Salesforce Marketing Cloud

Cos'è Salesforce Marketing Cloud?

Ecco Salesforce Marketing Cloud, la soluzione di marketing leader per aumentare il coinvolgimento di tutti i consumatori. Utilizza una potente gestione dei dati per raccogliere, organizzare e archiviare in modo sicuro i dati di prime, seconde e terze parti insieme ai dati offline per creare profili di dati di consumo completi. Personalizza ogni interazione lungo il percorso con il tuo marchio usando l'intelligenza artificiale integrata. Poi coinvolgi ogni singolo consumatore su larga scala utilizzando e-mail, dispositivi mobili, pubblicità e soluzioni social leader nel settore.

Chi utilizza Salesforce Marketing Cloud?

Aziende di ogni dimensione in tutti i settori.

Dove si può implementare Salesforce Marketing Cloud?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • Salesforce
  • Sede: San Francisco, USA
  • Fondata nel 2003

Assistenza di Salesforce Marketing Cloud

  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Australia, Austria, Brasile, Canada, Cina e altri 6

Lingue

ceco, cinese, cinese tradizionale, coreano, danese e altri 16

Informazioni sul fornitore

  • Salesforce
  • Sede: San Francisco, USA
  • Fondata nel 2003

Assistenza di Salesforce Marketing Cloud

  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Australia, Austria, Brasile, Canada, Cina e altri 6

Lingue

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Video e immagini di Salesforce Marketing Cloud

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Caratteristiche di Salesforce Marketing Cloud

  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Acquisizione e trasferimento di dati
  • Analisi competitiva
  • Analisi dati della campagna
  • Analisi dati in tempo reale
  • Analisi dati sito web
  • Analisi dei dati comportamentali
  • Archiviazione di documenti
  • Attribuzione multi-canale
  • Automazione del marketing
  • Avvisi/Notifiche
  • Azioni innescate da eventi
  • CRM
  • Campagne di drip marketing
  • Campagne multi-canale
  • Campi personalizzabili
  • Caselle di posta condivise
  • Coinvolgimento dei clienti
  • Conformità CAN SPAM
  • Contenuti dinamici
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo della versione
  • Creazione di report/analisi
  • Dashboard
  • E-mail ottimizzate per cellulari
  • Editor WYSIWYG
  • Email Marketing
  • Etichettatura
  • Gestione contatti
  • Gestione degli elenchi
  • Gestione degli iscritti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei canali
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei documenti
  • Gestione dei modelli
  • Gestione dei premi
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della campagna
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle attività di vendita
  • Gestione delle campagne e-mail
  • Gestione delle firme
  • Gestione delle risposte
  • Gestione di documenti
  • Gestione di più account
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Lead Qualification
  • Mappatura del percorso del cliente
  • Marketing multi-canale
  • Modelli personalizzabili
  • Modifica del testo
  • Moduli elettronici
  • Monitoraggio degli utenti di siti web
  • Monitoraggio del ROI
  • Monitoraggio del coinvolgimento
  • Monitoraggio del comportamento
  • Monitoraggio della campagna
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle conversioni
  • Multi-campagna
  • Opzioni di pubblicazione di contenuti
  • Pagine di destinazione/Moduli web
  • Parametri prestazionali
  • Per dispositivi iPad
  • Pianificazione della campagna
  • Prioritizzazione
  • Programma di fidelizzazione
  • Programmazione dei post
  • Programmazione delle pubblicazioni
  • Pubblicazione automatizzata
  • Quadro della attività
  • Raccolta dati multi-canale
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Report personalizzabili
  • Ricerca del testo completo
  • Ricerca/Filtro
  • Risponditori automatici
  • Segmentazione
  • Segmentazione del pubblico di riferimento
  • Segmentazione della clientela
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Sistema di calendari e promemoria
  • Social Marketing
  • Strumenti collaborativi
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Test A/B
  • Tracciabilità delle e-mail
  • Tracciamento delle interazioni
  • Visualizzazione di dati

