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Cos'è Asterisk?

Soluzione basata su Linux, che consente alle aziende di gestire i telefoni aziendali tramite strumenti come PBX open source e altro.

Chi utilizza Asterisk?

Soluzione di telefonia che consente alle imprese di gestire le attività attraverso reti telefoniche commutate pubbliche (Public Switched Telephone Network, PSTN), reti VoIP (Voice over Internet Protocol) e altro ancora.

Asterisk Software - 1

Hai dubbi su Asterisk? Confrontalo con una delle alternative più popolari

Asterisk

Asterisk

4,5 (43)
595,00 USD
Versione gratuita
Prova gratuita
26
3
3,5 (43)
4,8 (43)
3,4 (43)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
19
Nessuna integrazione trovata
4,3 (83)
4,2 (83)
4,1 (83)
Le barre verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Funzionalità più votate
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ID chiamante
Instradamento delle chiamate
Enghouse Contact Center
Funzionalità più votate
Integrazione telefonia-computer (CTI)
Monitoraggio delle chiamate
Smistamento automatico delle chiamate
Cisco Unified Communications Manager
Funzionalità più votate
Audio e video bidirezionali
ID chiamante
Instradamento delle chiamate
3CX
Funzionalità più votate
Connessione VoIP
Instradamento delle chiamate
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Funzionalità più votate
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Funzionalità più votate
Integrazione telefonia-computer (CTI)
Monitoraggio delle chiamate
Registrazione delle chiamate
CloudTalk
Funzionalità più votate
Gestione di call center
Registrazione delle chiamate
Registrazione delle chiamate

Recensioni su Asterisk

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
3,5
Servizio clienti
3,4
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,8

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
58%
4
33%
3
7%
2
2%
Adolfo
Adolfo
System Administrator (El Salvador)
Utente LinkedIn Verificato
Amministrazione pubblica, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Asterisk as a telephony platform between branches of the institution and in applications

5,0 3 anni fa

Commenti: Our experience using Asterisk has been very good since it has allowed us to interconnect the institution's branches via VoIP and it has also been possible to scale without problems. In addition to integrating with applications towards the end user

Aspetti positivi:

Asterisk is a flexible VoIP platform that allows interaction with telephone systems within the institution nationwide, also allows integration with specific business applications

Aspetti negativi:

The implementation can be a bit complicated because the server cards and the services of the telephony provider have to be compatible.

Stefano
Administrator (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Asterisk is the world wide best software at no cost PBX!

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: I use Asterisk since 20 years and it is absolutely the best sofwtare at no cost.

Aspetti positivi:

It ha no cost, it is open standard, fully customzable. AGI Scripts help to add features to asterisk and it is very easy to connect it to other softwares.

Aspetti negativi:

I like everything of Asterisk. It is really the best.

Emil
Head of IT (Croazia)
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good open source VOIP solution

3,0 7 anni fa

Commenti: If you want a good and free open source VOIP solution that you can manage in house, then Asterisk is a good choice. It can be easily installed (not upgraded however) and managed by IT system administrators. Is logic (queues, SIP opening and context for calling) is something that you will figure out quite quickly. You can even use multiple WAN ports and multiple SIP trunk operators with the same server so this is also an advantage. The biggest disadvantage is that if a new version comes out it is easier to do the fresh installation then rater to go and try to make an upgrade. Overall, as an open source system it is a great value for money.

Nathan
Network Infrastructure Manager (UK)
Vendita al dettaglio, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Top Tier Phone System - Do Not Dismiss it!

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

We use Asterisk in conjunction with FreePBX for our business phone solution, it's certainly no easy task to deploy or configure. The documentation available is vast however being an open source project you will run into a few issues dialling in your configuration to the best possible specification. Cost wise it's very cost effective and that's why I believe it's a top tier solution you should consider for any size of business. We have around 300 phones deployed with Asterisk / FreePBX and when comparing the costs against industry leading phone solutions we are saving tens of thousands of pounds per year. It's certainly not without it's faults but it's very feature rich and if you're willing to put in the hours and study you can develop your own applications or custom scripts to tailor the phone system to your businesses needs and whims.

Aspetti negativi:

As mentioned the difficulty of deployment is quite high, not every IT engineer will have the skill set to just stand up this system it does take time and you will run into a few gremlins but certainly you'll not be doing yourself any justice by passing this up.

Tim
IT consultant (Canada)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Asterisk is the standard as a free and open-source PBX but use packaged distributions

5,0 10 mesi fa

Commenti: This is my go-to choice for larger deployments but a packaged version with extras and IT support staff are both necessary for successful deployments. For small organizations without trained Asterisk IT support staff, a hosted solution is better.

Aspetti positivi:

The product has a very long history (20+ years). I was using it back in the early 2000s writing my own AEL scripts to write call flows. However, while it is full featured, it has no built-in GUI, either for admins or users. Using a package like FreePBX is essential for business deployments.

Aspetti negativi:

No administration tools, no user interface, lack of commonly needed extensions like phone handset management and voicemail.