Chi utilizza Sales Layer?

- Operatori di marketing - Responsabili e-commerce - Responsabili di governance dei dati - Aziende che desiderano una strategia multicanale uniforme

Cos'è Sales Layer?

Sales Layer offre la soluzione ottimale per orientarsi nella complessità della gestione dei prodotti. Consente di centralizzare tutte le informazioni in un unico prodotto che renderà la tua vita professionale più semplice. Potrai aggiornare una sola volta le informazioni di un prodotto e vedere come vengono automaticamente visualizzate in ogni canale e piattaforma con cui lavori.

Dettagli su Sales Layer

Sales Layer

http://saleslayer.com/

Fondata nel 2013

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Panoramica dei prezzi di Sales Layer

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Sales Layer non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Sales Layer è disponibile a partire da 1.000,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

1.000,00 USD/mese Visualizza dettagli sui prezzi

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No

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Implementazione e assistenza di Sales Layer

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Sales Layer

  • Attributi di prodotto personalizzabili
  • Confronto tra prodotti
  • Creazione di cataloghi
  • Funzionalità di cross-selling
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei prezzi
  • Libreria di contenuti
  • Ricerca/Filtro
  • Visualizzazione personalizzata del catalogo

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  • Controllo della qualità dei dati
  • Controllo della versione
  • Creazione di modelli di dati
  • Diffusione dei contenuti
  • Gestione degli asset digitali
  • Gestione della documentazione
  • Gestione registri master

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  • Corrispondenza e unione
  • Data Governance
  • Gestione dei processi
  • Gestione della gerarchia
  • Gestione di metadati
  • Integrazione delle sorgenti dei dati
  • Mappatura delle relazioni
  • Maschera dati
  • Sistema multi-dominio
  • Visualizzazione

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  • Analisi dei prodotti
  • Controllo della versione
  • Gestione dei test
  • Gestione del ciclo di vita dei prodotti
  • Gestione delle ricette
  • Gestione di documenti
  • Gestione distinta materiali

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Le migliori alternative a Sales Layer

Altre alternative a Sales Layer

Recensioni su Sales Layer

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Valutazione complessiva

4,8/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,9
Servizio clienti 4,9
Caratteristiche 4,8
Rapporto qualità-prezzo 4,8

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Craig M.
Digital Director
Design, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/6/2019

"A great tool and partner to ensure our clients have an efficient PIM"

Commenti: We specialise in building automated, personalised digital services, we chose Sales Layer as our Product Information Management partner as we share a common interest: catalog automation for businesses that sell products or services. Besides being a great solutions partner, Sales Layer is a very powerful PIM tool that we implement for our clients product work flow.

Vantaggi: An advantage is that users can choose between the plug and play connectors that save us time setting up the PIM data with third-party services. We use Sales Layer PIM with our own Unify connector to automatically create and update 100's of data-sheets and in turn produce bespoke product/service brochures. As an agency it's crucial that our clients are able to centralise and independently manage their products and services whilst maintaining data integrity. In the past our clients have struggled when managing data across multiple channels, implementing Sales Layer has allowed Libris to offer clients a simple, flexible solution to organise, control, analyse and connect product data.

Inconvenienti: We don’t have many complaints yet. We keep trusting Sales Layer PIM for our own team and our clients to ensure a cost-effective and results-driven solution for Product Information Management.

Risposta del fornitore

da sales layer il giorno 25/9/2019

We're proud of our partnership and Libris' great services, thank you so much!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/6/2019
Jelle S.
CTO
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/3/2020

"Managing lots of clients needs with a single PIM system"

Commenti: Our favourite thing about Sales Layer is that it has not only solved our product information management needs, but it is opening up new doors to possibilities we hadn't thought of before. This allows us to offer more services and agility to our clients. It’s very difficult to standardize product data from very different companies. Sales Layer is very flexible and we have found that it can adapt to any situation. The robust technical development behind it is very impressive.

Vantaggi: We handle product information for several clients from very different industries. A central system like Sales Layer's PIM has solved dozens of needs for us on a single platform. Bulk uploading and export and import features are very easy to use. We are starting to test more PIM functionalities that will reinforce our work of connections with marketplaces, such as their Amazon connector, and with ecommerce platforms like Bigcommerce.

Inconvenienti: We haven’t experienced any technical difficulties or communication problems so far. Implementing and using the software has been phenomenal thanks to the Sales Layer excellent support team. Our own team is very happy with the knowledge provided and the quick turnarounds. The greatest inconvenience is that we have not had time to explore in depth all the PIM’s functions that we could take advantage of.

Risposta del fornitore

da Sales Layer il giorno 16/3/2020

Thank you! We're happy to provide a solution that fits lots of businesses.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/3/2020
Kelly michael S.
Director of Digital Transformation
Telecomunicazioni, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/11/2020

"Improving Product Management Software"

Commenti: We have enjoyed the value that Sales Layer brings, we wish it integrated better with other enterprise platforms such as Salesforce.

Vantaggi: Sales Layer makes it easy to update hundreds or thousands of products at once via import/exports with Excel.

Inconvenienti: There is not sufficient documentation on how to use Sales Layer.

Risposta del fornitore

da Sales Layer il giorno 7/1/2021

Thank you for trusting us, and our support team is always happy to help you on getting started with the software

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/11/2020
Matthias K.
CEO
Articoli sportivi, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/12/2020

"Great collaborative platform to enrich/control our product data. Was for sure a great investment!"

Commenti: We have loved the experience with Sales Layer’s PIM from the beginning. It’s a collaborative platform and an automatic tool that ensures that our clients always find accurate data about our products, anywhere. It has been a bit of a learning curve but it is worth the effort.

Vantaggi: We have been using connectors included in Sales Layer that have streamlined the input of data to Shopify and Amazon. Instead of working with an XLS file, which we had to update all the time, we now have know that each day every channel will be automatically in sync with our database. That’s been a huge improvement in time and effort saving for our team.
Also great support team, and data quality control features. Plus we are learning more and more each day and also the new instant catalog is a great tool for us.

Inconvenienti: The support center can be a little bit tricky to navigate at first, but as I said before the customer team is promptly there to help us for our journey to get better daily and use better the advantages this great program offers.

Risposta del fornitore

da Sales Layer il giorno 7/1/2021

We are so happy to support your project and knowing that you are enjoying your experience with Sales Layer!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/12/2020
Utente Verificato
CEO
Forniture e materiali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/5/2019

"A great way to keep your product information organized"

Commenti: PIM tools are more and more essential each day for companies that need to send data to e-commerce platforms like Shopify while saving time to analyze traffic, customer behaviour and product performance. Sales Layer is the most effortless, comprehensive and simple PIM we could have found.

Vantaggi: When we choose any new software for our company, we always take good care of analyzing if the technology is simple and flexible. Sales Layer has all those perks, and I've never heard any complaint inside my team like the common "oh no, another software training!". In fact, they got ready for us the connector we needed to send product information from the PIM to Shopify, and all the functions are very fun to use, like the possibility to add fields and customise the product-view, the simple export option, and the copy paste feature that let us add large amounts of data from Excel easily.

Inconvenienti: I had problems in the beginning understanding the hierarchy between Family/Category/Products/variants, this was cleared up by the on-boarding team. So my recommendation is to listen to the on-boarding team before you start importing products, so you get the foundation right!

Risposta del fornitore

da sales layer il giorno 27/5/2019

Thank you! We are very happy that you have found in Sales Layer the solution that your catalog needed.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/5/2019