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Salesforce Commerce Cloud

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Cos'è Salesforce Commerce Cloud?

Converti più clienti e fai crescere il tuo marchio con Salesforce Commerce Cloud, una piattaforma di e-commerce tra le migliori a livello mondiale. Innova alla stessa velocità dei tuoi clienti, scala facilmente in tutto il mondo e soddisfa qualsiasi livello di domanda. Estendi la tua portata commerciale con un ecosistema di app partner per offrire esperienze come realtà aumentata, mercati digitali e altro ancora. Unifica i dati, personalizza ogni interazione e fai crescere i ricavi su tutti i canali grazie ad automazione, intelligenza artificiale e a un'unica fonte di verità.

Chi utilizza Salesforce Commerce Cloud?

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Salesforce Commerce Cloud

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4,6 (41)
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
67
38
4,4 (41)
4,3 (41)
4,5 (41)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
39,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
67
23
4,2 (328)
4,1 (328)
4,2 (328)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Accesso da dispositivi mobili
Carrello degli acquisti
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Funzionalità più votate
Carrello degli acquisti
Gestione degli ordini
Gestione di siti web
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Contabilità integrata
Monitoraggio dei progressi delle attività
Ottimizzazione dell'inventario

Recensioni su Salesforce Commerce Cloud

Punteggio medio

Nel complesso
4,6
Facilità d'uso
4,4
Servizio clienti
4,5
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,3

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
56%
4
44%
deborah
E-commerce and Omnichannel Coordinator (Italia)
Vendita al dettaglio, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Ottimo Software ma poca flessibilità senza programmatore interno

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

La piattaforma è sicuramente un drago, regge picchi di traffico davvero alti e ha funzionalità scalabili

Aspetti negativi:

Ogni nuova implementazione ha un costo elevato e ha necessità di uno sviluppo esterno

Leticia
Leticia
Acconut Manager (Brasile)
Utente LinkedIn Verificato
Telecomunicazioni, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great software but complicated to handle

5,0 3 anni fa

Commenti: It serves to give you all the company's numbers and it is possible to integrate them all into a single system, however, as there are several layers of software, you can't manage without an internally prepared team to provide you with the support that you need.

Aspetti positivi:

It has many features, is very detailed, and can help you in every part of the sales funnel. It has a good integration with other apps, but you need a team to make it happen faster.

Aspetti negativi:

Because it is so detailed, it is sometimes difficult to have quick information in the palm of your hand, especially when providing dashboards and reports.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Good tool to enhance your shopping experience

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: Overall we are very happy with Salesforce Commerce cloud because it provides very easy methods for integration and user interface is also very attractive. Apart from that it is also secure and reliable.

Aspetti positivi:

Salesforce Commerce cloud is very essential to boost your shopping experience by providing next generation AI tools. It provides very interactive dashboard and sales channels so that we can easily scale up our product sales.

Aspetti negativi:

May be pricing can be lowered little bit so that it can become more affordable. Also their customer support team is bit slow so it will take some time to get the response.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

good catalog system

4,0 4 anni fa

Commenti: the overall experience is good, maybe it miss some functionality to integrate with external monitoring system

Aspetti positivi:

we are using it for all our catalog and it replace our custom system with an high improvement on our service

Aspetti negativi:

some time since it is a saas, any change is a problem and became quite long. recently we had several issue with authentication

Arnel
Team Manager (Filippine)
Esternalizzazione/Delocalizzazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Salesforce Commerce Cloud - Pros and Cons

5,0 4 mesi fa

Commenti: Overall excellent. it provides me with the tools i need to successful and gives me options to customize my view

Aspetti positivi:

it gives me a detailed view of my claimants information and it's customizable to what i need

Aspetti negativi:

It locks up from time to time and is a bit finnicky with its integration with five9

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Architettura e urbanistica, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Great Tool to Have, Customers will Thank You!

4,0 7 giorni fa Nuova

Aspetti positivi:

It seems to really help improve the shopping experience for the user, biggest pro was that it made some payment processes and automation on websites much quicker for customers. It integrates nicely with the websites I’ve used it with. Overall a pretty reliable software.

Aspetti negativi:

A bit of a learning curve at the beginning, but there are plenty of tutorials to help new users out which is a plus.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Logistica e catena di approvvigionamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Good product

4,0 settimana scorsa Nuova

Commenti: Overall positive experience. I haven't encountered any concerning issues.

Aspetti positivi:

Feature packed and a lot of customizability and flexibility.

