Chi utilizza Zendesk?

Dalle start-up alle aziende Fortune 500, oltre 200.000 clienti si affidano a Zendesk per le proprie esigenze di assistenza clienti.

Cos'è Zendesk?

Zendesk sviluppa software per helpdesk che migliorano i rapporti con i clienti. Questi prodotti consentono alle aziende di essere più affidabili, versatili e scalabili. Aiutano a migliorare la comunicazione e a dare un senso a enormi quantità di dati. Soprattutto, lavorano insieme per aiutare a trasformare le interazioni in rapporti duraturi. Oltre 200.000 aziende come Uber, Groupon, Box, Airbnb e Disney utilizzano Zendesk per ridurre i costi di supporto, aumentare la produttività e aumentare la soddisfazione dei clienti.

Dettagli su Zendesk

Zendesk

https://www.zendesk.com

Fondata nel 2007

Panoramica dei prezzi di Zendesk

Zendesk è disponibile a partire da 5,00 USD/mese. Zendesk non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. Qui sotto maggiori informazioni sui prezzi di Zendesk.

Prezzo di partenza

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Zendesk

Programmi di messaggistica
Chat / Messaggistica
Comunicazione multi-canale
Comunicazioni in batch
Comunicazioni su richiesta
Contenuti interattivi
Contenuti video
Distribuzione di e-mail
Gestione dei contenuti
Gestione dei modelli
Gestione delle funzioni di stampa
Personalizzazione
Analisi dati
Contenuti video
Diffusione dei contenuti
Gestione delle community
Gestione delle comunicazioni
Gestione delle perdite di clienti
Live Chat
Ludicizzazione
Raccolta di feedback
Gestione dei problemi
Gestione dei progetti
Gestione del rilascio e dell'implementazione
Gestione della configurazione
Gestione della disponibilità
Gestione delle modifiche
Gestione di contratti/licenze
Gestione di incidenti
Monitoraggio dei cespiti
Portale self-service
Call center
Conversione testo-parola
Digitazione di tasti del telefono
Gestione dei sondaggi
Instradamento delle chiamate
Messaggio vocale
Personalizzazione della voce
Registrazione delle chiamate
Registrazione delle chiamate
Script multipli
Analisi dati
Feedback a 360 gradi
Gestione dei sondaggi
Monitoraggio lamentele
Raccolta di feedback
Relazione delle chiamate
Accesso da dispositivi mobili
Controllo a distanza
Database per la gestione della configurazione (CMDB)
Gestione degli accordi sul livello di servizio
Gestione degli approvvigionamenti
Gestione delle modifiche
Gestione delle risorse IT
Gestione di incidenti
Knowledge Base
Portale self-service
Archiviazione di documenti
Avvisi / Allarme crescente
Branding personalizzabile
Chat in tempo reale
Comunicazione multi-canale
Gestione dei biglietti
Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
Gestione della knowledge base
Gestione delle risorse IT
Instradamento automatico
Integrazione di e-mail
Monitoraggio della rete
Portale self-service
Tracciamento delle interazioni
Catalogazione/categorizzazione
Collaborazione
Forum di discussione
Gestione dei contenuti
Gestione della knowledge base
Portale self-service
Ricerca del testo completo
Struttura decisionale
Assistente virtuale
Avvisi / Allarme crescente
Gestione appuntamenti
Gestione del flusso di lavoro
Gestione della posta elettronica
Gestione delle code
Gestione di call center
Integrazione di social media
Knowledge Base
Live Chat
Parametri prestazionali
Portale self-service
Sondaggi e feedback
Call center con servizi di chiamata in entrata (inbound)
Call center con servizi di chiamata in uscita (outbound)
Call center misto
Chat in tempo reale
Creazione di report/analisi
Definizione degli script di chiamata
Gestione dell'escalation
Gestione della campagna
Gestione delle code
Registrazione delle chiamate
Registrazione delle chiamate
Risposta vocale interattiva (IVR)
Selezione manuale dei numeri di telefono
Selezione predittiva dei numeri di telefono
Selezione progressiva dei numeri di telefono
Analisi acquisizioni / perdite
Coinvolgimento dei clienti
Gestione conti
Gestione del ciclo di vita del cliente
Gestione delle comunicazioni
Gestione delle entrate
Inserimento aziendale
Notifiche account
Strumenti d'analisi per il monitoraggio dell'uso
Valutazione delle condizioni di salute
Analisi dati
Analisi delle sensazioni
Analisi di testo
Analisi predittiva
Dashboard
Gestione dei feedback
Gestione dei sondaggi e delle votazioni
Gestione delle conoscenze
Raccolta dati multi-canale
Segmentazione della clientela
Classificazione dei reclami
Gestione dei feedback
Gestione dei moduli
Gestione dei sondaggi
Gestione della garanzia di qualità
Gestione di casi
Misure correttive (CAPA)
Monitoraggio dei social media
Monitoraggio delle lamentele dei clienti
Portale self-service
Ricerca del percorso migliore
Rilevamento di problemi
Catalogo dei servizi
Gestione dei biglietti
Gestione del rilascio
Gestione delle conoscenze
Gestione delle risorse IT
Gestione di contratti
Gestione di incidenti
Portale self-service
Relazioni sul servizio
Dashboard
Definizione del piano di risoluzione dei problemi
Gestione dei progetti
Gestione dell'escalation
Gestione della knowledge base
Gestione delle attività
Gestione delle mansioni
Problemi ricorrenti
Verifica dei problemi
Branding personalizzabile
Chat proattiva
Condivisione dello schermo
Integrazione di terzi
Modulo offline
Monitoraggio degli utenti di siti web
Profilazione geografica (geotargeting)
Risposte predefinite
Trasferimento/Instradamento

