ManageEngine ServiceDesk Plus

ManageEngine ServiceDesk Plus

Cos'è ManageEngine ServiceDesk Plus?

ManageEngine ServiceDesk Plus è un software di helpdesk e gestione delle risorse. Offre un pacchetto integrato con gestione degli incidenti (generazione di ticket per richiesta di assistenza), localizzazione dei beni, acquisti, gestione dei contratti, portale self-service e knowledge base disponibile a un prezzo accessibile. ServiceDesk Plus mette a disposizione tutto il necessario per ottenere un helpdesk IT perfettamente funzionale e un personale di helpdesk produttivo. ManageEngine ServiceDesk Plus è disponibile sia sul posto che on-demand.

Chi utilizza ManageEngine ServiceDesk Plus?

Questo software assicura la facilità d'utilizzo necessaria alle PMI e le potenti funzionalità richieste dalla maggior parte delle imprese. Oltre 100.000 aziende di tutto il mondo si affidano a questo prodotto per gestire i propri servizi IT.

Video di ManageEngine ServiceDesk Plus
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Hai dubbi su ManageEngine ServiceDesk Plus? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

ManageEngine ServiceDesk Plus

4,3 (179)
ManageEngine ServiceDesk Plus
Non disponibile nel tuo paese
120,00 USD
anno
Versione gratuita
Prova gratuita
76
8
4,2 (179)
4,2 (179)
4,1 (179)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
15,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
127
85
4,5 (2.661)
4,4 (2.661)
4,5 (2.661)
Perché questo confronto?

Alternative a ManageEngine ServiceDesk Plus

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Recensioni su ManageEngine ServiceDesk Plus

Punteggio medio

Nel complesso
4,3
Facilità d'uso
4,2
Servizio clienti
4,1
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
53%
4
35%
3
9%
2
2%
1
2%
Silverio
Sistemista (Italia)
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Buon software pe gestione Ticket

4,0 2 mesi fa

Aspetti positivi:

Piattaforma di ticketing che fa della sua semplicità il maggior punto di forza. Configurato a dovere è uno strumento potente per la gestione di tutte le problematiche lato IT aziendali.

Aspetti negativi:

La configurazione richiede abbastanza studio e sviluppo, con le impostazioni di base resta abbastanza limitato

Sergio
Sergio
IT Consultant (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

A complete, easy to deploy and use, customizable service management solution

5,0 10 mesi fa

Commenti: We implemented it in a hared service center serving more than 40 legal entities, with approximately 2,000 workstations/users and about 36 technicians. We gradually implemented it and had the chance to streamline processes and customize the solution for our different companies. Integration with email and AD was a great help in setting up the environment with no additional work.

Aspetti positivi:

It sports a complete set of well-designed and ITIL-oriented functions; it can fit both a small firm and an enterprise - with proper licensing and setup. Complete, customizable, easy to use, clear to setup, integrated with other Managengine (and 3rd party) solutions.

Aspetti negativi:

As per my latest experience (2019) workflow management could be improved; while it's not its primary focus, still it could give great advantages in automating service workflows (eg joiner & leavers).

Harry
Harry
Systems & Digital Marketing Administrator (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Industria edilizia, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great software, could use more features

4,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: It's a great piece of software/service to have, it could do with being more fluid from an administrators point of view, but it's improving during the time we've been using it.

Aspetti positivi:

Multiple of the applications ManageEngine provide can be integrated with one another (not all at this current time) but this allows a more fluid and easy management of the services.The functionality of adding our assets and having a helpdesk in a single location is convenient and does the job required. There is also a feature on pages which if what you required isn't available in a "features" aspect, you can request it, however it isn't clear on when it will be implemented other than in a future version.

Aspetti negativi:

The functionality can be confusing for some features, some configurations need to be done in the admin settings when logically, I think being able to edit them in the current page you're on which the change relates to would be more convenient. Also there isn't a timeline of features being implemented, so it's not clear if the features you may want, are going to happen.

Mark
USA
Servizi finanziari, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Basic Helpdesk Application

2,0 6 anni fa

Commenti: Our company has been using ManageEngine plus ServiceDesk for our IT Helpdesk support system for several years now. Although this application has been reliable and used widely by our IT support team, it is limited on features and functionality. The support for the application from ManageEngine has been somewhat limited as well. If you are looking for a very basic IT support system, then ManageEngine's ServiceDesk might be a good fit. The application is just limited on what it can do and its ability to scale to fit our needs.

Aspetti positivi:

ServiceDesk Plus from ManageEngine is fairly easy to implement and provides the most basic needs of an IT support application.

Aspetti negativi:

ServiceDesk Plus from ManageEngine is very limited in features and functionality. It also has a fairly complex interface that is out of date. Our company has trouble tracking IT support tickets because of this limitation.

José
José
IM Manager (Repubblica Dominicana)
Utente LinkedIn Verificato
Settore petrolifero ed energetico, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good IT Ticking system

5,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: The easy and fast way to have the configuration done and running. The web interface and mobile work are fantastic.

Aspetti positivi:

The integration with the rest of the applications Zoho and ManageEngine have. Easy to set up and fast to be deployed.

Aspetti negativi:

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