Chi utilizza Opsgenie?

PMI e medie e grandi imprese

Cos'è Opsgenie?

Opsgenie è un'avanzata piattaforma di allarme e gestione a chiamata per i servizi sempre attivi, che consente ai team di sviluppo e operativi di pianificare le interruzioni del servizio e mantenere il controllo durante gli incidenti. Con oltre 200 integrazioni avanzate e un motore di regole estremamente versatile, Opsgenie centralizza gli allarmi e informa con affidabilità le persone giuste, consentendo loro di agire tempestivamente. Opsgenie monitora tutte le attività, fornendo informazioni utili per migliorare la produttività e incrementare le efficienze operative.

Dettagli su Opsgenie

Atlassian

https://www.opsgenie.com

Fondata nel 2013

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
Video di Opsgenie
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Opsgenie dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Opsgenie è disponibile a partire da 9,00 USD/mese.


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Caratteristiche di Opsgenie

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  • Pianificazione dei backup
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  • Monitoraggio delle transazioni
  • Monitoraggio in tempo reale
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  • Pianificazione della manutenzione
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  • Gestione delle patch
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Le migliori alternative a Opsgenie

Altre alternative a Opsgenie

Recensioni su Opsgenie

Stai visualizzando 5 di 118 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,4/5
Servizio clienti
4,7/5
Caratteristiche
4,6/5
Rapporto qualità-prezzo
4,4/5
Fernando S.
Director of Infrastructure
Internet, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018

"A most have"

Commenti: I've been a loyal customer of OpsGenie for almost three years now and I like to product so much that I wrote an integration with spring-boot-admin a year ago that now is used by many others. really great product

Vantaggi: I like the easy of use and most of all It never fails to deliver a message, Great UX and full of features

Inconvenienti: I would like to have notification rules for how and when to receive some sort of events right now there is only one way of doing this but, that is something that would be ok to have but I'm very happy with the product

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018
Joshua V.
Director, Product Operations
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/3/2020

"OpsGenie Journey"

Commenti: We needed a way to monitor our infrastructure over the weekend without having to pay someone to physically sit in the building. So we first tried a company would would make a physically phone call to us when an alert went critical. Over time the problem with that was you had to employ a person to make that phone call and it was an expensive option as well. We needed a better ROI on what we were spending.

Vantaggi: Powerful tool to route alerts to different teams. (Phone, Text and Email)
Setting up schedules and teams
Cost is very affordable and you get economies of scale the more people you put on the account and begin using it.

Inconvenienti: The filtering of who gets the alerts can be a bit confusing, it does take some time to get used to the setup and configuration of how they do things.
I wish there was an official on boarding program. For example I would have like to have OpsGenie tell me, ok now that you are a customer and based on all the experienced we've gathered you need to do "10 things". Process items, procedures, best practices etc. Because we basically learned as we went and while the product was relatively easy to use it would have been nice to have that instruction at the beginning.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/3/2020
Utente Verificato
Senior Network Engineer *Remote*
Elettronica di consumo, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018

"Informational"

Commenti: Great product .great value

Vantaggi: Easy usage. Good interface. Lot of info I'm one screen

Inconvenienti: Renewal process is nor simple. You need to improve the process.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018
Phil A.
Senior DevOps Engineer
Editoria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/8/2018

"OpsGenie is a no-brainer"

Commenti: We use OpsGenie to collect messages from multiple endpoints and manage rules for alerting. Basically our pager duty. Also use the Heartbeats feature for missed execution monitoring.

Vantaggi: The pricing came in below Pagerduty by quite a bit and the features were much more plentiful. Really like the Heartbeats feature.

Inconvenienti: I really don't have anything negative to say. It's been an excellent experience with the product since day 1. Any (minor) troubles I've had turned out to be something I was doing wrong.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/8/2018
Juan carlos C.
VP of Engineering
Internet, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018

"Incident response and monitoring"

Commenti: Overall my experience has been very good. We use OpsGenie all the time, and it's a critical part of our monitoring stack.

Vantaggi: OpsGenie is very flexible, and relatively simple to setup.
You can get up and running in just a few minutes, or you can spend days customizing the setup to match your teams/policies/services.
Their customer support is really helpful and will help you get set up quickly.
They are constantly releasing useful features (e.g. post-mortem analysis, video conference, etc).

Inconvenienti: The onboarding process and best practices are not obvious and require some tinkering to figure out (e.g. best way to structure teams, alerts/incident templates, etc.).
A guided onboarding and a best practices document would be really helpful for first timers.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018