifications and do A/B testing to improve the overall click through rate.

Aspetti negativi:

Nahh.. nothing that i least like about OneSignal

Ale
Editor (Argentina)
Quotidiani, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

best push notification

5,0 7 anni fa

Commenti: We use on our magazine to brodcast new content and promotion to our readers. IS VERY GOOD!

Aspetti positivi:

I bought a another app but i switch to one signal. We use in our magazine, we send more than 100.000 notification daily. - Insanly good notification service - can track reach, click and other stats - integrate with wordpress (they have plugin) - can segment audience - can send manual push notification - Can integrate native and with popup - Easy to use - Can send automatic notification and schedule - Integrate with alot of other service like Mautic or Zapier. - IS FREE! Support is amazing, i do request add UTM code to track, and they help me to implement on the code. Later they add the option in the plugin. So they help and wanna improve the product. This is one of the best way to reach your audience.

Aspetti negativi:

Not really. Is very good. Maybe the install is kind tricky is you dont have any experience with code or install. But overall is one of the best service i use. I dont have any complain or issue. Work perfect.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Beneficenza, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

The Best Push Notification Service Around!

5,0 6 anni fa

Commenti: Love it!

Aspetti positivi:

I absolutely love this software! I use it daily and am happy to pay for then upgrade because it helps me to reach, retain, and reconnect with my site visitors without me giving it much thought. Truly set and forget.

Aspetti negativi:

If you can. Integrate with just a few more email providers it would be awesome!

Iyanu
Iyanu
Founder (Nigeria)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Cross Platform Push Support

5,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

Real-time update of Subscribed and Unsubscribed users to push notifications service. The best tool to increase traffic and keep your engaged subscribers by sending push notifications.

Aspetti negativi:

In a rare situation of migrating to a new domain name or App, you cannot carry the subscribers along which makes them useless.

Siim
Siim
Head of Marketing (Estonia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

All-arounder for mobile app users

5,0 2 anni fa

Commenti: Surprisingly compact all-arounder platform for user engagement.

Aspetti positivi:

I really like that i can send sms, push, in-app messages and emails from one place to one segmentation. It combines a lot of things i need into one neat box. This takes a lot less time to set up as opposed to having them separately.

Aspetti negativi:

It takes time to figure out and i sometimes need help from our tech team to understand the triggers and deep linking for push.

Moh
Digital Marketer (India)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Onesignal is always my favorite for customer engagement

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

With the helps of one signal push notifications we can drive more traffic to our websites. One Signal provides great custom dashboard through which we can automate and schedule push notifications and save our time.

Aspetti negativi:

One signal is powerful software for push notifications.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Musica, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Used to be the best

4,0 5 anni fa

Commenti: Timely notifications to readers/listeners. Connecting with them almost instantaneously was a good feeling. It was fun while it lasted

Aspetti positivi:

It would do exactly what it claimed to do 9 out of 10 times. Clearly was light years ahead of the competition.

Aspetti negativi:

The slightest change (http to https) meant that I lost all my subscribers that I had worked hard to build over a few years. It was the biggest letdown before they added the paid service.

MOHD
CEO (India)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best Push Notification Tool

5,0 4 anni fa

Commenti: My overall experience with OneSignal Push Notification is very good. But I am rating it 8 out of 10 due to some high price, that is not acceptable.

Aspetti positivi:

One Signal is best push notification tool in my eye. I am using this from last two years. It has many features like you can send notification using Intelligence delivery so that your CTR will increase, you can schedule your notification. Moreover, you can integrate OneSignal with your CRM like WordPress.

Aspetti negativi:

The only thing i did't like of OneSignal is pricing. Obviously it is free upto 30K users but if you have 200k users then you have to pay $500 per month and it is quiet high.

Eva
Customer Experience (Kenya)
Telecomunicazioni, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Multi- Platform Marketing Tool

5,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Free Plan- We first started out with this offer, and the results were pretty amazing. Then, after three months we as an organization decided to level up and purchased Growth plan. With Growth plan, we were able to reach out to a larger target through emails and SMS. The budget for Growth Plans is affordable. Works well with push notifications about events in our organization to our clients and potential clients. These push-up notifications are delivered in a moment and give us metrics on the delivered and failed notifications.

Aspetti negativi:

The implementation can be a bit technical when configuring push notification software to non-developers. There is a limitation to 3rd party service providers. So, we cant integrate with other Apps

Baikuntha
Managing Director (Nepal)
Tempo libero, viaggi e turismo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Very solid Product

5,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Since using OneSignal for my push notification needs, I have not looked back. Integration with OneSignal is simple and straight forward. I can send push notification to all my app and website users. It is definitely a product I would recommend.

Aspetti negativi:

There are no complaints regarding the software's functionality and reliability. However, the price could be a bit more affordable.