Chi utilizza Zendesk?

Dalle start-up alle aziende Fortune 500, oltre 200.000 clienti si affidano a Zendesk per le proprie esigenze di assistenza clienti.

Cos'è Zendesk?

Zendesk sviluppa software per helpdesk che migliorano i rapporti con i clienti. Questi prodotti consentono alle aziende di essere più affidabili, versatili e scalabili. Aiutano a migliorare la comunicazione e a dare un senso a enormi quantità di dati. Soprattutto, lavorano insieme per aiutare a trasformare le interazioni in rapporti duraturi. Oltre 200.000 aziende come Uber, Groupon, Box, Airbnb e Disney utilizzano Zendesk per ridurre i costi di supporto, aumentare la produttività e aumentare la soddisfazione dei clienti.

Dettagli su Zendesk

Zendesk

https://www.zendesk.com

Fondata nel 2007

Panoramica dei prezzi di Zendesk

Zendesk non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Zendesk è disponibile a partire da 5,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Zendesk

Programmi di messaggistica
Chat / Messaggistica
Comunicazione multi-canale
Comunicazioni in batch
Comunicazioni su richiesta
Contenuti interattivi
Contenuti video
Distribuzione di e-mail
Gestione dei contenuti
Gestione dei modelli
Gestione delle funzioni di stampa
Personalizzazione
Analisi dati
Contenuti video
Diffusione dei contenuti
Gestione delle community
Gestione delle comunicazioni
Gestione delle perdite di clienti
Live Chat
Ludicizzazione
Raccolta di feedback
Gestione dei problemi
Gestione dei progetti
Gestione del rilascio e dell'implementazione
Gestione della configurazione
Gestione della disponibilità
Gestione delle modifiche
Gestione di contratti/licenze
Gestione di incidenti
Monitoraggio dei cespiti
Portale self-service
Call center
Conversione testo-parola
Digitazione di tasti del telefono
Gestione dei sondaggi
Instradamento delle chiamate
Messaggio vocale
Personalizzazione della voce
Registrazione delle chiamate
Registrazione delle chiamate
Script multipli
Analisi dati
Feedback a 360 gradi
Gestione dei sondaggi
Monitoraggio lamentele
Raccolta di feedback
Relazione delle chiamate
Accesso da dispositivi mobili
Controllo a distanza
Database per la gestione della configurazione (CMDB)
Gestione degli accordi sul livello di servizio
Gestione degli approvvigionamenti
Gestione delle modifiche
Gestione delle risorse IT
Gestione di incidenti
Knowledge Base
Portale self-service
Archiviazione di documenti
Avvisi / Allarme crescente
Branding personalizzabile
Chat in tempo reale
Comunicazione multi-canale
Gestione dei biglietti
Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
Gestione della knowledge base
Gestione delle risorse IT
Instradamento automatico
Integrazione di e-mail
Monitoraggio della rete
Portale self-service
Tracciamento delle interazioni
Catalogazione/categorizzazione
Collaborazione
Forum di discussione
Gestione dei contenuti
Gestione della knowledge base
Portale self-service
Ricerca del testo completo
Struttura decisionale
Assistente virtuale
Avvisi / Allarme crescente
Gestione appuntamenti
Gestione del flusso di lavoro
Gestione della posta elettronica
Gestione delle code
Gestione di call center
Integrazione di social media
Knowledge Base
Live Chat
Parametri prestazionali
Portale self-service
Sondaggi e feedback
Call center con servizi di chiamata in entrata (inbound)
Call center con servizi di chiamata in uscita (outbound)
Call center misto
Chat in tempo reale
Creazione di report/analisi
Definizione degli script di chiamata
Gestione dell'escalation
Gestione della campagna
Gestione delle code
Registrazione delle chiamate
Registrazione delle chiamate
Risposta vocale interattiva (IVR)
Selezione manuale dei numeri di telefono
Selezione predittiva dei numeri di telefono
Selezione progressiva dei numeri di telefono
Analisi acquisizioni / perdite
Coinvolgimento dei clienti
Gestione conti
Gestione del ciclo di vita del cliente
Gestione delle comunicazioni
Gestione delle entrate
Inserimento aziendale
Monitoraggio/analisi dell'uso
Notifiche account
Valutazione delle condizioni di salute
Analisi dati
Analisi delle sensazioni
Analisi di testo
Analisi predittiva
Dashboard
Gestione dei sondaggi
Gestione delle conoscenze
Gestione di feedback negativi
Raccolta dati multi-canale
Segmentazione della clientela
Classificazione dei reclami
Gestione dei feedback
Gestione dei moduli
Gestione dei sondaggi
Gestione della garanzia di qualità
Gestione di casi
Misure correttive (CAPA)
Monitoraggio dei social media
Monitoraggio delle lamentele dei clienti
Portale self-service
Ricerca del percorso migliore
Rilevamento di problemi
Catalogo dei servizi
Gestione dei biglietti
Gestione del rilascio
Gestione delle conoscenze
Gestione delle risorse IT
Gestione di contratti
Gestione di incidenti
Portale self-service
Relazioni sul servizio
Dashboard
Definizione del piano di risoluzione dei problemi
Gestione dei progetti
Gestione dell'escalation
Gestione della knowledge base
Gestione delle attività
Gestione delle mansioni
Problemi ricorrenti
Verifica dei problemi
Branding personalizzabile
Chat proattiva
Condivisione dello schermo
Integrazione di terzi
Modulo offline
Monitoraggio degli utenti di siti web
Profilazione geografica (geotargeting)
Risposte predefinite
Trasferimento/Instradamento

