Chi utilizza questo software?

Con il modello di cloud computing multi-tenant di Salesforce è possibile soddisfare le esigenze di aziende di tutte le dimensioni, in qualsiasi settore. I suoi clienti beneficiano di un framework principale condiviso, pur tenendo al sicuro la propria privacy.

Valutazioni medie

12.922 recensioni
  • Nel complesso 4.5 / 5
  • Facilità d'uso 4 / 5
  • Servizio clienti 4 / 5
  • Caratteristiche 4.5 / 5
  • Rapporto qualità-prezzo 4 / 5

Dettagli del prodotto

  • Prezzo di partenza 25,00 USD/mese
  • Versione gratuita No
  • Prova gratuita
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
    Dispositivi mobili - iOS nativo
    Dispositivi mobili - Android nativo
  • Formazione Di persona
    Live Online
    Webinar
    Documentazione
  • Assistenza Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • Salesforce
  • http://www.salesforce.com
  • Fondata nel 1999

Informazioni su Salesforce

Sales Cloud è una piattaforma CRM personalizzabile che cresce con te. Ottieni informazioni su tuoi clienti e sulle loro attività in un unico posto e in tempo reale, oltre ad analisi approfondite, grazie a dashboard e report. Connettiti a migliaia di app aziendali per estendere il tuo CRM ad ogni reparto. Oppure scegli Salesforce Essentials per piccole imprese per gestire le relazioni con i clienti e crescere più rapidamente. È facile da configurare, facile da usare e cresce con la tua azienda. Usa informazioni approfondite sui tuoi clienti per stabilire le priorità in modo intelligente e usare il tempo a tua disposizione per cose più importanti.

Caratteristiche di Salesforce

  • Formulazione di previsioni
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione di contratti
  • Monitoraggio clienti
  • Preventivi/Proposte
  • Programmazione
  • Contatti condivisi
  • Database contatti
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione di potenziali clienti
  • Importa/Esporta contatti
  • Ricerca/Filtro
  • Segmentazione
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciamento delle interazioni
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Email Marketing
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione della chat interna
  • Integrazione di social media
  • Lead Scoring
  • Preventivi/Proposte
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria
  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Chiamata automatica
  • Dashboard
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione di dati
  • Gestione elenco chiamate
  • Lead Scoring
  • Registrazione delle chiamate
  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio della fonte
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciamento delle interazioni
  • Assistenza clienti
  • Automazione del marketing
  • Catalogo di prodotti
  • Email Marketing
  • Gestione contatti
  • Gestione degli elenchi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dei sondaggi
  • Gestione del territorio
  • Gestione della campagna
  • Gestione di call center
  • Gestione di documenti
  • Gestione di potenziali clienti
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio delle referenze
  • Pagine di destinazione / Moduli web
  • Preventivi / Proposte
  • Tracciamento delle interazioni
  • Contabilità integrata
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione della qualità
  • Gestione della sicurezza
  • Gestione delle spedizioni
  • MES
  • Pianificazione dei fabbisogni di materiali (MRP)
  • Pianificazione delle risorse d'impresa (ERP)
  • Preventivi/Stime
  • Analisi del servizio al cliente
  • Catalogazione / Categorizzazione
  • Controllo delle risposte via e-mail
  • Gestione delle conoscenze
  • Live Chat
  • Monitoraggio dell'assistenza clienti
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Ricerca
  • Avvisi per immobili
  • Corrispondenza cliente/immobile
  • Email Marketing
  • Gestione contatti
  • Gestione della campagna
  • Gestione di potenziali clienti
  • Monitoraggio delle referenze
  • Segmentazione
  • Tracciamento delle interazioni
  • Collaborazione
  • Gestione contatti
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione del territorio
  • Gestione della formazione
  • Gestione delle offerte
  • Gestione delle presentazioni
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione delle riunioni
  • Gestione di documenti
  • Gestione di obiettivi / quote di vendita
  • Gestione di potenziali clienti
  • Database clienti
  • Email Marketing
  • Generazione di proposte
  • Gestione contatti
  • Gestione dei canali
  • Gestione dei servizi esterni di vendita
  • Gestione del territorio
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle chiamate
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione di contratti
  • Gestione di potenziali clienti
  • Monitoraggio delle referenze
  • Parametri prestazionali
  • Previsione di vendita

Le recensioni più dettagliate su Salesforce

Salesforce: A user-friendly CRM System

Data della recensione: 14/9/2019
Evita G.
Program Manager
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: The non-profit organization that I work for, Interfaith Caregivers has been using Salesforce for a year. I'm so glad that we decided on this system because I have used it previously in other places of work. One of the reasons why we went with Salesforce was to manage a marketing/fundraiser campaign that we have every year. We were able to store our donor and board members and create a campaign just for them to use as a communication tool and to begin the fundraiser campaign for our annual gala. It was also very easy and much needed to track donor and fundraiser payments for the gala. We are able to store multiple templates which consist of donor thank you letters in the template field. This is a very helpful feature!

