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Cos'è Adobe Audience Manager?

Sistema con piattaforma di gestione dei dati (Data Management Platform, DMP), che consente agli inserzionisti e agli editori di ottenere visualizzazioni fruibili, creare segmenti di pubblico e vendere a un pubblico mirato.

Chi utilizza Adobe Audience Manager?

Progettato per imprese di qualsiasi dimensione, è uno strumento di gestione dei dati che consente di creare e identificare la segmentazione dei clienti e di utilizzarla su tutti i canali.

Hai dubbi su Adobe Audience Manager? Confrontalo con un'alternativa popolare

Adobe Audience Manager

Adobe Audience Manager

4,4 (31)
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
15
Nessuna integrazione trovata
3,8 (31)
4,1 (31)
4,2 (31)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
9,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
48
205
4,2 (15.020)
4,6 (15.020)
4,1 (15.020)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Estrapolazione di dati web
Importazione/Esportazione di dati
Sorgenti di dati molteplici

Recensioni su Adobe Audience Manager

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
3,8
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
42%
4
58%
Rosa
Data engineer (Italia)
Internet, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Profilazione dell’utente per migliore l’efficacia del marketing

4,0 anno scorso

Commenti: Da Data Engineer trovo utile Adobe Audience Manager al fine di gestire ed analizzare i dati dei nostri clienti, attuali e potenziali, al fine di generare un portafoglio di utenti da caratteristiche note a cui rivolgere campagne sempre più specifiche con un alto livello di conversione. Lo studio delle preferenze dei clienti ha permesso alla mia azienda di evolversi nei servizi, al fine di soddisfare sempre più le esigenze del consumatore finale. La possibilità di tracciale le interazioni degli utenti con i nostri banner ci permette di definire i segmenti di pubblico più performanti, su cui spendere più risorse in quanto vi è un elevata probabilità di un ritorno. Il software si integra facilmente con Adobe Analytics semplificando il monitoraggio delle campagne e dei KPI

Aspetti positivi:

La possibilità offerta da Adobe Audience Manager di gestire ed organizzare dati dei clienti, proventi da diverse fonti, al fine di offrire una visione completa dei profili è una funzioni che apprezzo maggiormente. La raccolta dati, così organizzate e ben gestita, permette di creare segmenti di utenti specifici facilmente targettizabili per campagne di marketing. A livello tecnico il software utilizza i cookie o gli ID dei dispositivi mobili usati dagli utenti per tenere Tracia delle loro interazioni con le campagne e definire, in base al comportamento del soggetto, profili di preferenza specifici che aiutano ad aumentare il ritorno delle campagne di marketing ed a migliorare la targettizazione nel lancio delle stesse. Mi piace la facilità di integrazione con Adobe Campaign che mi permette di effettuare pubblicità multi-canale in modo snello

Aspetti negativi:

La quantità di funzioni offerte, non sempre dettagliate nelle loro output, rendono Adobe Audience Manager poco intuitivo, per padroneggiare il suo uso sono necessarie svariate settimane di training. Ho riscontrato anche dei rallentamenti quando cerco di analizzare dati derivanti da gruppi numerosi di utenti, con difficoltà nell’analisi e nella presentazione dei dati all’interno di report

Robby
Robby
Director of Production (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Intrattenimento, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

For large/complex project management, Asana is a huge help

5,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

Asana lets you create project timelines, serves as a central document repository, assign tasks and sub-tasks for multiple projects easily. Anytime I need to keep lots of thoughts or processes organized Asana is my go-to.

Aspetti negativi:

The KanBan feature is nice but it could be improved to be on par with other standalone products.

Simon
Marketing (Irlanda)
Intrattenimento, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Highly functional with lots of use cases, limited usability for app ads & on the expensive side

4,0 4 anni fa

Commenti: Overall I still think it is a great product. With the use cases described above (frequency capping across channels, suppression based on first party data, LAL audience buidling on 1st party data while adhering to security standards) was definitely worth to go through the trouble of onboarding a Data management platform like Adobe AA.
Even though it is not entirely self-service, at times complex and expensive - these cons are outweighed at the additional benefits of having the complete adobe suite and the cost savings.

Aspetti positivi:

When you are integrated with other Adobe products - it neatly ties into them and makes it easy to share and use. Having first party data - fully anonymized and ready to push to the major DSPs and networks is a huge benefit for e.g. look alike building, suppression and frequency capping across several channels.

Aspetti negativi:

It has only limited usability for ad only networks (like Google App Campaigns) or Facebook Mobile App Install Campaigns - as both do not allow direct integration of Adobe Audience manager to push audiences. Even through work around, this might never be achievable. When using it - I did not really like that it wasnt full service. For some integrations you need to pass them through adobe customer service in order to be able to send segments (the audience) to the ad partners.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Powerful solution but expensive

4,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

It is a 360 solution providing several tools in a single place, like target for personalization or A/b testing, insights to analyze data similar to google analytics etc that will enable a business to have there whole web activity controlled in a single piece of saas.

