Cos'è Paylocity?

Soluzione di gestione degli stipendi e di HCM (Human Capital Management) basata su web, che consente di ridurre le attività amministrative, mantenendo dati precisi sulla gestione delle presenze dei singoli dipendenti in un unico posto. Inoltre, i nuovi assunti vengono aggiunti automaticamente al sistema, semplificando ulteriormente i processi. È possibile accedere alla piattaforma 24 ore su 24, 7 giorni su 7 da qualsiasi posizione, utilizzando l'applicazione mobile.

Chi utilizza Paylocity?

Soluzione di gestione degli stipendi e di HCM (Human Capital Management) basata su web, che consente alle imprese di ogni dimensione di gestire e monitorare stipendi, deduzioni, benefit, richieste di permessi, piani pensionistici, coinvolgimento dei dipendenti e molto altro ancora.

Video di Paylocity
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Paylocity

4,3 (699)
Paylocity
Non disponibile nel tuo paese
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Versione gratuita
Prova gratuita
100
5
4,1 (699)
4,2 (699)
4,0 (699)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
476,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
314
13
3,8 (936)
3,7 (936)
3,7 (936)
Perché questo confronto?

Alternative a Paylocity

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Recensioni su Paylocity

Punteggio medio

Nel complesso
4,3
Facilità d'uso
4,1
Servizio clienti
4,0
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
52%
4
33%
3
10%
2
2%
1
2%
Roger
Roger
Maintenance/ consoltant
Utente LinkedIn Verificato
Gestione di organizzazioni non profit, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

The all in one of payroll and HR

4,0 3 mesi fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Sarah
Sarah
Speech Language Pathologist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Slow but thorough

5,0 2 anni fa

Commenti: Personablity and productivity were high on their good side and the overall flow and application of the app or desktop site were both high positives, and even though you had to wait 48 hours usually for a response, when you needed help you at least know they're reliable and responsible...even if they're not hasty.

Aspetti positivi:

This company had excellent rollout of the product into the work environment with the most amazing customer support I've ever received. Training and utilization were easy to understand and execute, with very little hiccups at all. Their app is colorful and keeps you very updated on your progress and profile management issues!

Aspetti negativi:

There wasn't an easy way to find answers to questions "fast", you would always get a personable and functional response to your questions from a real human who knew your name, but sometimes an immediate assist is more important than an overly communicative/thorough one.

Julia
Project Manager (USA)
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

All in One HR Software

5,0 2 mesi fa Nuova

Aspetti positivi:

Paylocity makes it easy for us to manage everything from onboarding, timekeeping, PTO, and payroll. We had two separate systems for timecards and payroll and no system for onboarding before and Paylocity has helped us go almost completely paperless. Timekeeping is easy and the mobile app is excellent for the employees.

Aspetti negativi:

Since the product is modular (pick and choose which modules you would like), some processes require a little hopping between applications but everything works very well together.

Utente Verificato
Human Resources Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Alternative considerate:

Don't believe the sales person lies - Terrible Customer Service - LACKING FEATURES & AUTOMATION

1,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: THE WORST service & features. Spend more & save more in the long run, I promise

Aspetti positivi:

Onboarding is nice to have, I really like this module, just wish there was more we could do with it. We are still limited and having to use outside software to do things we thought we could do with this system.

Aspetti negativi:

The service is terrible, from the sales process, through implementation to several months in . Lack of Features, lacking BASIC features. & there is no hope on the rise. We have had to run so much outside of this system.

Weston
VP (USA)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great system that's flexible and I can pay for what I need

5,0 4 mesi fa

Aspetti positivi:

I love the interface and intuitive location of tabs. Finding what I need is easy and the search gets me answers to most questions without having to call tech support

Aspetti negativi:

I don't like that my account manager keeps changing, I understand turn over is high currently but it's much better to not have to "fill in" each person I call on whatever issue we were working on. There is currently a gap between what we can do remotely on the mobile app and what we can do in the browser based system. I need more functionality on the mobile devices.

Kerri
Senior Human Resources Manager (USA)
Beni di consumo, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Easy Payroll for Smaller Business

4,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Overall, our experience has been positive. In the 18 months that I have been at this company, however, we have had 4 different sales people assigned to us. Each time there is a change, they reach out to try to upsell us additional products that we do not need. I have had the same conversations several times, as the notes do not seem to transfer from one account rep to the next. Our team has also received several solicitations from Paylocity, as our legal name (which is on our account) is not the same as our dba.

Aspetti positivi:

Paylocity is a user-friendly system. The Employee Self-Service interface is easy for the employees to use. It is easy to add new employees and process the payroll. The system also directly interfaces with our benefits provider, so our new hire and open enrollment processes are seamlessly integrated with little to no adjustments on my part. The system is a la carte, so you don't need to implement products that you don't need.

Aspetti negativi:

The issue resolution process could be better. We are assigned a dedicated Service team member (and appropriate backup), so all requests go through them. In some cases, Service can handle the request quickly, but some take significant time and escalation. They also act as a go-between for the Tax team, so something as simple as updating an Unemployment Tax Rate can often be delayed.