Chi utilizza questo software?

Dalle start-up alle aziende Fortune 500, oltre 200.000 clienti si affidano a Zendesk per le proprie esigenze di assistenza clienti.

Valutazioni medie

2.266 recensioni
  • Nel complesso 4.3 / 5
  • Facilità d'uso 4.3 / 5
  • Servizio clienti 4.3 / 5
  • Caratteristiche 4.3 / 5
  • Rapporto qualità-prezzo 4.1 / 5

Dettagli del prodotto

  • Prezzo di partenza 5,00 USD/mese
    Visualizza dettagli sui prezzi
  • Versione gratuita No
  • Prova gratuita Sì, richiedi una prova gratuita
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
    Dispositivi mobili - iOS nativo
    Dispositivi mobili - Android nativo
  • Formazione Di persona
    Live Online
    Webinar
    Documentazione
  • Assistenza Assistenza diretta 24 ore su 24
    Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • Zendesk
  • https://www.zendesk.com
  • Fondata nel 2007

Informazioni su Zendesk

Zendesk sviluppa software per helpdesk che migliorano i rapporti con i clienti. Questi prodotti consentono alle aziende di essere più affidabili, versatili e scalabili. Aiutano a migliorare la comunicazione e a dare un senso a enormi quantità di dati. Soprattutto, lavorano insieme per aiutare a trasformare le interazioni in rapporti duraturi. Oltre 200.000 aziende come Uber, Groupon, Box, Airbnb e Disney utilizzano Zendesk per ridurre i costi di supporto, aumentare la produttività e aumentare la soddisfazione dei clienti.

Caratteristiche di Zendesk

  • Chat / Messaggistica
  • Comunicazione multi-canale
  • Comunicazioni in batch
  • Comunicazioni su richiesta
  • Contenuti interattivi
  • Contenuti video
  • Distribuzione di e-mail
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei modelli
  • Gestione delle funzioni di stampa
  • Personalizzazione
  • Analisi dati
  • Contenuti video
  • Diffusione dei contenuti
  • Gestione delle community
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle perdite di clienti
  • Live Chat
  • Ludicizzazione
  • Raccolta di feedback
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rilascio e dell'implementazione
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di incidenti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Portale self-service
  • Call center
  • Conversione testo-parola
  • Digitazione di tasti del telefono
  • Gestione dei sondaggi
  • Instradamento delle chiamate
  • Messaggio vocale
  • Personalizzazione della voce
  • Registrazione delle chiamate
  • Registrazione delle chiamate
  • Script multipli
  • Analisi dati
  • Feedback a 360 gradi
  • Gestione dei sondaggi
  • Monitoraggio lamentele
  • Raccolta di feedback
  • Relazione delle chiamate
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo a distanza
  • Database per la gestione della configurazione (CMDB)
  • Gestione degli accordi sul livello di servizio
  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di incidenti
  • Knowledge Base
  • Portale self-service
  • Archiviazione di documenti
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Branding personalizzabile
  • Chat in tempo reale
  • Comunicazione multi-canale
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle risorse IT
  • Instradamento automatico
  • Integrazione di e-mail
  • Monitoraggio della rete
  • Portale self-service
  • Tracciamento delle interazioni
  • Cataloging/Categorization
  • Collaborazione
  • Decision Tree
  • Forum di discussione
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione della knowledge base
  • Portale self-service
  • Ricerca del testo completo
  • Assistente virtuale
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Gestione appuntamenti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle code
  • Gestione di call center
  • Integrazione di social media
  • Knowledge Base
  • Live Chat
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Sondaggi e feedback
  • Call Scripting
  • Call center con servizi di chiamata in entrata (inbound)
  • Call center con servizi di chiamata in uscita (outbound)
  • Call center misto
  • Chat in tempo reale
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione dell'escalation
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle code
  • Registrazione chiamata
  • Registrazione delle chiamate
  • Risposta vocale interattiva
  • Selezione manuale dei numeri di telefono
  • Selezione predittiva dei numeri di telefono
  • Selezione progressiva dei numeri di telefono
  • Analisi acquisizioni / perdite
  • Coinvolgimento dei clienti
  • Gestione conti
  • Gestione del ciclo di vita del cliente
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle entrate
  • Inserimento aziendale
  • Notifiche account
  • Usage Tracking/Analytics
  • Valutazione delle condizioni di salute
  • Analisi dati
  • Analisi delle sensazioni
  • Analisi di testo
  • Analisi predittiva
  • Dashboard
  • Gestione dei feedback
  • Gestione delle conoscenze
  • Raccolta dati multi-canale
  • Segmentazione della clientela
  • Survey/Poll Management
  • Classificazione dei reclami
  • Gestione dei feedback
  • Gestione dei moduli
  • Gestione dei sondaggi
  • Gestione della garanzia di qualità
  • Gestione di casi
  • Misure correttive (CAPA)
  • Monitoraggio dei social media
  • Monitoraggio delle lamentele dei clienti
  • Portale self-service
  • Ricerca del percorso migliore
  • Rilevamento di problemi
  • Catalogo dei servizi
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione del rilascio
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di contratti
  • Gestione di incidenti
  • Portale self-service
  • Relazioni sul servizio
  • Dashboard
  • Definizione del piano di risoluzione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dell'escalation
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle mansioni
  • Problemi ricorrenti
  • Verifica dei problemi

