Chi utilizza NetSuite?

NetSuite è uno tra i maggiori fornitori cloud globali di suite di servizi ERP e di gestione finanziaria. NetSuite è la soluzione ideale per imprese di ogni dimensione, in particolare per le medie imprese e le divisioni di grandi aziende.

Cos'è NetSuite?

Oracle NetSuite è tra i più importanti provider cloud a livello globale per i software Enterprise Resource Planning (ERP) e i sistemi di gestione finanziaria, adatto ad aziende in crescita che necessitano di un facile consolidamento di gruppo, supporto multilingue e servizi per gli adempimenti fiscali. La suite di soluzioni di Oracle NetSuite è progettata per il cloud, ideale per le aziende moderne di medie e grandi dimensioni (oltre 50 dipendenti).

Dettagli su NetSuite

NetSuite

http://www.netsuite.com/

Panoramica dei prezzi di NetSuite

NetSuite non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di NetSuite

  • Contabilità dei fondi
  • Contabilità del progetto
  • Crediti esigibili
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle tasse
  • Ordini di acquisto
  • Organizzazioni senza scopo di lucro
  • Pubblica amministrazione
  • Riconciliazione bancaria
  • Studi contabili/commercialisti
  • Tracciabilità delle spese

Visualizza l'elenco completo di Programmi per contabilità

  • Check-in/Check-out
  • Codici SKU/UPC
  • Codici a barre/RFID
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli articoli
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione nuovi ordini
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Ottimizzazione dell'inventario
  • Rilevamento di numeri di serie

Visualizza l'elenco completo di Programmi per inventario

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Email Marketing
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione della chat interna
  • Integrazione di social media
  • Lead Generation
  • Lead Scoring
  • Preventivi/Proposte
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria

Visualizza l'elenco completo di Software CRM

  • CRM
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della distribuzione
  • Gestione delle risorse aziendali
  • Gestione delle risorse umane
  • Gestione finanziaria

Visualizza l'elenco completo di Software ERP

  • Evasione di ordini
  • Gestione cataloghi
  • Gestione degli ordini arretrati
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di ordini speciali
  • Inserimento ordini
  • Monitoraggio degli ordini
  • Ordini ricorrenti

Visualizza l'elenco completo di Software di gestione degli ordini

  • Acquisti
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del marketing
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della formazione
  • Gestione finanziaria
  • Parametri prestazionali
  • Programmazione

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Assemblaggio di componenti (kitting)
  • Avvisi/Notifiche
  • Creazione di report/analisi
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione del magazzino
  • Gestione multi-canale
  • Gestione nuovi ordini
  • Gestione scorte di produzione
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Identificazione del prodotto
  • Ottimizzazione dell'inventario

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  • Analisi della concorrenza
  • Controllo dell'inventario
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione del rendimento
  • Motore di raccomandazioni
  • Ottimizzazione dei prezzi
  • Per il settore alberghiero
  • Per le compagnie aeree
  • Piani tariffari dinamici

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  • Consolidamento/incorporazione
  • Contabilità generale
  • Conto profitti e perdite
  • Controllo della versione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione della liquidità
  • Gestione di più divisioni/progetti
  • Pianificazione delle risorse
  • Scenari possibili
  • Sistema multiaziendale
  • Stato patrimoniale

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  • Consolidamento/incorporazione
  • Contabilità generale
  • Conto profitti e perdite
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Gestione della liquidità
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Scenari possibili
  • Sistema multiaziendale
  • Stato patrimoniale
  • Tracciato di controllo

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  • Acquisti
  • Codici a barre/RFID
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione 3PL
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della qualità
  • Gestione della ricezione e dello stoccaggio
  • Gestione delle spedizioni
  • Sincronizzazione in tempo reale
  • Sistema multi-locale

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  • Evasione di ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei trasporti
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione importazione/esportazione
  • Pianificazione della domanda
  • Pianificazione di vendite e operazioni
  • Trasmissione elettronica di dati (EDI)

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  • Consolidamento / Incorporazione
  • Contabilizzazione dei ricavi
  • Gestione degli investimenti
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rischio
  • Gestione della liquidità
  • Gestione delle tasse
  • Gestione delle valute
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Rendicontazione finanziaria

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Le migliori alternative a NetSuite

Altre alternative a NetSuite

Recensioni su NetSuite

Stai visualizzando 5 di 719 recensioni

Nel complesso
4,1/5
Facilità d'uso
3,8/5
Servizio clienti
3,6/5
Caratteristiche
4,1/5
Rapporto qualità-prezzo
3,7/5
Alvaro I.
Director of Web Development
Internet, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/7/2018

"Great ERP"

Commenti: Help us at a time we were growing the company, so right now we are more efficient and have real time data because of Netsuite.

