Chi utilizza Cisco Webex?

Per tutte le imprese.

Cos'è Cisco Webex?

Ogni mese, 113 milioni di professionisti si affidano a WebEx per collaborare e far avanzare rapidamente i propri progetti. Ora i team possono lavorare con chiunque da un browser, da un dispositivo mobile o da un sistema video. WebEx Meeting Center offre la condivisione integrata di audio, video e contenuti. Mantieni le conversazioni private con riunioni WebEx altamente sicure attraverso Cisco Collaboration Cloud.

Dettagli su Cisco Webex

Cisco

http://www.webex.com

Fondata nel 1996

Panoramica dei prezzi di Cisco Webex

Cisco Webex dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Cisco Webex è disponibile a partire da 13,50 USD/mese.

Prezzo di partenza

13,50 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Installazione eseguita - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Online

Caratteristiche di Cisco Webex

Piattaforme per live streaming
Analisi dell'audience
Branding personalizzabile
Controllo degli accessi
Engagement dell'audience
Moderazione
Monitoraggio delle prestazioni
Multistreaming
Pianificazione di eventi
Produzione in diretta streaming
Registrazione della sessione
Schermo diviso/Multischermo
Streaming su più fotocamere
Strumenti per la monetizzazione dei video
Avvisi/Notifiche
Branding personalizzabile
Condivisione dello schermo
Creazione di report/analisi
Domande e risposte
Gestione eventi
Live Chat
Promozione dei social media
Sistema multi-host
Sondaggi/Votazioni
Webinar su richiesta
Accesso da dispositivi mobili
Audio e video bidirezionali
Capacità di registrare e riprodurre
Chat in tempo reale
Chat privata
Condivisione dello schermo
Condivisione di documenti
Inquadratura automatica
Profili degli utenti
Sondaggi/Votazioni
Streaming della presentazione
Trascrizione automatica
Brainstorming
Controllo della versione
Forum di discussione
Gestione contatti
Gestione dei calendari
Gestione dei contenuti
Gestione dei progetti
Gestione delle attività
Gestione di documenti
Modifica in tempo reale
Videoconferenze
Accesso da dispositivi mobili
Attività/News Feed
Avvisi/Notifiche
Chat in tempo reale
Chiamate audio
Condivisione di documenti
Gestione delle attività
Integrazione di terzi
Ricerca
Sondaggi e feedback
Thread di discussione
Videoconferenze
Accesso remoto
Collaborazione
Conferenze web
Firma elettronica
Gestione delle attività
Gestione delle riunioni
Live Chat
Monitoraggio dei fusi orari
Monitoraggio delle attività dei dipendenti
Softphone
Supporto da remoto
Video Chat
Acquisizione di schermate
Condivisione del desktop e del browser
Condivisione schermo del cellulare
Condivisione schermo per schede specifiche/blocco schede
Gestione del controllo delle presentazioni
Mirroring dello schermo
Registrazione dello schermo
Strumenti per creare note/disegni
Assemblee legislative
Gestione degli inviti
Gestione dei materiali
Gestione dei partecipanti
Gestione dei viaggi
Gestione del calendario
Gestione delle minute
Gestione delle votazioni
Monitoraggio delle azioni da svolgere
Prenotazione di sale riunioni
Programmazione
Riunioni dei consigli direttivi
Riunioni di commissioni
Riunioni interne
Strumenti per attività post-riunione
Tool per la preparazione di riunioni
Accesso da dispositivi mobili
Audio HD
Audio e video bidirezionali
Capacità di registrare e riprodurre
Chat dal vivo
Chat privata
Condivisione dello schermo
Streaming della presentazione
Strumenti di presentazione
Videoconferenze
Votazione elettronica
Webcasting su richiesta

Recensioni su Cisco Webex

Stai visualizzando 5 di 4.144 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,2/5
Servizio clienti
4,2/5
Caratteristiche
4,3/5
Rapporto qualità-prezzo
4,2/5
David S.
IT Director
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/7/2019

"Host Meetings Professionally!"

Commenti: Cisco WebEx keeps our meetings professional for both internal users and clients we work with! We've noticed that most people are familiar with the software and have used it before so it makes hosting meetings even easier.

