Retail Pro

da Retail Pro International

Chi utilizza Retail Pro?

Retail Pro è scelto da oltre 159.000 utenti in settori verticali specializzati nella vendita al dettaglio come abbigliamento, calzature, lusso, elettronica, articoli da regalo, giocattoli, beni durevoli, arredamento per la casa, gioielli, articoli sportivi e altro ancora.

Cos'è Retail Pro?

Retail Pro è una piattaforma software di gestione della vendita al dettaglio versatile, specializzata e indipendente dai dispositivi con un potente punto vendita, rifornimenti e gestione dello stock, promozioni, gestione dei dipendenti, gestione dei clienti, back office, prestazioni e capacità di creazione di report KPI. I rivenditori possono utilizzare Retail Pro per superare la frammentazione dei dati e personalizzare Retail Pro in base alle esigenze di flusso di lavoro, di marchio e aziendali, indipendentemente dal fatto che operino come franchising, negozio aziendale, punto vendita o rivenditore multi-filiale, in qualsiasi parte del mondo.

Dettagli su Retail Pro

Retail Pro International

http://www.retailpro.com

Fondata nel 1987

Device agnostic
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Panoramica dei prezzi di Retail Pro

Retail Pro non dispone di un piano gratuito.


Prezzo di partenza

Non specificato dal fornitore

Versione gratuita

No

Implementazione e assistenza di Retail Pro

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Caratteristiche di Retail Pro

  • API
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Catalogo di prodotti
  • Contabilità integrata
  • Cronologia clienti
  • Cronologia delle transazioni
  • Database clienti
  • Elaborazione di carte di credito
  • Email Marketing
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Firma elettronica
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei buoni regalo
  • Gestione dei prezzi
  • Gestione dei prezzi e dei margini di utile
  • Gestione dei resi
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'imposta sulle vendite
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della liquidità
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle ricevute
  • Gestione dello stock
  • Gestione di negozi al dettaglio
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio dei resi
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Pagamento elettronico
  • Programma di fidelizzazione
  • Punto di vendita
  • Quadro della attività
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Riapprovvigionamento del magazzino
  • Riconoscimento di codici a barre
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sincronizzazione di dati
  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta
  • Touchscreen

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  • API
  • Accesso offline
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Analisi dati in tempo reale
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • CRM
  • Contabilità integrata
  • Creazione di report/analisi
  • Cronologia clienti
  • Database clienti
  • Elaborazione di carte di credito
  • Email Marketing
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei buoni regalo
  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle merci
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle ricevute
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione dello stock
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Monitoraggio in tempo reale
  • Ordine per corrispondenza
  • Ordini di vendita
  • Ottimizzazione dell'inventario
  • Pagamento elettronico
  • Per negozi al dettaglio
  • Programma di fidelizzazione
  • Punto di vendita
  • Quadro della attività
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Riapprovvigionamento del magazzino
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sincronizzazione di dati
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Le migliori alternative a Retail Pro

Altre alternative a Retail Pro

Recensioni su Retail Pro

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Valutazione complessiva

4,1/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4
Servizio clienti 4,4
Caratteristiche 4
Rapporto qualità-prezzo 2,9

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Robert S.
Retail Pro Administrator
Vendita al dettaglio, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 13/4/2018

"Retail Pro 9"

Commenti: I have been a Retail Pro Admin now for years. I know that if I ever have an issue pop up, I can call my RPro business partner at any time of the day, even 2 am, which I have done. I get the same high quality and knowledgeable support I need at the time.

Vantaggi: It’s ability to provide a one-stop shop. It has everything a business needs to succeed as software goes. Along with it knowledgeable business partners is an excellent choice to support your retail business

Inconvenienti: New more knowledge based support. When I access my portal, the limited amount of user information is disappointing

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 13/4/2018
Jose miguel S.
Software Development Team Manager
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/12/2019

"Full Stack Retial Software"

Commenti: I install Retail Pro for several Clients in America, with different requirements and Retail Verticals, but one common requirement is allow software to connect with thier ERP, and with the Retail Pro strong API, you can accomplish this. So, my experience has been mostly very positive.