Recensioni su Zendesk

Stai visualizzando 5 di 2.374 recensioni

Nel complesso
4,3/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,3/5
Caratteristiche
4,3/5
Rapporto qualità-prezzo
4,1/5
Ashley E.
Support engineer
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/4/2020

"The best professional ticketing solution"

Commenti: I have had several smooth years using zendesk and really love using it for every ticket incident I have to resolve.

Vantaggi: I can manage my tickets with ease using Zendesk. It provides me with the perfect user interface to easily navigate between all my tickets and incidents. This tool is also widely used making it great for training new colleagues and customers to use this for internal systems.

Inconvenienti: The software is great however it can take a couple of hours to get used to the flow of tickets and interfaces in comparison to some other CRM software. Once familiar this is not an issue.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/4/2020
Ted F.
Production Support Coordinator & IT Specialist
Industria mineraria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/1/2020

"Need help from Zendesk? Forget it. Don't even bother."

Commenti: Horrible. I only use this software because it would be a hassle porting all existing tickets over to a different platform. I needed billing support from them, and my ticket was 'escalated' to the Finance department, but nobody ever got back to me in time. Literally a few days went by and not one word from my Zendesk agent. They have a poor support system. So, if you don't ever need help with anything and know what you're doing, then ZD is probably for you.

Vantaggi: The software functions nicely. It is very well put together. They make it easy to run a help desk.

Inconvenienti: The support, or lack thereof. If you need support for this software, they take a long, long time to get back to you. You better know what you're doing, because if you need to get a hold of them, I wish you the best of luck.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/1/2020
Utente Verificato
Technical Support Specialist
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/5/2020

"The CRM your company needs"

Commenti: I love Zendesk. I suggest it to everyone to use. It's not robust like Salesforce but worth the investment.

Vantaggi: The product is so easy to use. You can integrate any software to it to make your support processing streamlined and simple. We integrated JIRA, Slack, Gmail and TalkDesk. Zendesk also allows you to create a knowledge base within the system.

