Cos'è LiveChat?

Software di alta qualità per live chat ed helpdesk pensato per le imprese.
LiveChat trasforma i team di supporto in veri e propri protagonisti del servizio clienti. I clienti amano ricevere risposte alle loro domande in pochi secondi. Conquistali allora con un servizio clienti straordinario grazie a LiveChat. Unisciti a più di 26.000 aziende in oltre 150 paesi e prova LiveChat ora!

Chi utilizza LiveChat?

LiveChat è utilizzato da aziende di tutto il mondo e di ogni settore. Startup, piccole, medie e grandi imprese si affidano a LiveChat per gestire il proprio servizio clienti.

Dettagli su LiveChat

LiveChat Software

Fondata nel 2002

LiveChat prezzo

Prezzo di partenza:

16,00 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Senza versione gratuita

LiveChat non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di LiveChat è disponibile a partire da 16,00 USD/mese.

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Fondata nel 2002

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Implementazione e assistenza di LiveChat

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di LiveChat

  • API
  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Analisi del servizio al cliente
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Archiviazione di documenti
  • Assistenza clienti
  • CRM
  • Campi personalizzabili
  • Catalogazione/categorizzazione
  • Controllo delle risposte via e-mail
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Domande frequenti
  • Email Marketing
  • Escalation delle richieste
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della campagna
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione di potenziali clienti
  • Implementazione web-based
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Live Chat
  • Modelli di e-mail
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio delle attività
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Previsione di vendita
  • Promemoria
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  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Ricerca del percorso migliore
  • Ricerca/Filtro
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sondaggi per clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tracciabilità delle e-mail
  • Tracciamento delle interazioni
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
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Alternative a LiveChat

Altre alternative a LiveChat

Recensioni su LiveChat

Leggi tutte le 1.134 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4,6
Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,6
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Recensioni per valutazione

5
794
4
288
3
43
2
7
1
2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Greg D.
Greg D.
Owner (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

LiveChat Connects Me to My Candidates Fast!

5 4 anni fa

Commenti: I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust reporting.

Aspetti positivi:

What I like most about LiveChat is it's reliability. When I began researching chat applications to recommend to a client for use in their recruiting efforts, I found a lot of options. I also found a lot of issues. Many of the applications I looked at were complicated and glitchy. Then I found LiveChat. LiveChat just worked. It was solid application whether online or on my desktop and it handled chat conversations reliable while offering all the features I was looking for in a manned chat application. When I spoke with a representative from the company, I found out why. LiveChat set out from the beginning to be a manned chat solution and to be the best in the business. I was kind of disappointed with this at the beginning, because I was hoping for a solution to handle both manned and bot style chats. LiveChat didn't have bots, but they were so far above every other manned chat platform, that I had to choose them. Incidentally, they have developed a bot situation since I first signed up with them and it is just as robust. It's called botengine.ai and I highly recommend it. BotEngine integrates seamlessly with LiveChat and both applications work reliably with Facebook Messenger, Web Pages, Landing Pages, and more. LiveChat offers tons of customization, professional looking interfaces, and robust reporting. I can easily use it on my desktop computer, my notebook, my tablet, or my phone. And just like I said before, it just works.

Aspetti negativi:

If there was anything to dislike about LiveChat, it would be that it is resource-intensive on my iMac. This is a casualty of my business, though. I have to use a lot of memory-hog applications every day, so a lot of times I will enable LiveChat just on my mobile device or my notebook while I'm working at my desk. That way I can still respond to chats without slowing down my main machine.

Sagar J.
Senior technical associate (India)
Computer e sicurezza della rete, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chat live instantly with high feature.

4 5 mesi fa

Commenti: Amazing chat platform
Client support make professional with live chat

Aspetti positivi:

Easy chat Easy ticket management Knowledge base management Easy to search Soft client supports

Aspetti negativi:

Application sometimes taking load to run except nothing can less as compare to cost

Alternative considerate: TeamSupport

Perché scegliere LiveChat: For the best and segregate platform for Client support

Software precedente: TeamSupport

Perché passare a LiveChat: For best client management's Communication of client Providing best ticket support Well ticket management

Floremie F.
Billing officer (Filippine)
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

What is LiveChat

5 4 settimane fa Nuova

Commenti: I have a great experience in LiveChat.

Aspetti positivi:

One of the best features that I in LiveChat are you can use as chat support, help desk this platform is very helpful in my workplace specially I work in the hospital and I use it to communicate my customers and this is more accessible software.

Aspetti negativi:

What I like least in this software is that sometimes when you open a new tab your current conversation might lose.

Annabel D.
Annabel D.
Digital Marketing Executive (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good value but lacks some key functionality and integration

3 3 anni fa

Commenti: Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain functional limitation which my team find frustrating, however for the price that we pay, it is still good value.

Aspetti positivi:

Livechat has provided a really useful platform for us to get started with livechat provision on our site. The chat interface itself is easy for agents to use. It is also inexpensive compared with other similar platforms.

Aspetti negativi:

There are some important features missing or lacking. Spell check within the livechat itself is crucial for agents to ensure we are always putting our 'best foot forward', while trying to respond quickly to visitors. The automated greetings are great but lack the ability to set logic within the conditions, meaning I don't have quite the level of control I would like over the greetings. The CRM integration has also been difficult to implement, and hasn't worked well for all our agents. Which has caused some issues with manual data entry and some lost data. This integration is crucial to our workflow. The customer service has, overtime, become much more automated and it has therefore taken me longer and been more frustrating to get solutions to issue that I have come up against. While the platform itself has improved in functionality through the time i've been using it, I find the customer support has become less helpful and personal.

Risposta di LiveChat Software

3 anni fa

Hi Annabel, Thank you for your feedback, we do our best to create the best live chat experience for our customers and to constantly improve our product. If you don't mind, our Customer Success Team will be in touch to collect a few more information regarding some of the issues you experienced. Cheers, LiveChat Team

Artur N.
Marketing Specialist (Polonia)
Vendita al dettaglio, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

The most convenient tool for instant messaging on page

5 3 mesi fa

Commenti: The best tool for handling instant communication with the client.

Aspetti positivi:

The two biggest advantages of LiveChat, distinguishing it from the competition, are: integration with a Facebook messenger and a plugin integrating with Google Analytics.

Aspetti negativi:

In fact LiveChat no defects, meets all, copes well with all tasks.