Salesforce

Chi utilizza Salesforce?

Con il modello di cloud computing multi-tenant di Salesforce è possibile soddisfare le esigenze di aziende di tutte le dimensioni, in qualsiasi settore. I suoi clienti beneficiano di un framework principale condiviso, pur tenendo al sicuro la propria privacy.

Cos'è Salesforce?

Sales Cloud è una piattaforma CRM personalizzabile che cresce con te. Ottieni informazioni su tuoi clienti e sulle loro attività in un unico posto e in tempo reale, oltre ad analisi approfondite, grazie a dashboard e report. Connettiti a migliaia di app aziendali per estendere il tuo CRM ad ogni reparto. Oppure scegli Salesforce Essentials per piccole imprese per gestire le relazioni con i clienti e crescere più rapidamente. È facile da configurare, facile da usare e cresce con la tua azienda. Usa informazioni approfondite sui tuoi clienti per stabilire le priorità in modo intelligente e usare il tempo a tua disposizione per cose più importanti.

Dettagli su Salesforce

Salesforce

http://www.salesforce.com

Fondata nel 1999

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Panoramica dei prezzi di Salesforce

Salesforce non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Salesforce è disponibile a partire da 25,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

25,00 USD/mese

Versione gratuita

No

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Implementazione e assistenza di Salesforce

Assistenza

  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
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  • Live Online
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Le migliori alternative a Salesforce

Altre alternative a Salesforce

Recensioni su Salesforce

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,4/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 3,9
Servizio clienti 4,1
Caratteristiche 4,4
Rapporto qualità-prezzo 4

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Fabio S.
CEO
Internet, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/3/2020

"Veramente il miglior CRM"

Vantaggi: Le possibilità di integrazione e di programmazione tramite API sono senza dubbio illimitate. Proponendo questo CRM ai nostri clienti ci si apre un mondo di opportunità.

Inconvenienti: Pardot è un software terribile dal punto di vista della funzionalità e dal costo spropositato in rapporto ad altri software analoghi

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/3/2020
Huw W.
Account Manager
Circuiteria, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/11/2019

"Salesforce CRM Review - Daily user"

Commenti: My overall experience using Salesforce has been good. I've used the application for 19 months and I'd say it took at least 3 months to get familiar with the tool. I work for an organisation of +180k and the tool is used widely across the business, which is a testament to its reliability and scalability. For smaller organisations, there is likely to be less complexity involved, as there will be less integration required with other applications - which Salesforce does incredibly well. To summarise, I'd say to prospective adopters of Salesforce, expect to invest some time in training new users of the tool but its remarkable functionality and capabilities far outweigh this ramp-up period.

Vantaggi: -Highly customisable with deep and wide integration with my organisations SaaS or natively developed applications.
-Allows you to produce very detailed reports to track my own activity and history. Which can also be used by management to track team progress and activity.
-A customisable dashboard that allows frequently uses tabs to be populated to a "bookmarks bar" which allows for faster navigation.
-Great search feature that allows for search across the entire CRM database.

Inconvenienti: -Due to its high functionality and range of options it can be overbearing to use at times.
-Requires internet connection which means there is occasional latency and is not accessible at all times.
-Visually, it's not the most appealing tool that I've ever used.
-Steep learning curve for those that have not used it before, but then that goes for most CRM tools.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/11/2019
Utente Verificato
Salesforce Admin
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020

"May the SalesFORCE be with you!"

Commenti: Salesforce is a game-changer for our organization. We've reported out on items that previously we hadn't in years. There's very little manual effort now as we have so many triggers setup for automation.

Vantaggi: Without Salesforce our organization simply would not be able to function as quickly as we do now. We have so many automation processes and workflows setup that has saved us a lot of time. We use this platform across 15 departments in our organization, and it continues to grow. Everyone who sees the benefits of this great CRM... asks for User licenses... it's that good. We love the Contact Management, Lead-> Opportunity tracking and most importantly the Reports and Dashboards!

Inconvenienti: Salesforce can be pricey especially as it grows within an organization, so that would be the one setup. However, they do offer a Non-Profit Starter pack that I'd recommend small non-profit organizations to look into.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020
Sal T.
Consultant
Produzione di media
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    3,5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3,5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 21/9/2016

"Salesforce: Helps Improve Internal Communications/External Customer X"

Vantaggi: I have been using, recommending and adopting salesforce.com for my sales teams for ten years in several different digital technology, media and advertising organizations. I can say unequivocally that the CRM software has evolved from being a supplement and "nice to have" to a must buy and necessary and vital tool for doing business. The key to any business solutions and software product is getting the team to adopt and use it. Training and practice is essential. Its like your golf game, the more you practice the better your score or working out, no pain, no gain. I like the social media and conversational abilities you can have with sales team; the app is excellent for quick reviews and checking on status of pending, pitches and prospects; the flexibility and customization options based o salesperson, account, deal size, industry vertical. In one organization we adopted it for internal sales data use and tracking and also incorporated product data about our partners, customers, audience metrics and analytics and distribution platform.

Inconvenienti: Depending on the level of subscription, will also vary with the amount of personalized training you receive. I would also say there needs to be more attention and customization devoted to industry verticals that contain many nuances regarding customer segments and rev streams. This includes the advertising and digital sales industries where there are multiple customer touchpoints and rev streams including agencies, direct to client, programmatic, 3rd party vendors, ad tech partners etc. I also think saleforce.com needs to develop more compatible software and training that integrates salesforce,com into other software linked to finance, accounting etc.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 21/9/2016
Kelly michael S.
Director of Digital Transformation
Telecomunicazioni, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2020

"Excellent Features, Wide-Ranging, Enterprise-Level CRM"

Commenti: As I always say, you get what you pay for and that's certainly true with Salesforce. Adding Salesforce to your tech stack is a big investment, but one that will almost certainly pay for itself.

Vantaggi: Salesforce is incredibly robust for automation and capturing data if you have a knowledgeable administrator at the helm of your business. Being able to create different sections (objects), fields, reports and rules in a matter of minutes makes it the best CRM I have ever used.

Inconvenienti: In Salesforce, everything is connected, which can often times cause errors or minor issues when making a simple change/addition. The software is getting better at educating users and administrators, but it lacks the full ability to debug easily.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2020