Chi utilizza questo software?

The platform serves different industries and different business models. The spectrum ranges from e-commerce to mobility and travel to the insurance industry, e.g. Deutsche Bahn, HelloFresh, Chrono24.

Valutazioni medie

10 recensioni
  • Nel complesso 4.1/5
  • Facilità d'uso 3.5/5
  • Servizio clienti 4.3/5
  • Caratteristiche 3.7/5
  • Rapporto qualità-prezzo 4.2/5

Dettagli del prodotto

  • Versione gratuita No
  • Prova gratuita No
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
  • Formazione Di persona
    Live Online
    Documentazione
  • Assistenza Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • CrossEngage
  • https://www.crossengage.io
  • Fondata nel 2015

Informazioni su CrossEngage

We fix marketing complexity to create meaningful customer engagement. So customers come to stay. CrossEngage integrates all data available (product data, user data, order data, and behavioral data) into 360-degree customer profiles, adding easy-to-use customer journey and segmentation tools, and connects this setup to your favorite marketing channels for email, direct mailing, programmatic advertising, social ads, and any other channel.

Caratteristiche di CrossEngage

  • Analisi dei dati comportamentali
  • Conformità al Regolamento generale sulla protezione dei dati (GDPR)
  • Corrispondenza dati
  • Gestione della campagna
  • Integrazione di dati
  • Modellazione predittiva
  • Personalizzazione
  • Profili dei clienti
  • Segmentazione della clientela
  • Analisi dati
  • Contenuti video
  • Diffusione dei contenuti
  • Gestione delle community
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle perdite di clienti
  • Live Chat
  • Ludicizzazione
  • Raccolta di feedback
  • Analisi dati/Tracciamento ROI
  • CTA personalizzabili
  • Campagne di drip marketing
  • Contenuti dinamici
  • Intelligenza commerciale
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio degli utenti di siti web
  • Pagine di destinazione/Moduli web
  • Search Marketing
  • Segmentazione
  • Social Marketing
  • Test A/B
  • Azioni innescate da eventi
  • Database contatti
  • Email Marketing
  • Gestione dei canali
  • Gestione di potenziali clienti
  • Multi-campagna
  • Analisi dati
  • Analisi delle sensazioni
  • Analisi di testo
  • Analisi predittiva
  • Dashboard
  • Gestione dei feedback
  • Gestione dei sondaggi e delle votazioni
  • Gestione delle conoscenze
  • Raccolta dati multi-canale
  • Segmentazione della clientela

Le recensioni più dettagliate su CrossEngage

CrossEngage CDP -

Data della recensione: 7/9/2018
Utente Verificato
Senior Growth Hacker
Risorse umane, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
4/5
Facilità d'uso
4/5
Caratteristiche e funzionalità
5/5
Assistenza clienti
4/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Overall CrossEngage helps us tremendously in building automated communication campaigns on multiple platforms. It is a great tool to use for transactional as well as marketing communication. We make good use of the platform to distribute our audiences across major platforms as well for use in segmented marketing and as a basis for lookalike audiences for prospecting.

Vantaggi: The platform has a straightforward internal logic and a matching interface. It is really easy to use the two built-in main features (customer attributes and events) to build segments and customer journeys. I find the ways in which these segments and journeys can be put to use in automating communication intuitive.

Inconvenienti: There are certain integrations that are lacking and some of the integrations are a real challenge to set up, especially since quick development resulted in sub-par documentation.

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 1/10/2018

Hello,

Thanks for your honest feedback. We are happy that CrossEngage helps you to easily orchestrate campaigns across multiple channels. We are constantly developing new integrations to provide additional functionality. As you wrote, we don't always manage to update the documentation accordingly. In these cases, we are happy to help you in person. Furthermore, we are currently updating our complete documentation.

Best,
Manuel

Great tool to orchestrate existing marketing channels

Data della recensione: 20/9/2018
Christian E.
Team Lead CRM
Commercio all'ingrosso, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
4/5
Facilità d'uso
4/5
Caratteristiche e funzionalità
4/5
Assistenza clienti
5/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Great experience, responsive, nice and helpful people

Vantaggi: - many integrations --> possibility to use and align existing tools/channels (emarsys, optilyz, etc.)
- all user and product data actionable in one place
- high personalization possible (combination of customer feed and real time customer behavior)

Inconvenienti: - no raw data export of statistics yet
- no campaign flow chart yet (therefore multi step campaigns are a bit more difficult to maintain)

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Christian,

As one of our first clients we are glad that you appreciate using our tool. As you know, we are trying to improve our statistics features. In addition, our new stories feature will greatly improve the overview of campaigns.

Best,
Manuel

Very agile company to set up cross channel campaigns

Data della recensione: 12/9/2018
Daniela S.
Senior CRM
Vendita al dettaglio, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
4/5
Facilità d'uso
4/5
Caratteristiche e funzionalità
4/5
Assistenza clienti
4/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Our main focus of using CrossEngage is to control for the right communication for our customers at the right point in time to create moments.

Vantaggi: The possibilities are endless especially with the right partners at hand. Continuous developments in UI and the application itself. Can handle a huge amount of date in an impressive speed.

Inconvenienti: Not every implementation can be used intuitively and needs some time to practise.

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Daniela,

It's good to hear from you. We are happy to support your cross-channel campaigns in the best possible way. For a simpler implementation, we steadily continue to optimize our user interface and simplify the integration processes. To provide your customers with unique moments, we are eager to personally help you to set up new campaigns.

Best,
Manuel

Holistic Campaign Management Tool

Data della recensione: 12/9/2018
Melanie S.
Head of CRM, Brand Management & Graphic
Vendita al dettaglio, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
3/5
Nel complesso
3/5
Facilità d'uso
3/5
Caratteristiche e funzionalità
3/5
Assistenza clienti
3/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Good cooperation in developing solutions for our business needs

Vantaggi: High flexibility to set up communication for various channels
Great segmentation perfomance

Inconvenienti: Good UI but still complex in use due to different set ups of connection to CMS/3rd party tools

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Melanie,

We are very happy about your review and the close cooperation. Due to our best-of-breed approach, there are of course always different scenarios, which we want to realize in the best possible way for each client. If there is still a problem here, please let us know.

Best,
Manuel

I need more reporting possibilities

Data della recensione: 10/9/2018
Ramona M.
Trainee Online Marketing
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
2/5
Facilità d'uso
3/5
Caratteristiche e funzionalità
5/5
Assistenza clienti
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Vantaggi: Possibility to easily send trigger emails. Convenient placeholders and easy way of changing e.g. dates of voucher codes. Creating pools and segments is really easy. Support is always really quick and helping

Inconvenienti: There's not really a good way for us to build reportings around our campaigns. It would be really handy to download the reports you get in every campaign Dashboard. Additionally this dashboard is a bit annoying to set the date every time. The time frame is really long.. to look at 2 weeks or the last week without changing the dates/timeframe and see everything first sight would be better.

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Ramona,

Thank you very much for your suggestions, we take that to heart. The upcoming statistics API might help you to set up dashboards according to your own requirements. We are also working on our own dashboard, which will summarize the relevant parameters of your campaigns. More about that soon.

Best,
Manuel

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