Cos'è JobBOSS²?

ECi JobBOSS è un software di gestione dei negozi basato sui processi, appositamente progettato per produttori personalizzati e che operano in modalità mista. Soluzione integrata dal preventivo-alla vendita che offre visibilità e controllo completi sull'attività di produzione. Disponibile come software nel cloud o on-premise, ogni opzione offre modelli di prezzo flessibili e abbonamenti mensili, dandoti la possibilità di scegliere la soluzione migliore per la tua azienda.
Le nuove dashboard di ECi JobBOSS 2018 mostrano le informazioni critiche per l'azienda in tempo reale.

Chi utilizza JobBOSS²?

Servendo produttori di piccole e medie dimensioni, JobBOSS offre un'opzione per produttori personalizzati e che operano in modalità mista con soluzioni on-premise o ospitate.

JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2

Hai dubbi su JobBOSS²? Confrontalo con una delle alternative più popolari

JobBOSS²

JobBOSS²

4,2 (865)
Non disponibile nel tuo paese
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
136
1
4,1 (865)
4,1 (865)
4,4 (865)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
323
13
3,8 (1.301)
3,8 (1.301)
3,7 (1.301)

Altre alternative interessanti a JobBOSS²

NetSuite
Funzionalità più votate
Compilazione di assegni
Pagamento elettronico
Riconciliazione ordini d'acquisto
Claris FileMaker
Funzionalità più votate
Backup e ripristino
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione dei servizi di storage
TrueERP
Funzionalità più votate
Gestione finanziaria
Cetec ERP
Funzionalità più votate
Distinta materiali
Gestione degli ordini
Gestione dell'inventario
QuickBooks Desktop Enterprise
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Reddito e stato patrimoniale
Rendicontazione finanziaria
Microsoft Excel
Funzionalità più votate
Accesso offline
Importazione/Esportazione di dati
Strumenti collaborativi
Fishbowl
Funzionalità più votate
Controllo dell'inventario
Gestione degli ordini
Gestione dell'inventario
DELMIAworks
Funzionalità più votate
Gestione degli ordini d'acquisto
Gestione della catena logistica
Gestione finanziaria
MIE Trak Pro
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dell'inventario
Monitoraggio dell'inventario

Recensioni su JobBOSS²

Punteggio medio

Nel complesso
4,2
Facilità d'uso
4,1
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,0
Rapporto qualità-prezzo
4,1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
41%
4
45%
3
8%
2
3%
1
3%
David
David
Vice President (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

E2 Shoptech revolutionized our shop

5,0 5 anni fa

Aspetti positivi:

1. No IT guy cost to maintain server. 2. Can use inexpensive workstations. We use Chromebooks for data collection. I also use a chromebook for trips. 3. Android/Apple app for tablets that can be used for data collection 4. Also just released an app for employees to check in and out from their phone. You can post stock from this app. 5. Work from anywhere. I was in Minnesota 2 weeks ago during a blizzard. I was at starbucks, posted up next to the window, working on my chromebook with no hick ups. 6. New updated features over the old system. Better reports. More capable Hot Spots. 7. Works the same as the old system, just things are in different spots. 8. Better, more efficient user interface 9. Easier to customize reports 10. Just introduced Dashboards

Aspetti negativi:

1. The subscription price. 2. Cert control in general can be better. 3. Employee Clock in Module is a pain. You cannot edit someone time until they are clocked out.

Elliott
Engineer (USA)
Automazione industriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Excellent Product

5,0 2 anni fa

Commenti: We are happy with the software and look forward to the future. The consistent upgrades are promising and encourage users to stay, but we hope that the price does not go up exponentially with the merger with ECI.

Aspetti positivi:

The software is powerful and easy to use a majority of the time. Support is helpful and readily available. We use E2/Jobboss2 for all of our estimating, order management, quoting, purchasing, scheduling, and more. After 6 years with the software it is definitely sustainable and a needed tool in our shop.

Aspetti negativi:

The homepage user interface is difficult to look at. There is a lack of customization options concerning fonts, text size, etc. Right now we have to use third party extensions to try and adjust fonts so some of our users can read the text properly. These extensions tend to cause problems with the logos so navigating becomes a little more difficult if you aren't familiar with where the buttons are. Implementing higher contrast homescreens would be beneficial and/or having an ingrained option for text size customization.

Keith
VP of Operations (USA)
Materiali da costruzione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Poor functionality but "Software Functions as Designed"

1,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

Nothing of value for us to comment on because we couldn't use the software to receive materials or properly account for our inventory.

Aspetti negativi:

Too numerous to detail. Tech support, training and customer service keep telling us the same thing, "Software Functions as Designed". We don't see how we can use this job shop software for metal manufacturing and they aren't offering any workable solutions.

Susan
Controller (Canada)
Ingegneria meccanica o industriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Users since 2005

5,0 4 anni fa

Commenti: My overall experience has been very good with all E2 aspects, my concerns have always been handled professionally and quickly. They have been able to modify or create a new program I have requested in a timely efficient manner.

Aspetti positivi:

I like everything about this software. We have two sites, although we are considered Aerosafe Companies we are in fact two separate companies with their own receivables and payable. I like that I can switch back and forth with ease. I use the accounting modules mostly which are wonderful, I have never had a problem with them. I also use the Purchasing module as I order tooling, material, supplies etc., The Inventory module is great allowing me to allocate all items to a GL code I have set up.

Aspetti negativi:

There are no cons as far as I am concerned and would recommend it to anyone. I have done so on more than one occasion.

Roy
President/Gen.Mgr. (USA)
Settore petrolifero ed energetico, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Gem-Trim of Houma, LLC (Manufacturer of Control Valve Parts)

5,0 3 anni fa

Commenti: Our experience has been excellent.

Aspetti positivi:

Gem-Trim is a small manufacturing company of control valve parts. The E2 Shop System fit our company perfectly with the three modules we needed (Manufacturing, Financial, Quality). E2 is not a multi layered system like some of the other systems we looked at. Gem-Trim uses all three modules to a high degree and the three modules compliment each other and provides management to a vast amount of information. The E2 System is an extremely user friendly product but still gives a small company the big company profile.

Aspetti negativi:

There were some minor obstacles in the program we had to overcome and adjust to, but the support from the E2 staff was a tremendous help and assisted us through those situations.