Procare Desktop

Chi utilizza Procare Desktop?

Procare è al servizio di aziende e professionisti che lavorano con bambini e che hanno bisogno di una soluzione completa per garantire l'efficienza e la qualità del servizio nella gestione dei loro centri.

Cos'è Procare Desktop?

Il sistema multifunzione di Procare Software è utilizzato in oltre 30.000 aziende che lavorano con bambini ed è l'UNICA soluzione completa per la gestione dei servizi per l'infanzia progettata per crescere insieme a te. Semplifica la gestione dei dati dei bambini e delle loro famiglie nei centri di assistenza all'infanzia, negli asili nido, nei programmi di doposcuola, nei distretti scolastici e nei centri di attività per bambini. A partire da 99 $ al mese ‑ Procare semplifica la raccolta delle lezioni, la gestione delle classi, le comunicazioni dei genitori e l'accesso ai dati con i servizi integrati esclusivi di Tuition Express e KidReports.

Dettagli su Procare Desktop

Procare Software

http://www.procaresoftware.com

Fondata nel 1981

Video di Procare Desktop
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Panoramica dei prezzi di Procare Desktop

Procare Desktop non dispone di un piano gratuito.


Prezzo di partenza

Non specificato dal fornitore

Versione gratuita

No

Implementazione e assistenza di Procare Desktop

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Procare Desktop

  • API
  • Apprendimento a distanza (Mobile Learning)
  • Apprendimento asincrono
  • Apprendimento misto
  • Apprendimento sincrono
  • Apprendimento sociale
  • Autoapprendimento
  • Branding personalizzabile
  • Certificazione e licenze
  • Conformità SCORM
  • Creazione di corsi
  • Gestione corsi
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei talenti
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
  • Gestione della formazione
  • Gestione delle mansioni
  • Gestione delle valutazioni
  • Gestione utenti
  • Individuazione delle competenze
  • Integrazioni di terze parti
  • Libreria di contenuti
  • Ludicizzazione
  • Monitoraggio dei corsi
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio della conformità
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle certificazioni
  • Parametri prestazionali
  • Percorsi di apprendimento
  • Portale degli allievi
  • Portale dei dipendenti
  • Portale self-service
  • Quadro della attività
  • Registro dei voti
  • Relazioni sui progressi
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Report personalizzabili
  • Single Sign On
  • Sistema integrato per la creazione dei corsi
  • Sistema plurilingue
  • Società di e-learning
  • Società/Imprese
  • Sondaggi e feedback
  • Test/Valutazioni
  • Università/Istruzione
  • Valutazione delle competenze
  • Videoconferenze

Visualizza l'elenco completo di Piattaforme LMS

  • API
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Archiviazione di documenti
  • Autorizzazioni basate sul ruolo
  • Avvisi tramite cellulare
  • Avvisi/Notifiche
  • Banca dati di iscritti
  • Calendario eventi
  • Conto clienti
  • Database contatti
  • Elaborazione di carte di credito
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Firma elettronica
  • Gestione degli archivi
  • Gestione degli studenti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei pagamenti ACH
  • Gestione dei pasti e dell'alimentazione
  • Gestione del personale
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle liste di attesa
  • Gestione delle liste di distribuzione
  • Gestione delle presenze
  • Iscrizioni/Onboarding
  • Live Chat
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle presenze
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Monitoraggio in tempo reale
  • Pagamento elettronico
  • Pianificazione delle lezioni
  • Portale clienti
  • Portale dei genitori
  • Portale self-service
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Rapporti giornalieri
  • Relazioni sintetiche
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Rilevazione automatica degli ingressi e delle uscite
  • Sicurezza dei dati
  • Sistema multi-locale
  • Supporto video
  • Tracciamento di vaccinazioni ed allergie

Visualizza l'elenco completo di Software per scuole ed asili

Le migliori alternative a Procare Desktop

Altre alternative a Procare Desktop

Recensioni su Procare Desktop

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,6/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,3
Servizio clienti 4,7
Caratteristiche 4,4
Rapporto qualità-prezzo 4,5

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Marlene R.
Administrator
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/7/2019

"Great Software for Child Care Centers"

Commenti: We love this program. It provides us with one place to quickly find out so much information. Log-in and see total enrollment, enrollment by classes or ages. Tracks child information without searching through files or looking in multiple places. Tracks employee attendance and any other info you might want to add like: Date of Hire, schedules, vacation time accrued or used, etc. Many things a pre-programed, but you can personalize it yourself or request assistance from a fantastic customer service person. This makes my job so much easier, especially with continual changes to State Day Care Licensing regulations. You do have to enter each child's information when they enroll, but once and it's done. Can update any information with only a few clicks and everyone that you assign a role can see everything.

