ManageEngine ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus

Cos'è ManageEngine ServiceDesk Plus?

ManageEngine ServiceDesk Plus è un software di helpdesk e gestione delle risorse. Offre un pacchetto integrato con gestione degli incidenti (generazione di ticket per richiesta di assistenza), localizzazione dei beni, acquisti, gestione dei contratti, portale self-service e knowledge base disponibile a un prezzo accessibile. ServiceDesk Plus mette a disposizione tutto il necessario per ottenere un helpdesk IT perfettamente funzionale e un personale di helpdesk produttivo. ManageEngine ServiceDesk Plus è disponibile sia sul posto che on-demand.

Chi utilizza ManageEngine ServiceDesk Plus?

Questo software assicura la facilità d'utilizzo necessaria alle PMI e le potenti funzionalità richieste dalla maggior parte delle imprese. Oltre 100.000 aziende di tutto il mondo si affidano a questo prodotto per gestire i propri servizi IT.

ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 1
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 2
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 3

Hai dubbi su ManageEngine ServiceDesk Plus? Confrontalo con una delle alternative più popolari

ManageEngine ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus

4,4 (192)
120,00 USD
anno
Versione gratuita
Prova gratuita
75
8
4,2 (192)
4,2 (192)
4,2 (192)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
15,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
100
33
4,3 (33)
4,5 (33)
4,7 (33)

Altre alternative interessanti a ManageEngine ServiceDesk Plus

Vision Helpdesk
Funzionalità più votate
Avvisi/Allarme crescente
Chat in tempo reale per i consumatori
Gestione della posta elettronica
Microsoft Azure
Funzionalità più votate
Cloud computing
Controllo accessi/Autorizzazioni
Sicurezza dei dati
ConnectWise ScreenConnect
Funzionalità più votate
Accesso da dispositivi mobili
Accesso/Controllo remoto
Condivisione dello schermo
TOPdesk
Funzionalità più votate
Gestione dei biglietti
Gestione dei ticket di assistenza
Notifiche in tempo reale
OTRS
Funzionalità più votate
Gestione dei biglietti
Gestione dei ticket di assistenza
Gestione della posta elettronica
lexoffice
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle fatture
Gestione delle ricevute
SolarWinds Service Desk
Funzionalità più votate
Avvisi/Allarme crescente
Gestione dei biglietti
Notifiche in tempo reale
System Center
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Gestione dell'inventario
Gestione della conformità
iSupport
Funzionalità più votate
Chat dal vivo
Condivisione dello schermo
Gestione dei biglietti

Recensioni su ManageEngine ServiceDesk Plus

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
4,2
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
55%
4
33%
3
8%
2
2%
1
2%
Silverio
Sistemista (Italia)
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Buon software pe gestione Ticket

4,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

Piattaforma di ticketing che fa della sua semplicità il maggior punto di forza. Configurato a dovere è uno strumento potente per la gestione di tutte le problematiche lato IT aziendali.

Aspetti negativi:

La configurazione richiede abbastanza studio e sviluppo, con le impostazioni di base resta abbastanza limitato

Nicat
Nicat
Network and network security engineer (Azerbaigian)
Utente LinkedIn Verificato
Amministrazione pubblica, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

My experience has been amazing and productive

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: As an IT professional, solutions such as ManageEngine are essential for the prompt service delivery of HelpDesk employees within the organization. ManageEngine has many features. They are remote connection, video call and chat functions. You can even manage the computer's services or system files without connecting to the computer's desktop. I work in an organization with 500 employees, and the ManageEngine was very helpful in providing technical support. However, the availability of the ticket system in the ManageEngine makes it easier for you to give detailed reports to both the work efficiency and the management.

Aspetti positivi:

Among the alternatives, it was the most convenient to set up and use. It has a user-friendly interface

Aspetti negativi:

It's a very convenient product, I like ManagEngine's products in general, but sometimes additional add-ons can be a bit expensive.

Harry
Harry
Systems & Digital Marketing Administrator (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Industria edilizia, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great software, could use more features

4,0 7 mesi fa

Commenti: It's a great piece of software/service to have, it could do with being more fluid from an administrators point of view, but it's improving during the time we've been using it.

Aspetti positivi:

Multiple of the applications ManageEngine provide can be integrated with one another (not all at this current time) but this allows a more fluid and easy management of the services.The functionality of adding our assets and having a helpdesk in a single location is convenient and does the job required. There is also a feature on pages which if what you required isn't available in a "features" aspect, you can request it, however it isn't clear on when it will be implemented other than in a future version.

Aspetti negativi:

The functionality can be confusing for some features, some configurations need to be done in the admin settings when logically, I think being able to edit them in the current page you're on which the change relates to would be more convenient. Also there isn't a timeline of features being implemented, so it's not clear if the features you may want, are going to happen.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Sviluppo di programmi, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Support is terrible

3,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Nice interface.

Aspetti negativi:

We have been using ServiceDesk Plus for 7 years now. We have contributed a lot into the development of this ticketing software and have around 2K users around the world using it. Software does have occasional hiccups and glitches, but the worst part is their support. It declined so much over the years that it's unbearable now. Every time there is a remote session, it seems that engineers try to waste as much of your time as possible, just connect to you online and literally doing nothing. You have to patch and update SDP manually quite often, sometimes 3 times per month. Every patch is downtime and a risk of an issue, where you have to contact support. Their online instructions are outdated... Just try to renew SSL cert using the posted guides, good luck - another support call to Delhi.

Boyang
Junior Data Integration Developer (Messico)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

ManageEngine ServiceDesk Plus: A Comprehensive ITSM Solution

5,0 3 mesi fa

Commenti: Our overall experience with ManageEngine ServiceDesk Plus has been positive. The software has been reliable and has allowed us to streamline our IT service management processes. The cost is a bit of a barrier, but the features and capabilities that it offers make it worth the investment.

Aspetti positivi:

ManageEngine ServiceDesk Plus is an invaluable asset to our organization. Its intuitive user interface and comprehensive feature set make it easy to track, manage, and report on IT service requests. Automation capabilities, such as self-service portals, allow users to quickly submit and track their requests, while IT staff can quickly access and respond to service requests. The reporting capabilities are robust and allow us to quickly assess the performance of our IT services.

Aspetti negativi:

One of the drawbacks of ManageEngine ServiceDesk Plus is the cost. For a comprehensive ITSM solution, it can be quite pricey. Additionally, it does not offer a lot of customizability in terms of the user interface, which can be a bit of a challenge for users who are accustomed to a certain workflow.