Chi utilizza Opsgenie?

PMI e medie e grandi imprese

Cos'è Opsgenie?

Opsgenie è un'avanzata piattaforma di allarme e gestione a chiamata per i servizi sempre attivi, che consente ai team di sviluppo e operativi di pianificare le interruzioni del servizio e mantenere il controllo durante gli incidenti. Con oltre 200 integrazioni avanzate e un motore di regole estremamente versatile, Opsgenie centralizza gli allarmi e informa con affidabilità le persone giuste, consentendo loro di agire tempestivamente. Opsgenie monitora tutte le attività, fornendo informazioni utili per migliorare la produttività e incrementare le efficienze operative.

Dettagli su Opsgenie

Atlassian

https://www.opsgenie.com

Fondata nel 2013

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Opsgenie dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Opsgenie è disponibile a partire da 9,00 USD/mese.


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Le migliori alternative a Opsgenie

Altre alternative a Opsgenie

Recensioni su Opsgenie

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,7/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,4
Servizio clienti 4,7
Caratteristiche 4,6
Rapporto qualità-prezzo 4,4

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Fernando S.
Director of Infrastructure
Internet, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018

"A most have"

Commenti: I've been a loyal customer of OpsGenie for almost three years now and I like to product so much that I wrote an integration with spring-boot-admin a year ago that now is used by many others. really great product

Vantaggi: I like the easy of use and most of all It never fails to deliver a message, Great UX and full of features

Inconvenienti: I would like to have notification rules for how and when to receive some sort of events right now there is only one way of doing this but, that is something that would be ok to have but I'm very happy with the product

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018
Joshua V.
Director, Product Operations
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/3/2020

"OpsGenie Journey"

Commenti: We needed a way to monitor our infrastructure over the weekend without having to pay someone to physically sit in the building. So we first tried a company would would make a physically phone call to us when an alert went critical. Over time the problem with that was you had to employ a person to make that phone call and it was an expensive option as well. We needed a better ROI on what we were spending.

Vantaggi: Powerful tool to route alerts to different teams. (Phone, Text and Email)
Setting up schedules and teams
Cost is very affordable and you get economies of scale the more people you put on the account and begin using it.

Inconvenienti: The filtering of who gets the alerts can be a bit confusing, it does take some time to get used to the setup and configuration of how they do things.
I wish there was an official on boarding program. For example I would have like to have OpsGenie tell me, ok now that you are a customer and based on all the experienced we've gathered you need to do "10 things". Process items, procedures, best practices etc. Because we basically learned as we went and while the product was relatively easy to use it would have been nice to have that instruction at the beginning.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/3/2020
Utente Verificato
Senior Network Engineer *Remote*
Elettronica di consumo, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018

"Informational"

Commenti: Great product .great value

Vantaggi: Easy usage. Good interface. Lot of info I'm one screen

Inconvenienti: Renewal process is nor simple. You need to improve the process.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2018
Utente Verificato
NOC Team Lead
Telecomunicazioni, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2020

"Basic incident management platform for startups"

Commenti: Satisfied given the amount of money we pay with them

Vantaggi: What I like the most about OpsGenie is its notification system. It has built-in SMS notification system, no need to integrate with other platforms & no need to pay extra. It comes with unlimited SMS notification (depending on your plan of course). Also, OpsGenie can notify you via phone call for critical alerts.

Inconvenienti: One thing OpsGenie is missing is alerts correlation. Basically OpsGenie just receives alerts and notify relative teams according to your notification rule. It would be better if OpsGenie has alerts correlation platform to deduplicate noise alarms

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2020
Phil A.
Senior DevOps Engineer
Editoria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/8/2018

"OpsGenie is a no-brainer"

Commenti: We use OpsGenie to collect messages from multiple endpoints and manage rules for alerting. Basically our pager duty. Also use the Heartbeats feature for missed execution monitoring.

Vantaggi: The pricing came in below Pagerduty by quite a bit and the features were much more plentiful. Really like the Heartbeats feature.

Inconvenienti: I really don't have anything negative to say. It's been an excellent experience with the product since day 1. Any (minor) troubles I've had turned out to be something I was doing wrong.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/8/2018