Chi utilizza NetSuite?

Oracle NetSuite è ideale per le aziende in rapida crescita, in qualsiasi settore.

Cos'è NetSuite?

NetSuite è una soluzione di riferimento per ERP nel cloud che fornisce una piattaforma unificata per ottimizzare tutti i processi di back-office, quali contabilità, CRM e e-commerce. Grazie a funzionalità integrate di business intelligence, creazione di report e visibilità in tempo reale sull'intera organizzazione, NetSuite consente alle aziende di ogni dimensione e settore di dare impulso alla crescita, ridurre i costi IT ed eliminare le inefficienze operative, consentendo loro di concentrarsi su decisioni chiave in grado di generare entrate senza doversi preoccupare dei sistemi di back-end.

Dettagli su NetSuite

NetSuite

https://www.netsuite.com/portal/home.shtml

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
Video di NetSuite
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Panoramica dei prezzi di NetSuite

NetSuite non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.


Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Caratteristiche di NetSuite

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Assemblaggio di componenti (kitting)
  • CRM
  • Email Marketing
  • Gestione SEO
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle recensioni
  • Gestione multi-store
  • Marketing multi-canale
  • Modelli
  • Sicurezza dei dati

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  • Acquisti
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del marketing
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della formazione
  • Gestione finanziaria
  • Parametri prestazionali
  • Programmazione

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  • Contabilità dei fondi
  • Contabilità del progetto
  • Crediti esigibili
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle tasse
  • Ordini di acquisto
  • Organizzazioni senza scopo di lucro
  • Pubblica amministrazione
  • Riconciliazione bancaria
  • Studi contabili/commercialisti
  • Tracciabilità delle spese

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  • Check-in/Check-out
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  • Codici a barre/RFID
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli articoli
  • Gestione dei fornitori
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  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Ottimizzazione dell'inventario
  • Rilevamento di numeri di serie

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  • CRM
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della distribuzione
  • Gestione delle risorse aziendali
  • Gestione delle risorse umane
  • Gestione finanziaria

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  • Creazione di report/analisi
  • Distinta materiali
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei preventivi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della qualità
  • Gestione della sicurezza
  • Gestione di documenti
  • Programmazione della produzione

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  • Acquisto e ricezione
  • Contabilità dei fondi
  • Contabilità del progetto
  • Crediti esigibili
  • Debiti esigibili
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle sovvenzioni
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Riconciliazione bancaria
  • Tracciabilità delle donazioni

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  • Evasione di ordini
  • Gestione cataloghi
  • Gestione degli ordini arretrati
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di ordini speciali
  • Inserimento ordini
  • Monitoraggio degli ordini
  • Ordini ricorrenti

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  • CRM
  • Creazione di report/analisi
  • E-commerce
  • Email Marketing
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei resi
  • Gestione del personale
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle merci
  • Ordine per corrispondenza
  • Programma di fidelizzazione
  • Sistema multi-locale

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  • Banca dati di iscritti
  • Contabilità
  • Gestione dei social media
  • Gestione dei volontari
  • Gestione della raccolta di fondi
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle quote
  • Gestione donatori
  • Gestione eventi

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  • Consolidamento/incorporazione
  • Contabilità generale
  • Conto profitti e perdite
  • Controllo della versione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione della liquidità
  • Gestione di più divisioni/progetti
  • Pianificazione delle risorse
  • Scenari possibili
  • Sistema multiaziendale
  • Stato patrimoniale

Visualizza l'elenco completo di Software per budget

  • Acquisti
  • Codici a barre/RFID
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione 3PL
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della qualità
  • Gestione della ricezione e dello stoccaggio
  • Gestione delle spedizioni
  • Sincronizzazione in tempo reale
  • Sistema multi-locale

Visualizza l'elenco completo di Software per gestione magazzino

  • Contabilità integrata
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione della qualità
  • Gestione della sicurezza
  • Gestione delle spedizioni
  • MES
  • Pianificazione dei fabbisogni di materiali (MRP)
  • Pianificazione delle risorse d'impresa (ERP)
  • Preventivi/Stime

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  • Acquisti
  • Codici a barre / RFID
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle importazioni e delle esportazioni
  • Gestione delle spedizioni
  • Previsione di vendita

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  • Cronologia delle transazioni
  • Gestione dell'approvvigionamento
  • Gestione della conformità
  • Offboarding
  • Pagamento dei fornitori
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Tracciato di controllo

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei fornitori

  • Analisi di simulazione
  • Gestione della qualità
  • Gestione delle modifiche
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione dei fabbisogni di materiali (MRP)
  • Pianificazione delle capacità
  • Programmazione

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione della produzione

  • Evasione di ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei trasporti
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione importazione/esportazione
  • Pianificazione della domanda
  • Pianificazione di vendite e operazioni
  • Trasmissione elettronica di dati (EDI)