Aspetti negativi:

Takes a bit of a learning curve to get used to navigating around and using it to full potential.

omar
Sales manager (Canada)
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Excellent Platform!

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: Overall it is a great platform for any business and CRM deparment. Automation and ease of access makes this a very user friendly platform to use.

Aspetti positivi:

Sales for is a great platform for any business, it helps create workflows and automation in different departments of the business and allows you to manage your clients accordingly.

Aspetti negativi:

I think it can be pricey , if you require to purchase different addons depending on the need of your business but again if you have a large company the price is justified.

Sachin
Data Engineer (Germania)
Industria alberghiera, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Solid E-commerce Platform with Great Features

4,0 settimana scorsa Nuova

Commenti: Overall, my experience with Salesforce Commerce Cloud has been positive. It has significantly improved our e-commerce operations and provided valuable insights through its analytics tools. While there are some challenges with setup and cost, the benefits it offers are substantial.

Aspetti positivi:

I really appreciated the user-friendly interface and the robust set of features that made managing our online store much easier. The integration capabilities with other Salesforce products are seamless, which enhances productivity.

Aspetti negativi:

The initial setup took some time. Additionally, the cost can be a bit high for smaller businesses.

Jeffrey
Store owner (USA)
Beni di consumo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Another good app

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Overall though I do like this app and ahall continue it's use

Aspetti positivi:

It's got really good features about it..

Aspetti negativi:

Not much to dislike except the cost kinda.

Vipul
Student (Canada)
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Vipul Sharma Review- SalesForce Cloud

4,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: My overall experience with Salesforce cloud has been positive. I have easily been able to navigate through it and get through tasks easily.

Aspetti positivi:

Salesfore commerce cloud is an easy to use and interactive space that lets use easily manage clients and navigate through each of them with comfort.

Aspetti negativi:

The salesforce commerce cloud looks a bit outdated, it looks like it has not been updated in a long time, so making that different will be a game-changer!

Luis Henrique
Luis Henrique
Consultant (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Salesforce - uma plataforma magnifica para vendas

5,0 6 mesi fa

Commenti: Magnífico, fantástico e poderoso em integrações. Se você usar o ERP da TOTVS o Protheus, poderá contratar a ferramenta PSIntegra da Prospera sistema, que tornará esse processo ERP TOTVS + Salesforce sem dúvida um sucesso.

Aspetti positivi:

O Salesforce como um todo é um poderoso sistema, excelente para CRM e vendas como um todo, alta escalabilidade, extraordinária disponibilidade, e altamente flexível, um software que certamente revolucionou os conceitos de vendas, marketing e usabilidade para consultores de vendas.

Aspetti negativi:

Não tenho o que reclamar, apenas o preço que é salgado, porém é excepcional, se conseguir encaixar no custo beneficio de sua empresa, certamente estará escolhendo a melhor ferramenta na atualidade para vendas.

Ashkan
Senior associate (India)
Contabilità, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Salesforce review

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

Its scalability and built-in AI features, like product recommendations, help optimize conversions. The platform’s seamless integration with Salesforce CRM ensures smooth customer data management,

Aspetti negativi:

The most challenging aspect of Salesforce Commerce Cloud can be its complex setup and configuration processes, which may require significant technical expertise.

Emmy
Consultant (USA)
2128, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Easy Navigation

4,0 5 mesi fa

Aspetti positivi:

Salesforce Commerce Cloud is easy to navigate.

Aspetti negativi:

Salesforce Commerce Cloud could use a sleeker design.

Mark
Founder and CEO (USA)
Moda e articoli di abbigliamento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Salesforce Review

5,0 5 mesi fa

Aspetti positivi:

Tracks sales Inventory extremely well, Keeps up with up to date information on Inventory

Aspetti negativi:

Too pricey, Requires a lot of set up to be implemented

Murali
Consultant (Paesi Bassi)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Salesforce

5,0 2 mesi fa

Commenti: I am very satisfied that it checks all the boxes that is needed

Aspetti positivi:

The way it meets all the functionalities of RACI model and following up has made it easier with Clients/Customers. It also helps in finding all relevant information at one place

Aspetti negativi:

Well, it takes a bit more effort to get everyone aligned to start using it because of its vast features

Mohammed Hareez
Customer Success representative (Canada)
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Salesforce commerce cloud revied

5,0 3 giorni fa Nuova

Commenti: Overall i will recommend it to everyone.

