ChannelAdvisor

Chi utilizza ChannelAdvisor?

Marchi e rivenditori leader che desiderano interagire con i consumatori durante il proprio percorso di acquisto, ampliare la propria portata attraverso i mercati e migliorare l'evasione degli ordini.

Cos'è ChannelAdvisor?

ChannelAdvisor (NYSE: ECOM) è una piattaforma cloud di e-commerce leader del settore, la cui mission è connettere e ottimizzare il mondo del commercio. Per quasi due decenni, ChannelAdvisor ha aiutato oltre 2.700 marchi e rivenditori in tutto il mondo a migliorare le proprie prestazioni online, espandendo i canali di vendita, connettendosi con i consumatori di tutto il mondo, ottimizzando le operazioni per le massime prestazioni e fornendo analisi fruibili per migliorare la competitività.

Dettagli su ChannelAdvisor

ChannelAdvisor

http://www.channeladvisor.com

Fondata nel 2001

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Le migliori alternative a ChannelAdvisor

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Recensioni su ChannelAdvisor

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

3,8/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 3,6
Servizio clienti 3,4
Caratteristiche 4,1
Rapporto qualità-prezzo 3,2

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Kristyn M.
SA Lead
Elettronica di consumo, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/8/2018

"BlueBoard = Love"

Commenti: Overall, I've had nothing but an awesome experience with BB, it's made my morning so much easier and more reliable and I've gotten so many new people at our company using it now, thanks to the CES visit we had from you this year. Thank you all, so much!

Vantaggi: BlueBoard has not only changed the way I monitor MAP pricing online, but has also reinvented the way our Marketing Team can see product reviews from customers and allows our sales guys to see whether product are well stocked enough. It's amazing!

Inconvenienti: There are quite a few updates that happen, which is great, but I wish that there was a pop-up mini tutorial each time something changed to show me how to manage my page the new way. For example, I spoke with customer rep. this morning (he's the best!) and had to ask him where to find a group of filtered products I had set up because the filter aspect of BB had changed.

Risposta del fornitore

da BlueBoard.io il giorno 28/8/2018

Hello Kristyn, thank you for your super nice comment!
We're glad we could steer your workflow towards more productivity.
We'll strive to better communicate about our frequent updates to make sure no one gets lost!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/8/2018
Moshe D.
Director
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2019

"Powerful software but Expensive and hard to learn"

Commenti: The software is built with a long term vision but they should make it more affordable by offering it at a lower price to more customers. They also need to provide more guidance in the best way to implement the software

Vantaggi: Very customizable, has a beautiful interface, and is built with powerful features including rules, look up lists, limitless product attributes, data mapping, and more. Also has great features for each marketplace, including Amazon Advertising with automatic bidding and rules, repricing, a price gird which shows your price and competitors offer and your sales history which is great for monitoring your competitors in one dashboard

Inconvenienti: TONS of setup work. I spent almost a year setting up all the different features and rules for my business. Zero guidance is provided on best way to setup your system. support is slow, sometimes taking 3 days to respond to a ticket. help pages are not detailed. product is way more expensive then cheaper alternatives such as Ecomdash.
They dont have an easy way to integrate with quickbooks or other accounting software, SellerCloud does.

Risposta del fornitore

da ChannelAdvisor il giorno 25/9/2019

Moshe,
Thank you for this valuable feedback. We're glad to hear that you found a solution with ChannelAdvisor that allowed your business to excel. We know you have a choice, and we want you to know we appreciate the chance to work with you.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2019
Randy B.
Owner
Arredamento, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    2 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2 /5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 19/1/2018

"Good software but not the best company"

Commenti: All in all it is good software but not the best company to work with.

Vantaggi: CA is probably the best solution in the marketplace for sellers wanting to offer goods on multiple marketplaces. The software is comprehensive and relatively easy to learn and use. It is also stable with few day-to-day problems.

Inconvenienti: It is also the most expensive solution out there (by far) and they require a one year contract. In addition, they are not easy to break away from when the contract expires. They continued to charge us even after our contract expired and forced us to go through our bank and credit card company to recover the extra charges. We also found them very inflexible. You pretty much have to accept it is their way or the highway.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 19/1/2018
Martin D.
IT Manager
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/10/2020

"Seems like a great product but project support is abysmal"

Commenti: The tool seems great and works well once properly configured. Lots of room to grow the business on to new platforms easily once properly configured, You will still need a lot of focus on the process and business logic required to create your initial feed, particularly where it comes to product pricing.

Vantaggi: It allows us to get onboarded onto multiple market places easily with a single data feed and powerful rules engine. We can grow into solution as well.

Inconvenienti: The project and onboarding support has been dreadful. You are on your own. But that might be for the best as most of the good staff seem overworked and the rest don't seem to care. Make no effort to understand you business and ensure the tool is properly configured so you might as well just take the basic onboarding package and do it all yourself.

Risposta del fornitore

da ChannelAdvisor il giorno 17/11/2020

Dear Martin,
Thank you for bringing your concerns to our attention. We've made a note of your message and shared your concerns internally. Please know, we are always looking for ways to improve our Services and our customers' experience, so we appreciate your feedback. We know sustaining an e-commerce business can be a challenge, which is why we strive to provide each customer with the best solution for their business needs. If you have additional concerns with cases you have submitted, please reach out to your Account Manager directly. On behalf of our entire team, thank you for being a ChannelAdvisor customer.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/10/2020
Cynthia Q.
MultiChannel Marketing & eCommerce Director
Vendita al dettaglio, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/11/2019

"If you sell on more than one marketplace, you need this software"

Commenti: We needed to solve a labor issue of trying to post a product/SKU on multiple different marketplaces without having to go to each one and use their particular interfaces.
Channel Advisor simplifies all of that, and allows us to mainstream our postings from a central repository.
Also, CA manages inventory across all channels, so you don't run the risk of overselling.
Built in repricing tools let you automatically adjust your pricing to match marketplace trends and win the sale within your guidelines. Business rules let you be as complex as you want in defining those guidelines. Overall, this is an extremely robust (and scale-able) system that allows you to customize and manage listings, pricing, inventory and more from one place.

Vantaggi: Incredible versatility, allowing us to list a large catalog of products across multiple marketplaces with minimal effort.
Centralized and customizable product data management allows for maximum exposure with minimum labor.
CA keeps up with all the latest requirements and mapping changes from each marketplace, so you don't have to.

Inconvenienti: My only con for this software isn't the software itself - it's the support.
Support requests can take a long time to get addressed/resolved. Almost all have to be escalated, which takes days if not weeks.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/11/2019