Da 18 anni aiutiamo le aziende
a scegliere i migliori software

Cos'è Frontify?

Frontify è un sistema centralizzato per ogni risorsa digitale, in cui chiunque può trovare esattamente ciò che sta cercando in modo semplice, chiaro ed efficiente. La piattaforma basata sul cloud combina la gestione delle risorse digitali, il regolamento del marchio, la collaborazione creativa e i modelli di progettazione e stampa in un unico strumento di facile utilizzo. Scopri perché 4.000 marchi in tutto il mondo hanno creato la propria unica fonte di verità con Frontify.

Chi utilizza Frontify?

Frontify Enterprise è destinato a tutti i settori, per coloro che vogliono un'esperienza di marchio coerente su tutti i canali. Ideale per aziende di livello enterprise.

Frontify Software - 1
Frontify Software - 2
Frontify Software - 3
Frontify Software - 4
Frontify Software - 5

Hai dubbi su Frontify? Confrontalo con un'alternativa popolare

Frontify

Frontify

4,8 (81)
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
63
44
4,8 (81)
4,6 (81)
4,8 (81)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
101
103
4,4 (223)
4,2 (223)
4,5 (223)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a Frontify

Bynder
Funzionalità più votate
Archiviazione di documenti
Libro cespiti
Ricerca/Filtro
Gelato Globe
Funzionalità più votate
Branding personalizzabile
Modelli personalizzabili
Ricerca/Filtro
Pics.io
Funzionalità più votate
Archiviazione di documenti
Condivisione degli asset
Ricerca/Filtro
Brandfolder
Funzionalità più votate
Archiviazione di documenti
Condivisione di documenti
Controllo accessi/Autorizzazioni
Canva
Funzionalità più votate
Importazione/Esportazione dei contenuti
Modelli di progettazione
Modelli personalizzabili
Screendragon
Funzionalità più votate
Gestione delle attività
Gestione delle risorse
Pianificazione/Programmazione dei progetti
Acquia DAM (Widen)
Funzionalità più votate
Archiviazione di documenti
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione di metadati
Third Light
Funzionalità più votate
Condivisione degli asset
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione di metadati
monday.com
Funzionalità più votate
Identificazione del prodotto
Monitoraggio dell'inventario
Monitoraggio della data di scadenza

Recensioni su Frontify

Punteggio medio

Nel complesso
4,8
Facilità d'uso
4,8
Servizio clienti
4,8
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
83%
4
16%
3
1%
Beatrice
Beatrice
Senior Brand Manager (Germania)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi finanziari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great tool to digitize your brand guideline

5,0 5 anni fa

Commenti: We used Frontify to digitize our brand guidelines and to provide access to it for all our colleagues around the globe. It's a great tool to present all aspects of your brand and to guide everyone through your brand. It is also a great asset tool for your images/photography and videos, icons and documents. You can also easily personalize your content. The support and training provided by Frontify is a great help even if the tool is very self-explaining. It's the perfect software to digitize your brand standards.

Aspetti positivi:

It's an easy-to-use software, self-explaining and almost endless option to use. The content are easily maintained, changes and updates are done immediately. The management of the user groups, user rights and the targets are very smart. It's a great software for all the needs of a brand portal: for guidelines as well as icon, media and document libraries. And it's perfect for all those who have multiple brands to manage.

Aspetti negativi:

Some functionalities in the presentation of the content can be improved, e.g. using tables

Risposta di Frontify

5 anni fa

Thank you for the review!

Marielle
Marketing Project Manager (Paesi Bassi)
Industria alberghiera, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Easy and quickly accessible for end users

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

It allows for everyone within the company to easily access correct images, videos, as well as branding (products: templates). By making use of correct user groups, you as an admin can easily determine what every end user can and cannot see.

Aspetti negativi:

It is not necessarily something I did not like, but it took quite some time to manage all the assets we wanted to migrate and getting a hang of how to correctly use the templates. Our designers made quite some mistakes in the InDesign files in the beginning, which resulted in us having to update the templates regurarly.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Assicurazioni, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Good

4,0 3 anni fa

Commenti: I am quite new at it and havent discovered all the benefits but its great to keep digital assets in one place for various people to use it. A little expensive as you dont get much space for your money

Aspetti positivi:

I like the way you can tag digital assets and also the ability to add externals to upload digital assets

Aspetti negativi:

That you need to add all the main users to each folder everytime

Fredrik
Head of Brand (Svezia)
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Frontify enables brand engagement

5,0 3 anni fa

Commenti: The overall experience is great. With Frontify, we have made a large portion of the organisation brand ambassadors that keep our brand expression consistent, accessible and engaging.

Aspetti positivi:

Frontify has enabled us to work consistently with our brand across the entire organisation. It has simplified all aspects of our brand management, while at the same time increasing internal brand engagement and commitment a lot, from understanding and emotionally connect to the brand core identity to finding the right assets at the right time. The Frontify support function is also very responsive in every stage of the process, always friendly, agile and helpful regardless of the matter.

Aspetti negativi:

Some parts of the Frontify set up process and administration are somewhat unintuitive and hard to grasp. The backend UI is also not the best from an admin user perspective, with some processes being a bit unclear and overly complex. There are also some bugs within some features, but nothing that can't be worked around.

Gabriella
Lead Graphic Designer (Paesi Bassi)
Tempo libero, viaggi e turismo, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

The Publisher is my hero!

5,0 4 anni fa

Commenti: I think Frontify is a great software. It's very helpful to have one link for all brand elements and that we are able to personalise it.
While building our own style guide, the customer success manager was very helpful with full detailed trainings and keeps me up to date with new features.

Aspetti positivi:

There are many departments in my company that need a lot of banner designs, so I made templates that are easy to use and saves me a lot of time. My colleagues are very happy with this and it gives them the freedom of making their own banners when they need it. Also with the approval feature, I can check if the brand guidelines are respected.

Aspetti negativi:

Hopefully one day we could be able to implement Adobe illustrator files instead of sketch. Our company uses a lot of vectors and illustrations, so it would be nice to be able to change/edit those in the publisher.

Risposta di Frontify

4 anni fa

Thanks for taking time to leave a review. We're thrilled to hear that you're having so much success with the Publisher feature. Keep being a brand hero!