Vantaggi: - Very Robust and Fully customizable
- Have an API and so connect with third party and other tools you use internally can be definitely doable.
- Multiple currencies, locations and internationalization help you when you have to access in different subsidiaries
- Have great tools for making reports
The support have been great the last 2 or 3 times I used it.

Inconvenienti: - Sometimes tends to be slow, It seems like that was a problem with the implementation but in general it feel slow.
- The UI looks old, but does what you need.
- The documentation is really heavy and sometimes is hard to find things there.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/7/2018
Arthur H.
Accounting Manager
Commercio all'ingrosso, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 6/6/2020

"Extremely robust and customizable, yet archaic, poor interface, and too expensive."

Vantaggi: The ability to customize just about anything your organization wants is rewarding. And if you are willing to spend, you can have your system fit your business processes like a glove. Integration apps, along with native functionality of workflows can put your business in a “semi-autopilot mode.” Practically limitless reporting capabilities. You can manage almost every aspect of the your organization while enforcing internal controls and monitoring employees with full visibility. I would recommend for enterprises with no less than 8M in sales and with at least 8 or more users to leverage the full functionality of this role-based system. Netsuite is built to fit the needs of each role within your organization, from the sales rep and warehouse manager to the A/R clerk and controller.

Inconvenienti: Nasty corporate culture. No accountability for system issues, error, or outages. Sneaky contracts that will hook you with discounts and raise fees exorbitantly after your are stuck with your data and huge conversion costs. Nightmarish implementation that Netsuite outsources to foreign “professional” services that know pretty much the same as you would do from the get go. They barely speak English—incorrect setup caused us much lost revenues and frustrated, burned-out employees. Never believe Netsuite reps who say implementation can be done in 3 months. Be prepared to spend a hundreds of hours to understand the software - it is not always intuitive. Plan comprehensive employee training. You will most likelly need a full time administrator to support users due to the high learning curve. As a retail and distribution company that grew out of Quick Books Desktop, Netsuite was apparently the the next solution. Although I still believe the software has much to offer, user interface is about 10 years behind time. My dream is that super user-friendly QuickBooks Online launches an Enterprise version one day.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 6/6/2020
Tony M.
Managing Director
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/8/2020

"all in one solution"

Vantaggi: customisability to suit needs of our growing business

Inconvenienti: cost to set up and run and for employees to be able to successfully use

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/8/2020
Utente Verificato
General Manager
Servizi ambientali, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    Nessuna recensione
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 9/7/2015

"Too Complicated for Daily Use"

