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Cos'è Site24x7?

Tieni traccia delle prestazioni dei server Windows, Linux, FreeBSD e OS X con oltre 60 metriche sulle prestazioni di CPU, disco, memoria e thread e il conteggio degli handle di processi e servizi. In aggiunta al monitoraggio dei server, potrai installare oltre 50 integrazioni plug-in e applicazioni Microsoft pronte all'uso, tra cui IIS, SQL ed Exchange.

Chi utilizza Site24x7?

Site24x7 è stato creato per le piccole e medie imprese per ruoli di lavoro che includono il proprietario/l'amministratore di app web, l'ingegnere dell'affidabilità del sito, l'amministratore di sistema e il responsabile IT.

Dove si può implementare Site24x7?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • ManageEngine
  • Sede: The Octagon, USA
  • Fondata nel 1996

Assistenza di Site24x7

  • Assistenza telefonica
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

cinese, finlandese, francese, giapponese, inglese e altri 5

Site24x7 prezzo

Prezzo di partenza:

10,00 €/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Senza versione gratuita

Site24x7 non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Site24x7 è disponibile a partire da 10,00 €/mese.

Piani tariffari richiedi una prova gratuita

Informazioni sul fornitore

  • ManageEngine
  • Sede: The Octagon, USA
  • Fondata nel 1996

Assistenza di Site24x7

  • Assistenza telefonica
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

cinese, finlandese, francese, giapponese, inglese e altri 5

Video e immagini di Site24x7

Site24x7 Software - 1
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Video di Site24x7
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Caratteristiche di Site24x7

  • Accesso/Controllo remoto
  • Aggregazione dei dati
  • Amministrazione di base
  • Analisi dei registri
  • Analisi della causa principale
  • Analisi della performance
  • Analisi della rete
  • Analisi delle capacità
  • Analisi predittiva
  • Avvisi delle soglie
  • Avvisi/Allarme crescente
  • Avvisi/Notifiche
  • Backup e ripristino
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Creazione di report/analisi
  • Dashboard
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle patch
  • Gestione delle risorse
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione e monitoraggio da remoto
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazione continua
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio
  • Monitoraggio IT
  • Monitoraggio dei server
  • Monitoraggio della larghezza di banda
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle prestazioni
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio in tempo reale
  • Notifiche in tempo reale
  • Parametri prestazionali
  • Per MSP
  • Pianificazione della manutenzione
  • Pianificazione di contratti a chiamata
  • Programmazione
  • Protocollo semplice di gestione di rete (SNMP)
  • Prova di disponibilità
  • Quadro della attività
  • Raccolta dei registri
  • Rapporti IT
  • Rapporti sugli incidenti
  • Registro eventi
  • Relazioni sui tempi di disponibilità
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Ricerca/Filtro
  • Strumenti di diagnostica
  • Tracciato di controllo
  • Visualizzazione di dati

Alternative a Site24x7

Ottieni informazioni sulla salute dell'intera rete dell'organizzazione, grazie alla visualizzazione centralizzata della tua infrastruttura di monitoraggio.
Questa soluzione per la gestione delle prestazioni delle applicazioni basata sul cloud consente alle imprese di analizzare e visualizzare l'ambiente di sviluppo software.
Monitoraggio IT nel cloud: concentrati semplicemente sulla tua infrastruttura senza preoccuparti dell'hosting.
Consente agli amministratori di automatizzare, standardizzare, proteggere e controllare le proprie reti Windows. Desktop Central ora supporta anche MDM. Ulteriori informazioni su ManageEngine Endpoint Central
Motore open source di monitoraggio che funge da applicazione principale attorno alla quale vengono costruiti centinaia di progetti Nagios.
Samanage è la piattaforma di help desk IT più recensita e più votata. Leggi cosa ne pensano i clienti!
Software di intelligence per il cloud aziendale.
Rilevamento proattivo per la continuità operativa con Zero Incident Framework.
Il software di supporto per l'helpdesk e lo strumento di gestione delle risorse comprendono knowledge base, gestione degli SLA, monitoraggio dei ticket e gestione dello stock.

Recensioni su Site24x7

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,5
Servizio clienti
4,5
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

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Andrea
ing (Italia)
Software informatici, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

recensione protec

5,0 9 mesi fa

Aspetti positivi:

l'utilizzo e semplice e efficace, utente molte scelte

Aspetti negativi:

poco e nulla, mi è piaciuto tutto.

Massimo
Titolare (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Site 24x24

5,0 2 anni fa

Commenti: Buona

Aspetti positivi:

Tutte le funzioni di monitoraggio sia Basiche che Avanzate.

Aspetti negativi:

Effettivamente usarlo bene richiede molta preparazione.

peter
peter
IT Asset,Configuration Manager, Service Catalog and Knowledge Manager (Ghana)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

A better tool to monitor internet services

4,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Using Site24x7 is fantastic. Monitoring of services is much easier.

Aspetti positivi:

I love the proactive monitoring capability of Site24x7. Because it uses multiply sites or datacentres in it services , you are able to pick quickly from the dashboard when services starts degrading. With it RUM feature, it is easy to monitor the user experience of customers from multiple locations and even tell what users are doing wrong.

