Procore

Procore

da Procore Technologies

Chi utilizza Procore?

Procore è progettato per una varietà di proprietari, appaltatori generali, ditte di CM, architetti, studi di progettazione, studi di ingegneria e subappaltatori specializzati.

Cos'è Procore?

Procore Technologies, Inc., il software di gestione edilizia numero uno, più utilizzato al mondo, consente alle aziende di incrementare drasticamente l'efficienza e la responsabilità dei progetti razionalizzando e mobilizzando la comunicazione e la documentazione del progetto e aumentando i profitti. Procore consente ai professionisti dell'edilizia di collaborare a progetti da qualsiasi dispositivo connesso a Internet fornendo accesso a tutti i documenti di progetto, contratti, RFI, sottotitoli, pianificazioni e disegni e altro ancora.

Dettagli su Procore

Procore Technologies

http://www.procore.com

Fondata nel 2001

Panoramica dei prezzi di Procore

Procore non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. Qui sotto maggiori informazioni sui prezzi di Procore.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Procore

Gestionale per impresa edile
Calendario del personale
Diagramma di Gantt
Gestione delle attività
Gestione offerte
Ordini di modifica
Programmazione del lavoro
Programmazione di progetti
Riprogrammazione
Analisi degli scostamenti
Contabilità generale
Costi delle operazioni
Crediti esigibili
Debiti esigibili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini d'acquisto
Gestione della liquidità
Gestione delle buste paga
Pianificazione e previsione delle spese
Preventivi / Stime
Ripartizione dei costi di costruzione
Aggiunta di foto ai report
Checklist del controllo qualità
Collaborazione
Commenti / Note
Gestione delle attività
Gestione di documenti
Integrazione di disegni
Rilevamento di problemi
Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
Accesso da dispositivi mobili
Collaborazione
Disegno in 2D
Gestione delle modifiche
Gestione di documenti
Modellazione di progetti
Modellazione in 3D
Monitoraggio conflitti
Per la gestione delle infrastrutture
Programmazione
Formulazione di previsioni
Gestione dei progetti
Gestione della pipeline di vendita
Gestione di contratti
Monitoraggio clienti
Preventivi/Proposte
Programmazione
Controllo delle assicurazioni
Database terzisti
Gestione delle attività
Monitoraggio delle autorizzazioni
Monitoraggio delle licenze
Monitoraggio delle ore di lavoro
Qualifiche e competenze
Controllo degli orari di lavoro
Distinta materiali
Gestione degli ordini d'acquisto
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione delle fatture
Monitoraggio dei costi di completamento
Monitoraggio dei costi di produzione
Monitoraggio della percentuale di completamento
Ordini di modifica
Pianificazione e previsione delle spese
Preventivi / Stime
Relazioni sugli scostamenti
Computo dei materiali
Condivisione di documenti
Controllo della versione
Database dei costi
Database dei prodotti di compilazione
Gestione dei subappaltatori
Gestione delle offerte
Gestione delle richieste d'offerta
Gestione offerenti
Preventivi / Stime
Accesso da dispositivi mobili
Accesso offline
CRM
Contabilità integrata
Controllo finanze/costi delle operazioni
Gestione dei subappaltatori
Gestione di contratti
Monitoraggio delle apparecchiature
Ordini di modifica
Rapporti sugli incidenti
Richiesta e invio di informazioni
Settore commerciale
Stime
Terzisti
Utenti privati
Analisi di simulazione
Calcolo del consumo di energia elettrica
Computo dei materiali
Contabilità integrata
Creazione di report/analisi
Database cronologia
Gestione dei progetti
Gestione dei subappaltatori
Modelli personalizzabili
Preventivi per impianti di climatizzazione (HVAC)
Previsione delle spese idrauliche
Tracciato di controllo

Recensioni su Procore

Stai visualizzando 5 di 2.386 recensioni

Nel complesso
4.5/5
Facilità d'uso
4.4/5
Servizio clienti
4.6/5
Caratteristiche
4.3/5
Rapporto qualità-prezzo
4.1/5
Ruth M.
Director
Design, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    Nessuna recensione
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 6/4/2016

"Excellent full-on project management software"

Commenti: This is a package aimed at construction professionals and provides a thorough means of managing multiple projects across multiple people and teams including architects, designers, and subcontractors. It is a significant investment not a simple free app, and needs to be approached as such. The implementation is pretty straightforward and the customer support excellent.here remain some annoying features, but the support team are responsive and it is clear that significant investment if still being made into improving the software.