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  • Analisi della concorrenza
  • Controllo dell'inventario
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione del rendimento
  • Motore di raccomandazioni
  • Ottimizzazione dei prezzi
  • Per il settore alberghiero
  • Per le compagnie aeree
  • Piani tariffari dinamici

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  • Elaborazione dei pagamenti online
  • Elaborazione di assegni
  • Elaborazione di pagamenti in eccesso
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatturazione ricorrente
  • Gestione dei pagamenti ACH
  • Gestione incassi
  • Monitoraggio termini di pagamento
  • Pagamenti parziali
  • Registro dei crediti
  • Testimonianze del cliente

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  • Avviso per doppio pagamento
  • Compilazione di assegni
  • Controllo del processo di valutazione
  • Elaborazione delle fatture
  • Estrapolazione di dati
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione della liquidità
  • Monitoraggio termini di pagamento
  • Pagamenti ricorrenti
  • Preparazione dei moduli 1099
  • Riconciliazione ordini d'acquisto
  • Rilevamento delle frodi
  • Trasferimento elettronico di fondi

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Assemblaggio di componenti (kitting)
  • Avvisi/Notifiche
  • Creazione di report/analisi
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione del magazzino
  • Gestione multi-canale
  • Gestione nuovi ordini
  • Gestione scorte di produzione
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Identificazione del prodotto
  • Ottimizzazione dell'inventario

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione delle scorte

  • CRM
  • Codici a barre/RFID
  • Cross Docking
  • Gestione 3PL
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei trasporti
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della flotta
  • Gestione delle spedizioni

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  • Acquisti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione cataloghi
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei materiali
  • Gestione dei prodotti
  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della produzione
  • Gestione delle spedizioni

Visualizza l'elenco completo di Software per negozi di abbigliamento

  • Consolidamento / Incorporazione
  • Contabilizzazione dei ricavi
  • Gestione degli investimenti
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rischio
  • Gestione della liquidità
  • Gestione delle tasse
  • Gestione delle valute
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Rendicontazione finanziaria

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Le migliori alternative a NetSuite

Altre alternative a NetSuite

Recensioni su NetSuite

Stai visualizzando 5 di 713 recensioni

Nel complesso
4,1/5
Facilità d'uso
3,8/5
Servizio clienti
3,6/5
Caratteristiche
4,1/5
Rapporto qualità-prezzo
3,7/5
Aaron O.
Controller
Servizi legali, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/12/2018

"Controller at Non-Profit Legal Service Provider"

Commenti: We have used NetSuite for two years now. The Software saves us lots of time and makes our job easier.

Vantaggi: User friendly software!!! Great for custom reporting and searches, able to import payroll in a few minutes, drill down feature, web-based you can use anywhere and open multiple windows at the same time. The ability to scan in AP backup which saves space and time on billing and audits, recent activity allows you to find what you did last quickly, dashboard can be customized to specific users - shows key performance indicators such as bank balances, sales & expense versus other periods. There are workflows to automate task such as vendor approvals, customer service and all NetSuite employees are very friendly and extremely helpful. Also being a non-profit, NetSuite employees volunteer their time with through Pro Bono projects - we have used this three times with great results.

Inconvenienti: Any hurdles or issues that i have had were solved by reaching out to NetSuite. One year I was having difficulty printing 1099's but customer service helped get me on track.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/12/2018
Arthur H.
Accounting Manager
Commercio all'ingrosso, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 6/6/2020

"Extremely robust and customizable, yet archaic, poor interface, and too expensive."

Vantaggi: The ability to customize just about anything your organization wants is rewarding. And if you are willing to spend, you can have your system fit your business processes like a glove. Integration apps, along with native functionality of workflows can put your business in a “semi-autopilot mode.” Practically limitless reporting capabilities. You can manage almost every aspect of the your organization while enforcing internal controls and monitoring employees with full visibility. I would recommend for enterprises with no less than 8M in sales and with at least 8 or more users to leverage the full functionality of this role-based system. Netsuite is built to fit the needs of each role within your organization, from the sales rep and warehouse manager to the A/R clerk and controller.

