Chi utilizza eFront?

eFront è un potente LMS aziendale creato per tenere corsi di formazione per dipendenti, clienti e partner.

Cos'è eFront?

eFront è una versatile piattaforma LMS per le imprese che necessitano di misure di sicurezza avanzate e di un'ampia personalizzazione per la formazione di gruppi di dipendenti, partner e clienti.
Progettato per essere il software LMS aziendale più adattabile del settore, eFront consente di avere controllo completo sul proprio ambiente di formazione virtuale e sui propri dati. È perfettamente integrabile con qualsiasi altra infrastruttura ed è in grado di crescere man mano che l'azienda si espande.

Dettagli su eFront

Epignosis

http://www.efrontlearning.com

Fondata nel 2012

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Panoramica dei prezzi di eFront

Consulta i piani tariffari

eFront non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di eFront è disponibile a partire da 1.000,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

1.000,00 USD/mese Visualizza dettagli sui prezzi

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione e assistenza di eFront

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di eFront

  • API
  • Apprendimento a distanza (Mobile Learning)
  • Apprendimento asincrono
  • Apprendimento misto
  • Apprendimento sincrono
  • Apprendimento sociale
  • Autoapprendimento
  • Branding personalizzabile
  • Certificazione e licenze
  • Conformità SCORM
  • Creazione di corsi
  • Gestione corsi
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei talenti
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
  • Gestione della formazione
  • Gestione delle mansioni
  • Gestione delle valutazioni
  • Gestione utenti
  • Individuazione delle competenze
  • Integrazioni di terze parti
  • Libreria di contenuti
  • Ludicizzazione
  • Monitoraggio dei corsi
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio della conformità
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle certificazioni
  • Parametri prestazionali
  • Percorsi di apprendimento
  • Portale degli allievi
  • Portale dei dipendenti
  • Portale self-service
  • Quadro della attività
  • Registro dei voti
  • Relazioni sui progressi
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Report personalizzabili
  • Single Sign On
  • Sistema integrato per la creazione dei corsi
  • Sistema plurilingue
  • Società di e-learning
  • Società/Imprese
  • Sondaggi e feedback
  • Test/Valutazioni
  • Università/Istruzione
  • Valutazione delle competenze
  • Videoconferenze

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  • API
  • Apprendimento a distanza (Mobile Learning)
  • Apprendimento asincrono
  • Apprendimento misto
  • Apprendimento sincrono
  • Apprendimento sociale
  • Aula virtuale
  • Autoapprendimento
  • Branding personalizzabile
  • Certificazione e licenze
  • Conformità SCORM
  • Contenuti interattivi
  • Creazione di corsi
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione contatti
  • Gestione corsi
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei registri di formazione
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
  • Gestione della formazione
  • Gestione della formazione
  • Gestione delle mansioni
  • Gestione delle valutazioni
  • Individuazione delle competenze
  • Integrazioni di terze parti
  • LMS integrato
  • Libreria di contenuti
  • Ludicizzazione
  • Modellazione e simulazione
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio delle attività
  • Percorsi di apprendimento
  • Portale degli allievi
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Relazioni sui progressi
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Single Sign On
  • Sistema integrato per la creazione dei corsi
  • Sistema plurilingue
  • Società di formazione
  • Società/Imprese
  • Sondaggi e feedback
  • Test/Valutazioni
  • Università/Istruzione
  • Valutazione delle competenze

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  • API
  • Accesso a profilo personale e busta paga
  • Acquisizione di talenti
  • Analisi del curriculum
  • Annunci di lavoro
  • Branding personalizzabile
  • Controllo dei precedenti
  • Controllo del processo di valutazione
  • Creazione di report/analisi
  • Database impiegati
  • Definizione degli obiettivi e monitoraggio dei progressi
  • Feedback a 360 gradi
  • Flusso di lavoro configurabile
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del personale
  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
  • Gestione della formazione
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione delle candidature
  • Gestione delle competenze
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione delle retribuzioni
  • Gestione delle risorse umane
  • Gestione delle valutazioni
  • Inserimento aziendale
  • Inserimento aziendale
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Modelli di e-mail
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio candidati
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio delle attività
  • Piani di sviluppo individuali
  • Piano di avvicendamento del personale
  • Portale dei dipendenti
  • Portale self-service
  • Profili dei dipendenti
  • Programmazione dei colloqui
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Sondaggi e feedback
  • Sviluppo professionale
  • Valutazione delle competenze
  • Valutazione delle prestazioni

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Le migliori alternative a eFront

Altre alternative a eFront

Recensioni su eFront

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,6/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,5
Servizio clienti 4,3
Caratteristiche 4,2
Rapporto qualità-prezzo 4,3

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Michelle M.
Training and Consultant Manager
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/10/2019

"A Quality lMS for the Mid-Size Business - FINALLY!"

Commenti: Overall, eFront checked all of our boxes all the way down to our yearly allotted budgetary restrictions for an LMS. Here are literally most of the our requirements we used for our LMS research: Intuitive UI
Full Admin Access (adding/deleting/editing)
Metrics
Reporting
Scalability
Email Options (e.g, Welcome, Reminders, Completed)
Responsive Support Team
Mobile Learning
Video Hosting
File Formats Supported (e.g., PDF, PP, Docx, SCORM, AICC)
Reusable Modules
Unlimited Space
Version Control
Course Completion Support?
Assessment/Evaluation Support (e.g., set up quizzes)
Easy Set Up/Maintenance
LMS Pricing (e.g., one time, annual, SaaS)
Onboarding Charge
Per User Charge
Webinar Support
Training Question Support (peer to peer or teacher/student)
Customization Portals (e.g., customer specific)
Social Networking
E-Commerce options (nice to have)
Sandbox account available
Bottom line, we really felt the value in our decision and never felt like we had to compromise on any of our requirements. Great LMS, Wonderful Experience, Excellent Customer Service!