Vantaggi: The non-profit organization that I work for, Interfaith Caregivers has been using Salesforce for a year. I'm so glad that we decided on this system because I have used it previously in other places of work. One of the reasons why we went with Salesforce was to manage a marketing/fundraiser campaign that we have every year. We were able to store our donor and board members and create a campaign just for them to use as a communication tool and to begin the fundraiser campaign for our annual gala. It was also very easy and much needed to track donor and fundraiser payments for the gala. We are able to store multiple templates which consist of donor thank you letters in the template field. This is a very helpful feature!

Inconvenienti: It is hard for me to dislike Salesforce. I appreciate the fact that we were able to get the nonprofit discount. Also we were able to use the 10 free licenses since we have 10 employees! I would say the only thing is that I look forward to seeing how Salesforce will continue to grow and evolve and offer other packages to improve the CRM experience. Currently I have not ran into any problems.

Industry Leading for a Reason

Data della recensione: 13/9/2019
Blake B.
Ecommerce Product Manager
Industria mineraria, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
3 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Once set up and you actually learn how to use it, this is great software and leads the CRM industry for a reason. We have been able to improve prospecting and customer retention by double digit percentages since implementing salesforce.com.

Vantaggi: The integrations are truly outstanding. Simple integrations with almost every piece of software you can imagine. The fact that we can send out emails and see which of the current prospects in our pipeline read it is truly outstanding.

Inconvenienti: Steep learning curve! Salesforce is not easy to use immediately, nor set up. It's best to have somebody in your organization be the, "Salesforce Champion."

Salesforce review

Data della recensione: 14/8/2019
Verified Reviewer
Professional User Experience/ Usability Engineer
Telecomunicazioni, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
4 / 5
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: My overall experience with Salesforce is that initially it is difficult to learn how to use. The user's experience in learning how to implement and incorporate it is not pleasant. However, once you start playing around with it more and more, you get the hang of it and it does ease everyday tasks for members across all organizations within a company.

Vantaggi: What I like most about this product is that my team and company was looking for a product in order to ease the customization of widgets and components, automate tasks for users that were tedious and time-consuming, and streamline the process of customer's feedback to the customer support team to the implementation and design team. Salesforce was able to offer solutions in order to solve all those problems, all while allowing us to customize various apps and dashboards in order to meet our customers' and business needs.

Inconvenienti: What I liked least about the software is the documentation and learning curve that came with incorporating and implementing using Salesforce. I was part of the team analyzing if Salesforce was right for my business, and documentation about customizing styling and allowing different users to have different roles within your corporate account were difficult things to find. After speaking with several people who work at Salesforce and swiping through pages and pages of online material, we were able to play around and find what works best for us. Definitely incorporate the learning curve into your business plan if you plan to use Salesforce.

Salesforce is a Dream!

Data della recensione: 7/8/2019
Alley S.
CSO
Salute, benessere e fitness, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
3 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
3 / 5
Assistenza clienti
3 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: I use it daily. I live in salesforce and I'm in marketing. I use it to keep up with my team and to try to use chatter to highlight what is working and showcase certain accounts. I also like to follow the wins and losses to try to get a feel for where we can improve.

Vantaggi: Everything. I love salesforce. I love its ease of use, navigation, walk-me, training, integration, features, functionality, you name it. Chatter is my favorite feature and once adopted by organizations you see the whole organization migrate to making salesforce their homepage. I love the adaptation the teams have to it and that you can customize your dashboard so sales, marketing, integration, and other teams can all use it as they need to.

Inconvenienti: The cost, and sometimes Salesforce does not do a good job of showing the interoperability it has. There are so many features that make it a one-stop-shop for companies large and small, but it seems if the product is sold as a sales tool, it remains that way instead of showing the integration options for marketing and other teams.

My Salesforce Experience

Data della recensione: 7/8/2019
Patrick C.
Financial Advisor
Servizi finanziari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
4 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
1 / 5
Assistenza clienti
2 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Overall, i like the product. It is probably more than i need for my firm but I enjoy many of the features help me create greater efficiencies.

Vantaggi: I like the user-face and intuitive nature of the product. I also like how i can customize it to meet my needs for my company. It is not an out of the box product.

Inconvenienti: I wish there was better customer support and initial orientation to the software. Service is overseas and it could take up to two days to get a question answered. I would prefer customer service to be held exclusively in the United States and within reach if i needed a quick question answered. I also wish there was a set up team that can provide simple customizations that do not necessarily require a third party vendor to charge several hundred, if not thousands of dollars to customize my CRM.

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