Chi utilizza Xero?

Tutte le piccole e medie imprese e studi commercialisti e contabili.

Cos'è Xero?

Pluripremiato software di contabilità online, progettato per proprietari di piccole imprese e commercialisti. Disponibile su qualsiasi computer o dispositivo mobile dotato di connessione Internet. Le finanze aziendali e il flusso di cassa vengono aggiornati in tempo reale. Importa transazioni dai conti bancari. Consente accessi utente illimitati. È integrabile con oltre 600 applicazioni aziendali di terze parti. Supporta più valute. I dati sono accessibili mediante un singolo libro mastro, consentendo a contabili e clienti di collaborare sugli aspetti finanziari.

Dettagli su Xero

Xero

http://www.xero.co.uk

Fondata nel 2006

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
Video di Xero
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Panoramica dei prezzi di Xero

Xero non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Xero è disponibile a partire da 9,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

9,00 USD/mese

Versione gratuita

No

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Le migliori alternative a Xero

Altre alternative a Xero

Recensioni su Xero

Stai visualizzando 5 di 1.902 recensioni

Nel complesso
4,3/5
Facilità d'uso
4,2/5
Servizio clienti
3,9/5
Caratteristiche
4,2/5
Rapporto qualità-prezzo
4,2/5
Kathryn H.
Owner
Artigianato, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/8/2019

"Affordable professional level accounting software for small business"

Commenti: It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension. I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions. I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows. I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Vantaggi: Professional double entry software at a very affordable price
Accommodates both cash and accrual accounting
Links to financial institutions to get transactions
Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts)
Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank
Can keep using Xero as company grows

Inconvenienti: Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched
More difficult to focus on specific expense categories to check transactions
Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data
No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/8/2019
Craig D.
Owner
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/8/2020

"I can't wait for it to be finished!"

Commenti: It's a lot of money to get setup with a certified consultant. Very few consultants available in Canada. When we did find one she was great but she bills you for every second she works. As in not any free advice. My lawyer is easier to work with.

Vantaggi: As a former quickbooks user of about 20 years, it was a big deal to switch platforms. At first glance it looked like it would do everything we wanted. I loved the price point, the interface and relative ease of use. The multi currency was great as was the ability to integrate with Stripe. You make a lot of compromises to save on the huge monthly cost of quickbooks but there are workarounds.

Inconvenienti: There are so many things that are just common/must have's for any business. Things like progressive billing, job costing and even the ability to make your own journal entries are missing. We had to hire a consultant and spend around $800 just to get it to add purchases easier to the mix with HubDoc. You see job costing catagories at the invoice level but not software or 3rd party app to back it up. The single most annoying thing about it is the support. It's non existent. You complain, They tell you its not a problem and ignore your requests. I struggle daily with the search function. I can't get about 50% of my searches to work. The clients I'm looking for are entered. I'm typing them in fine but you often have to visit contacts menu and find them manually by quote number or just never ending scrolling. Upon complaining numerous times the best they can do is say "it might take up to two weeks for your contacts to sync. " Xero: It's 2020 and the dark ages of cloud software have passed. You need to fix the search function and add job costing to be considered a contender. So here we are in 2020, manually adding each of our sales to a spreadsheet and adding the subsequent bills to it to see if we made $. They make it incredibly hard to contact support and they are quite unresponsive when they do reply to your ticket. They try really hard to push you to support forums, where there are literally hundreds of complaints on the same issue with the ability to comment closed.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/8/2020
Jonathan P.
Managing Director
Contabilità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 7/11/2019

"Appalling Software - Avoid at all Costs in My Opinion"

Commenti: Overall, Xero costs us a lot of time we didn't spend before, does things on it's own such as create new suppliers for an expense and to me, it seems the software was written by ex Bookkeepers who didn't really understand bookkeeping anyway and had a good go at designing a software package that would compete I am guessing with the likes of Sage and failed abysmally. We use Xero because our accountants do the bookkeeping for us and this is what they use, if not for this, I wouldn't touch Xero if my life depended on it.

