Salesforce Marketing Cloud

Cos'è Salesforce Marketing Cloud?

Ecco Salesforce Marketing Cloud, la soluzione di marketing leader per aumentare il coinvolgimento di tutti i consumatori. Utilizza una potente gestione dei dati per raccogliere, organizzare e archiviare in modo sicuro i dati di prime, seconde e terze parti insieme ai dati offline per creare profili di dati di consumo completi. Personalizza ogni interazione lungo il percorso con il tuo marchio usando l'intelligenza artificiale integrata. Poi coinvolgi ogni singolo consumatore su larga scala utilizzando e-mail, dispositivi mobili, pubblicità e soluzioni social leader nel settore.

Chi utilizza Salesforce Marketing Cloud?

Aziende di ogni dimensione in tutti i settori.

Dettagli su Salesforce Marketing Cloud

Salesforce

Fondata nel 2003

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Fondata nel 2003

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Implementazione e assistenza di Salesforce Marketing Cloud

Assistenza

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  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

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  • Live Online
  • Webinar
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Caratteristiche di Salesforce Marketing Cloud

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Alternative a Salesforce Marketing Cloud

Altre alternative a Salesforce Marketing Cloud

Recensioni su Salesforce Marketing Cloud

Leggi tutte le 275 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4
Facilità d'uso
3,6
Servizio clienti
3,7
Caratteristiche
4,1
Rapporto qualità-prezzo
3,7

Recensioni per valutazione

5
103
4
109
3
45
2
8
1
10

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Aaron B.
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud (Finlandia)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Powerful, but complex

5 3 anni fa

Aspetti positivi:

This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Aspetti negativi:

There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

Walter T.
Marketing Specialist (USA)
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

SFMC

4 2 anni fa

Commenti: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Aspetti positivi:

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Aspetti negativi:

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

Slavi S.
Slavi S.
CRM Campaign Executive (Bulgaria)
Utente LinkedIn Verificato
Mercati dei capitali, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best in world for sure with terrible "free" support

4 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

It's a very powerful tool with flexibility and dynamic logic no other product can cover (checked)

Aspetti negativi:

Terrible free support. It's a 50/50 chance to hit the person that will get the job done or just autoreply you till the end of time. Forcing you to switch to "premium support" like you already didn't pay enough for the product that is not cheap at all.

Sandra S.
Marketing Consultant (USA)
Salute, benessere e fitness, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Expensive and cumbersome with little support

1 anno scorso

Commenti: Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

Aspetti positivi:

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

Aspetti negativi:

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.

Anil R.
Deputy Manager (India)
Vendita al dettaglio, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Campaign Management and Email Marketing Management with SFMC

5 3 mesi fa

Commenti: Saleforce Marketing Cloud is a marketing automation leader in the market. One best thing about salesforce marketing cloud is that it has all features of automating all your marketing campaigns for Email, SMS, Direct mail and push notification.

Aspetti positivi:

My overall experience with Salesforce Marketing Cloud is really great, because it is user friendly and easy to use marketing automation platform available in the market and with the help of it I am able to create Email campaigns, SMS campaigns, Direct mail campaigns and push notification campaigns. We also have purchased its Email studio, SMS studio and Push studio license.

Aspetti negativi:

I do not have any dislike for this platform.