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Cos'è ChannelEngine?

ChannelEngine consente all’e-commerce globale distribuito di aumentare le vendite e i profitti, riducendo al contempo la complessità delle vendite all’estero e l’impegno e la manodopera necessari per l’e-commerce diretto al consumatore. ChannelEngine colma qualsiasi divario tra le piattaforme ERP/PIM/WMS/e-commerce attuali e i canali di vendita esterni.

Chi utilizza ChannelEngine?

Aiuta i marchi a ottenere il controllo vendendo direttamente sui mercati, i distributori a incrementare i loro ricavi con margini migliori e i rivenditori a vendere di più.

ChannelEngine Software - 1
ChannelEngine Software - 2
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ChannelEngine Software - 5

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ChannelEngine

ChannelEngine

4,5 (44)
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
111
9
4,4 (44)
4,4 (44)
4,4 (44)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
119,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
45
16
4,3 (95)
4,4 (95)
4,6 (95)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Funzionalità più votate
Gestione delle attività
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Strumenti collaborativi

Recensioni su ChannelEngine

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,4
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
59%
4
39%
1
2%
Marina
Marina
President (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

The perfect tool to expand my business online

4,0 2 anni fa

Commenti: I love the functionality it's so precious and the inventory management has been especially helpful as it helps me maximize my sales and keep my stock up to date in real time.

Aspetti positivi:

I love its ease of use and its ability to integrate with different platforms, such as my online store and other sales channels.

Aspetti negativi:

Sometimes when I have a problem or query it can take a little time to get a response from the customer support team.

Alexander
Product Owner Global E-Commerce (Germania)
Elettronica di consumo, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Sell where people shop with ChannelEngine

5,0 2 anni fa

Commenti: - Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth

Aspetti positivi:

- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies

Aspetti negativi:

- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved

Guido
Marketplace Coordinator (Paesi Bassi)
Salute, benessere e fitness, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Friendly to use

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Just the main priorities. The order management, stock.

Aspetti negativi:

The integration with Amazon is not really working

Marit
Marketplace Manager (Paesi Bassi)
Sport, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Review

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

The ease in using the application and the customer support.

Aspetti negativi:

We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.

Sotton
manager (Francia)
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Channel engine good integrator

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

i like the ergonomics and ease of use compared with competitors

Aspetti negativi:

the price to start working with channel

Lisa
Marketplace Specialist (Paesi Bassi)
Arredamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

ChannelEngine review

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

The integrator function of ChannelEngine works best and the support of the team is fast and helpful.

Aspetti negativi:

Big changes/updates in the back end of ChannelEngine can have a large impact on our performances. The past has shown that this sometimes is not correctly communicated or tested properly and can affect our sales too much.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Beni di lusso e gioielli, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Verry good platform to intergrate your favorite marketplaces

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Communication and intergration with Dirk works verry well.Order flow from marketplaces to our own system works verry goodThe communication from Channelengine regarding new channels and opportunities is verry handy

Aspetti negativi:

The costs no one likes to pay ;-) Like to be informed more about issue's

Matthijs
Marketplace Marketeer (Paesi Bassi)
Commercio all'ingrosso, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

ChannelEngine feedback

5,0 2 anni fa

Commenti: Amazed by the ChannelEngine features and possibilities. Also in cooperation with our success manager, we are able to easily manage different marketplaces and expand to other new channels.

Aspetti positivi:

Content mapping, price rules, feedback why products are not published, customer care, Order management.

Aspetti negativi:

Repricer doesn't work for all situations. We often lose to much unnecessary margin because the repricer does not increase the price when possible. For example: price gets repriced from 200 to 170 to win the buy box. Competitions offer gets offline, which makes it possible to bring the price back to 200 and still have the buy box, but our repricer does not do that (yet).It would also be a really nice feature if we could see the % of each field in de mapping stage that is correctly filled. For example: Required field X in Category Y has 97% successfully filled fields.Currently we can not see this on the mapping page. It would also be very effective if ChannelEngine shows us the products with empty fields (3%).