Aspetti positivi:

Salesforce commerce cloud offers core capabilities: B2B Commerce, B2B2C Commerce, and B2C Commerce.

Aspetti negativi:

the one thing it lags is its not as fast as other platforms

Katalina
Ing. Sistemas (Colombia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Es muy Intuitivo

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Esta plataforma me parecio supremamente facil de utilizar, es intuitiva, su interfas grafica es muy amigable a la vista.

Aspetti negativi:

sinceramente cuando lo utilice no tuve inconveniente alguno con el.

Juan
Personal training (Spagna)
Sport, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Good communication channel

4,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: It is a good work tool, it allows you to speed up the issue of communications and have everything much more controlled and streamline work once you have learned to use it

Aspetti positivi:

It's great to have a tool to be able to communicate quickly with your entire customer database

Aspetti negativi:

Having to teach workers how to use a new work tool and have to integrate it with all programs

Eudoria
Marketing Coordinator (Australia)
Dispositivi medici, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

My experience with salesforce commerce cloud!

5,0 2 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

The interface is so user friendly and easy to navigate around - very useful for first time users.

Aspetti negativi:

Some features do take a little longer to navigate to, but that’s just something a little practise will make perfect!

Graziele
Supervisão (Brasile)
Vendita al dettaglio, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Salesforce Commerce Cloud avaliação da efetividade do serviço.

5,0 6 mesi fa

Aspetti positivi:

Intuitivo atendeu minha demanda de forma pratica.

Aspetti negativi:

Não tenho nada a complementar sobre este assunto.

Matt
Admin (USA)
Settore automobilistico, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Top Tier Platform!

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: My company loves Salesforce, it is top tier!

Aspetti positivi:

Salesforce's platform is extremely visual friendly.

Aspetti negativi:

Not much, I guess maybe they could include more fields?

Guido
Digital Marketing Manager and E-Commerce Manager (Italia)
Arredamento, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

The best Cloud e-commerce platform

5,0 2 anni fa

Commenti: We've switched from a custom platform to SFCC, and it has been a game changer.It has allowed us to speed up our online business and to grow our e-commerce significantly.

Aspetti positivi:

Almost everything.Very solid platform, easy to manage and it allows a very fast time to market when you need to open new markets.Full of great functionalities and features and easy integration with external services.

Aspetti negativi:

You definitely need a certified system integrator which could help you with integrations, developments and maintenance.You cannot manage it on your own.

Jordi
Jordi
CEO (Spagna)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Plataforma Commerce Robusta y fiable

5,0 2 anni fa

Commenti: La experiencia con Salesforce Commerce Cloud es satisfactoria y da sensación de solidez i facilidad de uso.

Aspetti positivi:

Salesforce Commerce Cloud es una plataforma de comercio electrónico de última generación que ofrece una serie de ventajas a los minoristas. Con una herramienta como esta, los minoristas pueden ahorrar tiempo, mejorar la eficiencia y ofrecer una experiencia de compra óptima a sus clientes. Además, la plataforma ofrece una completa personalización y una seguridad mejorada gracias a la creación de perfiles de usuario únicos para cada cliente. Esto significa que los minoristas pueden ofrecer ofertas y promociones especiales a los clientes según sus preferencias. Salesforce Commerce Cloud también ofrece una amplia variedad de herramientas y funciones para mejorar la experiencia de los usuarios, incluyendo la integración con redes sociales, chatbots, procesamiento de pagos seguros y análisis avanzados. Estas funcionalidades permiten a los minoristas comercializar de manera efectiva y obtener información valiosa para mejorar sus operaciones.

Aspetti negativi:

Salesforce Commerce Cloud puede ser costoso para implementar y mantener, requiere una gran cantidad de trabajo para personalizar la experiencia de compra de los clientes, puede ser un desafío para integrar con otros sistemas, y no ofrece una experiencia de compra consistente en todos los dispositivos. Además, los problemas de seguridad informática pueden ser una preocupación para algunos usuarios y no es fácil para los usuarios principiantes.

Jonas
CEO (Congo - Kinshasa)
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

a complete solution for your online business

5,0 2 anni fa

Commenti: Appreciate the ease of use and customization offered by Salesforce Commerce Cloud, as well as its flexibility to adapt to the specific needs of each company

Aspetti positivi:

offers advanced customization options that allow businesses to create unique e-commerce experiences for their customers

Aspetti negativi:

difficulties in customizing certain features due to technical limitations or additional costs