Vantaggi: What we liked most about the software the adaptability. Like most companies we had specific user types and data we wanted to be able to collect from every user. We not only wanted to collect the data, we also wanted to be able to setup specific learning paths and be able to run reports based on our classifications. eFront provided specifc - adjustable fields and open misc. fields we could use to further filter our users.

Inconvenienti: We didn't really have a con per se? We researched long and hard and worked in many sandboxes to find the right LMS for us. If we had any cons or concerns as we setup the LMS, eFront was available and more than willing to answer our concerns with workable options if necessary.

Risposta del fornitore

da Epignosis il giorno 4/11/2019

Michelle, thank you for taking the time to leave this review. We're glad to hear that after a lot of searching, eFront has been able to meet all of your needs. We pride ourselves on adaptability and reliability, so it's great to hear that we've hit the mark in these areas for your organization.

We're glad that your organization feels the value in your decision to work with eFront and of course, our Support and Customer Success teams are always on-hand if you need any assistance along the way.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/10/2019
Joe R.
Account Manager
Istruzione primaria/secondaria, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 25/5/2017

"Generally Easy yet Powerful"

Commenti: Overall it has been easy to use and fit our needs to compartmentalize our users quickly. We have not even begun to use half of the features that are available just because the basics are so powerful. The reports can be quickly customized down to a specific user or course and all the way back up to total system logins and course completions.

Vantaggi: Ease of course creation
Flexible content types
Custom user types
Notifications by email of course completion and certificates
Flexible pricing options
Easily segment department using branches and putting an administrator over each branch
Customize reports

Inconvenienti: Automatic updates don't always work
The notice of an expiring license is displayed in all branches (not just the main level)
Sometimes the backup is slow (which I believe causes temporary database "errors" that are resolved once the backup is complete)

Risposta del fornitore

da Fani il giorno 31/8/2017

Hello Joe! We're thrilled to hear that eFrontPro has been helping you to cover your training needs! Our team works hard towards this end.
Also, you will be happy to know that with the latest release:
- the automatic upgrade process is undergoing a refactor and will become more user friendly (and completely unattended)
- License upgrade messages no longer appear in branches
- Automatic Backups can be turned off from system settings, and one can perform them manually at a convenient time.
Thanks a lot for sharing your feedback, it really helps us improve!

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 25/5/2017
Utente Verificato
Business Analyst
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/10/2019

"Few things to know about efront"

Commenti: It helps to run a simple learning management system to run online classes.

Vantaggi: 1. It a simple to use SAAS application which allows to run an learning management system for a newbie.
2. I provides the ability to create membership program and assign different user roles to the members.

Inconvenienti: 1. It is way too complicated to make basic customization as it doesn't provide the access to its in built HTML files the only thing we could do is make changes in in built CSS files.
2. It costs higher than it should actually be priced at comparing with others.

Risposta del fornitore

da Epignosis il giorno 18/10/2019

Thank you for leaving us a review. We're glad to hear that you're finding eFront easy to use and that you're making the most of eFront's functionality. In terms of customization, each HTML template can be customised by taking advantage of the powerful plugin infrastructure which safeguards the system from breaking changes through upgrades. Our support team would be happy to walk you through this. eFront offers a Private-cloud, enterprise-ready solution focusing on security and flexibility. These are important features that should be taken into consideration when comparing with other, primarily public cloud, offerings. If you have any questions along the way, our support and customer success teams would be more than happy to hear from you. Thanks again for your review!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/10/2019
Dennis B.
Frontend Designer
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/6/2017

"Highly engineered software - meant for professional level online eLearning companies."

Commenti: Robust and comprehensive platform - expandable by developers and more technical-minded staff, but also easy enough to set up and use out of the box for average level people.

Vantaggi: We most like the flexibility and robustness of the software. So many times, with many types of software like this, you find out only in the middle of a project that it won't accomplish everything you want it to. With eFront, it is quite the opposite - you will probably not need everything available, but as your enterprise expands and grows, the feature are there - waiting to be utilized.

Inconvenienti: The user manual could be a lot more detailed. The software is proprietary, and very dependable, but we find ourselves contacting support many times to figure out where something is or how to customize something - the good news is, their support team is AMAZING and HIGHLY CAPABLE!! Very solid engineers and technical support.

Risposta del fornitore

da Epignosis il giorno 23/6/2017

Hey Dennis,

Many thanks for your lovely feedback! We're very glad to hear that eFrontPro proved to fit your training needs this well! Our technical team is always here to provide solutions to your custom needs.

Thanks again!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/6/2017
Greg S.
President
Videogiochi, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/6/2017

"Most Flexible LMS Available"

Commenti: Only LMS I found able to achieve the high level of customization we needed for our implementation.

Vantaggi: Full source code availability with pro services support make this the most flexible LMS for customized deployments. Able to achieve just about any kind of implementation, data collection, reporting, and UX desired. Incredibly good pricing model for corporate LMS deployments looking to own their final solution.

Inconvenienti: Implementation and maintenance requires an engineer on staff. Definitely for professionals seeking customizations vs. easy out of the box. Although they have TalentLMS as an option for that if desired.

Risposta del fornitore

da Epignosis il giorno 23/6/2017

Hello Greg,

Thanks very much for your positive feedback and for taking the time to leave a review for eFrontPro. We strive to make our LMS fit every client's custom needs and we're glad it fit your training needs this well!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/6/2017