Martijn
Associate Director eCommerce and Digital Marketing (Paesi Bassi)
Forniture e materiali, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Accelerating growth in multiple regions

4,0 2 anni fa

Commenti: Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.

Aspetti positivi:

Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.

Aspetti negativi:

US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.

Charlotte
Marketplace Manager (Paesi Bassi)
Vendita al dettaglio, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Easy to use and pro-active integrator for all marketplace activities

5,0 2 anni fa

Commenti: Great solution for external channel management, regarding orders, stock, content etc. No direct integration needed with several marketplace channels which saves us a great deal of time and custom work.

Aspetti positivi:

Good customer service, willingness to help and proactiveness. Easy to use and nice overviews of errors, listed products etc. Documentation of all channels are available as well.

Aspetti negativi:

There's nothing not to like to be honest.

Yossi
Directeur des opérations (Francia)
Arredamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Très cher pour un logiciel par performant et des interlocuteurs qui ne connaissent pas leur logiciel

1,0 11 mesi fa

Commenti: Nous avons signé avec channel engine pour un prix très elevé par rapport a la concurrence mais je dois dire qu'on nous l'as bien vendu.
Une fois signé par contre ce n'est plus la même.
- L'intégration est sous traité par une société qui ne connait pas le logiciel et pas du tout réactive.
- Contrairement a se qu'on nous a vendu l'intégration avec les marketplaces est ultra complexe
- Commercial présent au début pour nous rassurer mais ensuite absent
- Account manager totalement absent qui ne prend même pas la peine de répondre.
Concrètement nous avons intégré channel engine depuis 4 mois et toujours aucune marketplace connectée. Du temps et de l'argent perdu.

Aspetti positivi:

Contact commercial assez sympa mais bien sur on vous vend du rêve

Aspetti negativi:

Interface et manipulation très complexe. Logiciel sous performant avec règles très compliquée a faire.

Milan
Marketplace Specialist (Paesi Bassi)
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

ChannelEngine review

4,0 anno scorso

Commenti: Het is enorm fijn om gebruik te maken van ChannelEngine. Ik zou het elk E-commerce bedrijf gericht op marketplaces aanbevelen.

Aspetti positivi:

De implementatiegemak van de software. Verder maakt ChannelEngine het vrij gemakkelijk om nieuwe platformen toe te voegen aan ons portfolio. Dit is mede mogelijk door de fijne begeleiding van de support teams van ChannelEngine.

Aspetti negativi:

Helaas komt het nog wel eens voor dat data verspringt of dat er gegevens niet juist worden geïmporteerd/exporteert. Wel pakt de support deze issues snel op.

Kees
Customer Experience Manager (Paesi Bassi)
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Review Kees Smit

5,0 2 anni fa

Commenti: Channelengine is een essentiele software voor de moderne E-Commerce.

Aspetti positivi:

Het gemak en de overzichtelijkheid wat ChannelEngine biedt is van enorm belang. Verder kunnen wij alles doen via ChannelEngine; integraties, content beheren, voorraad synchroniseren en nog veel meer.

Aspetti negativi:

Het klantcontact van ChannelEngine kan nog verbeterd worden. Soms moet je meerdere werkdagen wachten op een reactie. Dit kan gevolgen voor de bedrijfsvoering hebben.

Emmy
Operations Specialist (Paesi Bassi)
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Advanced, user-friendly and efficient software

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

ChannelEngine is a user-friendly integrator which is understandable by almost everyone. The integration process is well guided, the level of support offered (both customer/general and technical) is high and there is a very extensive database of helpful articles. The software itself is extensive in terms of features but still manageable.

Aspetti negativi:

The software sometimes struggles with the amount of data within a tenant/account containing many articles. However, this has already improved significantly over the past two years.

