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Cos'è Dreamdata?

Dreamdata è una piattaforma di analisi e attribuzione delle entrate B2B che aiuta a creare, ripetere e scalare il successo. La piattaforma raccoglie, unisce e pulisce tutti i dati del processo di commercializzazione, presentando analisi trasparenti e fruibili di ciò che genera entrate.

Ciò consente alle aziende di effettuare l'attribuzione B2B degli impegni, conoscere il lifetime value (LTV) degli annunci, misurare il ROI dei contenuti e la crescita del benchmark, prevedere le entrate e prendere decisioni sugli impegni da scalare successivamente.

Chi utilizza Dreamdata?

Dreamdata.io è uno strumento di attribuzione B2B per le aziende con un numero di dipendenti compreso tra 50 e 500 che hanno lunghi cicli di vendita e varie parti interessate coinvolte nelle trattative e ottengono popolarità dai canali digitali.

Dreamdata Software - 1
Dreamdata Software - 2
Dreamdata Software - 3
Dreamdata Software - 4

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Dreamdata

Dreamdata

4,8 (53)
999,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
111
18
4,6 (53)
4,9 (53)
4,8 (53)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
14,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
205
70
4,2 (6.938)
4,3 (6.938)
4,1 (6.938)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Recensioni su Dreamdata

Punteggio medio

Nel complesso
4,8
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,8
Caratteristiche
4,8
Rapporto qualità-prezzo
4,9

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
83%
4
17%
Lloyd
Lloyd
Marketing Executive (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Industria farmaceutica, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Dreamdata get marketers

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

All of dreamdata's functions provides a far simpler way of understanding analytics than google. Dreamdata get marketers better than Google!

Aspetti negativi:

Only that my business doesn't have enough data (right now) to use paid version!

Emelie
Performance Marketing Director (Svezia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Dreamdata is golden!

5,0 5 mesi fa

Commenti: Easy integrations, self-service settings you can modify to fit the company's needs, easy-to-set-up custom reports, attribution modeling, and journey reports are amazing if you want to deep-dive into specific accounts, a great tool to share with the sales team.

Aspetti positivi:

My team and I use Dreamdata weekly to track our performance and report to the Leadership team. We can track the Marketing ROI and better understand the prospect journey from first touch to a closed deal. The journey report has also helped us a lot in understanding what channels influence the prospect journey, which has helped us set better media budgets for top-funnel/mid-funnel/bottom-funnel activities.

Aspetti negativi:

The UI can be tricky to understand at first glance, especially for users who use it less often. Explaining the different metrics in all reports could help "non-marketing" users better understand the data and graphs. But overall, it's easy to work with the tool once you understand the use cases for each report.

Chhaya
Chhaya
Marketing Manager (India)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti alimentari e bevande, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

With Dreamdata- Customer Journey and attribution made easy

4,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Since Dreamdata is easy to use the non technical marketers can easily find out which channel are driving most pipeline with Dreamdata reports. Additionally the tool is able to combine all the sources at one place.

Aspetti negativi:

Despite the fact that the tool has the ability to be customised, the customisation and integration takes often time.

Gabriel
Senior Marketing Manager (Germania)
Forniture e materiali, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

The way to go for B2B

5,0 4 mesi fa

Aspetti positivi:

It gives B2B marketeers data clarity and the power to easily report results and make the right decision regarding budget.

Aspetti negativi:

Still a relatively young product, can improve its UA.

Francesco
Francesco
Director of Digital Marketing (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

The ultimate tool to report on the revenue generation of marketing campaigns and channels

5,0 3 anni fa

Commenti: With Dreamdata, I can now demonstrate the effectiveness of marketing channels and campaigns to my company's leadership. I can also allocate budget to online channels in a data-driven and result-oriented way, not limited to the usual CPL metrics, but focusing on real full-funnel CAC.

Aspetti positivi:

Dreamdata is a powerful multi-touch attribution tool that tracks both paid and unpaid channels via UTMs and native connectors to CRMs, ads platforms and other tools. Data is then processed to provide information on how much revenue is attributable to each marketing channel and campaign, how long is the sales cycle, which were the marketing and sales touchpoints of a certain account, how much did they contribute to the resulting revenue, and many more. It provides very interesting data views and full-funnel revenue attribution models that would be extremely resource-intensive to capture and analyze via a custom in-house solution. The Customer Success team is the best I've ever seen in any of my vendors and really assists customers end-to-end, not only with technical help with setting up the software, but also in terms of attribution modeling; they partner with clients to fine-tune and customize attribution to suit each business' unique reporting needs. It's a feature-rich product with clear and detailed native dashboards, but it can also push data to external dashboards built in i.e. Tableau or Google Data Studio, giving even more reporting flexibility. Last but not least, it is extremely good value for what it does, how well it does it and for the amazing customer support that the company provides.

Aspetti negativi:

Dreamdata is a very solid product with only a few minor weaknesses that do not hinder its usability in any way. It would be nice if it could push data to SFDC, rather than just pulling it, and if there were mouse hover tooltips that would help understand some technical terminology here and there. What's great is that they consistently seek feedback and follow up by putting new developments all on their product roadmap, resulting in new features being developed and launched regularly.