Recensioni su Zendesk

Stai visualizzando 5 di 2.342 recensioni

Nel complesso
4.4/5
Facilità d'uso
4.3/5
Servizio clienti
4.3/5
Caratteristiche
4.3/5
Rapporto qualità-prezzo
4.1/5

Quick and easy implementation to my Support Center

Data della recensione: 27/7/2018
Thamara P.
Gerente de desarrollo de aplicaciones y servicio al cliente
13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
4/5
Caratteristiche e funzionalità
3/5
Assistenza clienti
4/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Zendesk is an easy-to-use, dynamic, intuitive customer service tool that allows the use of macros to optimize messages to customers.
Zendesk is easy to implement and with adaptable prices. I have recommended this tool to several friends for their organizations

Vantaggi: Zendesk is an excellent tool for the management of requirements or requests. It facilitates the management within my Support Center.
It allows to automate response to our customers. Also, customize the tool according to the type of company.
From this tool I manage to serve the internal and external clients of my organization. As well as, send satisfaction surveys once the support is finished.
Their specific user roles allowed me to implement the tool in the organization in a short time, even without investing much time in training because it has very good material for users on the web.
What I like most about Zendesk is to be able to automate the responses to clients and macros.
Zendesk has elements for case management, live chat, design a knowledge base, have a panel to the client. Since we included this tool in the company we have improved our response levels in the support tickets and with this to customer service.
I like the flexibility of purchase packages or use of the tool, through payment by users or agents. Also, although we have not configured it for now, it is interesting to integrate with VoIP to take the call from customers or interested parties.

Inconvenienti: Zendesk for being a tool for customer service would be interesting to link or customize good practice agreements at the service level and operational.
We as a client can add response times, and define with a category that is requirements or request and that are incidents.
Next, what features Zendesk would need:
* Add response time according to the type of requirements or request.
* Define type of requests and incidents
* Get graphs by type of incidents
* Get graphs with crossings between service agreements and operational agreements. This would allow us to measure the effectiveness of the support center based on agreements with customers
* Have notifications every time you are consuming the time of a ticket, considering the times of agreements at the service or operational level
* Have a video call

Need help from Zendesk? Forget it. Don't even bother.

Data della recensione: 31/1/2020
Ted F.
Production Support Coordinator & IT Specialist
Industria mineraria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
4/5
Caratteristiche e funzionalità
1/5
Assistenza clienti
4/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Horrible. I only use this software because it would be a hassle porting all existing tickets over to a different platform. I needed billing support from them, and my ticket was 'escalated' to the Finance department, but nobody ever got back to me in time. Literally a few days went by and not one word from my Zendesk agent. They have a poor support system. So, if you don't ever need help with anything and know what you're doing, then ZD is probably for you.

Vantaggi: The software functions nicely. It is very well put together. They make it easy to run a help desk.

Inconvenienti: The support, or lack thereof. If you need support for this software, they take a long, long time to get back to you. You better know what you're doing, because if you need to get a hold of them, I wish you the best of luck.

Communicate effectively with your customers, ¡Use Zendesk!

