absence.io

Chi utilizza absence.io?

Principalmente piccole e medie aziende da 15 a 1.500 dipendenti.

Cos'è absence.io?

Soluzione progettata per gestire le assenze nei team, incluse le ferie dei dipendenti, le presenze e il PTO (paid time off, congedo retribuito). Gestisci con efficienza le richieste di assenza, mediante notifiche o e-mail sul prodotto.

Archivia a livello centrale tutte le informazioni essenziali dei dipendenti in file personali completi e utilizza i questionari per il personale per raccogliere informazioni dai dipendenti, con un solo clic.

Dettagli su absence.io

absence.io

https://www.absence.io/en/

Panoramica dei prezzi di absence.io

absence.io non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di absence.io è disponibile a partire da 1,50 USD/month.


Prezzo di partenza

1,50 USD/month

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione e assistenza di absence.io

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di absence.io

  • Database impiegati
  • Feedback a 360 gradi
  • Gestione dei benefit
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle ferie
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione delle retribuzioni
  • Gestione orari e presenze
  • Inserimento aziendale
  • Monitoraggio candidati
  • Portale self-service
  • Profili dei dipendenti

Visualizza l'elenco completo di Gestionale HR

  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione dei calendari
  • Monitoraggio FMLA
  • Pianificazione del personale
  • Portale self-service

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione delle presenze

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Recensioni su absence.io

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,6/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,5
Servizio clienti 4,4
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,4

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Roxy K.
Operations Manager
Internet, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2017

"Good software :)"

Commenti: Lots of data, easy to use

Vantaggi: Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Inconvenienti: I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2017
Josh G.
Operations Manager
Stampa, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/3/2017

"Time saving product"

Commenti: Since implementation countless hours have been saved manually tracking and approving absences, as well as informing employees about their remaining leave balances. Now each employee simply logs in and can see everything quickly and easily. At year end we can easily run reports to see what types of absences were used, who is over their allowances, etc.. Overall it's a very useful tool. And as an added bonus, the integration with Slack is fantastic and fairly seamless.

Vantaggi: Multiple leave types that can pool from one total allotment
Teams
Half Day time off capability

Inconvenienti: Needs a start date connection to increased allowances

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/3/2017
L M.
President
Telecomunicazioni, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/11/2020

"Terrible customer service, stay away"

Vantaggi: It worked well enough for what we needed as we used it for the past few years.

Inconvenienti: Customer service is non existent. None of my users can currently sign in as it says our account is temporarily suspended and to contact customer service. We did that and they don't even respond to emails yet gladly keep charging my credit card. Having to file a dispute now, all while employees keep emailing me that they want to book vacation but the tool isn't working, so I have NO idea how much time anyone has left now.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/11/2020
Christoph R.
IT Director
Produzione di media, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/2/2017

"best tool ever"

Commenti: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX. I hope Absence will bring more tools (eg. employee management, on/offboarding)

Vantaggi: Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX.

Inconvenienti: cheaper

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/2/2017
Ben H.
Engineering Services Manager
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/8/2016

"Loving the software"

Commenti: We had multiple options to try for a web based holiday management tool. It was the very tidy "Bootstrap-ish" modern layout which pushed absence.io in to the finals, and the pricing that was exactly in budget for our business which pushed it to the top. With software of this quality at this price it allows us to integrate without opposition from accounts. The setup was intuitive and it has features built in for even the most complex of situations (i.e. employee working day contract changes). Technical support is on fire with the speed that they respond so this is also a very positive thing for an already great experience so far.

Vantaggi: The style of interface. The simple iPhone App. The ability to drive requests by "Accept/Decline" emails rather than needing to login. By far, the price which allowed us to progress without considering the competition any further.

Inconvenienti: It is currently lacking the ability to manage passive users. We have some members of staff who will not login, and do not have email addresses. These still need to be managed on the software so we needed to make temporary emails for them to add them. This however was not a showstopper for us.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/8/2016