Inconvenienti: Setting up automations can be difficult, but rewarding once you have the process down. Also, searching for previous tickets for reference can be tedious and all over the place.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/5/2020
Utente Verificato
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 25/9/2018

"A mediocre product that doesn't get better as it grows"

Vantaggi: I struggle to find good things to say. It works and rarely has performance problems. If you need very basic support ticketing and are just starting out, you could use it and be successful. We did. But the functionality and support for those organizations between startup and large corporation is nil. If we were a very large organization, I could see it being a valuable product.

Inconvenienti: 1. It is incredibly difficult to keep track of business users. When you are a SaaS supporting clients who have end-users, organizing tickets and documenting issues is very important to find patterns. This is not possible in Zendesk, at least at the Team feature level. There is not a central location for information for an organization outside of a Notes box that is basically a tiny sidebar textbox that allows no formatting to make notes over time readable. 2. There is no way to reference individual comments in a ticket because individual comments do not have their own IDs. This makes it very cumbersome to keep succinct notes and refers back to my first point. The only way we can review a client's history is through wading through a bunch of tickets with an endless stream of comments. I can't get a good timeline overview of their experience and issues, which is so essential to good issue triage. 3. Lack of features for those at the less pricey levels is pretty bad. There's no way to make our contact forms more customizable (like having a message to the person on the ticket - there is only limited description area and those are question/field based) and we don't have access to conditional logic on the forms. So we are left with clients just throwing issues at us without getting good information from them to get a one-touch resolution. The way Zendesk works it forces us to give lower-quality support. 4. There's no exporting your ticket information or running any sort of report if you are using the Team or lower feature level. These, to me, should be basic features as they pertain to the most basic of needs for any support team. Not only that, it ties you to the product and punishes you for leaving. We can't move to another product because we can't take our ticket history with us. 5. The features and performance is inconsistent. For example, there are "Triggers" and "Automations". Triggers and automations are the same. The only difference is the automations are time-based. But they don't tell you that in the interface - there's nothing telling you what is required to set up the automation in order for it to pass validation, only an error message. And by following the instructions of the error message, you can still get more errors. But there's nothing there to tell you the overall requirements so you can avoid errors in the first place. And in the Triggers interface, they leave out a large amount of placeholder options for seemingly no reason, so you have to go find the placeholder references for yourself. In my opinion, Zendesk doesn't have the user in mind. They put out new features and integrations, but the core product is so severely lacking that it seems like they feel they are operating on auto-pilot and their product needs no update itself. It's a shame, because it was probably was a good product with a lot of potential back when it first started up.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 25/9/2018
Utente Verificato
Billing Specialist
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/8/2019

"Easy Inter-team Communication and Customer History"

Commenti: I can't stress enough how easy Zendesk makes it to pass tickets back and forth between people and teams. My team gets a constant flow of tickets and we are able to keep them organized by time, urgency and topic. All customer emails and voicemails that are incoming to my department are received in Zendesk and it's very simple to either respond or make a note and pass along the ticket to the correct person. Zendesk contributes enormously to my company's efficiency and overall organization.

Vantaggi: Zendesk allows my team (the accounts receivable team) to work seamlessly with the customer support team. On a daily basis, we pass tickets back and forth to accomplish both simple and more difficult tasks for our customers. The majority of our customer emails, voicemails and recorded calls are logged in Zendesk, so it's easy to search the history of any given customer to find out what they have contacted us about and who helped them. Zendesk makes it super simple to switch back and forth between emailing and making internal notes. A single ticket can contain customer-facing communication, a phone call recording and employee-only notes, all of which are vital to managing our customer accounts.

Inconvenienti: There are really only two things I don't like about Zendesk. First, I don't care for how it looks when two or more tickets are merged together. Instead of logging emails and notes from oldest to newest like a chain of events, Zendesk collapses one ticket into the other and you have to open both to see everything. It's just a little difficult to understand visually. Second, my company used to use a similar system called Help Scout and it was able to tell us when a customer had opened an email from us. Zendesk is not able to do that.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/8/2019