Aspetti negativi:

It's very expensive, only catered for really big companies that could use all their power. For a SMB I will not recommend it.

Marsha
User Support Specialist (Giamaica)
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

I like the ability to customize reporting and review data in multiple formats

4,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

Adobe Audience Manager is particularly proficient at helping us decide where to focus our marketing efforts in order to best target and connect with our customers. We are able to quickly integrate it into our digital platforms and optimize our approach by learning about our customers' patterns quickly, allowing us to make quick changes. If you have software already deployed for customer data, consider whether AAM will add value at the current time, set strategic objectives in when you will change over. AAM has a very robust set of tools that allow you to dig deep within the metrics of every digital facet of your business allowing you to project and predict where your business is going and which segment to focus your attention.

Aspetti negativi:

One of our major challenge has been teaching some of our employees how to use this solution. With the capabilities it provides, we find it rather advanced for those not used to dealing with platforms like this. Outside of those challenges, the software is incredibly useful and can add significant value to your business.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Moda e articoli di abbigliamento, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great Softeate

5,0 4 anni fa

Commenti: Great and easy to understand all of the opinions of the software. If you can not use the software then you brain dead.

Aspetti positivi:

It well made software where where anyone that can use their brain can run it and make sense of how to use it. Even a 9th grade drop out for 7 years could lean to use it.

Aspetti negativi:

Was all good, was nothing to hate on. Was fun

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

AEM

4,0 4 anni fa

Commenti: Good, easy to use product but in terms of there are still better products available in the open market.

Aspetti positivi:

+ Good CMS product. + Easy to use, convenient and I used it for few months it's good but still needs a lot of updates.

Aspetti negativi:

+ Dispatcher needs a lot of updates, there are a lot of security problems when configured by default configuration.

Shawn C.
Shawn C.
Director of Measurement Strategy (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

One of the best DMPs in existence

4,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

Amazing level of integration with the rest of the Adobe Marketing/Experience Cloud products, making it easy to share segment/audience data with your other marketing tools. Easy access to 3rd party data marketplace.

Aspetti negativi:

The configuration/deployment can be lengthy and complicated, and usually requires assistance from Adobe consulting services to complete.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Good software

4,0 5 anni fa

Commenti: My experience have been good with Adobe Audience Manager.

Aspetti positivi:

What I most like about the Adobe Audience Manager is how I can use look a like to create new settings to my ads.

Aspetti negativi:

What I least like about it is the disintegration with other media managers softwares that makes my work harder.

Carl
Carl
Community Manager (Venezuela)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

The best ear to the whole community

5,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

Managing audience data is another level when you use Audience, it is efficient when positioning products, services and achieving objectives. Essential

Aspetti negativi:

Well I do not find anything wrong with the software, it's excellent. Keep improving it!

Karen Celen
Karen Celen
Community Manager (Venezuela)
Utente LinkedIn Verificato
Ha utilizzato il software per: Non specificato
Fonte della recensione

allows to create very detailed, segments from different datasets, that can be easily entered

5,0 7 anni fa

Commenti: Effectively implementing marketing strategies already allows a company to identify users and act quickly.

Aspetti positivi:

This tool allows producers, for example, to provide relevant online content based on the TV series they consume or, at a minimum, on products that are viewed by other users with a similar profile.

Aspetti negativi:

Possible incompatibilities with other platforms making it difficult to follow clients and use that information efficiently.

Patrick
journaliste (Gabon)
Circuiteria, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Analyse

4,0 4 anni fa

Commenti: Avec Adobe Audition, j'ai plusieurs expérience, enregistrer des prises de voix pour un élément du journal, pour habiller les publicités ajouter des effets sonores sur une voix et traiter un e vois soit, en la rendant un peu grave

Aspetti positivi:

J'aime ce logiciel par ce que je me sent allaise lors de mes montages vidéos, infographie sur photoshop, illustrator. L'interface est bien praticable, j'aime aussi créer des animations sur After effet pour la publicité, les génériques bref, c'est un très bon logiciel.

Aspetti negativi:

A mon avis, je ne trouve pas d'inconvénient, sinon je ne bosserais plus avec. C'est le meilleur logiciel que j'utilise depuis des années.

Ahsan
Marketing Assistant (UK)
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Very powerful and useful platform for building audience profiles

4,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

It is very useful for creating audience profiles/segments based on different activities and traits of the audiences. The UX and UI are superb, the integration is also great with all third-party software. It is fairly easy to learn and use as there is a lot of data available online to learn.

