Chi utilizza Sage 300cloud?

Aziende di medie dimensioni con 50-1.000 dipendenti che generano entrate annue da 1 milione a 50 milioni di dollari. Il prodotto è particolarmente adatto a servizi professionali, vendita all'ingrosso e distribuzione, produzione, settore pubblico, non profit, strutture ricettive e vendita al dettaglio.

Cos'è Sage 300cloud?

Sage 300cloud aiuta le imprese a gestire le proprie esigenze finanziarie e contabili. Il prodotto elimina la complessità della gestione delle finanze aziendali in diversi paesi, valute e sedi. Sage 300cloud è particolarmente ricercato dalle aziende con strutture aziendali complesse come multi-entità, affiliati e aziende con una controllata internazionale, in quanto dispone di solide funzionalità di consolidamento del libro mastro e può facilmente tenere conto dei trasferimenti interaziendali in modo automatico.

Dettagli su Sage 300cloud

Sage

https://www.sage.com/en-us/products/sage-300/

Fondata nel 1981

Panoramica dei prezzi di Sage 300cloud

Sage 300cloud non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.


Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione e assistenza di Sage 300cloud

Assistenza

  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Installazione eseguita - Windows

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Sage 300cloud

  • CRM
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della distribuzione
  • Gestione delle risorse aziendali
  • Gestione delle risorse umane
  • Gestione finanziaria

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  • Acquisti
  • Codici a barre / RFID
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle importazioni e delle esportazioni
  • Gestione delle spedizioni
  • Previsione di vendita

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Le migliori alternative a Sage 300cloud

Altre alternative a Sage 300cloud

Recensioni su Sage 300cloud

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

3,9/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 3,7
Servizio clienti 3,8
Caratteristiche 3,9
Rapporto qualità-prezzo 3,6

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Dustin M.
Estimator / Project Manager Assistant
Industria edilizia, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/3/2018

"We have owned and used this software extensively since 2012."

Vantaggi: Standardization. We were doing a lot of process work through excel, word, email, etc. This forced us to standardize how we operated and gave our clients a consistent experience over multiple projects. Job costing is capable of being more accurate than we need.

Inconvenienti: Lack of significant improvements to the software given the annual support and maintenance amount paid. Features tend to be minor with more significant improvements coming in the form of additional optional products for purchase.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/3/2018
Patricia C.
Controller
Commercio all'ingrosso, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2020

"Sage 300"

Commenti: Overall the program is satisfactory.

Vantaggi: The modules are easy to use . The screens are easy to navigate and they are user friendly. there is excellent audit tracing for each module.

Inconvenienti: The reports are minimal. The more useful reports require you to purchase a separate license for Sage intelligence which is very expensive. the stock reports require another software program (Crystal reports ) in order to modify them. The set up screens for the customer and vendor screen do not allow for more than one email address which reduces the ability to email directly from Sage. The payroll module does not email EFT check reports to employees. You have to buy another program in order to do this (Print Boss). Overall there is a hefty price tag to purchase all the modules and add on programs to use. If you can stay with Simply, then you should.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2020
Patricia C.
Financial & Administrative Coordinator
Proprietà immobiliari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/11/2020

"Sage Pros and Cons"

Commenti: I really enjoy it, other than the "insert" key. I haven't had to call much for support but when I have, they have been very helpful. I need to update to the next version and hope to do that in the near future.

Vantaggi: The ease of use. I also like the importing/exporting factor to excel spreadsheets.

Inconvenienti: I HATE having to use the "Insert" button to complete a transaction. I would love to see Sage allow the enter key available to use. I have a Mac at home and Apple has taken the insert button off their keyboards so I am unable to enter Sage transactions from home I have to come to the office to complete entries. You would make my day and many others, I'm sure if we could use the enter key.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/11/2020
Elastol L.
National Procurement Officer
Beneficenza, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 12/6/2017

"The work of SAGE 300 ERP with Me in Lusaka, Zambia"

Commenti: We were trying to address the issue of going green meaning working in a paperless environment.
We benefit in many ways as we had reduced on stationery cost, and work become faster as processes were integrated in the systems.
It still requires improvement and the environment in which it works does not fully support or become compatible with local Vendors.
The advice I would give to others is that they need careful planning so that they only ask for installation of packages suitable for their environment.

Vantaggi: It automates manual work of processing purchase orders and eliminates physical postage of paper documents to third party (Suppliers). It integrates separate pieces of transactions into one, making work easy and shorten the overall time spent on processing one simple transaction e.g. Purchase requisition is generated by someone else then converted into a purchase order without altering many details. The system is able to make basic or advanced calculations of cost and taxes hence eliminating the burden of errors and omissions.

Inconvenienti: It is somehow expensive to run as it requires a perpetual subscription to be made. It is a system that cannot just be installed on the PC for a lifetime.
Room for improvement is still available because it has a lot of steps (clicking is too much).
We could not achieve the go-green aim as most of the time we were printing out physical copies of contracts as the environment in which we used the system did not have many vendors connected to the internet.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 12/6/2017
Angele N.
Manager
Servizi e attività ricreative, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2020

"Sage- Manage your inventory"

Commenti: At first we had to be trained and it took a couple of days to get savvy on this and that is normal. This product was quite helpful during the stock taking process as we now had the ability to see what our usage was like and took a really short time, which normally would have taken a couple of days to complete. It also assist us in the Procurement process. We are able to manage our spending more efficiently.

Vantaggi: We use this software to manage our inventory. We have totally happy with this as the different departments which are not in the same area, can order, approve and have our Stores Department deliver with no hiccups. It also advises when items need to be reordered. Our Stock taking process and audit is so much more efficient with this software.

Inconvenienti: I would say that we do not have much issues other that you need to have the correct name of the item you are ordering. Once you become familiar with your stock it is much more manageable.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2020