Le recensioni più dettagliate su Zendesk

Zendesk - Robust Ticketing Software

Data della recensione: 31/10/2019
Nick Y.
SDR
Software informatici, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
3 / 5
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: We used Zendesk at 3 of my last 4 jobs. The last 2 at my suggestion. We handle a diverse amount of different customer issues and its a great system to manage and track all the different interactions our customers are having as well as the agents that are handling them.

Vantaggi: The ticketing platform was much easier to use than our antiquated ticketing service we used. I like the different options and features that Zendesk has vs some of the other companies out there.

Inconvenienti: The interface is a little tricky if you have not used it before. So unless you have a diverse knowledge of ticketing software the hill can be a little hard to climb at first, but once you do its smooth sailing from there.

Easy Inter-team Communication and Customer History

Data della recensione: 21/8/2019
Verified Reviewer
Billing Specialist
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
4 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
Assistenza clienti
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: I can't stress enough how easy Zendesk makes it to pass tickets back and forth between people and teams. My team gets a constant flow of tickets and we are able to keep them organized by time, urgency and topic. All customer emails and voicemails that are incoming to my department are received in Zendesk and it's very simple to either respond or make a note and pass along the ticket to the correct person. Zendesk contributes enormously to my company's efficiency and overall organization.

Vantaggi: Zendesk allows my team (the accounts receivable team) to work seamlessly with the customer support team. On a daily basis, we pass tickets back and forth to accomplish both simple and more difficult tasks for our customers. The majority of our customer emails, voicemails and recorded calls are logged in Zendesk, so it's easy to search the history of any given customer to find out what they have contacted us about and who helped them. Zendesk makes it super simple to switch back and forth between emailing and making internal notes. A single ticket can contain customer-facing communication, a phone call recording and employee-only notes, all of which are vital to managing our customer accounts.

Inconvenienti: There are really only two things I don't like about Zendesk. First, I don't care for how it looks when two or more tickets are merged together. Instead of logging emails and notes from oldest to newest like a chain of events, Zendesk collapses one ticket into the other and you have to open both to see everything. It's just a little difficult to understand visually. Second, my company used to use a similar system called Help Scout and it was able to tell us when a customer had opened an email from us. Zendesk is not able to do that.

Excellent customer service solution

Data della recensione: 22/5/2019
Neyda jose M.
Software Developer
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione 
Fonte: GetApp
4/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
4 / 5
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: This software has been really efficient since not only it allows to give a good attention to the client but also it is possible to do a follow-up to the attention agents to know who stands out the most, who are available to take care of the client and this makes that not wait for any client but all are served in the best way possible and you can solve their problems in the shortest time, there is also no way to have a collapse in the channels as there are different channels of attention that can be chosen to suit each client, that is why I think Zendesk is a tool with great potential and can be used in any type of company regardless of the size of it.