Vantaggi: Much better than the competition at managing a range of projects across the things you need in construction
- RFI,s , punch/snag list (we use this for internal "to do" items) and critically the main contract variations- this is a bit clunky but REALLY effective when you get the hang of it
- meetings recording is again a trifle clunky but very effective so I forgive it
For the first time in 15 years I have proper oversight across all projects (typically around 40-60) and can manage the progress of each from my iPad wherever I am. Site logging app very powerful Clients love the visibility Document handling with version control is brilliant

Inconvenienti: The only really annoying feature is that the company level information (ie visibility across projects, personal "open items" lists and financials) is only available on the browser version not the app. The directory and permissions systems are well intentioned but actually you have to subvert them a bit as to do anything useful people really need full admin rights (even to add a contact to a directory- if this is to be used as the main shared company contacts directory we need everyone to be able to do that). I am happy to give my people that, but I can imagine a lot of companies where you don't want all your staff to have access to budgets and financials. It is expensive- we think it a great investment at this time, but it is nonetheless expensive. if you are looking for a cheap app this is not the one for you. The us-centric language and set up is a minor irritation- the partial attempt at making it Anglophile (changing a few of the function names) is actually worse than useless as the changes just confuse people- the training videos refer to the US terms for things and you can get used to pretty fast, but then they are not called that on your screen. I would love to be able to customise some of the standard PDF outputs Drawings handling a bit clunky, particularly markups- brilliant idea and conception but difficult to use as you can't undo markups once you have done them which makes people risk averse in case they cock it up- I am confident this will improve

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 6/4/2016
Lee M.
Senior Project Manager
Industria edilizia, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 19/3/2020

"Procore with SAGE 300 ERP integration "

Commenti: The cost has been high, but overall the product is serving us well and they continue to work to improve the software. They seem to care about what things need to be fixed to improve the software and will allow beta groups of exiting customers. We have had a positive experience.

Vantaggi: Procore was able to integrate with our accounting software (SAGE 300) to help reduce duplicate entry.
Procore has a very good user interface and has been adopted well including in the field.
Procore continues to improve the software and integrations to increase the value and usability.

Inconvenienti: The cost is higher than we would like. Some of the tools are not fully connected to SAGE yet, so the features are not quite as useful. For example subcontractor invoicing is still being connected.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 19/3/2020
Todd A.
Superintendent
Industria edilizia, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 16/1/2020

"Continual Improvement"

Commenti: Overall, the program makes my life easier in the construction field. And they are always improving. Just this week they reached out to me to help them improve the scheduling tab. They are always reaching out to us end users to make sure they are keeping up with us and our demands.

Vantaggi: It brings all the components for construction into one place. It is mobile and easy to use. And searching for information is easy. It even looks into documents to find key wording.

Inconvenienti: In areas where you have minimal internet service. It creates a hindrance. The Drawing tab and schedule tab need work. I wish they could incorporate Bluebeam Revu with the drawings.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 16/1/2020
Chaya K.
Director of Operations
Industria edilizia, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    3/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/2/2019

"Procore for Mid-Size General Contractors"

Commenti: The project management tools do allow for strong collaboration on issues and to have a lot of the pieces of a construction project in one place. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

Vantaggi: Strong Project Management capability including Contact Management per job, Submittal & RFIs workflows and approvals with ease of communication on mobile devises. Also, syncing with Microsoft Project schedules is a time-saver, and allows views for updated project schedules in calendars. On a customer support level, I did find the live chat very helpful as well as all the Procore tutorials on the various features. I also greatly valued how documents could be uploaded and the system would recognize the drawing page references and label accordingly when saving.

Inconvenienti: Insufficient as a sole source for accounting services, and does not support information transfers in/out of QuickBooks desktop versions (even with support of Procore connectors). Therefore, accounting team needs to duplicate efforts and manually update prime contracts. Additionally, the accounting module does not really communicate with the project management module so challenged to know as a team what stage project is in, and no easy way to get budget forecasts. Also, navigation around the program was not very logical and user-friendly for many staff members. Lastly, when we experienced a big hurdle with the accounting features, it took months to speak to a support representative who could talk through the issues. Perhaps if Procore would have had a more flexible subscription option, and allow for use of the PM tools without paying for the tools we couldn't implement, we would have wanted to continue our subscription longer.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/2/2019
Frederick B.
IT
Arredamento, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/1/2020

"Project management software"

Commenti: So far the software has been a good way for our company to improve our project management processes and become more efficient overall.

Vantaggi: Good initial onboarding and training from the company. This was very helpful so IT did not have to train. Easy to administrate. We were able to train a user to help facilitate some of the admin responsibility. Drawings are easy to edit and file storage is helpful. Project flow is great and has been helpful.

Inconvenienti: It is not easy to integrate with other platforms and requires assistance from the company. They should make that an easier process. Phone app is good but has room for improvement.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/1/2020