Cos'è Bill.com?

Bill.com garantisce efficienza ai processi finanziari per le aziende attraverso una gestione dei pagamenti ottimizzata. Questa piattaforma intelligente riduce gli errori nell'inserimento di dati e quelli umani, sfruttando l'intelligenza artificiale e il machine learning. Bill.com estrae automaticamente i dati dai conti per creare fatture in tempo reale e ti avvisa quando è necessaria un'azione. Con opzioni di pagamento versatili come per conti correnti nazionali, bonifici internazionali e carte virtuali, è più facile che mai pagare i fornitori come vogliono essere pagati.

Chi utilizza Bill.com?

Bill.com collabora con una vasta gamma di aziende, da piccole a grandi in tutti i settori, inoltre fornisce console per le società di contabilità per gestire i clienti in modo efficiente, online, ovunque, su qualsiasi dispositivo.

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Hai dubbi su Bill.com? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

Bill.com

4,2 (431)
Bill.com
Non disponibile nel tuo paese
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
80
16
4,1 (431)
3,9 (431)
3,8 (431)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
316
13
3,8 (1.150)
3,7 (1.150)
3,6 (1.150)
Perché questo confronto?

Alternative a Bill.com

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Recensioni su Bill.com

Punteggio medio

Nel complesso
4,2
Facilità d'uso
4,1
Servizio clienti
3,8
Caratteristiche
4,1
Rapporto qualità-prezzo
3,9

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
54%
4
28%
3
7%
2
4%
1
7%
Serguei
Accounting Manager (USA)
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great Accounts Payable Software

5,0 2 anni fa

Commenti: Overall, great software for managing accounts payable. There are all kinds of dashboards where you can see the status of your payables on one screen which is convenient. Also, the reporting features are great. Very easy to pay company bills. Would definitely recommend to small/midsize business.

Aspetti positivi:

This is a great solution for processing accounts payable in a small/mid-size business. Bill.com has approval workflows which makes it easy to control your payables and avoid fraud. It is super easy to pay bills with a few clicks. The company takes care of all check mailing and ACH processing. Also, vendors can see the status of their payment easily which is convenient and saves you time answering payment status requests from vendors.

Aspetti negativi:

The company recently implemented a new interface which is confusing at times. Also, now screens load very slowly with the new features that they implemented. Also, there is no option to switch back to the old interface which I prefer.

Risposta di Bill.com

3 settimane fa

Thank you for your review, Serguei. We're glad to hear that you're enjoying our app and we'll be sure to get your feedback up to our product team!

Barbara
VP Finance (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Bill.com is my 1st choice for efficient and fully automated AP system!

5,0 4 anni fa

Commenti: We are a global company with 1,300+ people in US and internationally. We use Bill.com for all our Accounts Payable in US and internationally. We totally automated Accounts Payable using Bill.com and we have very pleasant positive experience.

Aspetti positivi:

My company is a global company with US head quarters and multiple international locations. In Bill.com, the billing and payment is totally automated. Approval process is excellent. As a manager, I get regular emails for bill approval. I can approve, disapprove, make comments and they go to user right away. The system is especially useful for companies with international locations and multiple US locations like my company. With Bill.com, all accounts payable is centralized and automated. We also managed to save a lot of staff costs with Bill.com. As AP is automated, we use finance staff from Eastern European locations to process AP using Bill.com. This is significant cost savings. First of all, with Bill.com the AP process and related approval is totally automated which minimizes staff costs. We are able to use finance staff for AP where wages are 3-5 times lower than US. Overall, this is a great system and my choice # 1 for AP automation!

Aspetti negativi:

Bill.com is a great system. I really don't think of any disadvantages. I just encourage Bill.com to develop and process more with newest financial innovations like automation and machine learning.

Risposta di Bill.com

3 settimane fa

That's great to hear, Barbara. We'll be sure to pass on your positive sentiments to our product team.

