E2 Shop System

Chi utilizza E2 Shop System?

E2 di Shoptech è una soluzione di gestione della produzione che offre strumenti per pianificazione, acquisti, spedizioni, gestione dei clienti e contabilità. È progettato per job shop, per aziende che lavorano a contratto e per una varietà di imprese manifatturiere che lavorano su commesse.

Cos'è E2 Shop System?

Il sistema E2 Shop è un software completo per la gestione della produzione che ti mette a portata di mano il controllo totale della tua impresa manifatturiera. Progettato solo per job shop e piccole aziende manifatturiere che lavorano su commesse o a contratto, E2 ti offre la possibilità di avere una nuova prospettiva sulla tua impresa e di ottenere una visione d'insieme del modo migliore per gestirla.
Aiuta a creare preventivi rapidi e precisi, a eseguire la raccolta di dati in tempo reale, a pianificare in maniera versatile e molto altro!

Dettagli su E2 Shop System

Shoptech Software

http://www.shoptech.com

Fondata nel 1984

Panoramica dei prezzi di E2 Shop System

E2 Shop System non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Video di E2 Shop System
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Installazione eseguita - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di E2 Shop System

  • CRM
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della distribuzione
  • Gestione delle risorse aziendali
  • Gestione delle risorse umane
  • Gestione finanziaria

Visualizza l'elenco completo di Software ERP

  • Contabilità integrata
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione della qualità
  • Gestione della sicurezza
  • Gestione delle spedizioni
  • MES
  • Pianificazione dei fabbisogni di materiali (MRP)
  • Pianificazione delle risorse d'impresa (ERP)
  • Preventivi/Stime

Visualizza l'elenco completo di Software per l'industria manifatturiera

  • Acquisti
  • Controllo di qualità
  • Costi delle operazioni
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione delle capacità
  • Gestione delle spedizioni
  • Monitoraggio del lavoro
  • Preventivi / Stime
  • Programmazione
  • Tracciabilità

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei reparti

  • Analisi di simulazione
  • Gestione della qualità
  • Gestione delle modifiche
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione dei fabbisogni di materiali (MRP)
  • Pianificazione delle capacità
  • Programmazione

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione della produzione

  • Formulazione di previsioni
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei preventivi
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della qualità
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di documenti
  • Tracciabilità

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dello stock

Le migliori alternative a E2 Shop System

Altre alternative a E2 Shop System

Recensioni su E2 Shop System

Stai visualizzando 5 di 653 recensioni

Nel complesso
4,3/5
Facilità d'uso
4,2/5
Servizio clienti
4,5/5
Caratteristiche
4,1/5
Rapporto qualità-prezzo
4,2/5
Lisa M.
Office Manager
Macchinari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/2/2020

"New to E2 and already loving it"

Commenti: Really happy with our decision!

Vantaggi: 1. I really like the look of E2. The colors, the fonts, and the buttons are very nice to look at and work with all day.
2. The menus are very simple, not overrun with so many options that you don't really use anyway.
3. There's almost nothing I've found that I can't undo. Forgot to add freight to an invoice or posted something to the GL and realized it was wrong? It's all undoable.
4. Customer service is not outsourced and they are very quick with their replies and help. Everyone I have spoken to so far really knows this software and explains everything very clearly.
5. The report designer allows you to alter any report to fit your need.

Inconvenienti: I have no complaints about the financial side of E2. I know our estimators have issues with the lace of flexibility in regard to the quantity per parent part of engineering a job, but mostly everyone is happy. The report designer is a third-party application and it shows. Not as easy to use as the rest of E2, but still super happy to have it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/2/2020
Susan B.
Controller
Ingegneria meccanica o industriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 15/8/2019

"Users since 2005"

Commenti: My overall experience has been very good with all E2 aspects, my concerns have always been handled professionally and quickly. They have been able to modify or create a new program I have requested in a timely efficient manner.

Vantaggi: I like everything about this software. We have two sites, although we are considered Aerosafe Companies we are in fact two separate companies with their own receivables and payable. I like that I can switch back and forth with ease. I use the accounting modules mostly which are wonderful, I have never had a problem with them. I also use the Purchasing module as I order tooling, material, supplies etc., The Inventory module is great allowing me to allocate all items to a GL code I have set up.

Inconvenienti: There are no cons as far as I am concerned and would recommend it to anyone. I have done so on more than one occasion.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 15/8/2019
Deb A.
Accounting
Materie plastiche, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 24/7/2020

"Company grows with E2 Software"

Commenti: We have been able to utilize the estimating (bill of materials / labor) system to effectively quote customers. We are able to track sales data, as well as purchasing data to make better business decisions about products and materials. Everything is integrated in the system so we can trace expenses back to the invoice and purchase order, or the sale back to the quote, as well as clearly defined job costing.

Vantaggi: This product is extremely easy to use, and very forgiving of mistakes. Everyone makes mistakes, and E2 makes it possible to catch and correct mistakes, while keeping an audit trail all along. We have had the system for 20 years and our company has been able to grow and use more functions of the software such as quality and scheduling. We had planned a 6 month dual period with our old software but deployment was so seamless that we only ran double for 1 month. Everything is integrated from the initial customer quote through order entry, the invoice, receipts, and the General Ledger. Tech support has been so helpful, and team members are knowledgeable of the job shop business as well as the product!

Inconvenienti: The only issue I have struggled with is user access to data. To give a user rights to view certain data, they also are allowed access to edit it. We can work around that with creative report writing. I can think of no other big drawbacks to the system.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 24/7/2020
Kate D.
General Manager
Industria mineraria
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3,5/5
  • Facilità d'uso
    2,5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3,5/5
  • Assistenza clienti
    4,5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 28/7/2016

"Small Business Looking for Shop Control"

Vantaggi: Experience: We are a small family owned business that needed to get ISO certified as a requirement by our customer. We did our research and E2 was the best company to offer shop control and offer ISO certification. We have been using E2 since 2012, we have been ISO certified since 2012. We were eager and became ISO certified within 6 months (take a lot of work and dedication to get it done quickly). Overall E2 has been a great resource for us. Pros: The software is easy to use, the information that you are able to get from reports is helpful (only as good as the information put in). Easy for all employees to use with all computer skill levels. ISO documentation was extremely helpful with becoming ISO certified. Customer service is always helpful, you always get a real person to help you with your needs.

Inconvenienti: Software does not allow you to do multiple things at once, it is very simplistic which might be best. Difficult to customize it to you specific needs, it can be done but there is a cost for that. If you are a start up company this software would be great to get you going with all aspects, if you are an established company you might need to adjust how you do things. We still do all of our accounting and customer quoting from QuickBooks as that works best for our company. We do not use E2 for scheduling as we are a fast pace job shop and things change on the fly and difficult to schedule within the software.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 28/7/2016
Joe S.
Vice President
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 3/8/2020

"Qualitask - Job Shop Review"

Vantaggi: -Software is fairly easy to use.
-Modules help keep track of customer orders and any related processes for each order.
-Can be used on any computer with web access.
-Job travelers make it clear for the Production Team.

Inconvenienti: -Would be nice to have a built-in follow-up reminder to add to Outlook Calendar for Purchase Orders
-The flexibility to customize is not as easy
-Some of the reports and forms are overloaded with information, and to customize requires payment. There should be some basic customization included for reports/forms based on the information that E2 has gathered from all of its customers.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 3/8/2020