Aspetti negativi:

The reporting is not as best as compared to other competitors. It is very expensive too as compared to others.

Alex
SMM-manager (Ucraina)
, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Allows you to learn all about the potential customer

5,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

We in the company use the advanced package of analytics from Adobe (Adobe Audience Manager we combine with Adobe Analytics and Adobe Social). The result is very satisfied. Such symbiosis allows for deep segmentation of consumers and online monitoring of more than 80 parameters. The ideal solution would be to combine the capabilities of these programs in one package.

Aspetti negativi:

For a really impressive result, you need to combine Adobe Audience Manager with other Adobe products that complement its functionality.

Michelle
Implementation Manager (USA)
Telecomunicazioni, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Target who sees what!

5,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

Easy to use, comprehensive segmentation and implementation tools

Aspetti negativi:

The learning curve is steep. There is a lot to master.

Mirela
Web Developer (UK)
Contabilità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Good overall

4,0 7 anni fa

Commenti: Great experience so far.

Aspetti positivi:

As positive fats - It's great that you can pull insights across a variety of metrics to further rationalize decisions. You can see the details of the graphics themselves audiences, and takes advantage of all the structure that has been already put in place.

Aspetti negativi:

AAM is quite expensive, but you get a great return on investment and is definitely not for novice users. AAM can be challenging as implementation is tricky because it has to integrate with all your products deployed on the website and need lots of work.

Alisa
Support manager (Ucraina)
, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Gathers as much information as possible

5,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

In my work I use advanced analytics from Adobe: I combine three applications at once: Adobe Audience Manager, Adobe Analytics and Adobe Social. The results are really impressive. I usually track over 80 criteria online.

Aspetti negativi:

It would be worth combining the capabilities of the package in one application, this will greatly simplify the process and save money.

Julie
Partner (Canada)
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Has some interesting features that are usable for you to understand your customers

4,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

A decent program that takes a while to learn and understand so that you can predict and help with predictions to determine the direction of your business.

Aspetti negativi:

It takes a while to wade through all of the tutorials you need to figure this one out. I think that it would be better off in the hands of someone more experienced.

Osanda
Osanda
Student (Sri Lanka)
Utente LinkedIn Verificato
Istruzione superiore, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

processing Is here

5,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

I have full package of adobe collection. this is a one of the best software from adobe collection. using this I can create various reports easily and process the data quickly.

Aspetti negativi:

There is no problem for now. I love this software as other adobe software

Santa
IT-manager (Ucraina)
, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Very convenient and detailed analytics

5,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

I have in my office the whole package of analytics from Adobe: Adobe Audience Manager, Adobe Analytics and Adobe Social. Applications perfectly complement each other. They allow you to track statistics, analyze and react quickly to changes online.

Aspetti negativi:

It would be convenient to combine these three applications within a single window, such an implementation would save a lot of time and money for users. That's just the developer is unlikely to go for it.

Helen
VP (USA)
Produzione di media, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Great Data Management Platform

5,0 6 anni fa

Commenti: Adobe Audience Manager has the features necessary to help optimize campaigns and uncover insights.

Aspetti positivi:

Adobe Audience Manager is a great data management program. It gives audience insights and gives a 360 degree view of your customers. The reporting is comprehensive. It is flexible regarding how data is organized and gives better audience insights and analytics.

Aspetti negativi:

There is nothing to dislike. It is a great program.

Muhammad
Manager (Pakistan)
Tempo libero, viaggi e turismo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Tageting the audeince made easy

4,0 6 anni fa

Commenti: It helped me in reaching potential customers

Aspetti positivi:

One of the main advantage of Adobe Audience Manager is that it helps you in targeting the quality customer maximize you sale but my opinion is that it will help you more if you add adobe analytics with it also.

Aspetti negativi:

As far as I am concerned I think there is not a thing I dislike in that but they have to improve it day by day.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi finanziari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

analyze about audience manager

4,0 5 anni fa

Commenti: I can create lists based on any activity on my website, so I can work on them assertively in paid media channels

Aspetti positivi:

easy to use and has good integration with the main paid media channels in the market, such as facebook and DV360

Aspetti negativi:

one point that would help a lot in paid media campaigns is the integration with the Google Ads platform

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

A great tool for understanding audience analytics

5,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

The ability to track and process the data that you need and set out campaigns. Adobe is great at the visual delivery.

Aspetti negativi:

LImited to client's 1st party data, it's sometimes difficult to navigate your way around the interface as there's too much to choose from. The cost is expensive.

Milana
Team lead (Ucraina)
, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great solution for work!

5,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

I am glad that in Adobe Audience Manager I can easily create various reports, process data and build on the results of further profitable strategies to implement their work plans.

Aspetti negativi:

In the process of working, I often have problems with cookies, and in addition, the application does not work well on mobile devices.