Da 15 anni aiutiamo le aziende italiane
a scegliere i migliori software

Cos'è Sage 300cloud?

Sage 300cloud aiuta le imprese a gestire le proprie esigenze finanziarie e contabili. Il prodotto elimina la complessità della gestione delle finanze aziendali in diversi paesi, valute e sedi. Sage 300cloud è particolarmente ricercato dalle aziende con strutture aziendali complesse come multi-entità, affiliati e aziende con una controllata internazionale, in quanto dispone di solide funzionalità di consolidamento del libro mastro e può facilmente tenere conto dei trasferimenti interaziendali in modo automatico.

Chi utilizza Sage 300cloud?

Aziende di medie dimensioni con 50-1.000 dipendenti che generano entrate annue da 1 milione a 50 milioni di dollari. Il prodotto è particolarmente adatto a servizi professionali, vendita all'ingrosso e distribuzione, produzione, settore pubblico, non profit, strutture ricettive e vendita al dettaglio.

Sage 300cloud Software - 1

Hai dubbi su Sage 300cloud? Confrontalo con una delle alternative più popolari

Sage 300cloud

Sage 300cloud

4,0 (168)
5.500,00 USD
anno
Versione gratuita
Prova gratuita
49
1
3,8 (168)
3,7 (168)
3,8 (168)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
476,00 €
anno
Versione gratuita
Prova gratuita
350
13
3,8 (1.531)
3,8 (1.531)
3,7 (1.531)
Le barre verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a Sage 300cloud

NetSuite
Funzionalità più votate
Avviso per doppio pagamento
Compilazione di assegni
Piano dei conti
QuickBooks Enterprise
Funzionalità più votate
Contabilità
Reddito e stato patrimoniale
Rendicontazione finanziaria
Sage 50cloud Accounting
Funzionalità più votate
Contabilità generale
Rendicontazione finanziaria
Riconciliazione bancaria
Microsoft Excel
Funzionalità più votate
Accesso offline
Importazione/Esportazione di dati
Strumenti collaborativi
SAP Business One
Funzionalità più votate
Controllo dell'inventario
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dell'inventario
Microsoft To Do
Funzionalità più votate
Gestione delle attività
Modifica delle attività
Programmazione delle attività
Profit.co
Funzionalità più votate
Gestione degli obiettivi
Monitoraggio dei KPI
Monitoraggio dei progressi
Kinetic
Funzionalità più votate
Gestione degli ordini
Gestione dell'inventario
Gestione finanziaria
PeachWorks
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dell'inventario
Gestione delle cucine e dei menù

Recensioni su Sage 300cloud

Punteggio medio

Nel complesso
4,0
Facilità d'uso
3,8
Servizio clienti
3,8
Caratteristiche
3,9
Rapporto qualità-prezzo
3,7

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
33%
4
39%
3
22%
2
2%
1
4%
Dominique
Dominique
Pédiatre (Camerun)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

sage 300 cloud business management

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

It is a cloud business management software combined numerous function. In other words it cans be called a Total business management software because it can handle the inventory management, financial management such as paying salary, management of inputs and outputs, bills management. Finally it can produce a report of the activity anytime and the different statistics.

Aspetti negativi:

It should be set by a trained used tu take in to considering Anny important details of the business. Out of this it is a complete clouds base business management software

Patricia
Controller (Canada)
Commercio all'ingrosso, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Sage 300

4,0 4 anni fa

Commenti: Overall the program is satisfactory.

Aspetti positivi:

The modules are easy to use . The screens are easy to navigate and they are user friendly. there is excellent audit tracing for each module.

Aspetti negativi:

The reports are minimal. The more useful reports require you to purchase a separate license for Sage intelligence which is very expensive. the stock reports require another software program (Crystal reports ) in order to modify them. The set up screens for the customer and vendor screen do not allow for more than one email address which reduces the ability to email directly from Sage. The payroll module does not email EFT check reports to employees. You have to buy another program in order to do this (Print Boss). Overall there is a hefty price tag to purchase all the modules and add on programs to use. If you can stay with Simply, then you should.

Elastol
National Procurement Officer
Beneficenza, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

The work of SAGE 300 ERP with Me in Lusaka, Zambia

3,0 7 anni fa

Commenti: We were trying to address the issue of going green meaning working in a paperless environment.
We benefit in many ways as we had reduced on stationery cost, and work become faster as processes were integrated in the systems.
It still requires improvement and the environment in which it works does not fully support or become compatible with local Vendors.
The advice I would give to others is that they need careful planning so that they only ask for installation of packages suitable for their environment.

Aspetti positivi:

It automates manual work of processing purchase orders and eliminates physical postage of paper documents to third party (Suppliers). It integrates separate pieces of transactions into one, making work easy and shorten the overall time spent on processing one simple transaction e.g. Purchase requisition is generated by someone else then converted into a purchase order without altering many details. The system is able to make basic or advanced calculations of cost and taxes hence eliminating the burden of errors and omissions.

Aspetti negativi:

It is somehow expensive to run as it requires a perpetual subscription to be made. It is a system that cannot just be installed on the PC for a lifetime. Room for improvement is still available because it has a lot of steps (clicking is too much). We could not achieve the go-green aim as most of the time we were printing out physical copies of contracts as the environment in which we used the system did not have many vendors connected to the internet.

Steven
Analyst (USA)
Agricoltura, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Standard useful ERP Program. Covers all the basics and goes far beyond

5,0 4 mesi fa

Aspetti positivi:

Easy to use; lots of add ons; helps manage the business. Easy to pull data from the program for custom reporting.

Aspetti negativi:

The recurring licensing cost, but I think that all software companies have gone to this model.

Idah
Technical Assistant (Botswana)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

SAGE 300

5,0 3 anni fa

Commenti: The software is cost effective, user friendly, accurate and reliable. Reporting is up to scratch and auditing is made easy. Integration with other products made easy

Aspetti positivi:

The software is cost effective, user friendly, accurate and reliable. Reporting is up to scratch and auditing is made easy

Aspetti negativi:

Generally the product is fine with no flaws. The integration with other products is seamless. No clitches.