Vantaggi: Simplicity of use. Saves paperwork. Can be used to create reports. Easily see everyone who is still in the building (children and staff members). Records many different types of information (attendance, immunizations, medicals, state required paperwork, Food Program info for the USDA CACFP, tuition fees, and other misc info.) You can program it to add user specific information such as allergies, restricted pick-up, authorized individuals for pick-up, etc. We even have a door unit that stores fingerprints of authorized individuals for pick-up and then allows the door to unlock for entry.

Inconvenienti: W e have had to replace the door unit after someone cracked the screen and someone just chipped the fingerprint reader which may need replaced (it is still working). This is the result of individual user misuse though and not an actual flaw of the program or hardware. There is an annual update fee, but it is well worth the cost for the time and paperwork it saves.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/7/2019
Linda T.
CEO
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/3/2021

"Make your job easier"

Commenti: I cannot imagine doing my job without Procare!

Vantaggi: I love that it is cloud based. I can sign on anywhere to help my customers and staff.
I like that all of my files are paperless.
It is good for tracking when a something is coming due or is past due. It offers good reports.
I like that everything is in one app. I also use the Kid Reports app for and I love that all of the data is transferred automatically.

Inconvenienti: I have been using this software since 2010 and there is always improvements that help make our job better.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/3/2021
Sherrie D.
Director/Owner
Istruzione primaria/secondaria, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/1/2020

"Unfortunate investment of time and money"

Commenti: Overall I think the core and idea of procare is beneficial but ONLY if it works. Can't use a product if it is continually locking up.

Vantaggi: This has a great foundation of ideas. Student check in/out, Employee check in/out, billings, time tracking, payroll, general ledger. Truly an all in one for a small preschool. Too good to be true for sure!

Inconvenienti: The cloud base software clearly has issues they can not fix. Our check in computers are constantly locking up since the last update in November 2019. After using the same computers and hardware for 5.5 months they ran an update and now problems. We manually key in employees and students often which is time consuming because the computers are locked up at the time parents are picking up or dropping off. Tech support is NONRESPONSIVE to emails and hold times are on average of 35-45 minutes when calling tech support. They said today it is because they are "swamped". That speaks volumes, that means their product ISN'T working. They have been "working on patches to fix this" but in the mean time they have used the excuse it was because I wasn't hard wired to the internet. After the expense of hiring someone to run the wire and hardwire all of the computers they still are locking up. Now Procare support wants me to replace the router because it maybe causing problems. Cutting my losses at this point. A lot of time invested in a software that locks up frequently through out the day. Training is horrible and much of my experience has been self guided. They do have an extensive online resource which is very helpful but yet time consuming as you navigate which article you really need. When training is scheduled it has been late and limited to one function of the software. When asking about other functions you are directed to schedule training for that specifically.

Risposta del fornitore

da Procare Software il giorno 21/1/2020

Sherrie - We're very sorry to hear about on-going issues with the check-in system at your preschool. This appears to be a unique situation and we will work with you individually to resolve it. It's true that January is typically the busiest month for technical support; it can be easier to reach us later in the day (after 2:00 p.m. Pacific) or to email a request to [email protected] As to training, we are happy to get you whatever help you may need. We will reach out soon to see how we can help.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/1/2020
Kimberly S.
Director
Gestione formativa, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/2/2021

"Intuitive software with many valuable features"

Commenti: Procare was quick and easy to install, and training on how to use the program was thorough and very helpful. I use the Procare software daily to streamline tasks and make my program run more efficiently.

Vantaggi: The Procare software makes my job as a preschool director easier and more time efficient. I can do most everything with just 1 program. Online registration is one of my favorite features.

Inconvenienti: I wish scheduling was configured differently for when parents register online. I'd like to be able to set a cap on the number of students who can register for a class on a given day and have the software disable additional registrations when a day reaches the cap. The software currently doesn't have that feature.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/2/2021
Kelly O.
Aquatics Director
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/3/2020

"We love Procare!"

Commenti: Overall I have a great experience! We have a large center with kids infant up to 13 years. We also are unique in that we use it for our swimming programs too. These range from 2 years old up to adults and the customer support to help us set this up was fantastic!

Vantaggi: Procare does a lot for our center! We also love how there are additional features you can add on. It is great for tracking families, payments, and even adding activities. Overall we have had good experiences with the customer support. We also love the cloud so we can access this anywhere! The customer support is usually great as well. The people are willing to help and teach you learn more about Procare's capabilities!

Inconvenienti: Procare does a lot but some of the features are a bit updated. The texting feature isn't great. It still uses phone emails to send these and we always have problems with it working correctly. The emails are also not great. It can't be customized, images can not be added unless it is an attachment and it can only come from one email administrator unless your company uses Outlook. I also feel like the customer support overall is great but sometimes, I get someone who doesn't seem to know what he is talking about. After a long wait, this can be very frustrating.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/3/2020