Blackbaud Fundraising

Blackbaud Fundraising

da Blackbaud

Chi utilizza Blackbaud Fundraising?

Serve l'intera comunità settore del bene sociale, che comprende organizzazioni non profit, fondazioni, aziende, istituti di istruzione, organizzazioni sanitarie e i singoli agenti di cambiamento che le supportano.

Cos'è Blackbaud Fundraising?

Con un processo coerente e chiaramente definito per tutte le attività di raccolta fondi, non dovrai più gestire le attività di raccolta fondi attraverso fogli di calcolo e database che non sono costruiti appositamente in base al modo in cui opera la tua organizzazione. Tramite l'accesso esclusivo all'intelligence di dati filantropici più estesa al mondo, l'intuitiva esperienza utente di Blackbaud è costruita per spingere le informazioni fruibili attraverso interfacce di facile utilizzo, massimizzando l'adozione e le prestazioni degli utenti.

Dettagli su Blackbaud Fundraising

Blackbaud

https://www.blackbaud.com

Fondata nel 1981

Panoramica dei prezzi di Blackbaud Fundraising

Blackbaud Fundraising non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Blackbaud Fundraising è disponibile a partire da 99,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

99,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Blackbaud Fundraising

Piattaforme per fundraising
CRM
Donazioni tramite cellulare
Elaborazione di pagamenti
Gestione dei volontari
Gestione della campagna
Gestione delle aste
Gestione delle donazioni solidali
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle promesse di donazione
Gestione delle sovvenzioni
Gestione donatori
Gestione eventi
Gestione ex alunni
Individuazione di donatori
Monitoraggio dei contributi
Offerte ricorrenti
Email Marketing
Gestione contatti
Gestione dei volontari
Gestione della raccolta di fondi
Gestione delle commissioni
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle sovvenzioni
Gestione donatori
Gestione eventi
Integrazione di social media
Donazioni online
Donazioni tramite cellulare
Elaborazione di pagamenti
Gestione della campagna
Gestione delle donazioni solidali
Gestione delle promesse di donazione
Gestione delle ricevute
Gestione donatori
Gestione eventi
Offerte ricorrenti
Tracciabilità delle donazioni

Recensioni su Blackbaud Fundraising

Stai visualizzando 5 di 16 recensioni

Nel complesso
4,2/5
Facilità d'uso
3,6/5
Servizio clienti
4,2/5
Caratteristiche
4,2/5
Rapporto qualità-prezzo
4,2/5
Jeffery C.
Senior Program Officer
Ospedali e sistemi sanitari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2019

"Powerful CRM that will meet your needs!"

Vantaggi: This is a powerful CRM service/software. We've expanded our utilization over the years, but I still know there are areas we don't even scratch the surface of when it comes to compiling information on donors and potential donors. A few years ago we made the leap to RE:NXT, placing our data in the cloud -- it's wonderful to be able to access data from wherever I am, whether I need a phone number or address, or some data on donation history. I've been a Raiser's Edge user for 20+ years, and I have to say I can't imagine keeping track of our donors without it. From historical data to personal notations, you can keep so much info here (even uploading photos, documents, etc.). With RE:NXT we have integration between the CRM and our web site donation forms. They're easy to build and drop in to the coding for the site.

Inconvenienti: We've felt that there are a couple of things in the EVENTS module that we wish worked better for us/our organization, but that's a small hiccup when it comes to the functionality and quality of BB fundraising.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2019
Barbara P.
Bookkeeper
Gestione formativa, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/3/2020

"very versitile"

Commenti: We have been able to move towards a more technology based fundraising using the justgiving portion of blackbaud for our jog-a-thon. Students created their own page and shared it for donations. This made tracking and acknowledging donations much more efficient.

Vantaggi: We use etapestry and justgiving and have found it to be very useful. We have been able to easily link fundraising campaigns, event registration and forms to our website and then track information.

Inconvenienti: Extracting information can be somewhat challenging - once you learn their programing and how to create a query it becomes easier. They do provide a very large training database and a chat room for help.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/3/2020
Glenda M.
Executive Assistant
Gestione di organizzazioni non profit, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/11/2019

"Not so great anymore"

Commenti: It was a good place to house your data, but to retrieve things took hours. Reports were a nightmare. It took hours to create what I can create with Bloomerang in 2 minutes. Then you'd create this queried report and you weren't ever confident that what you created was even right. It was very frustrating and caused a lot of issues down the road.

Vantaggi: I liked that it used to be thes best compared to competitors, but the increase in other software has changed that.

Inconvenienti: The functionality was awful. Their new cloud software has drastically improved, but there are so many other products available for 15% of the price that Blackbaud offers. We were quoted $30,000 for a database of 5,000 constituents and found the same product that was better catered to cultivation for $4,500 a year. Their customer service was HORRIBLE. I could send a request and was lucky if I ever got a response. I couldn't even cancel our service when it was time to renew, because no one responded. I spoke to four different people and they tried to tell me I couldn't cancel, because I didn't formally cancel. I did, they just didn't have their stuff together enough to find it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/11/2019
Karen S.
Advancement Services Director
Beneficenza, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2019

"RENXT helps our office to be the best it can be."

Commenti: We receive immediate information that we can act on. Yes, you need to put the time in to learn how to use it. I think that what people need to understand is that the way they save data impacts their outcomes with the product. They need to work with it instead of expecting it tho exactly fit the needs of their organization.

Vantaggi: I've been using Raiser's Edge for 15 years. My current office purchased the NXT web view in 2015. This product helps our office achieve our fundraising goals in many ways. I like that when we purchased the NXT web view we still kept the database view. Now we have the best of both worlds. Most of our office now works exclusively in the web view and with it, they can now get immediate information by themselves that assists them in their work. The new features of the web view have greatly enhanced how we do business.

Inconvenienti: I really like this product and I have a hard time coming up with anything negative to say about it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2019
Phyllis S.
Research Assistant
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/11/2019

"Outstanding fundraising tool"

Commenti: Overall, Raiser's Edge is a helpful tool and provides the information which helps me do my job.

Vantaggi: The ease of use which makes training co-workers much quicker and more easily understandable. The various modules make database management more effective (specifically EVENTS).

Inconvenienti: My biggest complaint with Blackbaud is customer service. Prior to the new procedures, I was able to call and speak to a human being and explain my issue. Currently, I can only get a CSR via CHAT, and that is only if someone is available at that time. Even during times where someone is supposed to be available, I frequently receive a message to try again later. When I CAN get a chat session, I find the CSRs are not as knowledgeable as they should be. I also find the CSRs have a hard time comprehending exactly what I'm asking and usually give up and find another way to get the information. In addition, while the standard reports typically give me the information I need, there are some that are sorely lacking and we are presently not in a position to create new ones (time and resources limitations) so we will piece together numerous reports.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/11/2019