Ivy
General Manager (USA)
Intrattenimento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Fantastic AP Processing, with Some AR frustrations

5,0 3 anni fa

Commenti: Aside from a few minor irritations regarding syncing with Quickbooks and document photo cropping on the iOS app, Bill.com has been an amazing addition to our workflow. Things are easier on the operations and accounting side, and our record keeping and bill payments are more timely and more accurate. This software easily pays for itself.

Aspetti positivi:

We use this program in concert with a remotely hosted instance of Quickbooks Enterprise Desktop edition. My team can forward bills and upload receipts as they come in, and sit down once a week to process them all through to create bills that appear in Quickbooks. This has not only improved the timliness of our AP data, but it's also increased the accuracy of account and job allocations. We've also lowered our monthly CPA bills by about 40% because the reconciliations are much smoother. The text recognition works very well and saves alot of time. We use bill.com to pay 1099 contractors via a secure direct deposit, which has saved alot of time and effort mailing and hand-delivering checks.

Aspetti negativi:

I don't like that vendor credit memos cannot sync to Quickbooks. I don't like that edits to invoices created in Bill.com won't sync to Quickbooks. To work around this, our sales team always clones and deletes invoices when they need to edit them. However this wouldn't be an acceptable workaround if we actually used Bill.com to send the invoices to our customers. I don't like that the iOS app doesn't crop document uploads anymore. It used to do so.

Risposta di Bill.com

3 settimane fa

We highly appreciate your excellent review, Ivy! We're glad to hear that you find our service easy and helpful to use for your businesses. Thank you!

Lisa
CFO (USA)
Telecomunicazioni, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Saving Time and Money Using Bill.com

5,0 2 anni fa

Commenti: We have been very happy with Bill.com. All managers are able to review and approve every invoice and Bill.com has helped us save money by increasing visibility. We have also saved countless hours of work for our accounts payable department since Bill.com com cuts all checks and sends all ACHs.

Aspetti positivi:

There are so many things we like about Bill.com. Implementation was well organized and the Bill.com team was helpful and knowledgeable. Adoption throughout our organization was so quick because the Bill.com system has been so easy to use.

Aspetti negativi:

We had difficulty at first getting Bill.com linked with the POs in our ERP, but the Bill.com team helped us to a full resolution.

Risposta di Bill.com

3 settimane fa

We appreciate you sharing your great experience, Lisa. Thank you for your exceptional review!

Utente Verificato
Business Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Gestione di organizzazioni non profit, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Bill.com (BDC) is ready to help with Accounts Payable, but...

5,0 2 anni fa

Commenti: I am just 2 months in on bill.com (BDC). It has taken this 2 months just to analyze our existing data and move what we want (import) to BDC from our existing programs. We want to synchronize expense work from data entry into BDC to moving the detail over to QuickBooks (QB) where we keep our accounting data. It is not as easy as it sounds.

Aspetti positivi:

Bill.com (BDC) is a full-featured software program that will simplify recording vendors and paying bills but... BDC is not as simple as it appears. We are excited to learn all that BDC has to teach us. See Cons....

Aspetti negativi:

To fully engage all the features of bill.com (BDC) one has to be ready to do the prerequisite work in cleaning up a company's existing records. We are using the BDC support team and our own accountant to gradually restructure our accounts payable-expense side of operating as a nonprofit organization. This has been laborious and frustrating at times. A major drawback is encouraging existing vendors to accept payment from BDC. Generally, people are guilty of 1. ignoring emails; 2. misreading emails; 3. not following clear directions.

Risposta di Bill.com

3 settimane fa

Hi, we're sorry to hear about this experience with our app, we'd love to help out if you're still experiencing any issues. Please do not hesitate to contact our team directly by taking the following path: Log into your BILL account and navigate to Support (lower left hand corner) and then type in your question in the bot that will appear in the lower right hand corner. After typing in your question, please select contact support. Thanks again and we look forward to helping you!