Commenti: Netsuite was chosen by our company around 9 months ago and has been in use since January 2015. Implementation was long process and was expensive. Costs include the purchase of main licence, an expensive per-person licence, paying a consulting firm to run the implementation project and having a dedicated in-house employee as "admin" to support the other users.
Netsuite has brought some great changes to our company and improved our record keeping hugely. It has also brought transparency to many of the processes and highlighted bottlenecks.
There are many downsides however, we have run into a plethora of technical problems with logic and programming along the way, while error messages abound (much to the annoyance and over-work of the consultant's team). All of the glitches have been worked out and customer service from the NS themselves has been extremely fast and professional.
Adding to the downsides, Netsuite is probably the LEAST intuitive system I have used since the 90s. It really seems like it is stuck in the past. There are hardly any icons, no drag and drop and navigation is inconsistent. Additionally, as a general manager, I need to extract information and data quickly and easily, but I cannot. Every time I want to extract data I have to go to our in-house admin for her to "write a search" in a logic/language that took her months to learn. Nobody else has time to learn that, so nobody else can do it. To my knowledge, NS has poor graphing capabilities and is very rigid in that I cannot easily change the way data is displayed once it is graphed. Usually, if I want data and I have not got time to wait for the admin to write the search pattern for me, I just export a large amount of data with a predefined/standard search and filter it and graph it with Excel - but this always begs the question, why are we paying through the nose for a program (NS) that is so difficult to use that it forces me to use another program (Excel) to make up for its inadequacies?
I could go on with the downsides of how unusable it is from a manger's point of view - there is a lot to say, but I think you get the picture.
The biggest downfall of Netsuite for me is that it is so hard to use that staff really do not want to use it. This is particularly evident in the sales department. They will only really use it for what they really have to use it for: making quotes, so we lose out. Customer data does not get sufficiently recorded, project details are lacking, contacts are hard to look up, customer account history is never recorded (we can't even find the field to put that in). Other systems we used before, e.g. Zoho CRM, Pipedrive and even Excel, are easy to use and therefore get used by the staff. A system such as Netsuite might have a beautifully coded backend, but if it discourages use through extreme user-unfriendliness, it becomes an almost useless system.

Vantaggi: Solid back end
Keeps excellent and accurate records that are easily audited
Brings transparency to processes

Inconvenienti: Too difficult to use and therefore staff refrain from using it for all but the most essential tasks
Requires an in-house expert to help run the system
Requires months of repeated training to get staff up to speed
Poor for tracking customer account history
Extremely difficult to extract and graph the data that you need from it
Rigid and hard to change display and parameters of any data displays
Very expensive

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 9/7/2015
Mariana V.
Assistant Controller
Biotecnologie, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/6/2020

"Pros and Cons - Don't fall for their sale pitch"

Commenti: - The implementation has been extremely frustrating and disappointing. The sales team pushes for a sale that does not include all the client's needs, resulting in the need for change orders which causes delays. -The implementation team is friendly and proactive but inexperienced/ with little supervision - I can tell they are working hard to find solutions for me, but they seem to be scrambling to figure things out without proper help/ and experienced person in the team. - They have a tendency to promise things they are not able to deliver - for example, they sold me a 3-way match solution that they were not able to deliver it. Their excuse is that it wasn't working because of the partial receipt feature we need. Still, to me it is a very serious issue if they are selling things they can't deliver. - Lastly, as it relates to reviews that you can't customize NetSuites, the truth is, you might be able to, but it will most likely be out of your scope. Although the change order may not be extremely pricey, the delays on the project may be extensive. And I'm not talking about 'unique customization' - I would think blanket POs/ partial receipts, 3-way match would be included in the original sales of a client that made extremely clear that the Procure to Pay module was the most important module to them.

Vantaggi: - The software allows for some visual customization of the home page based on each role that is easy to do without the help of a programmer. For example, customize the views for each roles, set up alerts, etc.
- The search bar within the software works extremely well, which makes it easier to navigate;
- The use of the software is intuitive and easy to follow/ learn;
- The SuiteAnswers articles are very helpful in answering questions/ showing how to do anything one may need in the system.

Inconvenienti: Before selecting this software, I read several reviews saying the biggest issue was the how difficult it was to customize the software. Here are some actual examples: 1. If you want a new field (which they call segment) to be tracked for reporting purposes, you need to create a costume segment, which wont be part of the basic product the sales team sells to you. Also, just found out that it can not created as a mandatory field. 2. All NetSuite modules are standard/ out of the box. Even though we emphasized that Procure to Pay was the absolutely most important module to us, the sales team pushed the basic procure to pay module, which did not include Blanket POs or 3-way match. The thing is the sales team pushes the basic solutions to close the sale, but then later you are stuck having to process change orders, which although are not very expensive, each take about 2 weeks to process, delaying the project. 3. After delaying our project to include 3-way match and blanket POs (2-week delay), the implementation issues begun. It turns out that the 3-way match that they sold to us does NOT work. What the system was able to do is a 2-way match. Also, the system does not allow for an approval flow for releases of blanked POs. Lastly, the costume segment can not be a mandatory field as it doesn't work on blanket PO releases. In Summary - The sales team will push their most simple out of the box version, upgrades result in delays.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/6/2020