Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

da Salesforce

Chi utilizza Salesforce Marketing Cloud?

Aziende di ogni dimensione in tutti i settori.

Cos'è Salesforce Marketing Cloud?

Ecco Salesforce Marketing Cloud, la soluzione di marketing leader per aumentare il coinvolgimento di tutti i consumatori. Utilizza una potente gestione dei dati per raccogliere, organizzare e archiviare in modo sicuro i dati di prime, seconde e terze parti insieme ai dati offline per creare profili di dati di consumo completi. Personalizza ogni interazione lungo il percorso con il tuo marchio usando l'intelligenza artificiale integrata. Poi coinvolgi ogni singolo consumatore su larga scala utilizzando e-mail, dispositivi mobili, pubblicità e soluzioni social leader nel settore.

Dettagli su Salesforce Marketing Cloud

Salesforce

http://www.salesforce.com/marketing-cloud/overview

Fondata nel 2000

Panoramica dei prezzi di Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Salesforce Marketing Cloud

Programmi per email marketing
Campagne di drip marketing
Conformità CAN SPAM
Contenuti dinamici
Creazione di report/analisi
E-mail generate da eventi
E-mail ottimizzate per cellulari
Editor di posta elettronica WYSIWYG
Gestione degli elenchi
Gestione degli iscritti
Gestione dei modelli
Libreria di immagini
Pagine di destinazione/Moduli web
Risponditori automatici
Sondaggi per clienti
Test A/B
Archiviazione e conservazione
Blocco spam
Caselle di posta condivise
Elenco elementi consentiti/non consentiti
Gestione delle code
Gestione delle firme
Gestione delle risposte
Monitoraggio delle e-mail
Recupero dati
Ricerca del percorso migliore
Risposte predefinite
Analisi dati sito web
Analisi predittiva
Attribuzione di canali
Dashboard
Mappatura del percorso del cliente
Monitoraggio del ROI
Monitoraggio della campagna
Parametri dei social media
Parametri prestazionali
Test A/B
Analisi dati
Filtro per parole chiave
Gestione contatti
Gestione dei contenuti
Gestione di più account
Monitoraggio delle conversioni
Programmazione dei post
Pubblicazione automatizzata
Segmentazione della clientela
Analisi dei dati comportamentali
Analisi di aree di scambi commerciali
Analisi predittiva
Dati demografici
Geofencing
Georeferenziazione (geocodifica)
Rilevamento della posizione
Visualizzazione di dati
Attribuzione di canali
Coupon
Email Marketing
Marketing basato sulla posizione
Messaggistica di testo
Monitoraggio del coinvolgimento
Notifiche push
Partecipazione a concorsi tramite SMS
Targeting contestuale

Recensioni su Salesforce Marketing Cloud

Stai visualizzando 5 di 255 recensioni

Nel complesso
4,1/5
Facilità d'uso
3,6/5
Servizio clienti
3,7/5
Caratteristiche
4,2/5
Rapporto qualità-prezzo
3,7/5
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud
Marketing e pubblicità, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/1/2019

"Powerful, but complex"

Vantaggi: This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Inconvenienti: There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/1/2019
Walter T.
Marketing Specialist
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/1/2020

"SFMC"

Commenti: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Vantaggi: In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Inconvenienti: Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/1/2020
Utente Verificato
Marketing Operations
Servizi finanziari, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/4/2020

"A huge waste of time"

Commenti: Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Vantaggi: I don't like anything about this software.

Inconvenienti: The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/4/2020
Christopher M.
Marketing Automation Specialist
Assicurazioni, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 19/3/2020

"The Marketing Cloud for Email Developers"

Commenti: It's not bad. Its very user friendly when you need to build assets with less time. I think those who have a more B2C business marketing model will find this more beneficial with the 1:1 ratio for personalization.

Vantaggi: The drag and drop feature really made it so much easier to build emails and landing pages. Asset development time was really reduced significantly with less margin of error however everyone should always consider the actual content you embed for the actual message of the email and the marketing assets. Very little use of HTML/CSS code is needed but it does help trouble shoot at times.

Inconvenienti: It definitely lagged at times and the main frustration is the navigation back and forth to other applications and not being able to have multiple tabs open at the time which is something competitor products have a leg up on.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 19/3/2020
Utente Verificato
Visual Designer
Assicurazioni, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019

"Definitely a step up from MailChimp"

Vantaggi: This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Inconvenienti: IT is sometimes hard to organize and sort files

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019