Aspetti negativi:

I just do not like the plenty alerts sent when degradation starts

Alternative considerate: SolarWinds Service Desk

Perché passare a Site24x7: Sitex24x7 is less expensive and setup was easier

Jessica
Operations Associate (USA)
Graphic Design, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Site24x7 for Reliable Services Monitoring

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Site24x7 issues a robust form of service delivery and monitoring

Aspetti positivi:

Site24x7 delivers reliable monitoring services for all systems.

Aspetti negativi:

Site24x7 has excellent features without dislike

Guillermo
Management (Spagna)
Moda e articoli di abbigliamento, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Site24x7 is my go-to for monitoring website performance and uptime. It's been a lifesaver.

3,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

I love the ease of use and the comprehensive monitoring tools. It's simple to set up and reliable.

Aspetti negativi:

I wish the reporting and analytics features were a bit more intuitive. It could use some user interface improvements.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Assicurazioni, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Site 24x7 simple but powerful!

4,0 3 mesi fa

Commenti: Overall, my experience has been great if not excellent. Their suite of applications provide a “one stop shop” for almost all IT related support software. The ease of implementation coupled with the extensive capabilities of the product greatly outperform competitors and the best part, it’s priced just right.

Aspetti positivi:

1. Setup is a breeze 2. Very intuitive, easy to navigate, and understand the various functions 3. Included features actually add value and are not hidden behind paywalls 4. Free trial

Aspetti negativi:

1. Application support can be better. While responses are prompt, support typically points you to help documentation that may have already been read. Sometimes human assistance is preferred. 2. Custom report creation could be more straightforward. I found it difficult to create certain report types in which i needed to select all for attributes\groups but didn't find the option easily

Alternative considerate: Splunk Enterprise

Perché scegliere Site24x7: Increasing costs of the previous application coupled with the complexity of its configuration

Software precedente: PRTG Enterprise Monitor

Perché passare a Site24x7: Ease of use and more flexible pricing model

Viren
IT Manager (UK)
Tempo libero, viaggi e turismo, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best Monitoring & automation software I have come across

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: We have been using this for over 3 years now and is very good value for money. The support is great as well. and overall its a very feature rich, valuable and value for money system.

Aspetti positivi:

Lot of features, loads of sensors and options

Aspetti negativi:

Cumbersome setup process, sometimes not easily understandable

Chris
Director of Infrastructure (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Lots or reporting Options.

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: I would say it was good. support and pre sales was a help. also was able to get a bit of a walk though the portal which i recommend.

Aspetti positivi:

number of things you can monitor and customize. they have a new pricing method now which is not as complicated.

Aspetti negativi:

UI takes a bit getting used to, there is so many places you can go for stuff. you can get some monitors up and running pretty quick but i think it would take a week or 2 to get it all pretty and done up nice with all the reporting you want for a small business. if you are large it will take a month or more to install modules and getting reporting out and to a site to report it.

Sergio Daniel
IT (Argentina)
Internet, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Excellent tool

5,0 2 mesi fa

Commenti: The experience was very satisfactory therefore I would like to continue with the tool

Aspetti positivi:

I liked the simple and very comprehensive monitoring of each host or device on the network.

Aspetti negativi:

Nothing to criticize, everything excellent.

Sailesh
Senior Network System Administrator and DevOps Engineer (Nepal)
Reti informatiche, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

All in one plae

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: The overall experience was good, it helped me to manage my domain security.

Aspetti positivi:

It has well managed dashboard and control.

Aspetti negativi:

Frequent Mail spams the user and it should be fixed.

Chidiebere
Network Engineer (Nigeria)
Ospedali e sistemi sanitari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Performance Review

5,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

It gave me the alerting features I needed and its weekly performance summary solved one of my major reporting problems

Aspetti negativi:

All through the trial, there was no cons

Balamurugan
Ass Manager (India)
Servizi e attività ricreative, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Nice Product

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: Good and nice for High Availability standings

Aspetti positivi:

Report modules and Notification module and

Aspetti negativi:

No On-Premise Pollers Adding is taking too much time

Gangesh
Monitoring lead and Tool Admin (India)
Servizi finanziari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Site24*7 Monitoring tool review

5,0 2 anni fa

Commenti: Overall site 24*7 is best tool to monitor all feature together. Easy to configure and use.

Aspetti positivi:

1. Alert notifications modes - email, sms and voice2. Real time dashboards3. APM to trace down issue. 4. We can capture different types of logs

Aspetti negativi:

In dashboards color notification for entire node down and node with particular application down are same. We are not able to conclude whether entire node is down or some application. There must be different colour indication.

Harsh
Harsh
System Engineer (India)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

User friendly Monitoring Tool

5,0 7 mesi fa

Aspetti positivi:

Site24x7, with its user-friendly interface and robust features, has revolutionized our monitoring practices. The consolidated dashboard simplifies oversight, while website and network monitoring capabilities ensure early issue detection. It’s a must-have for any organization seeking proactive insights into their digital infrastructure.

