CrossEngage

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da CrossEngage

Chi utilizza CrossEngage?

The platform serves different industries and different business models. The spectrum ranges from e-commerce to mobility and travel to the insurance industry, e.g. Deutsche Bahn, HelloFresh, Chrono24.

Cos'è CrossEngage?

We fix marketing complexity to create meaningful customer engagement. So customers come to stay. CrossEngage integrates all data available (product data, user data, order data, and behavioral data) into 360-degree customer profiles, adding easy-to-use customer journey and segmentation tools, and connects this setup to your favorite marketing channels for email, direct mailing, programmatic advertising, social ads, and any other channel.

Dettagli su CrossEngage

CrossEngage

https://www.crossengage.io

Fondata nel 2015

Panoramica dei prezzi di CrossEngage

CrossEngage non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di CrossEngage

Programmi per la gestione dei dati dei clienti
Analisi dei dati comportamentali
Conformità al Regolamento generale sulla protezione dei dati (GDPR)
Corrispondenza dati
Gestione della campagna
Integrazione di dati
Modellazione predittiva
Personalizzazione
Profili dei clienti
Segmentazione della clientela
Analisi dati
Contenuti video
Diffusione dei contenuti
Gestione delle community
Gestione delle comunicazioni
Gestione delle perdite di clienti
Live Chat
Ludicizzazione
Raccolta di feedback
Analisi dati/Tracciamento ROI
CTA personalizzabili
Campagne di drip marketing
Contenuti dinamici
Intelligenza commerciale
Lead Scoring
Monitoraggio degli utenti di siti web
Pagine di destinazione/Moduli web
Search Marketing
Segmentazione
Social Marketing
Test A/B
Azioni innescate da eventi
Database contatti
Email Marketing
Gestione dei canali
Gestione di potenziali clienti
Multi-campagna
Analisi dati
Analisi delle sensazioni
Analisi di testo
Analisi predittiva
Dashboard
Gestione dei sondaggi
Gestione delle conoscenze
Gestione di feedback negativi
Raccolta dati multi-canale
Segmentazione della clientela

Recensioni su CrossEngage

Stai visualizzando 5 di 10 recensioni

Nel complesso
4,1/5
Facilità d'uso
3,5/5
Servizio clienti
4,3/5
Caratteristiche
3,7/5
Rapporto qualità-prezzo
4,2/5
Utente Verificato
Senior Growth Hacker
Risorse umane, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/9/2018

"CrossEngage CDP - "

Commenti: Overall CrossEngage helps us tremendously in building automated communication campaigns on multiple platforms. It is a great tool to use for transactional as well as marketing communication. We make good use of the platform to distribute our audiences across major platforms as well for use in segmented marketing and as a basis for lookalike audiences for prospecting.

Vantaggi: The platform has a straightforward internal logic and a matching interface. It is really easy to use the two built-in main features (customer attributes and events) to build segments and customer journeys. I find the ways in which these segments and journeys can be put to use in automating communication intuitive.

Inconvenienti: There are certain integrations that are lacking and some of the integrations are a real challenge to set up, especially since quick development resulted in sub-par documentation.

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 1/10/2018

Hello,

Thanks for your honest feedback. We are happy that CrossEngage helps you to easily orchestrate campaigns across multiple channels. We are constantly developing new integrations to provide additional functionality. As you wrote, we don't always manage to update the documentation accordingly. In these cases, we are happy to help you in person. Furthermore, we are currently updating our complete documentation.

Best,
Manuel

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/9/2018
Christian E.
Team Lead CRM
Commercio all'ingrosso, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2018

"Great tool to orchestrate existing marketing channels"

Commenti: Great experience, responsive, nice and helpful people

Vantaggi: - many integrations --> possibility to use and align existing tools/channels (emarsys, optilyz, etc.)
- all user and product data actionable in one place
- high personalization possible (combination of customer feed and real time customer behavior)

Inconvenienti: - no raw data export of statistics yet
- no campaign flow chart yet (therefore multi step campaigns are a bit more difficult to maintain)

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Christian,

As one of our first clients we are glad that you appreciate using our tool. As you know, we are trying to improve our statistics features. In addition, our new stories feature will greatly improve the overview of campaigns.

Best,
Manuel

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2018
Melanie S.
Head of CRM, Brand Management & Graphic
Vendita al dettaglio, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/9/2018

"Holistic Campaign Management Tool"

Commenti: Good cooperation in developing solutions for our business needs

Vantaggi: High flexibility to set up communication for various channels
Great segmentation perfomance

Inconvenienti: Good UI but still complex in use due to different set ups of connection to CMS/3rd party tools

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Melanie,

We are very happy about your review and the close cooperation. Due to our best-of-breed approach, there are of course always different scenarios, which we want to realize in the best possible way for each client. If there is still a problem here, please let us know.

Best,
Manuel

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/9/2018
Daniela S.
Senior CRM
Vendita al dettaglio, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/9/2018

"Very agile company to set up cross channel campaigns"

Commenti: Our main focus of using CrossEngage is to control for the right communication for our customers at the right point in time to create moments.

Vantaggi: The possibilities are endless especially with the right partners at hand. Continuous developments in UI and the application itself. Can handle a huge amount of date in an impressive speed.

Inconvenienti: Not every implementation can be used intuitively and needs some time to practise.

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Daniela,

It's good to hear from you. We are happy to support your cross-channel campaigns in the best possible way. For a simpler implementation, we steadily continue to optimize our user interface and simplify the integration processes. To provide your customers with unique moments, we are eager to personally help you to set up new campaigns.

Best,
Manuel

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/9/2018
Ramona M.
Trainee Online Marketing
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/9/2018

"I need more reporting possibilities"

Vantaggi: Possibility to easily send trigger emails. Convenient placeholders and easy way of changing e.g. dates of voucher codes. Creating pools and segments is really easy. Support is always really quick and helping

Inconvenienti: There's not really a good way for us to build reportings around our campaigns. It would be really handy to download the reports you get in every campaign Dashboard. Additionally this dashboard is a bit annoying to set the date every time. The time frame is really long.. to look at 2 weeks or the last week without changing the dates/timeframe and see everything first sight would be better.

Risposta del fornitore

da CrossEngage il giorno 2/10/2018

Hello Ramona,

Thank you very much for your suggestions, we take that to heart. The upcoming statistics API might help you to set up dashboards according to your own requirements. We are also working on our own dashboard, which will summarize the relevant parameters of your campaigns. More about that soon.

Best,
Manuel

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/9/2018