Vantaggi: Nothing, nothing at all. The software is nothing more than a glorified analysed cashbook. Support is poor and some of the replies from Support demonstrate the advisor doesn't understand accounts, the accounts structure or the damage that can be done by the advice they are giving.

Inconvenienti: All purchases whether a supplier, or a bottle of milk from Tesco's is a contact. A bottle of milk for the office should be coded directly to the nominal code, not a new supplier "Tesco's" created. Cash in an out of bank should be the same as the bank statement on a live bank feed, but it excludes transfers from savings to current account so not a true reflection of cash in and out. Xero doesn't reconcile customer receipts, even through the name on the receipt in the bank is the same as the customer account exactly. Xero dump a lot of support on to the accountant who provides the service. Xero creates accounts for customers and suppliers on it's own if it doesn't recognise a payment or receipt in the bank account. Software should never be allowed to decide if it wants to create something automatically. Xero isn't as automated as Sage Accounts, for instance when bulk invoicing over several days, you can't set the date at software level, you have to keep changing the date. When importing from Sage into Xero for the first time, if Xero doesn't understand an item on the invoice, it simply creates a new line on the invoice whether you want it to or not and there is no way apparently to undo this once done. Xero works with receipt bank and you can spend hours trying to tell it an expense is not to be coded to a customer. I could go on.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 7/11/2019
Sherm S.
Creative Marketing Genius | Small Business Marketing Expert
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 20/8/2020

"XERO reconciliation is an issue"

Commenti: Overall, it's a decent program, with all the bells and whistles you'd expect from a cloud based accounting program. Unfortunately working without being able to reconcile monthly made life too difficult. And not many accountants work with it, so that made it difficult to have professional eyes on my accounting.

Vantaggi: I loved how easy it was to integrate XERO with my bank accounts and Paypal. XERO seamlessly connected and kept my balances up to date. I also liked how easy it was to invoice clients and connect invoices to Paypal or Stripe.

Inconvenienti: Unfortunately, the reconciliation process in XERO is a no-go for me. Rather than the Quickbooks and standard approach, where you do a monthly reconciliation against a bank statement, XERO had no such function. Once an item was matched up to a bank transaction, it was considered "reconciled." No option to close out a month and double-check transactions. I went back to QBO to get that feature.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 20/8/2020
Chris C.
Business Owner
Contabilità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/8/2020

"A leading software in it's industry"

Commenti: A beautiful piece of software that turns a once tedious chore, into an easy and intuitive process. I always recommend my clients to use Xero (if they can afford to) as I believe it makes the workflow much smoother and simpler for everyone involved.

Vantaggi: As an accountant and bookkeeping business owner I have been using accounting software for well over 10 years. I have to say when Xero entered the market I was definitely curious as to what it could bring to the market. I believe Xero have captured a very nice niche of the industry with it's very business orientated user interface and simplisitic feel. It makes accounting somewhat fun for the business owner. The way that they have revolutionized the way the bank reconciliation is performed makes it easier for buiness owner and accountant/bookkeeper to work together. I love the comments functionality and the rules that can be set to repeating transactions. The AI in the bank reconciliation also has a very nice balance to it. It will allocate your transactions when you need it to, but not too aggressively - meaning you don't have to undo all the automatic allocations (unlike some other software like MYOB). They also have a lot of resources to help business owners and financial professionals. In addition they make continual updates to their software to adapt to the times.

Inconvenienti: I think the biggest con of the software is the price tag. Many of my clients have found this to be a stumbling block, saying that the monthly subscription fee is too high for their business. Other than the price, the only other con is the support is only via email (this is the last time I had an issue which was a few months ago). They do not have a support contact phone line (in Australia at least) - so response has to be via email (which may lead onto a call later if it cannot be resolved by email). Which takes longer to resolve the issues.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/8/2020