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HubSpot Service Hub
Cos'è HubSpot Service Hub?
Il software per il servizio clienti HubSpot semplifica la gestione e il contatto con i clienti. Include: helpdesk realizzato per consentire di organizzarsi e garantire il successo dei clienti, knowledge base, ossia una soluzione proattiva che consente ai clienti di risolvere da soli i problemi, feedback dei clienti, sondaggi e approfondimenti progettati per fornire una valutazione della soddisfazione dei clienti, creazione di report e automazione di tutti gli strumenti per espandere e migliorare i risultati positivi.
Chi utilizza HubSpot Service Hub?
È ideale per le aziende che ritengono importante mettere il cliente al primo posto. Gli strumenti inclusi aiutano i piccoli team di assistenza a migliorare il supporto, creare soluzioni self-service e avere clienti più soddisfatti.
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HubSpot Service Hub
Recensioni su HubSpot Service Hub

Easy to keep track of issues, create surveys, automations
Una piattaforma completa ma complessa
Commenti: Ho utilizzato HubSpot per circa un anno per testarne le funzionalità e capire se fosse indicato per la mia attività, è completo ed organizzato e fa quello che deve, anche bene. L'ho però trovato complesso e pieno di sezioni e sottosezioni, per cui ho poi deciso per altro.
Aspetti positivi:
È una piattaforma molto completa per la gestione dei contatti dei clienti, sopratutto per l'assistenza, che puoi gestire e smistare ai diversi segmenti. La componente di automazione dei processi, è un grande aiuto per i compiti ripetitivi, per non perdersi contatti e gestire i contatti in maniera tempestiva.
Aspetti negativi:
Trovo che la piattaforma in generale sia poco intuitiva e complessa da imparare, richiede un po' di tempo di formazione perché non è immediata. È una nota che faccio anche agli altri prodotti HubSpot che ho utilizzato.

Best Service Hub to use
Aspetti positivi:
- Ticket management -> Being able to assign tickets to random support owners is awesome- Pipeline management -> The hability to create deals inside different pipelines according to diferent actions and needs- Inbox management -> Managing multiple inboxes per country- Workflows between all the objects (Tickets, deals, contacts, companies)
Aspetti negativi:
- Pay per seat instead of pay per team. As we get more and more members, it can be a bit pricy

Hubspot helps us manage and resolve tickets
Commenti: It's fantastic that you can add tickets and information from other parts of the site. It's got straightforward menus and a plethora of straightforward reports. The ability to create distinct permission tiers is another feature I appreciate.
Aspetti positivi:
I find it helpful that we have dashboards to track the outcomes of our efforts, both individually and collectively. Integration inside an organization is facilitated by the system's compatibility with other programs.
Aspetti negativi:
It can be time-consuming for Hubspot data to be imported into other programs. There are several nice to use dashboards, but they can be slow to load.
Alternative considerate:
HubSpot Service Hub is not a mature product - Stay away if you can
Commenti: I am extremely disappointed.
Aspetti positivi:
I like that it is connected with the CRM (which we use for sales and martketing). This is the main reason why we looked into it in the first place.
Aspetti negativi:
The Customer Portal that my customers see is very poor quality compared to similar tools. The interface is not customizable at all. You cannot even let the customer see in the overview of the tickets who is servicing his/her requests. I have found multiple bugs and I was told "We know. We do not have a timeline to fix this". Customers cannot even embed a picture in a message. The list could go on and on.
The best CRM product we used.
Commenti: I like how the product organization allows the attachment of offers. This keeps the record clean. I appreciate the possibility that everyone can see the ticketing area as well, instead of keeping it isolated to one person. The ticketing system is excellent, allowing me to prioritize and manage customer requests efficiently. The chatbot functionality is also useful – I can customize it to suit my business needs. Integration with other Hubspot tools like email makes it a pretty complete solution. Overall easy to use, has the features we needed, and most importantly is easy to customize to enable solid reporting.
Aspetti positivi:
I love using ServiceHub to support my clients because it allows us to see the service at all levels: grainy and in the weeds as we work on each ticket for the client, then also at high altitude. 30,000 feet as we collect reports of the overall support experience. Of our customers. Additional features like feedback surveys are essential for measuring business success. I use Hubspot to manage requests and communicate via chatbots and I am very impressed with the platform. The interface is intuitive and user-friendly, making it easy to navigate and get things done quickly.
Aspetti negativi:
Frustrated when there is only one ticket holder or it is difficult to assign collaborators. Sometimes some people have to work on several projects and it is difficult to know who is doing what.