Aspetti negativi:

While Site24x7 offers valuable features, its Application Performance Monitoring (APM) falls short compared to some competitors. Missing functionalities that exist in other monitoring tools create a noticeable gap. For organizations seeking comprehensive APM, exploring alternative solutions may be necessary.

Zuhaeez
Zuhaeez
Associate Manager - IT Infrastructure (Figi)
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

It's got everything!

5,0 9 mesi fa

Aspetti positivi:

We can get into granular detail and see what's going on on all the endpoints, servers, websites, device etc and it auto heals them with IT Automation plus comes with an awesome NOC view. Good Stuff

Aspetti negativi:

Its got a bit of a learning curve to it.

Madan
system admin (India)
Editoria, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

nice product

5,0 7 mesi fa

Commenti: I am very much use full with this tool hence

Aspetti positivi:

Its very good tool for monitering real time

Aspetti negativi:

Its very nice tool for server performance moniter

Alternative considerate: Zabbix

Perché passare a Site24x7: because its easy to use and configure Easly

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Site24x7 - Excellent Cost/Benefit

5,0 anno scorso

Commenti: fantastic. could not be happier with the product. it lets us sleep at night, unless there are problems, of course!

Aspetti positivi:

Site24x7 provides an excellent monitoring service for internal process and external service monitoring, at a very low cost. The integrations with different notification channels lets us target the appropriate audience for the messages. The API for creating and activating/deactivating monitors is very user-friendly and intuitive.

Aspetti negativi:

Not much, been a happy customer for 8+ years!

Giovani
Director (Brasile)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Site24x7 is an excellent monitoring tool

5,0 11 mesi fa

Commenti: Access to the platform is fast, secure and our team has full command of the platform. The results in our daily lives are incredible. We also use it on our cell phones and this is a differentiator for the field team.

Aspetti positivi:

Simplicity, efficiency and economy. This is what we were looking for and this is what we received over 2 years ago

Aspetti negativi:

I didn't find any videos on YouTube in Portuguese.

Gokulapandi
Devops Specialist (India)
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Site24x7 review

4,0 12 mesi fa

Aspetti positivi:

I used both server and website monitoring. It is a user-friendly monitor tool that anyone can use without difficulty. I did not receive a fake alert or notification. I can easily analyze CPU, memory, disk, and swap memory in real time. In server monitoring, enabling both port monitoring and process monitoring is highly beneficial for identifying issues efficiently.

Aspetti negativi:

I reached customer support recently, Customer support is slow.

Abdul
Cloud engineer (India)
Servizi di informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Best Monitoring Tool

4,0 6 mesi fa

Commenti: Very user-friendly, easy to set up, great features

Aspetti positivi:

We can easily track all the servers with an alert

Aspetti negativi:

sometimes getting slower than usual and alerts not receiving

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

My review-Capterra site 24x7

5,0 anno scorso

Commenti: Good

Aspetti positivi:

1.Provides a comprehensive view of the entire IT infrastructure.2.Offers a mobile app that allows users to respond to alerts within seconds.3.Provides cost savings of over 70% compared to other solutions.4.Easy to use and affordable.

Aspetti negativi:

1.The user interface could be improved.2.The alerting system could be more customizable.

Marious
CEO (Polonia)
Telecomunicazioni, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Highly recommended!

5,0 4 mesi fa

Commenti: Excellent. I was able to configure it in a few minutes.

Aspetti positivi:

Very easy to use. Powerful with a lot of features. Reliable.

Aspetti negativi:

Nothing really, all works as expected. Very easy to use

Joan
Engineer (Messico)
Reti informatiche, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Efficient Incident Management and Proactive Alert System: A 3-Year User Review

5,0 anno scorso

Commenti: Having Real-Time Alerts for My Infrastructure, and the Call and SMS System are Incredibly Helpful

Aspetti positivi:

I have been using the product for 3 years and it has worked wonders for me. The ticket tracking is very useful, and the call and SMS alerts have made the department proactive in addressing an incident, allowing for minimal possible impact of the incident. I highly recommend this product 100%.

Aspetti negativi:

So far, everything has been working quite well.

Alternative considerate: PRTG

Perché passare a Site24x7: for calls, sms and cloud monitor

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Logistica e catena di approvvigionamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great product with great features

5,0 2 anni fa

Commenti: My overall experience is good and I will recommend this for business continuity and a single portal for resource monitoring.

Aspetti positivi:

1. All Server resources like CPU, RAM, and Disk network can be monitored in one place with details information in real-time. 2- Website Monitoring which alerts whenever it's reached high consumption. 3- Sending real-time alerts on the app, mail, sms, and call.

Aspetti negativi:

As of now, I haven't found any missing monitoring tool on this.

Quang
Quang
DevOps (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good and Comprehensive Monitoring System

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Timely monitoring to alert us to critical production issue while also offer rich detail in their dashboard

Aspetti negativi:

The dashboard is rich in detail, but navigation is a bit hard. It takes time to learn the dashboard and find what you need.