Data della recensione: 5/2/2020
Maddie C.
Data Analyst
Marketing e pubblicità, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
Fonte: GetApp
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
5/5
Caratteristiche e funzionalità
5/5
Assistenza clienti
5/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Zendesk, has helped me to perform better the solution of any problem that our clients may have, has given us the possibility of creating automatic responses, through different forms of communication, thus, it has made my work so fast and easy. Its reporting function is also really very beneficial, to see what the trends are, in sending emails to our dissemination team. Zendesk, has a great possibility to gradually increase the functions of our companies, helping us to move towards success, in a reliable and safe way.

Vantaggi: Zendesk, is a reliable application, your ticket collection and autocomplete form is always available. In addition, it helps us resolve inquiries about calls, through your help in responding to the distinctive clientele of different media channels, and having them move through help guides before they can engage in a conversation with managers. I like Zendesk because its tools are necessary for effective management towards the guest, they facilitate the alternation of emails and take internal notes, in addition to recording telephone calls and voice memos are only for employee use. All your tools are vital to manage the accounts of our customers. It is highly recommended, a satisfied customer is one more achievement.

Inconvenienti: The main drawback of this skillful application, is that its long-lasting features and simple to implement, are requested by customers through the community, are not added to the product, the user interface is not one of the most attractive that exist , although it presents all the functionalities implemented at the same time, so enough time is spent to fully familiarize yourself with this software and make the most of its performance. Several changes can further improve workflows or provide better interaction between the company and the clientele. Your online training is not the most complete because you do not have fasting forums or personal training. There is no free trial available to test the software before you are told to opt for a paid plan with all available features.

A mediocre product that doesn't get better as it grows

Data della recensione: 25/9/2018
Utente Verificato
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
Fonte: GetApp
1/5
Nel complesso
2/5
Facilità d'uso
2/5
Caratteristiche e funzionalità
Assistenza clienti
1/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Vantaggi: I struggle to find good things to say. It works and rarely has performance problems. If you need very basic support ticketing and are just starting out, you could use it and be successful. We did. But the functionality and support for those organizations between startup and large corporation is nil. If we were a very large organization, I could see it being a valuable product.

Inconvenienti: 1. It is incredibly difficult to keep track of business users. When you are a SaaS supporting clients who have end-users, organizing tickets and documenting issues is very important to find patterns. This is not possible in Zendesk, at least at the Team feature level. There is not a central location for information for an organization outside of a Notes box that is basically a tiny sidebar textbox that allows no formatting to make notes over time readable. 2. There is no way to reference individual comments in a ticket because individual comments do not have their own IDs. This makes it very cumbersome to keep succinct notes and refers back to my first point. The only way we can review a client's history is through wading through a bunch of tickets with an endless stream of comments. I can't get a good timeline overview of their experience and issues, which is so essential to good issue triage. 3. Lack of features for those at the less pricey levels is pretty bad. There's no way to make our contact forms more customizable (like having a message to the person on the ticket - there is only limited description area and those are question/field based) and we don't have access to conditional logic on the forms. So we are left with clients just throwing issues at us without getting good information from them to get a one-touch resolution. The way Zendesk works it forces us to give lower-quality support. 4. There's no exporting your ticket information or running any sort of report if you are using the Team or lower feature level. These, to me, should be basic features as they pertain to the most basic of needs for any support team. Not only that, it ties you to the product and punishes you for leaving. We can't move to another product because we can't take our ticket history with us. 5. The features and performance is inconsistent. For example, there are "Triggers" and "Automations". Triggers and automations are the same. The only difference is the automations are time-based. But they don't tell you that in the interface - there's nothing telling you what is required to set up the automation in order for it to pass validation, only an error message. And by following the instructions of the error message, you can still get more errors. But there's nothing there to tell you the overall requirements so you can avoid errors in the first place. And in the Triggers interface, they leave out a large amount of placeholder options for seemingly no reason, so you have to go find the placeholder references for yourself. In my opinion, Zendesk doesn't have the user in mind. They put out new features and integrations, but the core product is so severely lacking that it seems like they feel they are operating on auto-pilot and their product needs no update itself. It's a shame, because it was probably was a good product with a lot of potential back when it first started up.

If it’s customer service, it’s Zendesk.

Data della recensione: 27/11/2019
Trinayan C.
Customer Happiness Expert
Marketing e pubblicità, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
5/5
Caratteristiche e funzionalità
4/5
Assistenza clienti
5/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: We regularly use Zendesk for all my clients’ customer support needs. No other platform comes close to it.

Vantaggi: This is one service whose mobile app is actually at par with the desktop version. Easy to use and integrates well with various other platforms.

Inconvenienti: Not much actually. I was not exactly thrilled with the couple of times, i had to contact their support (ironic I know!) but that’s about it.