Vantaggi: I've been using Retail Pro since version 8 and now We are on Prism, which is a huge update and change of mind for Retail Pro user... but for the good.
Retail Pro Prism its a store distributed web application now, with this I mean that you can have one Retail Pro server per store, in a multi store chain kind of business. As a web application, it uses AngularJS as a front end, allowing a incredible flexibility to customize the User Interface, so you can create your own look and feel for the system, not only for the Cashier view, but for all the modules. About that, you have:
- Inventory
- Vendors and Purchases
- Transfers
- Customers
- POS
- Physical Inventory
- Inventory Adjustments
- Customer Loyalty
So, you see... It is the full package. One more thing: their global support with their partners around the globe will give your peace of mind for your multi store chain in almost any country, to name a few (Full North/Central/South America, Full EU, Some EMEA, Full ASIA, some Africa).

Inconvenienti: Cost, period...
But you are paying a Porsche for a Porsche, you know what I mean. This is a serious Retail software, for serious Retail business.
You can use it in small business as well, as its perfectly scalable. So, If you foresee a bright future in your Retail Business, you can bet on Retail Pro.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/12/2019
Steve S.
owner
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    2 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 17/12/2017

"Retail Pro 9.4 is a very unfortunate product."

Commenti: V9.4 is very very slow and without features or benefits to offset the moving from V8 to V9.4. If you love lack of features and watching a spinning wheel you will love Rpro 9.4

Vantaggi: ECM polling replace the 32 bit polling in Rpro 8.6. In theory this allows close to real time updates to your main. unfortunately, seeing it failing for various reasons with no logs or error message to help navigate.Therefore, Never know if it works or not. The Retail Pro dealer has been helpful in trying to fix the numerous issues with Rpro.

Inconvenienti: Unbelievably slow. We have had replaced all hardware with SSD, tons of ram and fast processors. Views, filters, moving from Sales to Customer management system pauses each step of the way. Even direct connect to server does little to speed up process. Missing most basics elements. Can not view inventory by sold as this element is missing from filter. Likewise, Cannot view on order in inventory as this most basic feature is also missing from filters. We currently 95,000 active SKU very hard to manage as system is so slow. My Rpro dealer blames it on the Oracle data base.
Reporting in 9.4( why we have the system) is basically missing. We have to export all of the 9.4 data into our old 8.6 in order to run even the most basic reports. Therefore we are essentially running two systems. 9.4 heavy data base requires more management and is expensive and time consuming. If an emergency reinstall is needed it might take a while. Rpro 9.4 only allows one EFT interface. End user is stuck in a noncompetitive relationship with POS EFT which has it owns struggles. Have been with Retail Pro Since 1998. Been on V8 since 2004. V8 while not the most advanced product in the market place was a stable

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 17/12/2017
Brian W.
Articoli sportivi
  • Valutazione complessiva
    4,5 /5
  • Facilità d'uso
    3,5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 11/3/2014

"I'm a managing partner and CIO."

Vantaggi: It does 90% of everything we want & need. Frankly, that other 10% is probably unrealistic without custom programming. We get awesome tech support when needed, and I especially love the live chat feature that lets us ask quick questions. The product is very quick and easy to train an employee on and setting up levels of permission is awesome. We're able to delegate job duties easily with the different features. Receiving is a perfect example. That workstation is set up to be used completely differently than our cash registers. For example, we have three cash registers our of eight total machines running Retail Pro. Each has a unique function, and the software works well in supporting those varied functions simultaneously.

Inconvenienti: Some of the more intricate details of the software take quite a while to learn. It's easy for an average sales associate to use the main functions, but some of the higher level features get complex. The software can be "quirky" with some old features that were added on to, so there are features that are not intuitive. An example is polling: some things happen automatically and others require initialization. Like every time we add an employee to the system, it's a process to get them into other locations and requires higher-level knowledge.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 11/3/2014
Mohamed R.
Project Manager
51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/4/2018

"i'm working with retail pro since 2013, it was wonderful experience."

Commenti: i got the knowledge that gave me the chance to implement and support our customer in the market, very important thing is that i learned how business operate with one of the biggest retail solution ever

Vantaggi: very powerful inventory management solution, full of function and features. the second thing is the scalability and durability the solution can support large number of stores & POSs in one big database "oracle database".

Inconvenienti: it takes much time to recover database especially in the main server, 2nd thing when upgrade from old release to a new one with large number of stores and POSs.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/4/2018