Da 18 anni aiutiamo le aziende
a scegliere i migliori software

Cos'è Joan?

Joan è la soluzione più semplice per la gestione delle sale riunioni, l'ottimizzazione dell'utilizzo delle sale conferenze e la visualizzazione delle informazioni pertinenti dove più ti servono. Joan è considerato affidabile da molte aziende Fortune 500 e viene utilizzato quotidianamente da oltre 800.000 impiegati in tutto il mondo. Con l'implementazione di Joan, ti sbarazzi di: prenotazioni doppie, interruzioni di riunioni, riunioni fantasma e ricerca quotidiana di sale riunioni gratuite quando ne hai più bisogno.

Chi utilizza Joan?

Aziende di piccole e medie dimensioni, con sede in Nord America o in Europa occidentale. Di solito legate in qualche modo alla tecnologia (produttore, consulente, agenzia). Trasferimento in nuovi uffici o aggiornamento di quelli esistenti.

Joan Software - 1
Joan Software - 2
Joan Software - 3
Joan Software - 4
Joan Software - 5

Hai dubbi su Joan? Confrontalo con un'alternativa popolare

Joan

Joan

4,7 (41)
5,99 €
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
57
11
4,6 (41)
4,6 (41)
4,8 (41)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
200,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
95
8
4,7 (92)
4,5 (92)
4,6 (92)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a Joan

YAROOMS
Funzionalità più votate
Desk Reservation
Gestione delle prenotazioni
Prenotazioni online
TableAir
Funzionalità più votate
Desk Availability Schedule
Prenotazione di spazio
Prenotazioni online
Dibsido
Funzionalità più votate
Accesso da dispositivi mobili
Desk Reservation
Prenotazioni online
Meeting Room 365
Funzionalità più votate
Gestione delle riunioni
Sincronizzazione dei calendari
Strumenti collaborativi
Discovery Attender
Funzionalità più votate
Le funzionalità di questo prodotto non hanno ancora ricevuto valutazioni dagli utenti.
Skedda
Funzionalità più votate
Prenotazione di camere
Prenotazioni online
Programmazione della disponibilità delle camere
HubStar Connect
Funzionalità più votate
Desk Reservation
Prenotazione di camere
Programmazione della disponibilità delle camere
yoffix
Funzionalità più votate
Desk Reservation
Ricerca/Filtro
Strumenti collaborativi
deskbird
Funzionalità più votate
Desk Availability Schedule
Desk Reservation
Prenotazioni online

Recensioni su Joan

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,8
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
76%
4
20%
3
5%
Joshua
Joshua
Head of Product (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

The only room booking tablet an idiot like me could implement

5,0 5 anni fa

Commenti: For a small business without an IT team, for a company that doesn't want to provide power outside every conference room, or for companies of any size who care more about something that is simple to buy, setup and maintain, I heartily recommend Joan. The value is incredible.

Aspetti positivi:

The best thing about Joan is the hardware. Unlike every other tablet-based solution, I can mount them without wiring and they only need to be charged every week or two. The software itself is a little annoying to set up (and the desktop software is wonky) but we're seeing great compliance among our employees. At the end of the day, that's all that really matters.

Aspetti negativi:

While the setup was something I could handle myself (I'm not some IT wizard, I'm just the product manager tasked with getting office technology working) the process was a little complicated. The desktop software necessary to configure Wifi on the tablets looks old and sometimes crashes/freezes. The website is a bit tricky, too. But this is small compared to the fact that *I was actually able to set this up*.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Super simple to setup!

5,0 6 anni fa

Commenti: Excellent

Aspetti positivi:

Has ability to host the manager on premise to save cost on monthly fees. Devices have long battery life and just work! No issues at all so far!

Aspetti negativi:

Has lots of features but would love to see microsoft teams integration like slack

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great software, terrible hardware

3,0 5 anni fa

Commenti: In conclusion, I believe from a cost/value perspective getting some cheap iPads that are anyway plugged in all the time will provide a better user experience for a lower cost. I like the idea and as pointed out in the pros, the software interface is really neat, but it's let down by terrible hardware implementation.

Aspetti positivi:

The software interface is done very well. As is the visual design of the tablet. This would be a fantastic solution, were it not for two major downsides...

Aspetti negativi:

The biggest issue is the battery. I think the tablet has issues with mesh networks where multiple wifi access points share the same SSID. Even directly below an access point, the tablet complains about connectivity. I believe it connects to the wrong (i.e. further away) access point, which results in a high battery drain. We have to recharge the tablets every few weeks which is significantly below the guidance of the manufacturer. The other issue is the touch control. I'm not sure if this is an issue with the e-ink display itself or simply a terrible touch layer that's used. But in the end, you might need quite a bit of force to use the display.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best roomreservartion system ever

5,0 5 anni fa

Commenti: During our growth we encountered several issues with our meetingrooms. Double bookings, ghost meetings etc. Even while all users could check the room calendars they didn't. Having a physical, low maintance device with the current and next meetings right at the room is a huge improvement. Customers love to see the appointment on the Joan.

Aspetti positivi:

Easy to use, set it up and forget about it. It just runs. Just make sure the Joan gets charged once in a while and you don't have to do any maintance. The setup is maybe 15 minutes of work and even the advanced stuff is easy to setup.

Aspetti negativi:

Well it's not a huge deal but when setting up and configuring stuff (making test appointments and so on) it takes some time to see if everything is working. There is no realtime feedback, but thats in the nature of the product.

Risposta di Visionect

5 anni fa

Dear Joan customer! Thank you very much for your kind feedback and review. We're thrilled to see that you set up Joan in 15 minutes, even the advanced features! Best regards, Tilen Kegl, Marketing Team Lead

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Produzione di alimenti, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

It just works!

5,0 5 anni fa

Commenti: Who's in the conference room? Who's got it booked next? That's the problem it solves. As our company grows the demand for space grows as well. Joan helps to keep our conference room experience efficient.

Aspetti positivi:

Setup was very easy for the on-prem server, not much configuration needed after spinning it up. The config to connect to Office 365 was well documented and easy as well. I've had this running since the end of 2016 and it's been one of the more solid systems of any technology I'm responsible for. Users love the visibility Joan provides. And I love the fact I get about a month of battery life.

Aspetti negativi:

There really isn't much not to like. It just works!