Cos'è Xero?

Pluripremiato software di contabilità online, progettato per proprietari di piccole imprese e commercialisti. Disponibile su qualsiasi computer o dispositivo mobile dotato di connessione Internet. Le finanze aziendali e il flusso di cassa vengono aggiornati in tempo reale. Importa transazioni dai conti bancari. Consente accessi utente illimitati. È integrabile con oltre 600 applicazioni aziendali di terze parti. Supporta più valute. I dati sono accessibili mediante un singolo libro mastro, consentendo a contabili e clienti di collaborare sugli aspetti finanziari.

Chi utilizza Xero?

Tutte le piccole e medie imprese e studi commercialisti e contabili.

Xero Software - 1
Xero Software - 2
Xero Software - 3
Xero Software - 4

Hai dubbi su Xero? Confrontalo con una delle alternative più popolari

Xero

Xero

4,4 (2.559)
Non disponibile nel tuo paese
12,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
175
155
4,3 (2.559)
4,2 (2.559)
4,0 (2.559)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
9,99 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
29
4
4,6 (193)
4,6 (193)
4,4 (193)

Altre alternative interessanti a Xero

Invoicely
Funzionalità più votate
Creazione delle fatture
Fatturazione online
Pagamenti online
Sage 50cloud Accounting
Funzionalità più votate
Contabilità generale
Debiti esigibili
Fatturazione e contabilizzazione
FreshBooks
Funzionalità più votate
Conto profitti e perdite
Controllo degli orari di lavoro
Creazione delle fatture
QuickBooks Desktop Enterprise
Funzionalità più votate
Contabilità
Conto profitti e perdite
Reddito e stato patrimoniale
Paycor
Funzionalità più votate
Gestione dei calendari
Gestione delle buste paga
Resoconti sulle buste paga
FreeAgent
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Riconciliazione bancaria
Tracciabilità delle spese
QuickBooks Desktop Pro
Funzionalità più votate
Contabilità generale
Fatturazione e contabilizzazione
Tracciabilità delle spese
Sage X3
Funzionalità più votate
Contabilità generale
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione finanziaria
Sage Business Cloud Accounting
Funzionalità più votate
Contabilità generale
Fatturazione e contabilizzazione
Rendicontazione finanziaria

Recensioni su Xero

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,0
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
59%
4
28%
3
8%
2
2%
1
3%
Karim
Finance Controller
Utente LinkedIn Verificato
Design, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

One stop Accounting solutions for Small to Medium organisations.

4,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Giulio
impiegato (Italia)
Agricoltura, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

xero

3,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

facile da usare singola transazione ed intuitiva

Aspetti negativi:

non facile da usare singola transazione de collegata ad altre

Sara
Sara
Human Resources Generalist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Xero is great since it simplifies the accounting reporting process

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: The ability to keep tabs on 1099 forms and information on subcontractors is a great addition. With many permission tiers, an online accounting software is a great asset. It's incredibly straightforward to switch jobs. The time-tracking features are fantastic. Because of its user-friendliness and simplicity, Xero is a breeze to train new employees on.

Aspetti positivi:

That Xero streamlines the process of generating financial reports like P&Ls and balance sheets is a major plus in my book. Cash flow can be monitored and controlled with little effort. This application is helpful since it makes it simple to keep tabs on and organize spending. Xero appears to make the task of reconciling bank accounts much less complicated.

Aspetti negativi:

The use of tracking categories is a necessary evil in the projects module. It would be great if the projects section was integrated with other apps, such as Expensify. Having various rate cards within the projects section would also be helpful.

Courtney
Courtney
System Administrator (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

It's a lot more fun to do accounting now

4,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: We can now monitor developments and spot patterns with ease. Superannuation contributions can be made straight from Xero, saving time and reducing the risk of missing any important deadlines. In general, Xero makes it easier to handle your financial accounts.

Aspetti positivi:

We maintain track of all of our financial transactions, including payroll and cash flow, with the help of Xero. It greatly improved the bookkeeping's organization and clarity and made the process easier to handle. It takes a lot of the mystery out of keeping books and gives us quick access to vital financial statistics.

Aspetti negativi:

For no apparent reason, bank feeds may lose connection at times. Possibly more visually appealing than mere numerical statistics would be the addition of accompanying graphical charts.

Thomas
Operations Manager (UK)
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Xero - Simple accounting software for small businesses

3,0 mese scorso Nuova

Commenti: Xero allows us to run our accounts and manage staff expenses very simply and quickly. Overall it is a very easy system to use and has cut down a considerable amount of admin time. Overall it is positive, however, you can get caught out with the add on's needed to raise it from a very basic software.

Aspetti positivi:

The interface is very simplistic. The headings are very clear and the day to day using of the software is very easy to teach to new staff. The expenses app allows individual staff members to load their own documents cutting down admin time considerably.

Aspetti negativi:

A lot of the figures that you would like to see at quick glance like total spend with each supplier are not immediately apparent unless you run the correct search.

Phillip Sinothi
Phillip Sinothi
Senior In Charge (Sudafrica)
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

XERO: The all-in-one accounting solution

5,0 2 mesi fa

Commenti: Xero is a comprehensive and user-friendly accounting software that offers a wide range of features for small and medium-sized businesses to efficiently manage their finances, automate accounting tasks, and gain insights from financial reports.With its automation features, Xero can help businesses save time and reduce manual errors, it also offers a wide range of features such as invoicing, expense management, receipt management and financial reporting, this allows for a more streamlined and efficient accounting process.However, like any software, it has some limitations, such as limited inventory management, and limited customization options, depending on the specific requirements of a business, these limitations may or may not be a significant issue. Therefore, businesses should thoroughly evaluate Xero's features and how they align with their specific needs before making a decision.

Aspetti positivi:

Automation and EfficiencyXero offers a wide range of automation features such as bank reconciliation, automated invoicing, receipt management and an efficient expense management system which can help businesses to save time and reduce manual errors. Comprehensive Financial ReportingXero provides a wide range of pre-built financial reports such as balance sheets, income statements, and cash flow statements, which can help businesses to understand their financial performance, and make data-driven decisions.

Aspetti negativi:

Limited inventory management Xero does offer some inventory management capabilities, such as tracking stock levels and generating reports, it does not have as many features as some dedicated inventory management software. So, for businesses that need advanced inventory management capabilities, Xero might not be the best option.Limited customization options.For example, some advanced features such as customizing financial reports and creating custom fields are only available on the higher-tier plans.