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Cos'è Constant Contact?

Sia che tu stia cercando di raggiungere più clienti, vendere più prodotti o semplicemente condividere la tua passione con il mondo, Constant Contact ha tutti gli strumenti, le funzionalità e la guida esperta di cui hai bisogno per andare online e crescere, il tutto in un unico posto.

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Chi utilizza Constant Contact?

Questa piattaforma di marketing online ampliata è progettata per aiutare i proprietari di piccole imprese, i piccoli imprenditori, le organizzazioni non profit e gli individui a fare di più e crescere in un modo mai visto prima.

Constant Contact Software - 1
Constant Contact Software - 2
Constant Contact Software - 3
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Hai dubbi su Constant Contact? Confrontalo con un'alternativa popolare

Constant Contact

Constant Contact

4,3 (2.841)
12,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
139
178
4,3 (2.841)
4,1 (2.841)
4,2 (2.841)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
1.250,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
163
7
3,8 (514)
3,8 (514)
3,9 (514)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Creazione di report/analisi
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Kit
Funzionalità più votate
Gestione degli elenchi
Gestione delle campagne e-mail
Ottimizzazione mobile

Recensioni su Constant Contact

Punteggio medio

Nel complesso
4,3
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
52%
4
34%
3
11%
2
2%
1
1%
Caryl
Caryl
Executive Director
Utente LinkedIn Verificato
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Email marketing made easy

5,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Romina
Segretaria Amministrativa (Italia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Software molto valido

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Costant Contact è un valido aiuto per la gestione delle campagne marketing sui principali social network

Aspetti negativi:

Non ho nulla di particolare che mi sia piaciuto meno. Forse a volte la difficoltà nel capire bene l'andamento della campagna marketing dalla lettura dei dati sintetici

Marco
Direttore Bar (Italia)
Prodotti alimentari e bevande, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Lo consiglierei

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Software ben realizzato e molto utile per la gestione delle campagne di marketing, eventi, ecc.

Aspetti negativi:

Un po' difficile ambientarsi e trovare tutte le funzionalità all'inizio

Giulia
Consulente Vendite (Italia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Tra i migliori che abbia utilizzato

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Constant contact è uno strumento davvero utile per la funzione di e-mail marketing, agevole e intuitivo, molto veloce anche la programmazione

Aspetti negativi:

Non ho trovato alcun aspetto critico da segnalare

Matteo
Fotografo e Grafico (Italia)
Fotografia, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

ottimo per Gestione invio email

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Consente di gestire le mail da inviare automaticamente ai propri clienti

Aspetti negativi:

Durante il periodo pandemico, il servizio clienti non è stato attivo e non ha dato una mano a chi doveva lavorare con questo programma, di conseguenza il servizio va migliorato

Simone
Università di Pisa (Italia)
Istruzione superiore, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

La scelta migliore per l'email marketing

5,0 2 anni fa

Commenti: Siamo passati da Mailchimp e siamo rimasti completamente soddisfatti di Constant Contact.

Aspetti positivi:

Constant Contact è facile da usare con le sue visualizzazioni di elenco/calendario organizzate e le funzionalità di gestione delle campagne.

Aspetti negativi:

C'è spazio per miglioramenti nella sezione dei post sui social media, poiché gli utenti devono taggare manualmente altre pagine.

El houcine
Imprenditore (Italia)
Vendita al dettaglio, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Le mie mail con constant contact

4,0 2 anni fa

Commenti: Ottima esperienza nel complessivo

Aspetti positivi:

Molto intuitivo nel suo utilizzo e aiuta anche le piccole attività a gestente le mail dei clienti

Aspetti negativi:

L’unica pecca a mio avviso è l’interfaccia che è molto minimal spero che venga aggiornato in questo 2023

laura
Consulente (Italia)
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Un ottimo strumento

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

La fruibilità, la semplicità d’uso e la possibilità di elaborare i dati di ciò che vale la pena fare

Aspetti negativi:

Non abbiamo al momento riscontrato inconvenienti, lo stiamo utilizzando comunque da tre mesi

Kimberly
Kimberly
Executive Director (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Gestione formativa, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

One of the Best!

4,0 8 mesi fa

Commenti: Great overall. It's better than most. Room for improvement (if not in price points) than in a UI/X and less to no errors.

Aspetti positivi:

Constant Contact has the BEST customer service. Top notch!

Aspetti negativi:

At this price point, there should be NO bugs in usage. Still, however, there are issues when trying to do a few things. As good as they are, and better than most, there if much room for UI/X improvement!

Kelly
Social Media Director (USA)
Proprietà immobiliari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Quick, Easy, Email Marketing

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: 10 out of 10! The small detail issue is immediately fixed with a canva account.

Aspetti positivi:

It's easy to use features! Simple but powerful!

Aspetti negativi:

Some of the email editing is lacking for small details.