Alternative a Salesforce Marketing Cloud

Zoho CRM offre alle organizzazioni una soluzione completa per gestire tutte le fasi delle relazioni con i clienti. Ulteriori informazioni su Zoho CRM
Completa piattaforma di marketing digitale creata per le agenzie di marketing.
User.com è un avanzato sistema di marketing e vendite che consente di automatizzare la comunicazione personalizzata e ottimizzare i processi aziendali.
Saphyte leads in technological disruption with its most advanced and innovative features designed to help your business grow.
Agile CRM è una suite completa per vendite, marketing e servizi, progettata per consentire alle PMI di vendere e commercializzare come le aziende delle classifiche Fortune 500. Ulteriori informazioni su Agile CRM
EngageBay fornisce un software di marketing multifunzione, semplice e conveniente, per acquisire, coinvolgere, coltivare i lead e chiudere le trattative. Ulteriori informazioni su EngageBay
Autopilot è un software di marketing automation semplice e visivo.
Synerise is an AI Growth Ecosystem for B2C & B2B that provides 360 Customer view and cutting-edge personalization.
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Recensioni su Salesforce Marketing Cloud

Punteggio medio

Nel complesso
4,1
Facilità d'uso
3,6
Servizio clienti
3,7
Caratteristiche
4,1
Rapporto qualità-prezzo
3,7

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
38%
4
39%
3
16%
2
3%
1
4%
Laurie
Laurie
owner
Utente LinkedIn Verificato
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Needed Software to Help Simplify

4,0 anno scorso
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Robert
Robert
ICT Manager (Australia)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti chimici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Top of class marketing automation and reporting.

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: It has been very positive. Before this our marketing was very much email informational marketing. Sending out new product ifo and links to webinars etc but there was no easy way to link this data to contacts or prospects and no way to have this information readily available to the sales team to generate sales. HAving the power to identiny and categorise supporters and detractors and know who is interested in wjat based on actual data is very powerful.

Aspetti positivi:

The ease of connecting the software to the larger salesforce CRM and using the data from Marketing cloud to educate the sales people about what their customers are interested in is invaluable. The power of linking slaes and marketing together is huge.

Aspetti negativi:

there are some things that are not included. It will send out campaings but if you need something like a survey you will need either a landing page ofr some kind of survey software. Saying that they do integrate the leading platfroms quite well.

Utente Verificato
CEO (Pakistan)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti alimentari e bevande, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Outstanding software in digital marketing

5,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.

Aspetti positivi:

It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.

Aspetti negativi:

I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.

Sandra
Marketing Consultant (USA)
Salute, benessere e fitness, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Expensive and cumbersome with little support

1,0 2 anni fa

Commenti: Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

Aspetti positivi:

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

Aspetti negativi:

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.

Ahmed
Freelancer (Egitto)
Computer e sicurezza della rete, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

One of the best CRM ever

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: Salesforce helped us a lot in our work tasks, you can say that he can do all your work tasks, especially if you work in a team in the field of marketing, customer follow-up, advertising campaigns, customer targeting, data collection, real estate and others
In summary, this program can accomplish large and heavy tasks for your company with many advantages that will make it easier for you to use the program

Aspetti positivi:

Salesforce offers a tons of flexibility. Salesforce allows you to build anything you can imagine. The CRM can perform some serious heavy lifting and integrates with practically all programs on the market. Tasks let you keep track of ongoing discussions or tasks with clients and prospects, whilst reporting lets you monitor how your team is performing.

Aspetti negativi:

Sometimes it is slow to use However, that is just how CRMs are, I've looked at many different CRMs available, and Salesforce has so far proven to be the finest.

Walter
Marketing Specialist (USA)
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

SFMC

4,0 3 anni fa

Commenti: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Aspetti positivi:

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Aspetti negativi:

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.