Remco
CEO (Paesi Bassi)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Do what they promiss

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

- Easy to use- Easy to connect to e-commerce platforms- Great customer support- Great integration team

Aspetti negativi:

Don't have any cons purse. As mentioned it's easy to use and has all the functionalities that we need

Rik
Head of Commerce (Paesi Bassi)
Beni di consumo, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great tool if you want to expend your business on several marketplaces

4,0 2 anni fa

Commenti: Very good experience in my previous company.

Aspetti positivi:

Large selection of marketplace channels available

Aspetti negativi:

Extremely focus on adding new channels which are not always relevant for every seller.

valerie
E-commerce/ marketing manager (Paesi Bassi)
Prodotti tessili, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Positieve ervaring met Channel Engine

4,0 2 anni fa

Commenti: Nu wij één platform hebben waar wij alle content voor verschillende marketplaces kunnen delen scheelt dit heel veel tijd in het verrijken van de content.

Aspetti positivi:

Channel Engine is erg makkelijk in gebruik. Zowel voor het verrijken van de content als het koppelen van nieuwe marketplaces is gemakkelijk. Daarnaast is het service level ook goed.

Aspetti negativi:

Omdat er zoveel data samengevoegd wordt in Channel Engine kan het af en toe wat langzamer werken. Daarnaast zou het fijn zijn als er meer mogelijkheden zijn met het dashboard zoals bijvoorbeeld een CSV export uitdraaien.

Noni
Marketplaces specialist (Singapore)
Beni di lusso e gioielli, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great

4,0 2 anni fa

Commenti: Pretty well integrations were easy.

Aspetti positivi:

It’s very user friendly and has a great overview.

Aspetti negativi:

If there is an error we can’t do anything since CE is connected to all of our MP’s

Anthony
Marketplace Specialist (Paesi Bassi)
Moda e articoli di abbigliamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Review Brandfield

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

I like the fact that you can easily add marketplaces through intregation

Aspetti negativi:

Sometimes there occurs a bug in the mappings or the stock didn't get refreshed on time

Pepijn
Marketplace specialist (Paesi Bassi)
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Pepijn's review

4,0 2 anni fa

Commenti: I use it every day and like the system in general.

Aspetti positivi:

Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.

Aspetti negativi:

The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.

Ji
Business Analyst (Paesi Bassi)
Vendita al dettaglio, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great choice to jump-start your business

5,0 2 anni fa

Commenti: Overall, my experience with ChannelEngine has been positive. It enables quick business expansion without too much technical hassles.

Aspetti positivi:

Quickly connecting to top marketplaces and jump-starting sales. The support team also offers flexible, custom solutions to meet specific business needs.

Aspetti negativi:

The current feature efficiently manages daily sales activities. It would be fantastic if it could also facilitate promotional mechanisms with marketplaces.

Alex
Sales Employee (Paesi Bassi)
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Very complete marketplace integrator

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

easy to scale up to more marketplaces, repricer has lots of options.

Aspetti negativi:

ruling can be difficult (mapping) also the ticketresponse time could be better.

Rick
Marketplace Coordinator (Belgio)
Commercio all'ingrosso, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Personal review

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

It was easy to push content and enable different marketplaces. Orderflow goes really smooth same with returns.

Aspetti negativi:

I do not always understand the wiki but customer service is able to enlighten me when needed.

Laia
Marketplace specialist (Spagna)
Arredamento, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

CE channel managing tool

4,0 2 anni fa

Commenti: One of the easiest integrators I have ever worked with with a very good personal touch.

Aspetti positivi:

the personal treatment from our key account manager

Aspetti negativi:

I would like them to implement some changes that would give us more autonomy to not depend so much on technical support that can be increasingly saturated.

Liliana
Liliana
GED (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

An essential solution for growth in e-commerce

5,0 2 anni fa

Commenti: This platform has completely transformed my online selling strategy and significantly expanded my global reach.

Aspetti positivi:

The ability to integrate my online store with multiple marketplaces and sales channels around the world and now I can reach a much wider audience and in turn take advantage of sales opportunities on different platforms, without having to deal with tedious task management. inventory and update of products manually.

Aspetti negativi:

I sometimes experience delays in inventory syncing and product updates across different sales channels.