Quantieshia
CEO (USA)
Intrattenimento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

More Creative choices

3,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: It was okay. If they include more creative choices it will be good tool for business.

Aspetti positivi:

I like that I am able to send out emails and market to my clients.

Aspetti negativi:

I wish there were more creative choices.

Risposta di Constant Contact

5 giorni fa

Hi Quantieshia! Thank you for the review and the feedback, we love to hear ways that we can improve your experience. We'd like to know more about additional creative options you'd like to see in the product. Please email us at social_support(at)constantcontact(dot)com with your username, a reference to your review, and a brief explanation of how we can improve our email editor.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Proprietà immobiliari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Constant Contact Review

4,0 3 mesi fa

Commenti: Constant Contact was the most convenient to use compared to many other software options.

Aspetti positivi:

It's more affordable than other marketing software and offers great value for the money. I appreciate the stable and easy-to-use email templates, which allow for simple drag-and-drop functionality across the platform. It also offers a variety of features, such as contact management, scheduling, and tools for increasing social media followers, all of which have been very helpful in running my business.

Aspetti negativi:

A bug that causes issues in Outlook is a downside, and it's unfortunate that scheduling for Pinterest isn't available.

Risposta di Constant Contact

3 mesi fa

Thank you so much for the positive review and the constructive feedback about Outlook and Pinterest. I'm not sure if you've already worked with our support team to investigate this Outlook bug, but please consider sending an email to social_support(at)constantcontact(dot)com with your username, a reference to this review, and any details about the Outlook bug you can provide and we will follow up!

Jordyn
Vice President of Technology (USA)
Artigianato, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Constant Contact: Go-to Newsletter Builder!

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: My experience has been great! I use it for multiple jobs and haven't had any bad experiences. The newsletter reports/analyses are really helpful. There are also tons of tools and articles to help you when you run into any issues/questions.

Aspetti positivi:

With the new update, it is so much easier to use! There are tons of features to create a variety of newsletters.

Aspetti negativi:

Sometimes it can be a little difficult to drag elements within the newsletter building, but it is still easier since the update.

Hedi
Hedi
informatique (Tunisia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi di informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Excellent tool for boosting online sales

3,0 5 mesi fa

Commenti: My overall experience with Constant Contact has been very positive. I have seen a noticeable increase in customer engagement and sales since I started using their services. The automation features have saved me time by allowing me to schedule campaigns and follow-ups effortlessly. Customer support has also been very responsive and helpful whenever I had questions or issues.

Aspetti positivi:

I particularly appreciated the ease of use of Constant Contact. The customizable email templates allowed me to create professional and attractive campaigns quickly. The integration with social media, especially Facebook, was a major asset for reaching a wider audience and increasing my sales. Additionally, the detailed reports helped me understand what works and adjust my strategies accordingly.

Aspetti negativi:

One aspect I found a bit less satisfactory is the cost, which can be high for small businesses. Also, the initial learning curve can be a bit steep for those unfamiliar with digital marketing tools. However, once these obstacles are overcome, using the platform becomes much smoother.

Risposta di Constant Contact

5 mesi fa

Hi Hedi. Thank you for the feedback. We love hearing these stories from our customers and how our features are helping them succeed!

Ashmita
IT Consultant (India)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Bear fruits for marketers.

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Remarkable to send user what messages they need to see based on the behavior.

Aspetti positivi:

Noteworthy for it's high delivery rate for emails. Impressive to automate messages from user behavior.

Aspetti negativi:

Great to take advantage of automation triggers.

Risposta di Constant Contact

3 settimane fa

We appreciate your kind review, Ashmita!

Robert
Accountant (UK)
Mezzi di comunicazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great ,Easy to use platform

5,0 2 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

It has helped us to establish omnichannel marketing campaings with ease. Also it has tons of useful features for email marketing to make every marketing project meaningful.

Aspetti negativi:

It works everything in our favor, so no dislike.

Julia
Director of Communications (USA)
Gestione di organizzazioni non profit, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Overall a good platform

4,0 mese scorso Nuova

Commenti: Overall, I like using Constant Contact. I have had good experience with their support and our emails are consistently processed, filed and generate analytics to review.

Aspetti positivi:

I like that Constant Contact offers integrations with other software we use like Donor Perfect.

Aspetti negativi:

While it is easy to drag & drop to build campaigns, it doesn't offer as much customization as I would like.

Risposta di Constant Contact

4 settimane fa

Hi Julia! Thank you for the review. We're glad to hear that you like the product and our team is always looking for ways to improve. We would love to learn more about the customization you're looking for. Please consider sending an email to social_support(at)constantcontact(dot)com with your username, a reference to this review, and any additional details you can provide and we will look into it!

Brie
CSC (Canada)
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Good system

4,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: overall experience has been really good, this product is very functional and easy to use for the most part. Codes for links in emails are sometimes tricky and sometimes do not work well.