Inconvenienti: Nasty corporate culture. No accountability for system issues, error, or outages. Sneaky contracts that will hook you with discounts and raise fees exorbitantly after your are stuck with your data and huge conversion costs. Nightmarish implementation that Netsuite outsources to foreign “professional” services that know pretty much the same as you would do from the get go. They barely speak English—incorrect setup caused us much lost revenues and frustrated, burned-out employees. Never believe Netsuite reps who say implementation can be done in 3 months. Be prepared to spend a hundreds of hours to understand the software - it is not always intuitive. Plan comprehensive employee training. You will most likelly need a full time administrator to support users due to the high learning curve. As a retail and distribution company that grew out of Quick Books Desktop, Netsuite was apparently the the next solution. Although I still believe the software has much to offer, user interface is about 10 years behind time. My dream is that super user-friendly QuickBooks Online launches an Enterprise version one day.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 6/6/2020
Tony M.
Managing Director
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/8/2020

"all in one solution"

Vantaggi: customisability to suit needs of our growing business

Inconvenienti: cost to set up and run and for employees to be able to successfully use

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/8/2020
Kathy S.
Webmaster
Vendita al dettaglio, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/8/2019

"Netsuite Experience - It's nice to have all your info in one place"

Commenti: Overall, I do like Netsuite. There are moments that it is frustrating, but I love that we have most of our information in 1 system. It makes it so much easier when you have multiple stores and websites. We have had some features we have added on through other vendors, but for the most part, our employees can find what they need by looking in our Netsuite system, without having to look in multiple products. That convenience is worth a lot to me.

Vantaggi: I like that everything is in one location. We aren't having to export all of our inventory to a separate system, in order to have a website. It makes it so much easier for all of our employees, rather that having to log into multiple systems, to get real time information about inventory, orders, etc.

Inconvenienti: The product that we use for our website, SiteBuilder, is really in need of updates. My understanding, is that a lot of customers are still using this, but it is considered "deprecated", so it no longer gets updates. The problem is, that the other website platforms that you can upgrade to within Netsuite, are very difficult to customize. We have been told that the new "midrange product", really can't be customized at all. Suite Commerce Advanced, the top level product, would solve some of the issues we have with SiteBuilder, however, it is EXTREMELY expensive. Just the implementation costs are huge, but everyone we talked to when considering switching to the product, said that there isn't a real upgrade path. As new versions come out, you really have to re-implement your website. Since it is supposedly difficult to modify on your own, that means more implementation costs as new versions come out. Because of this, we have opted to stay with SiteBuilder, and work with 3rd party vendors, to try to get us some of the features that SiteBuilder is lacking. Although we do run into issues, overall, this has been working for us, and allowing us to keep everything in one system, which is very important to us.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/8/2019
Mariana V.
Assistant Controller
Biotecnologie, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/6/2020

"Pros and Cons - Don't fall for their sale pitch"

Commenti: - The implementation has been extremely frustrating and disappointing. The sales team pushes for a sale that does not include all the client's needs, resulting in the need for change orders which causes delays. -The implementation team is friendly and proactive but inexperienced/ with little supervision - I can tell they are working hard to find solutions for me, but they seem to be scrambling to figure things out without proper help/ and experienced person in the team. - They have a tendency to promise things they are not able to deliver - for example, they sold me a 3-way match solution that they were not able to deliver it. Their excuse is that it wasn't working because of the partial receipt feature we need. Still, to me it is a very serious issue if they are selling things they can't deliver. - Lastly, as it relates to reviews that you can't customize NetSuites, the truth is, you might be able to, but it will most likely be out of your scope. Although the change order may not be extremely pricey, the delays on the project may be extensive. And I'm not talking about 'unique customization' - I would think blanket POs/ partial receipts, 3-way match would be included in the original sales of a client that made extremely clear that the Procure to Pay module was the most important module to them.

Vantaggi: - The software allows for some visual customization of the home page based on each role that is easy to do without the help of a programmer. For example, customize the views for each roles, set up alerts, etc.
- The search bar within the software works extremely well, which makes it easier to navigate;
- The use of the software is intuitive and easy to follow/ learn;
- The SuiteAnswers articles are very helpful in answering questions/ showing how to do anything one may need in the system.

Inconvenienti: Before selecting this software, I read several reviews saying the biggest issue was the how difficult it was to customize the software. Here are some actual examples: 1. If you want a new field (which they call segment) to be tracked for reporting purposes, you need to create a costume segment, which wont be part of the basic product the sales team sells to you. Also, just found out that it can not created as a mandatory field. 2. All NetSuite modules are standard/ out of the box. Even though we emphasized that Procure to Pay was the absolutely most important module to us, the sales team pushed the basic procure to pay module, which did not include Blanket POs or 3-way match. The thing is the sales team pushes the basic solutions to close the sale, but then later you are stuck having to process change orders, which although are not very expensive, each take about 2 weeks to process, delaying the project. 3. After delaying our project to include 3-way match and blanket POs (2-week delay), the implementation issues begun. It turns out that the 3-way match that they sold to us does NOT work. What the system was able to do is a 2-way match. Also, the system does not allow for an approval flow for releases of blanked POs. Lastly, the costume segment can not be a mandatory field as it doesn't work on blanket PO releases. In Summary - The sales team will push their most simple out of the box version, upgrades result in delays.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/6/2020