Vantaggi: WebEx is really easy to use and setup! From both the view point of the admin setting up a meeting or an end user who was invited to a meeting, it's all really simple! I especially enjoy how WebEx will automatically adjust for time zone changes since many meetings I'm joining or hosting are with people on the other side of the country. Screen sharing also works really well, usually I'd experience some bandwidth issues with other software but for some reason WebEx works wonderfully!

Inconvenienti: The only con I can think of is that sometimes if I'm joining a meeting that I have scheduled in my Google Calendar it won't work correctly. It should be able to load the meeting invite and join as intended but I usually find myself having to manually enter the meeting ID, attendee ID, and passcode.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/7/2019
Krishna G.
Database Administrator
Amministrazione pubblica, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020

"Good and Bed Sides"

Commenti: We are using Webex on day o day basis for meetings, Its helpful to get everyone on same page. It has so many good feature, ease of use but for Web developers or people in IT it's little difficult to work between shared screen feature. Overall I like the product.

Vantaggi: The Web Application is good as it will give notification to join meetings directly.It has helpful features like Share Screen, Chatting, You can get a grid or detailed view if its Face to Face Meeting.

Inconvenienti: It is too hard to share screen and toggle if you are using multiple screens. You need to make sure evrytime you are sharing right screen.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020
Steve B.
Lead User Experience Engineer
Servizi finanziari, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    3/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/9/2018

"How the mighty have fallen"

Commenti: WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.

Vantaggi: WebEx was the default leader in virtual meetings. Subsequent to its acquisition by Cisco, things got markedly better. The tool had broad integration with scheduling tools like Outlook, and the (relatively) recent addition of the ability to attend a meeting using only a browser is an added bonus for people who lack administrative rights on their PCs.

Inconvenienti: With stiff competition from Microsoft's Skype for Business, the venerable GoToMeeting, and newer arrivals like Slack and Zoom, WebEx is now a choice amongst many. When WebEx works, it does so decently at best. It suffers from bandwidth issues, even with only two participants in the same building. Furthermore, if a large enterprise buys an account, they are given "dedicated" support. When the client recently kept crashing every time I joined a meeting, I called the WebEx support number. After a half hour, I was told I needed to be transferred to our company's dedicated support team, who (after an hour of not being able to fix my problem) said I needed to be transferred to Cisco. Their agents wanted me to roll back device drivers (that hadn't been updated in over three months) and even suggested I may need to reinstall my operating system! I told them I had no issues with any of the other tools I use daily (Hangouts, Slack, Zoom, Skype for Business) and that I could attend a WebEx meeting if I used a browser. The agents only knew how to read from a script, and still haven't solved my problem.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/9/2018
Jenny M.
Software Developer
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2020

"It connects all sectors of our company."

Commenti: It connects all sectors of our company, today 70% of our employees are working from home and Cisco Webex is the best tool we could choose for our meetings, interviews, collaborative groups, joint projects and videoconferences, it helps to be more coordinated when working on projects with different edges and development teams, it offers video calls, private and group chat, voice and video meetings with many participants, video training conferences for freelancers and allows to share all kinds of documents.

Vantaggi: Cisco Webex is an excellent communication tool, it has allowed us to change our meeting habits by allowing us to attend any meeting remotely and organize personalized interviews with other colleagues, it allows me to record meetings and video conferences and then edit them and create tutorials, it integrates with Office, IBM and Google tools, it also offers good audio quality without ambient noise.

Inconvenienti: The mobile app can sometimes be a headache for meetings with many attendees.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2020
Atir Z.
Sr. Software Engineer
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/7/2020

"Best for Large Organization "

Commenti: Overall it is great, and I am not sure if there’s any other option available with so many options like Meeting Rooms Digital Board, softwares for Mac, Windows and Cell phones.

Vantaggi: With all the hardware and software well integrated together with in a network is really great. Using a WebEx Drawing Board or sharing presentation to the team, Schedule meeting and Calling functionality is great. WebEx Teams is also a great software well integrated with your overall Organisation.

Inconvenienti: Cisco WebEx Teams and Cisco Webex sometimes gets confused to join meeting. Sometime I have to use web version to join a meeting just because Teams is not able to connect.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/7/2020