Aspetti positivi:

Ease of using lists, ease of adding contacts, ease of integration to website

Aspetti negativi:

Difficulty in coding into emails and codes not working

Risposta di Constant Contact

5 giorni fa

Thank you for the review, Brie!

Fernando
Owner (USA)
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great Email Marketing Tool For Small Business

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

I like that it has robust features including automation, posting marketing campaigns on social media, and email marketing, integrates with alot of applications as well

Aspetti negativi:

the cost is a bit high and if you go over one contact into the next tier you get charged quite a bit, so you need to be careful about managing your database

Sherri-Lee
Chief Fun Officer (Canada)
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Constant Contact is an amazing platform with great support!

4,0 8 mesi fa

Commenti: Very satisfied, I have been with them for 10 years.

Aspetti positivi:

Easy to use, low price point, great support, always updating and creating better options to serve us better.

Aspetti negativi:

Sometimes the platform is glitchy, but they are always responsive to fix it

Ricki
Founder (USA)
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Constant Contact: Easy to use, but on the basic side

3,0 4 mesi fa

Commenti: For a simple newsletter that needs to be maintained by those not looking for a bunch of bells and whistles, this can work. If you want to be more creative, have more testing ability, or desire some unique automation capabilities it's best to look elsewhere.

Aspetti positivi:

It's easy to use, even for those that aren't super tech savvy. There is a wealth of templates to choose from. I liked that it has segmentation that is easy to figure out. Also the email deliverability rates are really good.

Aspetti negativi:

Unfortunately is can get pricey if you grow your audience. Automation isn't where it needs to be to be really useful, which is a big deal now. Also missing is the ability to A/B test robustly (since you can only do subject lines right now).

Risposta di Constant Contact

4 mesi fa

Hi Ricki! Thank you for the review. We would love to know more about the features you're looking for, such as what A/B testing features you're looking for, or unique automation capabilities you feel the product is lacking. Please feel free to send an email to social_support(at)constantcontact(dot)com with your account username, any additional feedback you have, and a reference to this review. Thank you!

Dilak
Senior Experience Designer (Australia)
Design, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Constant Contact in the Right Hands 👊🏾 of SED

5,0 3 mesi fa

Commenti: Creating, customizing and sending high volume outbound marketing emails is made easy by CC.

Aspetti positivi:

Constant Contact not only allocates website builder tools but also has CRM, email marketing and campaign management capabilities.

Aspetti negativi:

I have been using Constant Contact for an extended duration now and I have never experienced challenges.

Risposta di Constant Contact

3 mesi fa

Hi Dilak! Thank you so much for the five stars and glad you're having such a great experience!

Delight
Medical Sales Representative (UK)
Ospedali e sistemi sanitari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Constant Contact for Real-time Marketing Automation

4,0 6 mesi fa

Commenti: Email marketing automation is the main aspect that I relish.

Aspetti positivi:

Constant Contact not only automates marketing strategies but also offer web design capabilities.

Aspetti negativi:

Unfortunately, this program lack domain search and registration services.

Ikenna
Full Stack Developer (USA)
Istituzioni religiose, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

What I Experience with Constant Contact

5,0 6 mesi fa

Aspetti positivi:

I am able to seamlessly create, customize and send high volume outbound marketing emails.

Aspetti negativi:

Constant Contact has not yet disclosed it’s dark side.

Gabriel
B to B Strategy Consulting (Colombia)
Servizi di informazione, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Dive deeper into digital marketing channels

4,0 6 mesi fa

Commenti: Best tool to define goals, target and develop a digital marketing plan that reaches the audience. It also provide direction for a given campaign and a framework for evaluating outcomes.

Aspetti positivi:

This tool is the centerpiece of my digital marketing activities. It represents products and brands in a clear and memorable way leaving a lasting impression on the target market. It is mobile friendly and easy to navigate. Has a great email marketing approach which sees to it that transition of leads into customers is smooth and effortless.

Aspetti negativi:

Everything is fine. It is an affordable tool to avoid the challenges faced in the digital world. However, the main challenge my colleagues have raised is the difficulty in cancelling the subscription. Some of them wanted to withdraw but it was hard for them.

Adegboyega
Ticketing Agent (Canada)
Tempo libero, viaggi e turismo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

I Use Constant Contact to Contact Customers for 24/7

5,0 5 mesi fa

Commenti: My overall experience is remarkable :- I use CC on a daily basis to automate marketing.

Aspetti positivi:

Constant Contact offers a wide range of email templates which makes it easy and quick to create and customize marketing emails.

Aspetti negativi:

Constant Contact has website builder tools but it requires to be boosted with external hosting apps.

Risposta di Constant Contact

5 mesi fa

This is great to hear, Adegboyega! Thanks for leaving a review.