Vantaggi: Zendesk is a customer service software with very relevant features that make me like it, one of them is that it has an extremely friendly interface, since it can be customized which allows it to be easy to use, allows the agent to have information about who the client is, in this way the help process becomes simpler and faster, the client can choose because they want to be served because this software provides different channels as an option being all in real time, besides it offers a highly efficient ticket management efficient since agents can create different notes on the same ticket and even several of them can serve the same client making the process much more efficient and the best thing is that through it you can track users as well as the tickets which is a great advantage since an order is maintained.

Inconvenienti: Despite being extremely efficient in terms of providing the most optimal tools to make the customer service process simpler and faster and adjusted to the needs of each client, this software still has some things that should improve as is the case of providing plans that can adjust more to each company since their plans has a fairly high price, also the creation of reports is very efficient but it is not easy to use so it can take more time than expected to complete the same

It's what everybody's doing

Data della recensione: 12/3/2019
Michele R.
Manager
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Overall, Zendesk makes customer service more efficient. As a manager, I'm able to see my employees satisfaction ratings, how long they spent that day answering emails, how long it takes them in general to answer an email, how long they spent on the phone, etc. Zendesk has been great in streamlining my customer service team while also optimizing the customer's experience.

Vantaggi: Seems like Zendesk is the go-to for any e-commerce site these days. I wish there was another company that had the same amount of features and functionalities as zendesk does but I haven't found one. The chat widget is easy to implement and I like the option to have the "help" functionality act as a buffer between the customer and chat- we have the customer first try to find the answer to whatever question they have by searching our "help" articles. Then, if they can't find the answer they're looking for there, they can choose to chat with a live agent. This helps our customer service agents get the most out of their time- they're not chatting answering obvious questions that can be found all over our website (for the most part..).

Inconvenienti: What I like least about Zendesk is the automated "your ticket is open" and "your ticket is closed" functionality. This confuses customers a lot. We will close a ticket (email chain) and then zendesk automatically sends out to the customer a separate email that says "hour request is now closed." This really confuses customers- especially older ones. They'll send us a separate email saying "what request? what is closed" and we have to explain it to them, and then close the ticket again, thus sending the same "your request is now closed" email to them. Sometimes it's an endless circle.

Great software, terrible support (ironically); Hope you don't have to leave

Data della recensione: 6/9/2018
Erica d. B.
Director Of Administration
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
2 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
1 / 5
Assistenza clienti
3 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Our company has been using Zendesk for 5-7 years. I was not personally around when we onboarded it, but I have worked with it for over 3 years now. We have terrible trouble any time we did need support, for a system problem or a question we couldn't answer ourselves via their expansive maze of KnowledgeBase. The support reps at Zendesk have been accusatory, excuse-ridden, and most of all don't even read the tickets you submit to understand the problem (Zendesk support actually became an office joke. That's about the time we decided we had to look for another tool). When we met with our Account Rep to try to get some of the issues worked out, we were told basically that we weren't even supposed to have gotten the level of support we had received, and proceeded to explain how SaaS works (we're a software company, mind you). I think Zendesk simply got too big too fast, and somewhere along the way decided that the businesses using their product aren't important anymore. They lost this long-term customer.

Vantaggi: Zendesk as a tool does what it is supposed to do, and it does it well. We used Support + Guide products, for ticketing for our e-learning business, and also for our Self-Serve support (knowledgebase). It is full-featured, and comprehensive. As far as support rep work goes, it's simple, to the point, and it integrates well with many tool because it is such a large company. It is designed for an enterprise company.

Inconvenienti: Because it is so full-featured, it can be years' work to get everything set like you need, and they provide little to no assistance. Some of the basic settings are so deep and so spread out, you'll spend hours reading through Help articles to understand how to customize your ticket form. It is NOT small-business friendly, it is really meant for large companies with someone dedicated to maintaining this software.

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